Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door MiniMe Bekijk Berichten
    Awel ja, eigenlijk wil ik wel weten "waarom". Leg jij het eens uit...

Ik dacht namelijk dat het was als rechtstreeks gevolg van de crisis in de auto-industrie, lees: het feit dat alle autofabrikanten hun omzet en verkoopcijfers nu reeds of in de nabije toekomst zien dalen.
    Ook de VAG groep ontsnapt blijkbaar niet aan de crisis, dat geven ze zelf toe.
    Je zou dan ook kunnen denken dat ze wat interessantere voorwaarden aanbieden om de verkoop aan te zwengelen in plaats van tijdelijke economische werkloosheid in te lassen. Wat dus niet het geval is.

Of zie ik dat weer volledig verkeerd
    Ze gaan geen interessantere voorwaarden aanbieden op modellen waarvan ze nu al niet aan de vraag kunnen voldoen. De A3 bv. is een populaire wagen, maar niet nieuw en de vraag is dan ook wat gedaald. Maar de A4, A5, Q5, .. verkopen als zoete broodjes en daar geven ze dus geen korting op. Vraag en aanbod .. Veel vraag, minder aanbod --> geen of amper korting. Dat ze sommige fabrieken wel sluiten voor bv. een week heeft dan ook alles te maken met ofwel aanpassingen aan de productielijn, ofwel omdat de populaire modellen daar niet kunnen gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
      Ze gaan geen interessantere voorwaarden aanbieden op modellen waarvan ze nu al niet aan de vraag kunnen voldoen. De A3 bv. is een populaire wagen, maar niet nieuw en de vraag is dan ook wat gedaald. Maar de A4, A5, Q5, .. verkopen als zoete broodjes en daar geven ze dus geen korting op. Vraag en aanbod .. Veel vraag, minder aanbod --> geen of amper korting. Dat ze sommige fabrieken wel sluiten voor bv. een week heeft dan ook alles te maken met ofwel aanpassingen aan de productielijn, ofwel omdat de populaire modellen daar niet kunnen gemaakt worden.
      Wordt de Q5 (en de A4 en de A5 o.a.) niet in Ingolstadt gebouwd, de fabriek die net als Vorst een aantal dagen tijdelijke economische werkloosheid handhaaft? Vreemd toch, als ze de vraag naar die modellen nu al niet kunnen bijhouden...

Comment

• We hebben er het gissen naar. Voor hetzelfde geld ligt het probleem bij derden (toeleveranciers) en beslissen ze om ipv 2x per week met een tekort van iets te zitten de boel gewoon een aantal dagen te sluiten zodat er een buffer opgebouwd wordt. WIE WEET. Maar ik weet dat het jullie enkel te doen is om zo negatief mogelijk te doen, dus ga ik het laten rusten.

Comment

• Quote:
          Originally Posted by caoimhin
          Kerel, echt, de dag dat jij mag beslissen wat ik echt bedoelde dan gaan de bananen kunnen spreken.

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
          Maar ik weet dat het jullie enkel te doen is om zo negatief mogelijk te doen, dus ga ik het laten rusten.
          Wie denkt er nu dat hij andermans gedachten kan lezen? Als je zo eng denkt, kun je het inderdaad beter laten rusten.

Als dit de strategie is bij andere merken dan Audi, stel ik me daar ook vragen bij, hoor! Maar ik wil anderzijds toch even naar een niet nader genoemd merk verwijzen, waar ik bij de dealer off the record te horen kreeg dat er in de huidige situatie een extra korting werd gegeven op een nieuw model, terwijl dat in andere omstandigheden niet gebruikelijk is...

Denk ervan wat je wilt, maar als ik hier geen oprechte vragen meer mag stellen, dan houdt het voor mij inderdaad op, ja.
          Last edited by ; 11/02/2009, 16:12.

Comment

We hebben er het gissen naar. Voor hetzelfde geld ligt het probleem bij derden (toeleveranciers) en beslissen ze om ipv 2x per week met een tekort van iets te zitten de boel gewoon een aantal dagen te sluiten zodat er een buffer opgebouwd wordt. WIE WEET. Maar ik weet dat het jullie enkel te doen is om zo negatief mogelijk te doen, dus ga ik het laten rusten.
            Je moet kritiek niet afdoen als negativisme!

Je mag toch vragen stellen bij het feit dat verkopers verklaren dat Audi geen last heeft van de crisis en dat er daarom geen kortingen gegeven worden, als blijkt dat zowat alle fabrieken, net als de rest van de hele sector, technische werkloosheid gaat inlassen.

Je lijkt me een beetje last te hebben van denial, allé als we jou zouden geloven zou Audi als enige in de sector geen last hebben van dalende verkoopcijfers, en zou Audi toch dicht moeten, zelfs op structurele basis wegens toeleveranciers (die nochtans ook niet volgeboekt zullen zitten), installaties die niet klaar geraken enz? En dat terwijl enkele artikels in de kranten gewoon gezegd hebben dat het te wijten is aan dalende vraag?

Punt is: hoe zou jij je als klant behandeld voelen als een verkoper met glimlach staat te verkondigen dat het allemaal goed gaat met de verkopen, en dat de mensen achteraf lezen in de gazet dat men in jouw gezicht heeft staan liegen? Daar mogen toch vragen bij gesteld worden? Is dat negativisme? Het klopt dat Audi me zo goed niet ligt, maar of dit nu gaat om Audi, of BMW of Alfa Romeo: dit is een blijk van gebrek aan respect tegenover da klant. Sorry hoor, maar zo zie ik dat.

