Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tim965 Bekijk Berichten
    Zondag gaan kijken naar 'Quidam' van Cirque du soleil in Brussel,
    Audi was er de hoofdsponsor en ik heb daar voor het eerst de
    Q5 in het echt gezien... en ik vind hem niet slecht ogen...
    Voor mij is hij dus geslaagd...

Er was trouwens ook nog een S5...
    Ah, gij ook? En hoe vond je de prestaties van de Cirque?

De Audi - installatie stond er mooi bij, moet ik zeggen.

Comment

• Q5 Standaard lichten

Hierbij een foto van de standaard lichten in werking
      Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door steva Bekijk Berichten
        Echt knap

Comment

en hier de LED

sigpic

Comment

• Q5 standaard lichten in werking

En hierbij een foto van de standaard Q5 lichten vooraan
            Bijgevoegde Bestanden

Comment

super mooi!

Comment

En hierbij een foto van de standaard Q5 lichten vooraan
                in xenon kleur?

Comment

• de Q5 is aangekomen bij Bavaria Motors in Kuurne

deze namiddag testrit

Comment

• met de Q5 van hierboven heb ik dus een korte( 40min) testrit achter de rug
                    het was een 3.0 TDI met 1900 km op de teller en ik had het gevoel dat hij in zijn 1 en 2 nogal traag aan voelde , waarschijnlijk moet de motor nog helemaal los gereden worden en zal dat dan al veel beter zijn
                    de motor draaide wel zeer soepel en zacht ... bij 160 km/ uur een kleine 2000 t/min

het is toch anders rijden met een SUV , zeker als je vergelijkt met een gewone berline is een SUV eigenlijk geen auto die vraagt om sportief gereden te worden

er was wel zeer verkeer op baan dus veel "testen" kun je niet doen ,
                    er zaten enkele toffe opties op die ik niet kende , oa verwarmde zetels .. mijn zitvlak verbrande bijna

en de achteruit-rijcamera is ook zeer tof , zeer helder van beeld , nog nooit gezien zoiets

om te weten of ik een Q5 zou overwegen wil ik die wel eerst eens wat langer testen om nog beter de vergelijing te maken tegenover een berline

meer foto's vanavond .

Comment

• Deze morgen de Q5 170 PK tdi gaan testen.

Het zal wel niet de stilste & zachtste audi zijn, maar het was een fijn weerzien met de audi luxe afwerking.
                      Vooral de hoge zit & goed zicht naar alle kanten is een dikke plus tov bv. nen A4.
                      De motor ging vlot, niet veel overschot om zot mee te doen & de bak schakelde super (hoewel ik toch de s-tronic ga bestellen).
                      Feilloze wegligging, precies stuurwerk.
                      Prachtige gps & radio (hoewel er wel veel knopjes waren & weinig tijd om alles te bestuderen, kon ik er toch mee weg).
                      Veel licht binnen met het prachtige glazen dak, lekker zacht leder met een mooi contrast tussen de zetels (licht) en de deuren & dashboard (ietske donkerder): stijlvol !
                      De koffer oogt idd. niet super groot omdat hij niet echt diep is, maar toch groot genoeg & hoger dan die van den A4 avant.
                      Na 2 audi 80's & 4 A4's (en een klein intermezzo in een bmw 118d) dacht ik bij m'n eigen : het mag eens wa meer zijn.
                      And so be it: binnenkort in mijn garage: de nieuwe Q5 170 PK s-tronic, servotronic, adventure+, lounge, open dak,...!
                      En mijn vrouw zal ook kontent zijn want zij krijgt het bmw-ke
                      Als er nog vragen zijn ... shoot !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Koe Foenf Bekijk Berichten
                        Deze morgen de Q5 170 PK tdi gaan testen.

