Oorspronkelijk geplaatst door Sammy11
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi Q5
Collapse
X
-
Q5 fwd ?
il las zojuist op een andere "Q5"-Forum (AudiWorld)
"the salesman also informed me that a Front wheel only Q5 will be available shortly, I presume they are building the FWD purely to be in line with other manufactures and to reduce the cost of purchasing a new Q5"
bevestiging ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenil las zojuist op een andere "Q5"-Forum (AudiWorld)
"the salesman also informed me that a Front wheel only Q5 will be available shortly, I presume they are building the FWD purely to be in line with other manufactures and to reduce the cost of purchasing a new Q5"
bevestiging ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk BerichtenAlleen de q7 niet denk ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk BerichtenSamen met de R8.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kijkesaan Bekijk Berichtenik ben al mensen van 20 jaar tegengekomen die verstandiger waren dan anderen die 50 jaar oud zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cold - play Bekijk BerichtenIs er al iemand die zijn Q5 heeft kunnen uittesten in dit sweeuwig weer en
dat met - of zonder winterbanden?
winterbanden besteld heb. Woensdag komen ze eronder.
Ik kon ook niet met de s-tronic in de stand manual de versnelling
in de 2 krijgen bij stilstaande auto. Dit wilde ik om dan rustig weg te rijden
in de sneeuw.
Klopt het dat het niet mogelijk is om bij stilstand de versnelling
in de 2 te zetten?
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Koe Foenf Bekijk BerichtenHet is zalig rijden met de quattro door zo'n weer. Met nieuwe winterbanden & s-tronic in D is er voldoende grip & hij spoort als een trein.
Het geeft een superveilig gevoel maar ... ijs blijft ijs.
Maar er is nu wel veel plaats op de linker rijstrook
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cold - play Bekijk BerichtenIs er al iemand die zijn Q5 heeft kunnen uittesten in dit sweeuwig weer en
dat met - of zonder winterbanden?
toeval wilt dat wij nu toch twee dagen sneeuw hebben gekregen, maar normaal (toch voorzichtig) rijden was op mijn 19" + Dunlops geen enkel probleem. De wagen geeft een veilig gevoel.
natuurlijk zijn hier de wegen vlak, en dat zal wel helpen...
ik heb toch het gevoel dat het gewicht van de wagen voor onaangename verrassingen zou kunnen zorgen (bevestigd door leden van andere forums, die door het vroeg optreden van ABS de bumper van de voorganger sneller zagen naderen dan zij het dachten...)
op ijs en sneeuw blijft het beter niet te hard te moeten remmen !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door loebas Bekijk BerichtenHeb deze morgen een 350 tal kilometers afgelegd op de autosnelwegen in Noord België. Ik heb geen enkele Bmw of Mercedes gezien die op het linkse rijvak durfde rijden. Wel te verstaan dat de sneeuwruimers nog niet waren langsgeweest. Lang leve voortractie met dit weer. Eens leuk om te zien dat bestuurders van zulke auto's ook minder dan 120 km/h kunnen rijden op een autosnelweg , correctie minder dan 90 km/h.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk BerichtenGisteren nochtans gaan test rijden met een XC60 met FWD waar ik me minder op mijn gemak in voelde dan in bij BMW. Die voortrein begon in elke bocht te schuiven. Met winterbanden ben ik nog nooit in vervelende situaties terecht gekomen en ik woon in in dood opende straat waar men nooit komt strooien. Bovendien ben ik gisteren nacht van Gent terug gekomen en heb vooral gebruik gemaakt van de linkerrijstrook. Als je bijna 10 jaar met een RWD wagen hebt rond gereden weet je wel hoe je de wagen moet gebruiken onder zulke omstandigheden. Ik ben ervan overtuigd dat een iemand die het gewoon is met achterwiel aandrijving te rijden en tijdig de nodige voorzieningen neemt geen enkel nadeel heeft tov FWD.
Tijdens mijn tochtje deze voormiddag heb ik Bmw en Mercedes bestuurders enkel het rechtse rijvak zien gebruiken. Op bepaalde afritten stonden 2 Bmw's geparkeerd die geen kant meer opkonden dan ter plaatse blijven trappelen, hetgeen niet onlogisch is daar het gewicht van voor wordt gevormd en de stuwing achter.
