Oorspronkelijk geplaatst door svdb
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi Q5
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtendat is dus een zeer goede vergelijking met de Audi-dealer waar je nooit geweest bent ?
Comment
-
Ik zou liever een topic per dealer zien waar iedereen zijn wedervaren kan posten. DAT zou nog eens een eye opener zijn en het zou de minder klantvriendelijke dealers verplichten om een beetje bij te draaien.
Alleen, zou dit niet uitdraaien op een gigantisch welles-nietes spel. Tenslotte kan iedereen valse verklaringen doen, of overdrijven. Wat is dan de waarde daarvan. Als ik zeg dat ik ongelofelijk slecht gediend ben bij VAG, wie van jullie gelooft dat? "Die heeft iets tegen VAG" zullen jullie denken.
Je hebt dan nog gelijk ook, enkel is mijn VAG-hekel ontstaan door de ervaringen met de dealers. Jaja, ook ik droomde ooit van een Audi A3 (eerste model), en voor mijn eerste wagen kocht ik bijna een Golf II, en onze tweede auto was een Polo...!
Ik wil via PM aan iedereen die het wil mijn ervaringen met dealers meedelen. Maar op een publiek forum ga ik dat niet doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenIk was ook op een zaterdag in Diksmuide gaan zien, ze hebben mij de showroom laten verlaten zonder contactpoging
ik heb dan later in de week telefonisch afgesproken voor een testrit (enkel zij hadden een test-auto); ik kreeg nadien een offerte met leveringstermijn 5 maanden alhoewel ik duidelijk te kennen liet dat ik niet bereid was zo lang wachtte (toen waren er meer dan 40 Q5 in stock... met de meest uiteenlopende uitrustingen)
De volgende zaterdag ging ik kijken in Bredene; er was maar 1 verkoper (er is er daar maar een...).
In de showroom pronkte een stock-Q5 die ik meteen met veel aandacht bekeek. De verkoper was bezig maar heeft zijn onderhoud korstondig onderbroken om mij te bevestigen dat hij mij binne een paar minuten ging kunnen helpen. Deze minuten zijn wel een dik half uur geworden, maar ik was niet meer ongeduldig.
Waar denk je dat ik gekocht heb ?
De verkoper is nog zelf een "frisse" Q5 met dezelfde opties bij d'Ieteren gaan halen, en binnen de 8 werkdagen reed ik met mijn nieuw speeltje.
En ja, daar loopt de baas regelmatig rond in de showroom en in het atelier, hij verdeelt wel zijn tijd tussen 2 vestigingen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk BerichtenIk zou liever een topic per dealer zien waar iedereen zijn wedervaren kan posten. DAT zou nog eens een eye opener zijn en het zou de minder klantvriendelijke dealers verplichten om een beetje bij te draaien.
Alleen, zou dit niet uitdraaien op een gigantisch welles-nietes spel. Tenslotte kan iedereen valse verklaringen doen, of overdrijven. Wat is dan de waarde daarvan. Als ik zeg dat ik ongelofelijk slecht gediend ben bij VAG, wie van jullie gelooft dat? "Die heeft iets tegen VAG" zullen jullie denken.
Je hebt dan nog gelijk ook, enkel is mijn VAG-hekel ontstaan door de ervaringen met de dealers. Jaja, ook ik droomde ooit van een Audi A3 (eerste model), en voor mijn eerste wagen kocht ik bijna een Golf II, en onze tweede auto was een Polo...!
Ik wil via PM aan iedereen die het wil mijn ervaringen met dealers meedelen. Maar op een publiek forum ga ik dat niet doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenMag je vrouw niet weten waar je geweest bent?
Maar nu weet ik het nog niet hoe het werkt...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk BerichtenIk zou liever een topic per dealer zien waar iedereen zijn wedervaren kan posten. DAT zou nog eens een eye opener zijn en het zou de minder klantvriendelijke dealers verplichten om een beetje bij te draaien.
Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk BerichtenAls ik zeg dat ik ongelofelijk slecht gediend ben bij VAG, wie van jullie gelooft dat? "Die heeft iets tegen VAG" zullen jullie denken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Piernapoli Bekijk BerichtenMaar nu weet ik het nog niet hoe het werkt...
funktietoets NAV > keuzetoets Geheugen > Laatste reisdoelen wissen
Comment
-
Zoals reeds aangegeven is het belangrijk dat de " baas " bereikbaar is. In 99% van de gevallen is hij bij mij steeds aanwezig en zal me altijd persoonlijk komen groeten, met de vraag of alles in orde is met de wagen ( en met mij )...bij eventueel problemen, en ja die zijn er al geweest, is hij bereikbaar en zal hij alles in het werk stellen dit zo snel mogenlijk en correct op te lossen, dit al 25 jaar lang, IK kan dus niet anders dan tevreden zijn.
