Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    15 min volstaan, vandaag nog gechekt
    dom he ? Als we nu eens allemaal een brief schrijven naar Audi / D'Ieteren ?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
      hihi....de meeste mensen rijden evenveel kilometers in 5 jaar dan ik op één jaar......
      Het eerste jaar met mijn vorige ( B7 ) had ie 130.000km. Op 3.5 jaar heb ik hem verkocht met 355.000 km op de teller....daar mogen er velen achter komen denk ik.....vrachtwagenchauffeurs tellen niet mee he....
      Maar zo te lezen zitten er toch nog veel verschillen tussen wel of niet B&O dan alleen het aantal boxen en vermogen als ik op de comments moet afgaan....
      ah, jij hebt B&O. Heeft guyguy dat ook niet ?

      Ofwel sta jij gewoon nooit langer dan 15min stil

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
        ah, jij hebt B&O. Heeft guyguy dat ook niet ?

        Ofwel sta jij gewoon nooit langer dan 15min stil
        Ik dacht dat guyguy dat niet had, kan hij zelf het best op antwoorden, maar ik heb nog al zaken over de audio gelezen die afweken van mijn audio inst., er zullen dus nog wel wezenlijke verschillen op zitten.

        En ja toch wel, ik sta ook al wel eens langer stil hoor....

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
          ah, jij hebt B&O. Heeft guyguy dat ook niet ?

          Ofwel sta jij gewoon nooit langer dan 15min stil
          ik heb Audi Sound System, maar daar ligt het verschil niet, de menus zijn op de equalizer-funktie na dezelfde, en bevatten geen mogelijkheid om een voorkeur (geheugen, manueel, lijst...) in te stellen; idem dito vor NAV, waarom kunnen wij niet bv de kaart als basis (eerste scherm) instellen ipv de invoervelden van een bestemming ?
          ik denk dat de meeste Audi bezitters niet gestoord zijn bij elke start hun systeem eerst met de knop op geheugens, of de kaart, enz... af te stellen als ze dat verkiezen
          als Apple fanaat ben ik gewoon dat mijn geliefkoosde merk een stap vooruit denkt om mij steeds beter te bedienen

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
            ik heb Audi Sound System, maar daar ligt het verschil niet, de menus zijn op de equalizer-funktie na dezelfde, en bevatten geen mogelijkheid om een voorkeur (geheugen, manueel, lijst...) in te stellen; idem dito vor NAV, waarom kunnen wij niet bv de kaart als basis (eerste scherm) instellen ipv de invoervelden van een bestemming ?
            ik denk dat de meeste Audi bezitters niet gestoord zijn bij elke start hun systeem eerst met de knop op geheugens, of de kaart, enz... af te stellen als ze dat verkiezen
            als Apple fanaat ben ik gewoon dat mijn geliefkoosde merk een stap vooruit denkt om mij steeds beter te bedienen
            idd..ik denk dat het gewoon een kwestie van gewoonte is....alles kan beter/of anders....trouwens in 50% van mijn tijd in de auto staat de audio af.....in 40% staat de muziek op de geheugen stick op, en bitter weinig de radio eigenlijk....

            Comment


            • Zijn hier mensen die een "pigmentbeige dashboard" hebben of foto's ervan? Evt. in combinatie met kardemonbeige zetels.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk Berichten
                Zijn hier mensen die een "pigmentbeige dashboard" hebben of foto's ervan? Evt. in combinatie met kardemonbeige zetels.
                hier met nappa silver
                Bijgevoegde Bestanden
                Last edited by guyugy; 18/09/2010, 22:08.

