Oorspronkelijk geplaatst door ludooke
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi Q5
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audi TT-boy Bekijk BerichtenIk ga nu al enkele keren bij garage Gilbert in Humbeek en ben daar tot hiertoe tevreden. Ze respecteren tenminste gemaakte afspraken. Het is een vw garage maar wel een officiele audi service.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenik zal hem bij gelegenheid even gaan bezoeken; Humbeek is nog redelijk bereikbaar als ik niet aan zee ben
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ludooke Bekijk BerichtenWelke garage raad u aan ?
Of hebben sommige mensen daar ook slechte ervaringen mee?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cold - play Bekijk BerichtenMijn vaste (sinds een aantal jaren) garage is LAGROU in Diksmuide-Kaaskerke,goeie mecaniekers,vriendelijke bazen die bereid zijn om nog te luisteren enz.
Zowel baas Lagrou, zijn vrouw als de verantwoordelijke voor de Audi-showroom weten wie ik ben. Niet dat ik zo belangrijk ben, maar het is toch tekenend voor de sfeer. Ook zijn de kosten voor onderhoud en herstelling zeer redelijk.
Ze hebben een goede reputatie in de streek, en wat mij betreft volledig terecht.2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk BerichtenInderdaad.
Zowel baas Lagrou, zijn vrouw als de verantwoordelijke voor de Audi-showroom weten wie ik ben. Niet dat ik zo belangrijk ben, maar het is toch tekenend voor de sfeer. Ook zijn de kosten voor onderhoud en herstelling zeer redelijk.
Ze hebben een goede reputatie in de streek, en wat mij betreft volledig terecht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cold - play Bekijk BerichtenMijn vaste (sinds een aantal jaren) garage is LAGROU in Diksmuide-Kaaskerke,goeie mecaniekers,vriendelijke bazen die bereid zijn om nog te luisteren enz.
ik kwam af met een oude A4 en vroeg welke wagens van de showroom meteen konden geleverd worden (geen met panodak op dat moment); wel waren er op dat ogenblijk over de 40 Q5's uit te kiezen in de stock van d'Ieteren, maar deze werden mij niet eens aangeboden. In Oostende hebben ze dat op een meer handige manier gespeeld, en ik had mijn nieuw speeltje de volgende week in mijn garage, nog met een pack opties bij die ik blijkbaar in Diksmuide niet besteld had
een gemiste kans op ene kant, een goede ontcijfering van de klantbedoelingen op de andere...
ik had in Diksmuide eigenlijk ook niet besteld omdat de leveringstermijnen al "december" waren, en dus ware de aankoop uitgesteld voor levering lente 2010. Nu rijd ik al 6 maanden mee !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk BerichtenGarage Dielis in Bornem.
Of hebben sommige mensen daar ook slechte ervaringen mee?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtende ontdubbeling van de Audi- en VW netten (met aparte showrooms en soms dito ateliers) is een ekonomische aberratie, het gaat tegen alle wetten van de schaalvoordelen.
of Audi zoveel klanten gewonnen heeft met deze grootheidssydroom betwijfel ik ten zeerste
bij mij was het vijf voor twaalf of ik van merk veranderde, en was mijn echtgenote niet blijven hameren voor een Audi, kon ik mij tevreden stellen met iets minder flamboyant genre Honda of Subaru, die in alle stilte ook kwalitatieve en aangename produkten verkopen, dit zelfs voor een fraktie van de prijs
nog een geluk dat wij kennis hebben gemaakt met een Audi-dealer die het niet te hoog in de bol kreeg van zijn nieuwe showrooms; wel moet ik viermaal meer kilometers afleggen om ernaar toe te rijden, vergeleken met de VW-concessie in mijn buurt
ik wil hier even iets aan toevoegen:
mijn vrouw koop al jaren haar wagen bij een garage die nu gekozen heeft voor VW, of gedwongen, maakt niet uit. We zijn steeds tevreden geweest over deze dealer en hebben vorig jaar gewoon onze Q5 gekocht bij deze VW-dealer. Waar hij mijn wagen besteld heeft maakt me niet uit. Alle contacten verliepen via de VW dealer en het onderhoud gebeurt daar ook. Geen overbodige kilometers, steeds de goede service die we gewoon zijn en alle voordelen alsof je bij een Audi dealer geweest bent. Dit noemen ze het systeem een hak zetten.
Comment
-
prijs van banden
uit nieuwsgierigheid ben ik vandaag bij mijn bandenboer even gaan vragen hoeveel een 235/55/19-band mij zou kosten...