Het zal wel niet de stilste & zachtste audi zijn, maar het was een fijn weerzien met de audi luxe afwerking.
                        Vooral de hoge zit & goed zicht naar alle kanten is een dikke plus tov bv. nen A4.
                        De motor ging vlot, niet veel overschot om zot mee te doen & de bak schakelde super (hoewel ik toch de s-tronic ga bestellen).
                        Feilloze wegligging, precies stuurwerk.
                        Prachtige gps & radio (hoewel er wel veel knopjes waren & weinig tijd om alles te bestuderen, kon ik er toch mee weg).
                        Veel licht binnen met het prachtige glazen dak, lekker zacht leder met een mooi contrast tussen de zetels (licht) en de deuren & dashboard (ietske donkerder): stijlvol !
                        De koffer oogt idd. niet super groot omdat hij niet echt diep is, maar toch groot genoeg & hoger dan die van den A4 avant.
                        Na 2 audi 80's & 4 A4's (en een klein intermezzo in een bmw 118d) dacht ik bij m'n eigen : het mag eens wa meer zijn.
                        And so be it: binnenkort in mijn garage: de nieuwe Q5 170 PK s-tronic, servotronic, adventure+, lounge, open dak,...!
                        En mijn vrouw zal ook kontent zijn want zij krijgt het bmw-ke
                        Als er nog vragen zijn ... shoot !

proficiat , de Q5 is een prachtige nieuwkomer in ons straatbeeld

Comment

• nog enkele foto's van deze die ik heb getest

Comment

• Comment

• toch een beetje en triest interieur van die Q5

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MQ5 Bekijk Berichten
                                Nogmaals, dit is de foto van de S-Line zonder meer. Van een exterieur pakket geen sprake. Mijn dealer heeft deze info opgevraagd op de technische dienst van d'Ieteren Import. Ik wil immers zeker dat mijn Q5 de sportieve snuit heeft mijn honinggraat structuur rondom de mistlampen. Audi heeft deze foto als antwoord gestuurd : Q5 S-Line. Geen verwijzingen naar bijkomende exterieur pakketten.
                                Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                                Simpelweg omdat deze nog NIET bestelbaar zijn beste, deze optie komt nog ergens in laatste kwartaal.
                                Ik hoop het voor je dat alles samen zit maar dit gaat niet zo zijn.
                                In de CC staat trouwens OOK niets vermeld van de difusor achteraan, vooraan en zijschorten ...
                                Een teken aan de wand als je het mij vraagt
                                --> binnenkort ga je Pack Sport Design S-Line vinden in de optielijst tegen €1750
                                Je gaat het zien binnenkort dat je bedrogen uitkomt door de dealer net zoals vele anderen...
                                Sorry dat ik misschien betweterig overkom maar ben zeker van mijn zaak.

@tiest:
                                Trouwens voor de A5 is het S-Line (interieur) ook te verkrijgen tegen een ferme meerprijs....
                                Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                                Die foto die ze je hebben laten zien wat zogezegd van D'Ieteren Import komt is gewoon de algemene persfoto van de S-Line
                                (full option), net zoals die er zijn van de gewone versie wiens foto's meestal ook full option zijn.
                                De klanten zijn de dupe want zij dromen al heel weg ....
                                Oorspronkelijk geplaatst door dbaser Bekijk Berichten
                                Ik vrees dat E90N het bij het rechte eind heeft! Was het maar dat zo dat bij bestelling van de s-line uitvoering het exterieur pakket inbegrepen was voor enkel de prijs van de s-line uitvoering...

Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten
                                S-line uitvoering is inderdaad enkel interieur
                                Mijn bestelling werd aangepast. Aangezien blijkbaar dus toch geen exterieur pakket in de S-Line uitvoering...

Met mijn oprechte dank aan dit forum !!

Hierbij mijn aangepaste Q5 :
                                Q5 2.0 TDI 163 PK
                                Kleur Fantoomzwart
                                Bekleding Milano Leder Zwart

Opties :
                                Pack Sport Design
                                Pack Adventure Plus
                                Pack Lounge
                                Acoustic parking system voor + achter
                                Alu velgen 5 spaak gepolijst 19'
                                Antidiefstalmoeren
                                Dakhemel zwarte stof
                                GSM Pre installatie
                                Panoramisch dak glas
                                Servo-Tronic
                                Verlichtingspakket
                                Volumetrisch + perimetrisch alarm
                                Xenon Koplampen+
                                Zonnescherm deuren achter
                                Multifunctie Sportstuur