                Comment


                • Deze week-end Open Deur dag in Bredene...

                  d’Ieteren had enkele mooie eksemplaren ten toon geleverd, o.m. een cabrio R8, een RS5 Coupé, en S5-Cabrio, plus een paar V6T’s en een A8. Op het appel stonden ook 2 Q7’s en een Q5 3,0TDI. Ik had mij ingeschreven voor de Q5, om uit nieuwsgierigheid te kunnen vergelijken met mijn bescheiden 2,0TDI.
                  Dit had ik bij de aankoop niet gedaan omdat de 3,0l te hoge vaste kosten met zich meebrengt tegen het gebruik (en plezier, dacht ik...) dat het ervan heb. Ook wenste ik te checken of de S-tronic nu verlost is van de kinderziektes waarover men bij de lancering kon horen vertellen.
                  Of de komst van de test-Q5 in Bredene voor veel verkoop gezorgd zal hebben betwijfel ik, want hij was hééél triestig (en karig...) aangekleed : zwart op zwart met getinte ruiten, van buiten precies een lijkwagen ondanks zijn mooie 19-duimers en panodak.
                  Binnen nog meer ernstig, overal zwart zoals in de eenvoudigste Polo...
                  Enfin, wij waren er niet voor de wagen, wel voor de prestaties. En deze zijn wel op niveau !
                  Nog meer dan de motor was onder de indruk van de onberispelijke werking van de S-tronic : steeds zacht, maar erg reaktief als er om gevraagd wordt. Na een paar minuten zijn de schakelmomenten al duidelijk, een zelfs in D kan de bak eenvoudig met de gaspedaal gestuurd worden.
                  Voor mij is wel in S rijden het aangenaamste, zelfs als de wagen niet sportief gereden wordt : de motor daalt minder laag in de toeren en blijft steeds paraat voor een felle acceleratie, meestal in een zelfde gang. In D is elke vraag om meer power een reden om eerst lager te schakelen, met als gevolg iets dat gelijkt op de vroegere “turbo-lag”. De bak is zo alert in S dat ik mij afvraag wanneer ik de manuele schakeling zou gebruiken... het lijkt mij gewoon spielerei !
                  De motor zelf, nu. In de lage toerentallen is hij uiteraard onhoorbaar, ondanks zijn duidelijk voelbaar vermogen. Nooit heeft men het gevoel dat het toerental te laag wordt (soms niet veel meer dan 1200t/m (!) wat met de 2,0l wel het geval is (op de manuele toch...) Dat idylisch tableau wordt echter gestoord door het minder tof geluid dat er uit komt in de hogere regio’s : dan is de trekkracht nog steeds verwonderlijk, maar men mag hier evenmin spreken van musikaliteit als met de 4-pitter. Wij zijn hier heel ver van de V6 benzine-motoren !
                  Besluit : voor de reeds gemelde redenen wordt de volgende mogelijk een S-tronic, maar toch nog een 2,0TDI... De test was de moeite waard !
                  Een paar andere commentaren :
                  -verwonderlijk weinig aandacht voor de A1’s die stonden te pronken in de showroom (misschien te danken aan het vele moois dat buiten in de zon stond te schitteren...)
                  -de nieuwe a8 leek mij binnenin niet veel groter dan ee A6
                  -sprintjes van de RS4 en R8 klonken wel als muziek in de oren, maar de winner wat mij betreft was... de Bentley die daar ook een blitse indruk gaf
                  Last edited by guyugy; 19/09/2010, 11:24.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                    d’Ieteren had enkele mooie eksemplaren ten toon geleverd, o.m. een cabrio R8, een RS5 Coupé, en S5-Cabrio, plus een paar V6T’s en een A8. Op het appel stonden ook 2 Q7’s en een Q5 3,0TDI. Ik had mij ingeschreven voor de Q5, om uit nieuwsgierigheid te kunnen vergelijken met mijn bescheiden 2,0TDI.
                    Dit had ik bij de aankoop niet gedaan omdat de 3,0l te hoge vaste kosten met zich meebrengt tegen het gebruik (en plezier, dacht ik...) dat het ervan heb. Ook wenste ik te checken of de S-tronic nu verlost is van de kinderziektes waarover men bij de lancering kon horen vertellen.
                    Of de komst van de test-Q5 in Bredene voor veel verkoop gezorgd zal hebben betwijfel ik, want hij was hééél triestig (en karig...) aangekleed : zwart op zwart met getinte ruiten, van buiten precies een lijkwagen ondanks zijn mooie 19-duimers en panodak.
                    Binnen nog meer ernstig, overal zwart zoals in de eenvoudigste Polo...
                    Enfin, wij waren er niet voor de wagen, wel voor de prestaties. En deze zijn wel op niveau !
                    Nog meer dan de motor was onder de indruk van de onberispelijke werking van de S-tronic : steeds zacht, maar erg reaktief als er om gevraagd wordt. Na een paar minuten zijn de schakelmomenten al duidelijk, een zelfs in D kan de bak eenvoudig met de gaspedaal gestuurd worden.
                    Voor mij is wel in S rijden het aangenaamste, zelfs als de wagen niet sportief gereden wordt : de motor daalt minder laag in de toeren en blijft steeds paraat voor een felle acceleratie, meestal in een zelfde gang. In D is elke vraag om meer power een reden om eerst lager te schakelen, met als gevolg iets dat gelijkt op de vroegere “turbo-lag”. De bak is zo alert in S dat ik mij afvraag wanneer ik de manuele schakeling zou gebruiken... het lijkt mij gewoon spielerei !
                    De motor zelf, nu. In de lage toerentallen is hij uiteraard onhoorbaar, ondanks zijn duidelijk voelbaar vermogen. Nooit heeft men het gevoel dat het toerental te laag wordt (soms niet veel meer dan 1200t/m (!) wat met de 2,0l wel het geval is (op de manuele toch...) Dat idylisch tableau wordt echter gestoord door het minder tof geluid dat er uit komt in de hogere regio’s : dan is de trekkracht nog steeds verwonderlijk, maar men mag hier evenmin spreken van musikaliteit als met de 4-pitter. Wij zijn hier heel ver van de V6 benzine-motoren !
                    Besluit : voor de reeds gemelde redenen wordt de volgende mogelijk een S-tronic, maar toch nog een 2,0TDI... De test was de moeite waard !
                    Een paar andere commentaren :
                    -verwonderlijk weinig aandacht voor de A1’s die stonden te pronken in de showroom (misschien te danken aan het vele moois dat buiten in de zon stond te schitteren...)
                    -de nieuwe a8 leek mij binnenin niet veel groter dan ee A6
                    -sprintjes van de RS4 en R8 klonken wel als muziek in de oren, maar de winner wat mij betreft was... de Bentley die daar ook een blitse indruk gaf
                    ???????