Dunlop Sport 01 : 230 euros netto BTW in, montage en uitbalancering in
Michelin Latitude : 250 euros
niet bepaald goedkoop...
alternatieven ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenAwel, aangezien het geen "echte" Audi dealer is, krijgen de mechaniekers geen opleiding meer over Audi en heeft de dealer geen ondersteuning meer vanuit D'Ieteren. Nu kun je zeggen dat dat allemaal niet veel uitmaakt omdat het toch VW techniek is maar ik heb nu de pech gehad van een A4 gekocht te hebben met tal van problemen. Dergelijke problemen kunnen onmogelijk goed opgelost worden zonder communicatie met Audi ingenieurs bij D'Ieteren. Feyaerts beschikt niet over deze ondersteuning.
Feyaerts was wel nog audi service partner en had dus nog steeds opleidingen en ondersteuning van D'ieteren.
Philips Motors in Opwijk is namelijk ook vw-audi service partner en heeft ook volledige ondersteuning.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rallyefreak Bekijk BerichtenHet is niet omdat je geen audi dealer meer bent, dat je geen audi service partner kan zijn.
Feyaerts was wel nog audi service partner en had dus nog steeds opleidingen en ondersteuning van D'ieteren.
Philips Motors in Opwijk is namelijk ook vw-audi service partner en heeft ook volledige ondersteuning.
de VW-ateliers zullen wel geleidelijk aan minder Audi zien, en dat zal wegen op hun ervaring wanneer de klant met een specifiek probleem zal afkomen
persoonlijk vind ik wel wat genant mijn wagen ergens te kopen, en ermee elders voor de service gaan; een VW-dealer moet via een Audi-verdeler zijn bestellingen indienen, en er blijft dan ook een geldelijk verschil aan verbonden. Eigenlijk moet je al een band hebben met de VW-dealer om deze meerprijs bij aankoop te betalen omdat je je dan later daar beter voelt voor het onderhoud.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pbrulez Bekijk BerichtenMorgen mogen wij onze Q5 afhalen, ik ben benieuwd. Hopelijk wordt het morgen niet te glad op de weg.
het hangt natuurlijk ook af van je vroegere wagen, maar elke wagen voelt toch een beetje anders aan
vooral opletten in het begin met de grote spiegels, ze kunnen obstakels verbergen (bv in rond-punten)
bij de eesrte kilometers had ik het gevoel dat ik niet zo precies wist waar ik de wielen plaatste, en de wagen voelt ook in het begin groter aan dat hij is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pbrulez Bekijk BerichtenMorgen mogen wij onze Q5 afhalen, ik ben benieuwd. Hopelijk wordt het morgen niet te glad op de weg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ludooke Bekijk Berichtenmaak mij nog een beetje jaloers ik moet nog meer dan een maand wachten
de mijne is nu meer wit dan meteoor grijs !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenok, voor de bijscholing zal het blijkbaar geen probleem zijn, ook op termijn, omdat er zoveel gelijkenissen zijn in alle VAG-modellen.
de VW-ateliers zullen wel geleidelijk aan minder Audi zien, en dat zal wegen op hun ervaring wanneer de klant met een specifiek probleem zal afkomen
persoonlijk vind ik wel wat genant mijn wagen ergens te kopen, en ermee elders voor de service gaan; een VW-dealer moet via een Audi-verdeler zijn bestellingen indienen, en er blijft dan ook een geldelijk verschil aan verbonden. Eigenlijk moet je al een band hebben met de VW-dealer om deze meerprijs bij aankoop te betalen omdat je je dan later daar beter voelt voor het onderhoud.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk BerichtenJe betaalt geen meerprijs. Uw VW-dealer moet welgeteld 1% van de winst laten vallen als hij een Audi bij een Audi-dealer koopt en deze aan u levert. That's all.
dit heet interne (ongezonde) concurrentie, waaraan de klant geen boodschap heeft
als VAG-klant sinds 1990 vond ik het oud systeem commerciëel beter : alle VW's en Audi's gezellig samen, zodat de VW-klanten vaker een oogje konden werpen naar hun droom-Audi, iets dat op termijn een realiteit kon worden. Natuurlijk kon dan ook een Audi-klant zich goed vergewissen van de vooruitgang bij VW... en er besluiten van trekken
voor de garagist was het in elk geval simpelder... en goedkoper
en wie zal de rekening betalen op termijn ? jawel, de klant !
Comment
Comment