Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dat geluidprobleem hebben wij nog niet voorgehad maar we hebben wel al eens op de laatste 200km van een lange rit (1100km) gehad dat ons navigatie/radio/info/... scherm zwart werd.
    De auto eens afleggen en terug aanleggen en het was opgelost. Sindsdien nooit meer voorgehad.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
      de motoren zijn voorzien van een water/olie warmtewisselaar...
      zoals Guy zegt, indien je 90c° hebt bereikt kan je iets later wel zeker zijn dat de bedrijfstemperatuur is bereikt.
      Want ook je versnellingsbakolie dient op temperatuur te zijn, en deze blijft meestal iets achter.
      Daarom zijn de nieuwe motoren 2012 ook voorzien van een extra motorolie cicuit die de versnellingsbak olie versnelt opwarmt.
      Het is inderdaad wel zo dat ze die olietemperatuurmeter best standaard hadden mogen voorzien, het is tenslotte maar software, want alle sensoren zijn er.
      Zeker voor een Q5, een wagen waarvan je kan aannemen dat ie al is onder zwaardere omstandigheden wordt gebruikt, niet om in het veld te liggen ploegen, maar eventueel om zware aanhanger of caravan in de bergen te trekken. En dan kan zo'n meter zeker nuttig zijn.
      Maar zoals ik al zei, vraag het aan je garagist, het is maar een paar muisklikjes verwijderd.
      En indien de garagist een beetje service minded is zal hij daar niets voor aanrekenen.
      Zoals mijn garagist ook niet heeft gedaan om de batterijmeter vrij te schakelen....
      Mijn Touran geeft wel de olietemperatuur via de boordcomputer, Audi gek genoeg niet, rare keuzes die ze daar toch soms maken ...
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Welke is de mooiste combinatie:
        Daytonagrey (shadowlook) met 20" titanium optic segment velgen / velgen offroad pakket
        Phantomblack (shadowlook) met 20" titanium optic velgen / velgen offroad pakket
        Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door HansVDG Bekijk Berichten
          En op het einde krijgt een zelfstange 1000 eur pension, een bediende 1500, een ambtenaat 2400 eur.
          Dit een gemiddelde.
          Als je jaloers bent, waarom wordt je dan ook geen zelfstsndige, en werk dan ook eens meer dan 50 uur.
          Maar ja dan heb je geen vakantiegeld, 13de maand, ziek zijn en toch nie betaald.
          En als je dan yoch zonder werk valt als zelfstandige, dan geen werkloosheids uitkering.

Waarom is iedereen hier zo tegen zelfstandige
          was redelijk sarcastisch bedoeld :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
            Welke is de mooiste combinatie:
            Daytonagrey (shadowlook) met 20" titanium optic segment velgen / velgen offroad pakket
            Phantomblack (shadowlook) met 20" titanium optic velgen / velgen offroad pakket
            voor mij Daytona, het is zeldzamer (S-Line only)
            ben niet voor donkere velgen (tenzij winterset) omdat de maat van de velg dan niet zozeer tot uiting komt
            elk zijn voorkeur, natuurlijk ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
              voor mij Daytona, het is zeldzamer (S-Line only)
              ben niet voor donkere velgen (tenzij winterset) omdat de maat van de velg dan niet zozeer tot uiting komt
              elk zijn voorkeur, natuurlijk ;-)
              Idd op foto lijken die donkere velgen kleiner, maar is dit IRL ook zo ?
              Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door HansVDG Bekijk Berichten
                En op het einde krijgt een zelfstange 1000 eur pension, een bediende 1500, een ambtenaat 2400 eur.
                Dit een gemiddelde.
                Als je jaloers bent, waarom wordt je dan ook geen zelfstsndige, en werk dan ook eens meer dan 50 uur.
                Maar ja dan heb je geen vakantiegeld, 13de maand, ziek zijn en toch nie betaald.
                En als je dan yoch zonder werk valt als zelfstandige, dan geen werkloosheids uitkering.