                    Dus ik begrijp dat de 3.0TDI niet van die aard is dat de betere prestaties/eigenschappen de meerkost verantwoorden? Is dat de conclusie? Ik heb die 3.0TDI niet gereden maar als ik het prijsverschil met een 2.0TDI zie zou ik héél veel verwachten.

                    Ik zou ook geen wagen meer willen zonder automaat.

                    Je spreekt van een volgende... een 2.0TDI, dus conclusie al genomen dat het opnieuw een Audi wordt? Tenzij dat je natuurlijk voor VW gaat wat ik niet waarschijnlijk acht... In elk geval: straf om die beslissing nu al te nemen zonder te weten waar de concurrentie mee komt binnen enkele jaren.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                      ???????

                      Dus ik begrijp dat de 3.0TDI niet van die aard is dat de betere prestaties/eigenschappen de meerkost verantwoorden? Is dat de conclusie? Ik heb die 3.0TDI niet gereden maar als ik het prijsverschil met een 2.0TDI zie zou ik héél veel verwachten.

                      Ik zou ook geen wagen meer willen zonder automaat.

                      Je spreekt van een volgende... een 2.0TDI, dus conclusie al genomen dat het opnieuw een Audi wordt? Tenzij dat je natuurlijk voor VW gaat wat ik niet waarschijnlijk acht... In elk geval: straf om die beslissing nu al te nemen zonder te weten waar de concurrentie mee komt binnen enkele jaren.
                      je kent al mijn standpunt van vroegere commentaren : de 3,0l is uiteraard veel aangenamer, alleen is het verschil met de 2,0l wat mij betreft (dat is hoe ik mijn wagen gebruik) niet in verhouding met het verschil in prijs : in de normale rijomstandigheden komen de verschillen qua motorisatie niet zozeer tot uiting, want het meervermogen van de 3,0l zou ik toch niet benutten.
                      het goed nieuws kwam dus van de automaat...
                      wel heb ik gemerkt bij de gesprekken met kandidaten-kopers dat ze meestal toch nog een manuele bak verkiezen... zelfs na de 3,0l S-tronic te hebben getest !
                      de beste herverkoopwaarde heb je dus wel met een 2,0l manueel...schijnt het
                      dit kan uiteraard geleidelijk aan veranderen met toffe automaten als... de S-tronic (Volvo heeft een goed voorbeeld voor de ogen !!)