Enkele maanden geleden zat ik zelf achter het stuur van een fonkelnieuwe 318d. Jammergenoeg bevond ik mij op nat gras weliswaar vlak, maar vooruit geraken was uitgesloten. Een collega met een voorwielaangedreven A4 stond erlangs geparkeerd en voor deze vormde de ondergrond op exact dezelfde plaats geen probleem om weg te geraken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door loebas Bekijk BerichtenEn dan tijdens het 19u nieuws zien dat een E niet vooruit komt op sneeuw en toch blijven beweren dat achtertractie geen probleem vormt met dit sneeuwweer. Ik zie dan andere dingen dan jou.
Tijdens mijn tochtje deze voormiddag heb ik Bmw en Mercedes bestuurders enkel het rechtse rijvak zien gebruiken. Op bepaalde afritten stonden 2 Bmw's geparkeerd die geen kant meer opkonden dan ter plaatse blijven trappelen, hetgeen niet onlogisch is daar het gewicht van voor wordt gevormd en de stuwing achter.
Enkele maanden geleden zat ik zelf achter het stuur van een fonkelnieuwe 318d. Jammergenoeg bevond ik mij op nat gras weliswaar vlak, maar vooruit geraken was uitgesloten. Een collega met een voorwielaangedreven A4 stond erlangs geparkeerd en voor deze vormde de ondergrond op exact dezelfde plaats geen probleem om weg te geraken.
Ik heb ook al collega's gehad die hier op het werk "zo gezegd" niet meer van de parking geraken. Maar ze staan wel als een gek in eerste gas te geven en denken er bv niet aan om in tweede te vertrekken. Blijkbaar is niet ierdeeen op de hoogte van deze simpel zaken. En winterbanden zijn uiteraard een must.
Trouwens, al geraakt ik in deze omstandigheden geen meter vooruit, ik zou er mijn RWD niet voor ruilen hoor. zoals ik al zei heb ik gisteren met een FWD XC60 gereden. Buiten het feit dat die in bochten begon te schuiven had hij zeer veel last van kopplereacties op het stuur door het hoge koppel. FWD is goed voor een wagen met een beperkt aantal PK, maar van de moment dat je wat hoger begint te gaan is RWD of natuurlijk AWD de only way to go :-).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk BerichtenBuiten het feit dat die in bochten begon te schuiven had hij zeer veel last van kopplereacties op het stuur door het hoge koppel. FWD is goed voor een wagen met een beperkt aantal PK, maar van de moment dat je wat hoger begint te gaan is RWD of natuurlijk AWD de only way to go :-).
Met AWD ga je veel later traktie- en stabiliteitsproblemen ondervinden, maar dit is op zich wat gevaarlijk, want het leidt tot roekeloos gedrag : zie maar al die 4x4 razen op de derde besneeuwde rijstrook; ze vergeten dat ze toch ook ooit moeten stoppen, en daar helpt de AWD heel weing, zelfs ABS doet in kritische situaties geen wonders omdat de remafstanden héél lang kunnen worden, ook behoudt je je controle over het sturen
veel PK's hebben heeft tegenwoordig minder invloed op het spinnen : de waakhonden (ASR en C°) romen toch het vermogen af en dit in de kortste keer (hier toont zich het ABS-systeem wel op zijn best)Last edited by guyugy; 21/12/2009, 15:02.
Comment
-
Over RWD vs FWD. Ik heb zelf FWD maar als ex-BMW rijder moet ik toch zeggen: eerlijk is eerlijk. Een RWD rijdt aangenamer om de simpele reden dat de sturende wielen niet ook nog eens de kracht van de motor moeten ondergaan.
Bij dit weer is aangepast schoeisel nodig, een aangepaste rijstijl etc. Dat geldt zowel voor FWD als RWD.
Uiteraard vinden journalisten het grappig om een dikke Mercedes die niet vooruit geraakt te filmen. Zo ontstaat de perceptie dat het alleen dit soort voertuigen zijn die problemen hebben met dit weer. Zelfs al zou het daadwerkelijk zo zijn, de andere 360 dagen van het jaar genieten RWD bestuurders van een aangenamer rijdende auto.
Comment
Comment