Enja, ik hoorde onlangs via,via dat een klant van diezelfde dealer er niet tevreden was....ik ben er niet op ingegaan, het zal zijn redenen wel hebben. Maar waar de ene tevrede is, is een andere dat niet. Je moet dat gewoon zelf, persoonlijk ervaren. daarom dat ik nooit de dealers met naam noem, niet de goede, niet de slechte. Omdat daar waar ik zeer tevreden ben kan iemand minder tevreden zijn, en daar waar ik naar mijn mening niet correct ben behandeld, kan het aan omstandigheden gelegen hebben waar ik geen weet van heb, en ik wil hem dan ook niet de grond in boren. Ik ga nog altijd van de gedachte uit dat men zijn best doet om het goed te doen, maar het loopt ook al eens mis.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtendat is dus een zeer goede vergelijking met de Audi-dealer waar je nooit geweest bent ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk BerichtenZoals reeds aangegeven is het belangrijk dat de " baas " bereikbaar is. In 99% van de gevallen is hij bij mij steeds aanwezig en zal me altijd persoonlijk komen groeten, met de vraag of alles in orde is met de wagen ( en met mij )...bij eventueel problemen, en ja die zijn er al geweest, is hij bereikbaar en zal hij alles in het werk stellen dit zo snel mogenlijk en correct op te lossen, dit al 25 jaar lang, IK kan dus niet anders dan tevreden zijn.
Enja, ik hoorde onlangs via,via dat een klant van diezelfde dealer er niet tevreden was....ik ben er niet op ingegaan, het zal zijn redenen wel hebben. Maar waar de ene tevrede is, is een andere dat niet. Je moet dat gewoon zelf, persoonlijk ervaren. daarom dat ik nooit de dealers met naam noem, niet de goede, niet de slechte. Omdat daar waar ik zeer tevreden ben kan iemand minder tevreden zijn, en daar waar ik naar mijn mening niet correct ben behandeld, kan het aan omstandigheden gelegen hebben waar ik geen weet van heb, en ik wil hem dan ook niet de grond in boren. Ik ga nog altijd van de gedachte uit dat men zijn best doet om het goed te doen, maar het loopt ook al eens mis.
je bent de verdraagzaamheid zelve !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenblz 134 MMI-boekje
funktietoets NAV > keuzetoets Geheugen > Laatste reisdoelen wissen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk BerichtenAlsof elke dealer hier alle topics volgt om te zien wat er over hen geschreven wordt...
Het is niet de bedoeling dat zij dat lezen, voor degenen die het wel doen zullen er zeker lessen uittrekken
Ik geloof je, maar ik geloof ook dat er VAG dealers zijn die vooral tevreden klanten hebben omdat ze hun klanten met het nodige respect behandelen. M.a.w. wil ik je slechte ervaringen niet veralgemenen ter verdediging van de dealers die hun werk wèl goed doen.
Wat die valse posts betreft: als er plots nieuwe gebruikers opduiken en dealers beginnen op te fleuren/af te breken, die vallen onmiddellijk door de mand.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk BerichtenZoals reeds aangegeven is het belangrijk dat de " baas " bereikbaar is. In 99% van de gevallen is hij bij mij steeds aanwezig en zal me altijd persoonlijk komen groeten, met de vraag of alles in orde is met de wagen ( en met mij )...bij eventueel problemen, en ja die zijn er al geweest, is hij bereikbaar en zal hij alles in het werk stellen dit zo snel mogenlijk en correct op te lossen, dit al 25 jaar lang, IK kan dus niet anders dan tevreden zijn.
In het magazine van ADAC (Duitse Touring) valt regelmatig te lezen bij welke dealer problemen waren en bij welke een goede service werd gegeven...met naam, adres en zelfs foto van de zaak...Maar die bevinden zich in Duitsland.
Ik denk dat transparantie alleen maar in ons voordeel kan zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Piernapoli Bekijk Berichtenzover was ik al, maar dat is voor de laatste reisdoelen, maar om de reisdoelen te wissen die vast in het geheugen staan, of te veranderen...
reisdoelen worden automatisch gestockeerd in het geheugen als je ze intikt en geselecteerd hebt
dan blijven ze daar tot je ze wist (hoeveel er blijven staan weet ik niet, ik gebruik NAV eigenlijk weinig...ik ken België als mijn broekzak en veel ga ik niet naar he buitenland...)
ik heb trouwens geen middel gevonden om een reisdoel als "vast" aan te duiden (bv "thuis") in de zin dat je het kon met een stomme TravelPilot (je drukte eenvoudig voor de frekwentie reisdoelen op "1", "2",... en op "start de nav")
misschien ben ik iets overgeslagen...