Nog geprobeerd om de configuratie te wijzigen in een S-tronic, maar tevergeefs .
                                De wagen was reeds in produktie.
                                Toch wel een kleine afknapper...
                                Eerst zou men geen S-Tronic produceren in een 2.0 TDI, dan weer wel maar in een later stadium, en dan staat ie opeens enkele weken later bestelbaar.
                                De communicatie bij Audi is mijns inziens toch alles behalve !
                                Eerst de compleet verkeerde info over het S-Line en exterieur pakket, dan verkeerde informatie over de uitvoering S-Tronic in een 2.0 TDI... Denk dat er daar een aantal mensen op ne verkeerde stoel zitten...
                                Soit, ga het niet meer aan mijn hart laten komen, normaal is mijn levering voorzien de eerste weken van 2009. Kijk er toch naar uit, zeker na de testrit in Kortenberg van afgelopen week. Zalig rijden is dat ! Misschien 1 bemerking : Ben er van overtuigd geraakt om mijn 2.0 TDI een tuningbeurtje te geven voor wat meer power. Moet zeggen dan ik hem niet veel overschot vond hebben...
                                Nog 4-5 weken aftellen (Tenzij iemand met weinig geduld mijn bestelbonneke wilt overnemen natuurlijk, kan ik toch nog gaan voor die S-Tronic... )

Comment

• Indien ik deze mijn A6 deze week verkocht krijg ga ik nu maandag mijn Q5 afhalen
                                  sigpic

Comment

• Triest Inertieur???? Wat is het interieur van een GLK dan?

Comment

• Audi heeft voor de carrosserie van de Audi Q5 de “Euro Car Body Award” gewonnen. Al voor de derde maal binnen zes jaar ging de wereldwijd belangrijkste onderscheiding op dit gebied naar Ingolstadt. In 2003 en 2006 heeft Audi de Euro Car Body Award in de wacht gesleept voor de carrosserieën van de Audi A8 en de Audi TT; die beiden m.b.v. de ASF (Audi Space Frametechnologie) geheel of voor een groot deel uit aluminium worden samengesteld.

Bij de Audi Q5 daar in tegen, bestaat de carrosserie uit staalplaat, en ook hier heeft Audi oplossingen ontwikkeld. Bij de voertuigbouw met aluminium en staalplaat drijft Audi al vele jaren aan de spits.
                                      De verlening van de Euro Body Award, die door een bronzenplastiek gesymboliseerd wordt, geschiedt door een vakjury die op uitnodiging van Automotive Circle International in Hannover samenkomt. 550 internationale experts op het gebied van lichte carrosseriebouw plaatsten de Audi Q5 op de eerste plaats, daarachter de rest (11 concurrenten).

Comment

• Voila, zei ! Deze noen besteld
                                        Levering verwacht rond 1 april, hopelijk is dit geen joke van de helden van de dienst communicatie van Audi.

Q5 TDI 2.0L 120kW 163pk DPF / S tronic quatro
                                        Amethystgrijs (pareleffect)
                                        Leder Milano Cardamome Beige
                                        Zetels: Cardamombeige
                                        Dashboard: Beige
                                        Tapijten: Beige
                                        Dakhemel: Linnenbeige
                                        Inlegplaatjes natuur essehout

3-Zones Airconditioning
                                        Achterbank Plus
                                        Acoustic Parking System VR/AR
                                        Module Color
                                        Pack ¨Lounge¨
                                        Pack ¨Adventure Plus¨
                                        Panoramisch dak uit glas
                                        Xenon koplampen +
                                        Servotronic
                                        Last edited by ; 09/12/2008, 08:44.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                                          met de Q5 van hierboven heb ik dus een korte( 40min) testrit achter de rug
                                          het was een 3.0 TDI met 1900 km op de teller en ik had het gevoel dat hij in zijn 1 en 2 nogal traag aan voelde , waarschijnlijk moet de motor nog helemaal los gereden worden en zal dat dan al veel beter zijn
                                          de motor draaide wel zeer soepel en zacht ... bij 160 km/ uur een kleine 2000 t/min

het is toch anders rijden met een SUV , zeker als je vergelijkt met een gewone berline is een SUV eigenlijk geen auto die vraagt om sportief gereden te worden

er was wel zeer verkeer op baan dus veel "testen" kun je niet doen ,
                                          er zaten enkele toffe opties op die ik niet kende , oa verwarmde zetels .. mijn zitvlak verbrande bijna

en de achteruit-rijcamera is ook zeer tof , zeer helder van beeld , nog nooit gezien zoiets

om te weten of ik een Q5 zou overwegen wil ik die wel eerst eens wat langer testen om nog beter de vergelijing te maken tegenover een berline

meer foto's vanavond .
                                          Zalig

Die andere 3.0 TDI in de Koe7 doet 160 @ 3.000 tr/min

Comment

Working...
                                          X