Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mijn Q5 3l TDI heeft ook een S-Tronic, gebouwd eind mei en heb eigenlijk absoluut geen last van schokken. Voorheen met DSG6 gereden in A3. Ik vind 'm eigenlijk net hetzelfde.
Als je lineair accelereert, werkt hij het beste. Als je wat "twijfelt" met je gaspedaal (b.v. eerst hard indrukken, daarna zacht, dan terug hard), dan voel je dat hij niet weet wat je van plan bent en dat levert soms rare versnellingswissels op. Maar verder vind ik dit echt een prima bak.
Ik erger me wel dood aan die Hollandse GPS uitspraak, maar dat geldt voor alle Audi modellen. Zeker in Brussel en Wallonie levert dat met momenten hilarische gemeentenamen op. Daar ga ik zeker nog over klagen bij de dealer, want voor zoveel geld mogen ze dat toch wel eens deftig localiseren.
Die van mij heeft voornamelijk last van soms schokkend schakelen als ik lichtjes gas geef en met file rijden. Hiervoor een multitronic gereden maar dat is appels met peren vergelijken.
Die multitronic reed wel voortreffelijk, beter dan de S-tronic.
ik denk inderdaad dat men een automaat moet gebruiken in funktie van zijn specifieke werking en kenmerken
een S-tronic is geen Tiptronic en ook geen Multitronic
wie niet goed weet wat binnen in zijn versnellingsbak gebeurt kan ook soms "tegen" de logica van deze verschillende systemen rijden, en ongemakken ervaren die voor iemand anders gewoon niet verschijnen omdat hij zijn wagen "begrijpt".
misschien vandaar dat sommige bestuurders op hun S-tronic vloekken en andere het heel goed vinden ?
andersom zou Audi geen verbeteringsakties ondernemen als alles overal tot in de perfektie zou werken, maar gewoon de betrokken klanten met hun automaat beter leren rijden
Die van mij heeft voornamelijk last van soms schokkend schakelen als ik lichtjes gas geef en met file rijden. Hiervoor een multitronic gereden maar dat is appels met peren vergelijken.
Die multitronic reed wel voortreffelijk, beter dan de S-tronic.
dat bedoelde ik eigenlijk met mijn vorige boodschap : de gaspedaal onaangeroerd laten laat een multitronic de transmissie zorgen voor een zachte werking, maar met een S-tronic kan hetzelfde de bak permanent doen aarzelen tussen twee "verzetten". Elk systeem vergt dus zijn eigen rijstijl
Per slot van rekening is een S-tronic een gewone bak met een geautomatiseerde koppeling, waar men soms in het verkeer "tussen twee versnellingen" kan geraken, evenzeer als met een manuele bak. Het enig dat een S-tronic niet kan doen, is weten hoe het verkeer in de komende 5 seconden zal evolueren, en welke aktie te voeren. Iemand die zijn S-tronic cordater solliciteert zal (m.i.) minder last hebben van deze mogelijke aarzelingen
Het "aarzelen" is niet storend maar wat ik wel uitermate storend vind is dat de bak een paar keer met lichtjes accelereren nota bene 3 trappen achtereenvolgens met een flinke schok/bonk pakt terwijl het normaliter niet voelbaar is met meer gas geven. Wat ook vaak voor komt is dat een willekeurige trap met een schok te voelen is en bij andere trappen weer niet. Ik ervaar het als zeer oncomfortabel en rommelig. Van de Audi garage is kort geleden iemand meegereden en heeft het ook ervaren en erkent dat het niet goed is. Wachten maar weer op een update..
Het "aarzelen" is niet storend maar wat ik wel uitermate storend vind is dat de bak een paar keer met lichtjes accelereren nota bene 3 trappen achtereenvolgens met een flinke schok/bonk pakt terwijl het normaliter niet voelbaar is met meer gas geven. Wat ook vaak voor komt is dat een willekeurige trap met een schok te voelen is en bij andere trappen weer niet. Ik ervaar het als zeer oncomfortabel en rommelig. Van de Audi garage is kort geleden iemand meegereden en heeft het ook ervaren en erkent dat het niet goed is. Wachten maar weer op een update..
tja, dit is toch wel een teken dat er nog wat ontwikkeling nuttig is
het zou niet mogen op de rug van de klant
zal wel in orde komen, maar op dit ogenbik ben ik eerder tevreden dat ik de S-tronic niet moet helpen verbeteren
S-tronic was oorspronkelijk op mijn verlanglijstje ...