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                        wel heb ik gemerkt bij de gesprekken met kandidaten-kopers dat ze meestal toch nog een manuele bak verkiezen... zelfs na de 3,0l S-tronic te hebben getest !
                        de beste herverkoopwaarde heb je dus wel met een 2,0l manueel...schijnt het
                        dit kan uiteraard geleidelijk aan veranderen met toffe automaten als... de S-tronic (Volvo heeft een goed voorbeeld voor de ogen !!)
                        Dat snap ik niet... ik zou nooit nog een manuele willen, zelfs niet na het rijden van een slecht gereputeerde geartronic van Volvo. Ik heb trouwens een lamme geartronic in m'n C70 en ééntje van de laatste generatie in m'n XC60... groot verschil hoor.

                        Hoe die zich verhoudt tot de automaten van Audi weet ik gewoon niet omdat ik deze laatste nog niet getest heb...maar ik heb in deze kolommen toch ook geen onverdeeld positieve reacties gelezen. Misschien moet ik toch een keertje gaan rijden hiermee.

                        Maar dat mensen een manuele verkiezen? Misschien als je gaat testen en je hebt nooit een automaat gereden dat je echt op de kleine zaken gaat letten en je gaat storen aan het (ingebeelde) gebrek aan controle enz. en dat je DENKT een manuele te verkiezen. Eens je autmaat gewoon bent wil je niet meer terug Allee ik toch niet, en ik ben - wie gelooft dit niet - een gigantische control freak

                        Uiteindelijk geloof ik wel dat de beste herverkoopwaarde hebt met een manueel om de eevoudige reden dat een automaat een dure optie is die in verhouding sneller in waarde daalt (of zo gewaardeerd wordt) dan de rest van de auto. Maar ik geloof dat dit een mindset is die idd kan veranderen zodra meer mensen hebben geproefd van het comfort. Probeer in de VS bv. maar eens een manueel geschakelde auto te verkopen

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                          Eens je autmaat gewoon bent wil je niet meer terug Allee ik toch niet, en ik ben - wie gelooft dit niet - een gigantische control freak
                          100% mee eens , ik rij nu 2 dagen met een automaat en ik wil nooit meer terug, mijn automaat is dan nog eens een multitronic en qua comfort kan daar maar weinig aan tippen, mijn collega heeft sinds enkele weken een nieuwe 530d, schitterende wagen maar de automaat kan qua comfort nog niet tippen aan die MT. Ik ben vorig jaar overstag gegaan voor een automaatbak toen we op reis waren, toen een kleine maand met een 3l benzine automaat gereden ( en dat was dan nog een erbarmelijk type ) en toen heb beslist dat m'n volgende zeker een automaat zou worden !

                          Comment


                          • Wanneer je veel mensen die de wagen voor een ritje hebben getest, zulks een wagen zou meegeven voor de duur van een week, er veel, veel meer voor de automaat zouden kiezen. Omdat men dan de voordelen in hun eigen habitat kan ondervinden. Sinds mijn vorige wagen, een 2.0 tdi multi, ben ik zeer grote fan van dit soort versnellingsbakken geworden. Zo groot zelfs dat bij de keuze van mijn huidige ik uiteindelijk voor de 2.7 multi ben gegaan, ipv de 3.0 S tronic, toen nog met zijn kinderziektes, en al hoe wel ik een groot quattro aandrijving fanaat ben, heb ik deze laten staan voor de multi. Ook in 2008 was ik gaan proefrijden met de volvo S80, toen nog waarschijnlijk met oude automaat, en dat viel lelijk tegen, komende van een multi....een paar weken geleden ben ik is op pad geweest met de wagen van mijn vader, een MB E automaat, en ook hier miste ik de soeplesse die ik gewoon ben van de multi. Maar ik heb de indruk dat momenteel bij de meeste merken ze deze achterstand stillaan beginnen in te halen. Welk merk, model, motor, kleur etc...mijn volgende wagen gaat worden kan ik nu niet zeggen, maar dat het een automaat zal zijn is zonder twijfel
                            Last edited by ; 19/09/2010, 23:41.