Waarom is iedereen hier zo tegen zelfstandige
                Ik persoonlijk heb niets tegen zelfstandigen in het algemeen, maar wel tegen zelfstandigen die altijd klagen en zagen dat ze het zo slecht hebben. ;-)
                Net zozeer dat jij iets hebt, tegen de anderen die afgunst vertonen tov. de zelfstandigen.
                En dat het op een ander altijd beter is.
                Werknemer:
                - als je bedrijf in faling gaat, ook als is er veel zwart geld... daar kan je niets aan doen.
                - Je hebt een nukkige baas, maar doet je job graag....
                - Firma verhuist en jij moet maar volgen
                - Je verdient evenveel als je baas(loon), maar hij kan een dikkere auto kopen omdat het vroeger aftrekbaar was en er geen vaa moest op betalen.
                - Een bedrijf kan zijn activiteiten min of meer aanpassen aan de gezinsplanning/organisatie.
                - Als een werknemer met pensioen gaat en hij komt vroegtijdig te overlijden is het geld foetsie... Het pensioen dat een zelfstandige aanlegt bestaat uit vastgoed, goud,...
                - Als een huis in een vennootschap kan overgedragen worden op de erfgenamen...

In die regionen zijn ze de vennootschappen nu de keel aan het dichtknijpen... maar neem van me aan; een vlaming blijft een vlaming...

on topic: de q5 is ideaal voor de kleine zelfstandige...
                Last edited by ; 06/04/2012, 18:26.

Comment

Idd op foto lijken die donkere velgen kleiner, maar is dit IRL ook zo ?
                  spijtig genoeg ja, en nog erger, de vrije grote opening van de wielkasten worden visueel minder opgevuld; zeker op een donkere wagen maakt het oog dan geen verschil meer tussen de velg, de band, en de opening; een beetje alsof je op zwarte stalen velgen rijdt zonder wieldeksels (allé, il overdrijf een beetje ;-)
                  ook daarom is shadowlook (m.i.) ook beter op Daytona dan op full black
                  nogmaals, een andere zal het totaal anders zien...

Comment

• Q5offroad.jpg IMG_4615.jpg
                    Last edited by E90N; 06/04/2012, 19:04.
                    Sintruin till I die

Comment

• precies wat ik bedoelde, maar deze foto is ook het bewijs dat sommigen juist dit mooi vinden
                      gelukkig zijn dat hier OEM-velgen !
                      but absolutely not my cup of tea....

Comment

• Gadverdamme die daytona offroad is vet !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                          Gadverdamme die daytona offroad is vet !
                          en eigenlijk is Daytona IRL nog veel mooier dan op deze vergelijkende beelden, want met het lichtspel trekt het hier ietwat op Meteor
                          met Daytona blijft de kleur grijs in bijna alle omstandigheden, met bv Lava en Meteor hangt het veel af van lichtinval
                          welnu, dezelfde Daytona met shadowlook zou nog een totaal ander effekt geven, de velgen zouden wel wat opzichtig kunnen worden

Comment

en eigenlijk is Daytona IRL nog veel mooier dan op deze vergelijkende beelden, want met het lichtspel trekt het hier ietwat op Meteor
                            met Daytona blijft de kleur grijs in bijna alle omstandigheden, met bv Lava en Meteor hangt het veel af van lichtinval
                            welnu, dezelfde Daytona met shadowlook zou nog een totaal ander effekt geven, de velgen zouden wel wat opzichtig kunnen worden

Dus in feite zou daytona met shadowlook en die offroad velgen niet echt een "wow" effect geven denk je ??

Zo'n offroad pakket zie je niet veel (belachelijk duur), maar lijkt me wel mooi op een lichte kleur..
                            Sintruin till I die

Comment

Dus in feite zou daytona met shadowlook en die offroad velgen niet echt een "wow" effect geven denk je ??

Zo'n offroad pakket zie je niet veel (belachelijk duur), maar lijkt me wel mooi op een lichte kleur..
                              wat ik bedoel is dat de afgebeelde Q5 met off-road pakket én chrom-afwerking meer spectaculair is, ook vloekt een beetje de chrom met de sportieve roeping van "all-road"
                              de enige Q5 met all-road die ik van dichtbij gezien heb was silver, waarop chrom letterlijk "verdwijnt", deze leek mij aangenaam stoer (ook wegens zijn specifieke bumpers) en geschikt voor een stapje in de natuur (geen van beide afgebeelde Q5 zullen nog echt mooi uitzien met wat modder eraan ;-) )
                              een wagen is vaak een totaalpakket die men én met de ogen, en met de buik evalueren, vandaar dat het zo moeilijk is een algemeen oordeel te vellen op een bepaalde uitvoering : wij reageren elk op onze eigen manier....

Comment

Daytona is idd een van de mooiste audi kleuren IMHO.