Hoi
volg nu al 3 maanden dit forum en is echt interessant en nuttig.
ik heb de mijne besteld 17 juli zou deze week geleverd worden!!!!!
kreeg tf dat hij uitgesteld is tot week 52!!!!!! dus net voor kerst ...zou hem dan pas inschrijven 2 januari.
dus 3 maanden later ??
heb mijn vorige auto verkocht en heb voor een maandje een polo van 12j van de garage gekregen....
maar om daar nog eens 3 maanden mee te rijden(moet er trouwens 150 €) voor betalen,zie ik echt niet zitten.
normaal zou D'ieter in dit geval een vervang wagen leveren in de zelfde orde maar voor betaling.........(zou gunstig tarief worden(250€) maar mijn garage sprak van een A3 maar dat is volgens mij niet in de zelfde orde als Q5..
heeft nog iemand vertraging en hoe lost jullie garage het op??????
Hoi
volg nu al 3 maanden dit forum en is echt interessant en nuttig.
ik heb de mijne besteld 17 juli zou deze week geleverd worden!!!!!
kreeg tf dat hij uitgesteld is tot week 52!!!!!! dus net voor kerst ...zou hem dan pas inschrijven 2 januari.
dus 3 maanden later ??
heb mijn vorige auto verkocht en heb voor een maandje een polo van 12j van de garage gekregen....
maar om daar nog eens 3 maanden mee te rijden(moet er trouwens 150 €) voor betalen,zie ik echt niet zitten.
normaal zou D'ieter in dit geval een vervang wagen leveren in de zelfde orde maar voor betaling.........(zou gunstig tarief worden(250€) maar mijn garage sprak van een A3 maar dat is volgens mij niet in de zelfde orde als Q5..
heeft nog iemand vertraging en hoe lost jullie garage het op??????
thanks alvast voor de respons
als ik het goed voor heb was de oorspronkelijke (kontraktuele ?) termijn 3 maanden
nu plots 3 maand bij is een verdubbeling, en dat is kontraktueel niet ok
dus nog even je bestelbon (ook de kleine letters) doornemen en met de dealer gaan negocieren
volg nu al 3 maanden dit forum en is echt interessant en nuttig.
Typisch! Eerst een auto bestellen en dàn een forum ga volgen i.p.v. het andersom aan te pakken. Dan had je wellicht kunnen lezen dat bij nogal wat VAG-dealers de service vér te zoeken is...
Allee... WIE vindt het normaal wat jij meemaakt? Ik heb ooit eens een aanloopwagen gehad omdat de mijne 2 weken later was dan voorzien. Ik heb daar iet voor moeten betalen en ik vind dat normaal.
Maar zoiets bespreek je vóór je bestelt, maar als je gaat aanschuiven om een bestelbon te tekenen zonder vragen te stellen ...
Ik zou die A3 wel aanvaarden als tussendoorwagen, maar dan tegen de prijs van die Polo.
Jij kan er immers niet aan doen dat je zoveel later jouw wagen krijgt.
Aan de andere kant is het normaal dat je betaalt voor een tussendoowagen, want ondertussen rijd je geen kilometers met je Q5 (dus geen slijtage op je Q5), en zal het toch wel lekker een bj.2010 worden.
Anders zal je mij, in tegenstelling tot sommige anderen, jou geen verwijten horen maken dat je zogezegd niet genoeg voorbereid jouw wagen gekocht hebt. Niet iedereen maakt er immers zijn hobby van om alle fora af te schuimen naar info omtrent een potentiele toekomstige wagen. Veel mensen kopen een wagen omdat ze 'm mooi vinden, ongeacht welk merk dit moge zijn.
Daarom ook gun ik jou van harte veel aangename kilometers met je toekomstige Q5.
in de hanleiding wordt enkel over SD-kaarten gesproken
in een andere forum wordt beweerd dat de SDHC's door de lezer van alle Q's gebouwd vanaf januari 2009 zouden worden aanvaard
iemand ervaring ermee ?
HD-disck schijnt van 40 naar 60 Gb gestegen te zijn
andere technische wijzingen zijn er niet behalve de beschikbaarheid van motoren met lager vermogen
uiterlijk, binnenafwerking,basisuitrusting, optielijst en inhoud packs zijn onveranderd
SDHC is inderdaad geen probleem bij Q5.
En zelfs leuker: je kan je iTunes aankopen in native formaat gewoon op de harde schijf dumpen. Je moet ze niet eerst converteren naar MP3 ofzo, zoals bij de vorige generatie of bij vergelijkbare Volkswagen systemen.
Al iemand met een 2.0 tdi 136-143pk gereden? Hoe voelt dit aan?
geen ervaring, maar gelet op de aangekondigde koppel (320Nm) kan dat geen echt probleem zijn op de 4 eerste vesrnellingen. Dan zal iets langer op kracht moeten gewacht worden
de tegenwaarde van dat geduld is meer opties voor een zelfde prijs
bij Audi telt dat...
volgens mij hangt het uitsluitend af van hoe je de wagen wenst te gebruiken
een lager vermogen zal bij herverkoop meer gegeerd zijn : het zijn de vaste kosten en de tksen die de kopers bang maken
Comment