                            Comment


                            • Onbekend = onbemind. En dat geldt dus ook voor automatische versnellingsbakken. Wat mij persoonlijk tegenhield voor een automaat te gaan is dat ik af en toe met andere auto's moet rijden. Ik denk dat -eens je een automaat gewend bent- het heel moeilijk is terug te gaan naar een manuele bak. Misschien is ook dat een vooroordeel?

                              Wanneer je erover nadenkt dan besef je dat manuele bakken niet meer van deze tijd zijn. Het is wachten tot een bepaalde kritische massa voor automaat gaat. Vanaf dan brokkelt ook het prijsvoordeel van manueel af en komen we in een situatie waar automaat de regel wordt en manueel de uitzondering.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                Onbekend = onbemind. En dat geldt dus ook voor automatische versnellingsbakken. Wat mij persoonlijk tegenhield voor een automaat te gaan is dat ik af en toe met andere auto's moet rijden. Ik denk dat -eens je een automaat gewend bent- het heel moeilijk is terug te gaan naar een manuele bak. Misschien is ook dat een vooroordeel?

                                Wanneer je erover nadenkt dan besef je dat manuele bakken niet meer van deze tijd zijn. Het is wachten tot een bepaalde kritische massa voor automaat gaat. Vanaf dan brokkelt ook het prijsvoordeel van manueel af en komen we in een situatie waar automaat de regel wordt en manueel de uitzondering.
                                Ikzelf rijd ook met de Q5 S-tronic, na eerst met een Grand Cherokee automaat gereden te hebben. Er is inderdaad een enorm verschil in automaten. Een voorbeeld: ik had de Grand Cherokee model 2003, met mercedes motor en automaat. het belangrijkste aan zo'n automaat is dat je nog altijd de keuze hebt om manueel te rijden, zonder die vervelende ontkoppelingspedaal, en ook belangrijk, dit in alle versnellingen. Mijn collega had een Cherokee van een ouder type en die kon enkel manueel in 1 & 2. Moest dit mijn 1ste auto geweest zijn met automaat zou het de laatste geweest zijn, zó slecht.
                                Ondertussen rijd ik een jaar met de S-tronic, en die is super. Waarom er zijn die nog niet overtuigd zijn: je hebt een zekere aanpassingsperiode nodig, zo'n testrit is té kort. En zij die nog nooit automaat reden spreken over "niet sportief" genoeg. Uiteraard weer door onwetendhied. Op mijn wishlist stond op Nr 1: automaat, waardoor er al veel auto's geen keuze meer waren wegens niet leverbaar. En ik zal nooit meer naar manueel gaan.
                                ps. Mijn vrouw heeft een manueel TT, geen probleem om te wisselen van auto, maar toch liever S-tronic.

