Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Vandaag nog eens een lange testrit mogen maken met de 2.0 tdi 136pk, heb +/- 250 km kunnen rijden en is me heel goed bevallen.
Voor het stadsverkeer is de 136pk zeker voldoende, is steeds vlot weg, je laat vele auto's achter je. Op de snelweg is hij ook vlot, enkel bij het versnellen boven de 120km/h heb je wat pk's tekort, terugschakelen of anders wat geduld hebben is de boodschap.
Vandaag nog eens een lange testrit mogen maken met de 2.0 tdi 136pk, heb +/- 250 km kunnen rijden en is me heel goed bevallen.
Voor het stadsverkeer is de 136pk zeker voldoende, is steeds vlot weg, je laat vele auto's achter je. Op de snelweg is hij ook vlot, enkel bij het versnellen boven de 120km/h heb je wat pk's tekort, terugschakelen of anders wat geduld hebben is de boodschap.
als de 163pk's enigzins in je budget past, zou ik deze versie ook testen, want er is dan een duidelijk verschil in de hernemingen : op snelweg hoef ik nooit terug te schakelen : vanaf 100km/u in 6de is de wagen in een minimum van tijd terug op snelheid
De wagen (136pk) is reeds in bestelling en heb het budget gebruikt in extra opties. Moest hij na een tijdje toch niet voldoen, dan laat ik een motortuning doen.
160 km/u stemt bij mij (en bij jullie, zeker...) overeen met exact 3.300 t/m in 6de
volgens de manual ontplooit een 170pk Q5 zijn max. vermogen op 4200 t/m, wat ook arithmetisch klopt met de aangegeven max. snelheid van 204 km/u.
de gegevens van de 163pk-versie ontbeken in de maual
een 163pk zal normaliter de volle 4200t/m niet kunnen bereiken daar hij hiervoor 7 pk's mist
iemand ervaring met de max. waarde in 6de op de toerenteller ?
gelezen snelheid op dat ogenblijk ?
160 km/u stemt bij mij (en bij jullie, zeker...) overeen met exact 3.300 t/m in 6de
volgens de manual ontplooit een 170pk Q5 zijn max. vermogen op 4200 t/m, wat ook arithmetisch klopt met de aangegeven max. snelheid van 204 km/u.
de gegevens van de 163pk-versie ontbeken in de maual
een 163pk zal normaliter de volle 4200t/m niet kunnen bereiken daar hij hiervoor 7 pk's mist
iemand ervaring met de max. waarde in 6de op de toerenteller ?
gelezen snelheid op dat ogenblijk ?
163PK = 170PK er wordt niets aan de motor veranderd enkel voor belgie is er een aparte homologatie!
trouwens indien je alle wagens met deze motorisatie op de testbank zou plaatsen krijg je waarden tussen de ~155PK en ~190PK.
zoals reeds gezegd haal ik met mijn 2.0TDI 170PK een topsnelheid van 220km/u; op het toerental heb ik dan wel even niet gelet
163PK = 170PK er wordt niets aan de motor veranderd enkel voor belgie is er een aparte homologatie!
trouwens indien je alle wagens met deze motorisatie op de testbank zou plaatsen krijg je waarden tussen de ~155PK en ~190PK.
zoals reeds gezegd haal ik met mijn 2.0TDI 170PK een topsnelheid van 220km/u; op het toerental heb ik dan wel even niet gelet
bedankt voor de bevestifing !
ik dacht dat de motoren iets "downgetuned" waren in 163 versie
Zou er echt geen verschil in mechaniek tussen een 136pk en een 170pk versie? Met de spreiding in vermogen van 155pk tot 190pk voor de 163pk-versie zoals B2F4U zegt, zou het kunnen zijn dat een 136pk misschien 155pk heeft en dit 3000 euro goedkoper?
163PK = 170PK er wordt niets aan de motor veranderd enkel voor belgie is er een aparte homologatie!
trouwens indien je alle wagens met deze motorisatie op de testbank zou plaatsen krijg je waarden tussen de ~155PK en ~190PK.
zoals reeds gezegd haal ik met mijn 2.0TDI 170PK een topsnelheid van 220km/u; op het toerental heb ik dan wel even niet gelet
220 km/u met 170 pk? Dat is knap. Volgens de statistieken houdt het op bij 204 km/u.
