Oorspronkelijk geplaatst door cimonium
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi Q5
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Boerkameel Bekijk BerichtenAfwerking binnenin een Q5 straalt toch iets meer klasse uit dan die van een this eender welke BMW
Ik ben met mijn huidige (en trouwens eerste) BMW aan het derde duitse premium merk bezig (even porsche ed buiten beschouwing gehouden) en ik moet toch tot mijn verbazing toegeven dat ik van de BMW toch het meest tevreden ben over de hele lijn, zeker qua wegligging, rijdynamiek en afwerking.
Als men het mij twee jaar geleden had gevraagd was ik ook resoluut voor de audi gegaan, maar met wat ik nu weet....
Even ter verduidelijking mijn vorige auto's (persoonlijk en lease):
Audi A4 avant 2.0TDI 163 pk
Seat leon cupra 1.9 TDI 150 pk
Toyota yaris 1.3 VVT-I
Mercedes C sportcoupé 2.2 cdi 136 pk (slechtste auto die ik heb gehad)
Mercedes A klasse 1400 benzine
Seat ibiza 1.4 TDI 75 pk
VW golf 3 1.8 benzine 90pk
VW golf 2 1.3 Benzine waarschijnlijk 0.8 pk ofzo hehe
Huidige wagens
BMW 320 D 2007 163 pk
Seat Ibiza 1.4TDI ecomotive 80pk voor die van ons[/quote]
Laat iedereen de vrije keuze wat merken betreft !
De keuze tussen een BMW en een AUDI is niet altijd makkelijk, veel verschil is er niet maar
het is een kwestie van persoonlijke smaak ...
Ik rij zelf met een nieuwe A4 avant en ben zeer tevreden, mijn mening is dan ook dat deze veel mooier is dan de nieuwe 3-reeks ...
En die opmerking krijg ik van veel mensen ! Maar laat ons duidelijk zijn, je hebt BMW-liefhebbers en AUDI-liefhebbers !
Maar als ik je lijstje zie met vorige wagens vraag ik me wel af naar waar je echte voorkeur gaat ? Een liefhebber van de duitse "bolides" neemt geen genoegen met dat gamma ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door musa Bekijk BerichtenIk laat zeker weten of ik met de 2.0tdi in een Q5 ga toekomen
tegen wanneer heb je hem?
Comment
-
[ Een liefhebber van de duitse "bolides" neemt geen genoegen met dat gamma ...[/quote]
Waar deze reactie mee te maken heeft begrijp ik niet goed.
Het ging over de soberheid van het interieur van audi vs BMW, niet over het extrerieur.
En ik begin mijn vorige post met : smaken verschillen, iedereen is vrij om zijn eigen keuze te maken.
Plus buiten mercedes ( omdat ik daar zelf problemen mee heb gehad) breek ik audi toch helemaal niet af met die BMW of audi liefhebbers. Dat slaat nergens op.
Er staat MEER tevreden over DE HELE LIJN!!! Wil niet zeggen dat ik ontevreden was van de rest
Comment
-
Audi
Oorspronkelijk geplaatst door Boerkameel Bekijk Berichten[ Een liefhebber van de duitse "bolides" neemt geen genoegen met dat gamma ...
Het ging over de soberheid van het interieur van audi vs BMW, niet over het extrerieur.
En ik begin mijn vorige post met : smaken verschillen, iedereen is vrij om zijn eigen keuze te maken.
Plus buiten mercedes ( omdat ik daar zelf problemen mee heb gehad) breek ik audi toch helemaal niet af met die BMW of audi liefhebbers. Dat slaat nergens op.
Er staat MEER tevreden over DE HELE LIJN!!! Wil niet zeggen dat ik ontevreden was van de rest[/quote]
Laat ieder in zijn waarde. Je hebt BMW liefhebbers en AUDI liefhebbers. Vroeger altijd twee auto's op de oprit gehad, namelijk een audi en een bmw.
Time changes en ik heb gekozen wederom voor een AUDI.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Boerkameel Bekijk Berichten[ Een liefhebber van de duitse "bolides" neemt geen genoegen met dat gamma ...
Plus buiten mercedes ( omdat ik daar zelf problemen mee heb gehad) breek ik audi toch helemaal niet af met die BMW of audi liefhebbers. Dat slaat nergens
Mijn bedoeling was niet afbreken
Dat waren mijn persoonlijke ervaringen.