                                Comment


                                • mijn commentaar was geenszins gericht tegen de automaten, waarvan ik de deugden al jaren terug heb leren apprecieren, en dat voor langer dan een week !
                                  de reden dat ik er geen heb op mijn Q5 heeft te maken met het feit dat ik een stockwagen gekocht heb, en (misschien nog meer) dat ik een wagen heb gekocht met het idee dat ik nog binnen afzienbare tijd de auto zou kunnen voortverkopen. Dus geen benzine, geen automaat, geen 3,0l, allemaal voorwendsels om zelfs een jonge wagen als moeijlijk(er) verkoopbaar te bestempelen, ik ken het liedje..
                                  De huidige Q5 gaat max. 4jaar meedoen, dan komt er een nieuwe, én voor het plezier van een nieuwe, én om de kleine (en soms grotere) miseries te sparen die onvermijdelijk komen na dat termijn (en meestal onafgezien de kilometerstand...)
                                  bovendien is elke zonnige dag voor mij een opportuniteit om mijn cabrio Saab te laten rijden, die is ook geen automaat, en die zal wel in de familie blijven (15.000km op 5 jaar...)
                                  de specifieke gewoonten en reflexen die men met een automaat kweekt zijn wat tegenstrijdig met deze in een manuele auto , en dat kan voor onaangename verrassingen zorgen als men in een kritische situatie snel moet reageren : dan komen nog enkel de reflexen terug naar boven, en hopelijk kloppen ze dan ook met de auto in dewelke je zit...
                                  misschien win ik morgen op de Loto en kan ik tegelijkertijd beide auto's vervangen ?
                                  Dan met automaten... Ik zou dan wel moeten beginnen spelen !
                                  Last edited by guyugy; 20/09/2010, 11:16.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Piernapoli Bekijk Berichten
                                    ps. Mijn vrouw heeft een manueel TT, geen probleem om te wisselen van auto, maar toch liever S-tronic.
                                    raar, hier is Madam ook geen voorstaander van een automaat (zoals je zegt uit onwetenheid...)
                                    de korte testen waren nooit (voor haar) overtuigend genoeg om over te gaan tot de beslissing
                                    dit was al zo met de A4 (1997) die bij de eerste was om een 5-autobak te hebben
                                    ik vond deze zeer goed maar de A4 ging veelvuldig door mijn echtgenote gebruikt worden, dus heeft zij mogen kiezen
                                    dit gezegd zijnde, voor mij is de beste automaat deze die je aangenaam en vlot kunt bedienen in D, enkel door de dosering de gaspedaal.
                                    al dat gedoe met S-programma, + en - modus, peddles enz heb ik in se niet nodig, een manuele bak is dan niet ver weg
                                    en bij het gewoon rijden blijf ik nog steeds een raar gevoel hebben net voor een bocht die ik vrij snel benader : gewoon wat minder gas en de bak schakelt naar omhoog (wat ik niet wil) en als ik dan in de bocht gas geef (zoals met een manuele) schakelt de bak terug omlaag : deze twee manoeuvers zijn eigenlijk niet bevorderlijk voor de stabilitiet, tenzij je zelf ingrijpt (maar dit druist in tegen de geest van een automaat)
                                    natuurlijk is dit allemaal bijkomstig bij een rustiger rijstijl, en zal steeds het ESP indien nodig optreden
                                    nogmaals, zoals je zegt, leert men na wat rijervaring wat en hoe te doen....

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                      raar, hier is Madam ook geen voorstaander van een automaat (zoals je zegt uit onwetenheid...)
                                      Madam hier was ook rabiaat tegenstander... tot ze een keer wegens omstandigheden een weekje met mijn wagen moest rijden... haar volgende moest dan ineens een automaat zijn.

                                      Vrouwen zijn makkelijk als ze zwart-wit denken: je moet gewoon weten wanneer het zwart is en wanneer wit

                                      Comment


                                      • [quote=guyugy;4222586en bij het gewoon rijden blijf ik nog steeds een raar gevoel hebben net voor een bocht die ik vrij snel benader : gewoon wat minder gas en de bak schakelt naar omhoog (wat ik niet wil) en als ik dan in de bocht gas geef (zoals met een manuele) schakelt de bak terug omlaag : deze twee manoeuvers zijn eigenlijk niet bevorderlijk voor de stabilitiet, tenzij je zelf ingrijpt (maar dit druist in tegen de geest van een automaat)
                                        natuurlijk is dit allemaal bijkomstig bij een rustiger rijstijl, en zal steeds het ESP indien nodig optreden
                                        nogmaals, zoals je zegt, leert men na wat rijervaring wat en hoe te doen....[/quote]

                                        multi kiezen he guy... die schakeld niet.... 1 vitesse vooruit en 1 vitesse achteruit...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                          multi kiezen he guy... die schakeld niet.... 1 vitesse vooruit en 1 vitesse achteruit...
                                          ik weet het, nog van mijn Daf Variomatic daar moest je wel nog wat opletten in de bochten (geen ABS, ESP, ASR enz) ; één onoplettendheid en je lag op het dak !

                                          maar een Q5-Multi zal nooit meer verschijnen, denk ik, ondanks deze transmissie perfekt met de wagen zou passen
                                          Last edited by guyugy; 24/09/2010, 10:04.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X