Ook voor detailer, want je kan er prachtige resultaten met enorm veel metal flake mee bereiken

Comment

wat ik bedoel is dat de afgebeelde Q5 met off-road pakket én chrom-afwerking meer spectaculair is, ook vloekt een beetje de chrom met de sportieve roeping van "all-road"
                                  de enige Q5 met all-road die ik van dichtbij gezien heb was silver, waarop chrom letterlijk "verdwijnt", deze leek mij aangenaam stoer (ook wegens zijn specifieke bumpers) en geschikt voor een stapje in de natuur (geen van beide afgebeelde Q5 zullen nog echt mooi uitzien met wat modder eraan ;-) )
                                  een wagen is vaak een totaalpakket die men én met de ogen, en met de buik evalueren, vandaar dat het zo moeilijk is een algemeen oordeel te vellen op een bepaalde uitvoering : wij reageren elk op onze eigen manier....
                                  Begrijp ik, maar die foto is een Daytona kleur met S-Line INT/EXT pakket maar mét offroad velgen...

Persoonlijk weet ik niet wat kiezen: daytona met shadowlook SLine en offroad velgen of géén shadowlook...
                                  Sintruin till I die

Comment

• Hoe komt het dat ik geen foto's kan bekijken in eerder geplaatste berichten van forumgebruikers?

ik heb een reeds 4 jaar een a5 ,ben op zoek naar een nieuwe auto en weet nie wat kiezen,een q5 behoort tot de mogelijkheden(doch volledig zelfde interieur als mijn a5)twijfels.
                                    er word op het forum geschreven over een bepaalde uitrusting of kleur (verwijzend naar foto)maar ik kan de fotos niet bekijken?wie kan helpen?alvast bedankt

Comment

Begrijp ik, maar die foto is een Daytona kleur met S-Line INT/EXT pakket maar mét offroad velgen...

Persoonlijk weet ik niet wat kiezen: daytona met shadowlook SLine en offroad velgen of géén shadowlook...
                                      als Daytona vast ligt, zou ik voor homogeneïteit
                                      ofwel gaan voor geen shadowlook een silver off-road velgen (zoals afgebeeld, dus)
                                      ofwel gaan voor shadow look maar dan toch met titaan-velgen (deze herinneren dan aan de wagenkleur) de accenten (vensters, railing, banden) zijn dan zwart; het enig dat mij blijft storen is dat de rooster dan ook zwart is, dat vind ik over, de singleframe mag voor mij uitkomen
                                      met al wat ik reeds verteld heb, voel je aan dat ik niet zozeer voor shoadowlook ben ;-)
                                      het is maar je eigen keuze die telt, natuurlijk, je moet jarenlang met plezier naar je auto kijken
                                      probleem is dat de dealers je hier niet kunnen helpen, ik heb nooit een shadowline noch offroad-velgen in een showroom gezien ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                        Daytona is idd een van de mooiste audi kleuren IMHO.

Ook voor detailer, want je kan er prachtige resultaten met enorm veel metal flake mee bereiken
                                        Oei, ik dacht dat dit voor Dakota zo was...
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

als Daytona vast ligt, zou ik voor homogeneïteit
                                          ofwel gaan voor geen shadowlook een silver off-road velgen (zoals afgebeeld, dus)
                                          ofwel gaan voor shadow look maar dan toch met titaan-velgen (deze herinneren dan aan de wagenkleur) de accenten (vensters, railing, banden) zijn dan zwart; het enig dat mij blijft storen is dat de rooster dan ook zwart is, dat vind ik over, de singleframe mag voor mij uitkomen
                                          met al wat ik reeds verteld heb, voel je aan dat ik niet zozeer voor shoadowlook ben ;-)
                                          het is maar je eigen keuze die telt, natuurlijk, je moet jarenlang met plezier naar je auto kijken
                                          probleem is dat de dealers je hier niet kunnen helpen, ik heb nooit een shadowline noch offroad-velgen in een showroom gezien ;-)

Zo is het, via de dealer kan je zelden zo'n combi zien, daarom is internet zo'n prachtig medium...
                                          Shadowlook vind ik persoonlijk zeer mooie en mijn velgenkeuze is gevallen op die offroad velgen...
                                          Moeilijk he, pfffff
                                          Ik snap uw redenering ivm die accenten, daarom maakt het net iets moeilijker..
                                          Ik kan ook als winterset de 19" titanium segment nemen, dan is er een evenwicht...
                                          Maar de vraag blijft echter of shadowlook met offroad écht mooi is....
                                          Ik ga blijven zoeken tot ik iets vind :-)

zijn er nog must have zaken die niet te vergeten zijn ?

heb jij die trekhaak? hoe werkt die ? verdwijnt die met knop ofzo??
                                          Sintruin till I die

Comment

Working...
                                          X