Wat ik het vervelendste vind met de MMI (evenzeer NAV als andere funkties), is dat men per funktie een voorkeur startscherm niet kan instellen (bv de kaart van NAV, het analoog schermpje voor RAD, enz)Last edited by guyugy; 31/08/2010, 12:46.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guggenheimer Bekijk Berichten1-0
Zoals ik al zei: Kwas verder aan het borduren op de vorige reacties, dat ook ik ontevreden ben over mijn garage. Wat toch logisch is aangezien ik ervoor vermeldde dat ik geen mening heb over Audi garages?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenwat bedoelt je met "vast" ?
reisdoelen worden automatisch gestockeerd in het geheugen als je ze intikt en geselecteerd hebt
dan blijven ze daar tot je ze wist (hoeveel er blijven staan weet ik niet, ik gebruik NAV eigenlijk weinig...ik ken België als mijn broekzak en veel ga ik niet naar he buitenland...)
ik heb trouwens geen middel gevonden om een reisdoel als "vast" aan te duiden (bv "thuis") in de zin dat je het kon met een stomme TravelPilot (je drukte eenvoudig voor de frekwentie reisdoelen op "1", "2",... en op "start de nav")
misschien ben ik iets overgeslagen...
Wat ik het vervelendste vind met de MMI (evenzeer NAV als andere funkties), is dat men per funktie een voorkeur startscherm niet kan instellen (bv de kaart van NAV, het analoog schermpje voor RAD, enz)
De gekozen reisdoelen komen idd in een geheugen, dat van de "laatste reisdoelen", maar je hebt toch ook je vaste adressen in je adresboek, die je desnoods kan opslaan als "belangrijk adres"...
Nu wel grappig wat je zegt: "ik ken België als mijn broekzak". Mijn vrouw zegt dat ook altijd als ik de GPS wil instellen. Maar navigatie is meer dan "ergens naartoe rijden", ik denk bvb aan verkeersinformatie die ik altijd gebruik, afgesloten wegen (de dan aangeduide omleidingen zijn daarom niet de snelste/korste). Ik rij regelmatig van Gent naar Brussel en terug, maar ik sta geen minuut in een file, en daarvoor is een GPS, zeker die we nu hebben, zeer handig.
merci voor de info
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Piernapoli Bekijk BerichtenIk zal eens een kijkje nemen op pag 134.
De gekozen reisdoelen komen idd in een geheugen, dat van de "laatste reisdoelen", maar je hebt toch ook je vaste adressen in je adresboek, die je desnoods kan opslaan als "belangrijk adres"...
Nu wel grappig wat je zegt: "ik ken België als mijn broekzak". Mijn vrouw zegt dat ook altijd als ik de GPS wil instellen. Maar navigatie is meer dan "ergens naartoe rijden", ik denk bvb aan verkeersinformatie die ik altijd gebruik, afgesloten wegen (de dan aangeduide omleidingen zijn daarom niet de snelste/korste). Ik rij regelmatig van Gent naar Brussel en terug, maar ik sta geen minuut in een file, en daarvoor is een GPS, zeker die we nu hebben, zeer handig.
merci voor de info
Persoonlijk zie ik heel veel toekomst in een GPS die ook een directe internetverbinding heeft, genre Google maps op Android. De routeberekening van Google maps is namelijk superieur aan elke andere routeberekening. Feitelijk zou je de de hardware (beeldscherm, GPS ontvanger, 3G ontvanger, en andere electronica) moeten kunnen kopen bij de auto, maar de dienst die zorgt voor verkeersinformatie en routeberekening zou je los daarvan moeten kunnen kiezen. Soit, we wijken af.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenHoe krijgt de Audi-GPS zijn verkeersinformatie binnen? Welke dienst zorgt daar eigenlijk voor? Bij een TomTom ofzo moet je daarvoor betalen, hoe zit dit bij een ingebouwde Audi GPS?
Persoonlijk zie ik heel veel toekomst in een GPS die ook een directe internetverbinding heeft, genre Google maps op Android. De routeberekening van Google maps is namelijk superieur aan elke andere routeberekening. Feitelijk zou je de de hardware (beeldscherm, GPS ontvanger, 3G ontvanger, en andere electronica) moeten kunnen kopen bij de auto, maar de dienst die zorgt voor verkeersinformatie en routeberekening zou je los daarvan moeten kunnen kiezen. Soit, we wijken af.
Bij TomTom is dat ook gratis, maar kan je "upgraden" naar een verbeterde fileherkenning op basis van GSM-signalen. Dit laatste kost 50 euro per jaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Piernapoli Bekijk BerichtenIk zal eens een kijkje nemen op pag 134.
merci voor de info
Ik denk echter dat alle belangrijke adressen (ooit gebruikt als reisdoel) op dezelfde manier verwijderd kunnen worden uit het NAV-bestand; ze blijven dan enkel in het adresboek voor een latere selektie als reisdoel
Ik heb ooit het voordeel zogoed als nooit in files terecht te komen, want ze zijn meestal opgelost als ik vertrek ; in die zin was de NAV van de Q5 een overbodige luxe, ik was tot dan genoeg gediend met een Garmin (en vroeger een TravelPilot in mijn Blaupunkt)
Comment
Comment