Het is voor iedereen duidelijk dat BMW een topmerk is!
Indien ik verkeerd overkwam mijn verontschuldigingen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk BerichtenDat zal zeker voldoen!
tegen wanneer heb je hem?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gingerbeat Bekijk BerichtenIk zie hier in uw laatste bericht ``New Audi Q5 3.0 TDI - levering half februari 2009``
Mag ik vragen op welke datum je bestelling geplaatst heb.
THx
Nu: productieweek 4, levering 1 a 2 weken later.
Comment
-
Er staat MEER tevreden over DE HELE LIJN!!! Wil niet zeggen dat ik ontevreden was van de rest[/quote]
Dit is mijn huidige wagen.Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door musa Bekijk BerichtenWaar deze reactie mee te maken heeft begrijp ik niet goed.
Er staat MEER tevreden over DE HELE LIJN!!! Wil niet zeggen dat ik ontevreden was van de rest
Mooie wagen!!
Het ging er gewoon om dat er mening geuit wordt over een simpel verschil in aanpak over interieur en dat er mensen zijn die daar weer een heuse merkenoorlog voor moeten afsteken terwijl het daar helemaal niet om ging.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk BerichtenWas daarjuist te zien op BBC2 over de reportage van de Mille Miglia.
Ja, het was prachtig.
Wel spijtig dat het zo moest aflopen voor die man vooral na al dat geld erin gestoken te hebben.
(wel verkeerd topic, maar enfin)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk BerichtenJa, een 2.0tdi in een SUV.
Kans is reeel dat het u nie zal aanstaan.sigpic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door musa Bekijk BerichtenVoila, ons Q5 is besteld en ziet er alsvolgt uit.
2.0TDI S tronic
kwartsgrijs
Pack "Adventure Plus"
Pack "Lounge" (zwart Milano leder)
Verdonkerde ruiten
Color module
Alarm
Aluminium dimension
Aankoopprijs 48.120euro en levering Maart 2009
Besteld zonder een testritje te rijden, klinkt een beetje GEK hé
Ik heb ook besteld zonder testrit en ik heb het mij tot nu nog niet beklaagd.
De Q5 rijdt fantastischsigpic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Boerkameel Bekijk BerichtenKlinkt als gewone chiptuning.
Doe jezelf een financieel plezier en ga er gewoon zelf mee langs heinz tuning.
Daar gaat jouw dealer hem trouwens ook naartoe sturen!!
Maar hij steekt er wel 4 a 500 euro mee in zn zak.
Heinz geeft trouwens zelf ook garantie.
Dat men bijvoorbeeld bij Audi lastig begint te doen over de garanties indien er zich een probleem zou voordoen met de motor...?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door musa Bekijk BerichtenVoila, ons Q5 is besteld en ziet er alsvolgt uit.
2.0TDI S tronic
kwartsgrijs
Pack "Adventure Plus"
Pack "Lounge" (zwart Milano leder)
Verdonkerde ruiten
Color module
Alarm
Aluminium dimension
Aankoopprijs 48.120euro en levering Maart 2009
Besteld zonder een testritje te rijden, klinkt een beetje GEK héOorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk BerichtenProficiat;
Ik heb ook besteld zonder testrit en ik heb het mij tot nu nog niet beklaagd.
De Q5 rijdt fantastisch
Wat je wel kan doen is nu nog even een testritje gaan maken, zo weet je wat je te wachten staat in maart ...
Enjoy it !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MQ5 Bekijk BerichtenInschrijven met 163 Pk, naar 190 pk op +/- 5000 Km
Zo blijft de BIV hetzelfde, en volgens mijn dealer ook beter om de wagen eerst in te rijden met het normale vermogenOorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenklopt niet..
163pk = 1239 BIV
190pk = 2478 BIV
Op dat moment heeft ie 163 Pk --> Dus 1239 EUR BIV
Als je na 5000 km een chiptuning laat uitvoeren tot 190 Pk ga je de wagen niet opnieuw inschrijven dacht ik...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MQ5 Bekijk BerichtenBegrijp je opmerking niet goed, de BIV betaal je wanneer de auto wordt ingeschreven...
Op dat moment heeft ie 163 Pk --> Dus 1239 EUR BIV
Als je na 5000 km een chiptuning laat uitvoeren tot 190 Pk ga je de wagen niet opnieuw inschrijven dacht ik...
Zolang je niet betrapt wordt is er geen probleemsigpic
Comment
Comment