Ik heb de 2.0 tfsi met 211 pk en ik haal met windje mee krap 215. Heb je de motor getuned?
bij lichte afwijking (bv 170 vs 163) denk ik dat de stelling van B2F4U zou kunnen kloppen en dat de twee versie fysisch niet echt verschillen. Blijft dan te weten hoe het komt dat Audi beide versies in België commercialiseert, het zou dan boerenbedrog zijn ten voordele van de Staat (meer taksen voor niets meer onder de motorkap, tenzij de bedoeling is naderhand te tunnen binnen de nieuwe categorie (bv ABT > 190 pk)
Als de afwijking groter is, zal er wel een effektieve downtuning plaatsvinden, zeker voor de 136 pk
220 km/u met 170 pk? Dat is knap. Volgens de statistieken houdt het op bij 204 km/u.
Ik heb de 2.0 tfsi met 211 pk en ik haal met windje mee krap 215. Heb je de motor getuned?
Nee motor is niet getuned wel goed ( sportief ) ingereden.
210 km/u gaat vlot maar voor 220 km/u moet je toch al een tijdje plankgas rijden ( Duitse autobahn )
bij lichte afwijking (bv 170 vs 163) denk ik dat de stelling van B2F4U zou kunnen kloppen en dat de twee versie fysisch niet echt verschillen. Blijft dan te weten hoe het komt dat Audi beide versies in België commercialiseert, het zou dan boerenbedrog zijn ten voordele van de Staat (meer taksen voor niets meer onder de motorkap, tenzij de bedoeling is naderhand te tunnen binnen de nieuwe categorie (bv ABT > 190 pk)
Als de afwijking groter is, zal er wel een effektieve downtuning plaatsvinden, zeker voor de 136 pk
Volgens mij is een 136 PK niet enkel downtuning maar ook motoraanpassing; hoe verklaar je anders dat een 136 PK maar kan opgedreven worden tot 170 PK
en een originele 163PK naar + 200PK word opgefokt ( enkel met software aanpassing )
met de frissere avonden stel ik vast dat het voorruit en dat van de achterklep gemakkelijk bedampt worden aan debinnenkant, als de wagen een tijdje in de late namiddag in de zon stil gestaan heeft
geen probleem vooraan, de defrost-funktie wist het in een mum van tijd
achteraan duurt het zeker 4/5 minuten tot het ruit opnieuw helder is (ondanks airco 3 zones actief)
dit had ik nooit met mijn A4 Avant
ook meegemaakt ?
Zou er echt geen verschil in mechaniek tussen een 136pk en een 170pk versie? Met de spreiding in vermogen van 155pk tot 190pk voor de 163pk-versie zoals B2F4U zegt, zou het kunnen zijn dat een 136pk misschien 155pk heeft en dit 3000 euro goedkoper?
Hoi
volgens de vergelijking die je via de duitse audi site kunt doen is er ook een verschil in turbo.
Nee motor is niet getuned wel goed ( sportief ) ingereden.
210 km/u gaat vlot maar voor 220 km/u moet je toch al een tijdje plankgas rijden ( Duitse autobahn )
220 km/u met 170 pk? Dat is knap. Volgens de statistieken houdt het op bij 204 km/u.
Ik heb de 2.0 tfsi met 211 pk en ik haal met windje mee krap 215. Heb je de motor getuned?
Op de teller?
Dan heeft een Q5 toch een heel slechte stroomlijn
Ik haal met m'n 130pk in een Volvo V70 220 op de teller en 212 op GPS als ik sjaans heb.
Op de teller?
Dan heeft een Q5 toch een heel slechte stroomlijn
Ik haal met m'n 130pk in een Volvo V70 220 op de teller en 212 op GPS als ik sjaans heb.
Op teller 220 op gps 217
De Q5 heeft net een zeer goede stroomlijn ( de beste in zijn categorie ) je kan de CX waarde van een 1800Kg zware SUV niet vergelijken met een Break van 1600KG
PS mijn A6 130PK reed ook op teller 230 wat op gps 215 was.
Comment