Hier nog enkele artikels die jouw ontkenningsdrang zou moeten temperen:
            http://www.hln.be/hln/nl/3424/econom...ook-Audi.dhtml
            HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
              Je moet kritiek niet afdoen als negativisme!

Je mag toch vragen stellen bij het feit dat verkopers verklaren dat Audi geen last heeft van de crisis en dat er daarom geen kortingen gegeven worden, als blijkt dat zowat alle fabrieken, net als de rest van de hele sector, technische werkloosheid gaat inlassen.

Je lijkt me een beetje last te hebben van denial, allé als we jou zouden geloven zou Audi als enige in de sector geen last hebben van dalende verkoopcijfers, en zou Audi toch dicht moeten, zelfs op structurele basis wegens toeleveranciers (die nochtans ook niet volgeboekt zullen zitten), installaties die niet klaar geraken enz? En dat terwijl enkele artikels in de kranten gewoon gezegd hebben dat het te wijten is aan dalende vraag?

Punt is: hoe zou jij je als klant behandeld voelen als een verkoper met glimlach staat te verkondigen dat het allemaal goed gaat met de verkopen, en dat de mensen achteraf lezen in de gazet dat men in jouw gezicht heeft staan liegen? Daar mogen toch vragen bij gesteld worden? Is dat negativisme? Het klopt dat Audi me zo goed niet ligt, maar of dit nu gaat om Audi, of BMW of Alfa Romeo: dit is een blijk van gebrek aan respect tegenover da klant. Sorry hoor, maar zo zie ik dat.

Hier nog enkele artikels die jouw ontkenningsdrang zou moeten temperen:
              http://www.hln.be/hln/nl/3424/econom...ook-Audi.dhtml

Ik geloof niet altijd blindelings wat in de kranten verschijnt. En al zeker niet als de krant Het Laatste Nieuws is. Nu, ik ga niet beweren dat de crisis Audi niet raakt, maar ik geloof wel dat ze enkele modellen lopen hebben waar ze de crisis helemaal niet voelen. En dat er dan op die modellen amper of geen korting gegeven wordt moet je maar aanvaarden. Korting is iets extra waar je op voorhand geen rekening moet mee houden. En is allemaal relatief. Merken die veel korting geven doen dat ook vaak omdat ze sowieso al veel winstmarge pakken op de prijs zonder korting. Dat zie je ook veel naar het salon toe. De modellen worden eerst duurder zodat ze op het salon zelf zogezegd meer korting kunnen geven. Zit veel bullshit bij.

Comment

• Echt, al die zever over korting Als je de wagen anders niet kan of wil betalen, blijf er dan van weg.

Comment

Echt, al die zever over korting Als je de wagen anders niet kan of wil betalen, blijf er dan van weg.

Comment

• hij heeft gelijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door andy1980 Bekijk Berichten
                      hij heeft gelijk
                      Dus jij koopt een wagen aan cataloguswaarde? Dikke BS natuurlijk!

Het gaat helemaal niet over kunnen of willen betalen, iedereen probeert een goeie deal te krijgen. Ik verwijs naar de bovenstaande posts van mensen die ook graag korting willen. Ten andere onze vriend caoimhin was snel met verkondigen dat hij 15% heeft gekregen, en dan zeggen dat je maar geen wagen moet kopen als je korting wil

Als je bij merk A x% korting krijgt en bij merk B y% korting dan speelt dat mee als factor in de keuze van de klant.

Maar zoals ik al zei: diegenen die Audi absoluut willen zullen die factor naast zich neer moeten leggen, en ik denk dat er veel dit doen ook! Tja, dat is natuurlijk een manier om klanten te triëren. Enkel verbaast het mij dat een steeds groter wordende groep dit blijkbaar slikt Dit is helemaal niet negatief bedoeld, het is gewoon een vaststelling!

Comment

Echt, al die zever over korting Als je de wagen anders niet kan of wil betalen, blijf er dan van weg.
                        Volledig mee eens.

En wat ook grappig is:

Ene,niet door mij nader bij naam genoemde, persoon die het niet zo op audi heeft, brengt hier zoveel tijd door met negatieve.... ehhh...herstel ik bedoel critische opmerkingen.
                        Wat heb je hier dan in hemelsnaam te zoeken als je het niet op audi hebt.
                        Als je nou echt gefundeerde kritiek hebt..maar het is allemaal pure afgunst.. zoveel is wel duidelijk. Hup terug naar je eigen prijsklasse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Quantum5 Bekijk Berichten
                          Volledig mee eens.

En wat ook grappig is:

Ene,niet door mij nader bij naam genoemde, persoon die het niet zo op audi heeft, brengt hier zoveel tijd door met negatieve.... ehhh...herstel ik bedoel critische opmerkingen.
                          Wat heb je hier dan in hemelsnaam te zoeken als je het niet op audi hebt.
                          Als je nou echt gefundeerde kritiek hebt..maar het is allemaal pure afgunst.. zoveel is wel duidelijk. Hup terug naar je eigen prijsklasse
                          Haha...

OK, begrepen! Laat me, uit eerbied voor dit topic en het forum in het algemeen, me uit dit topic verwijderen, dat is een belofte. Voorwaarde: sta me toch even toe jullie nog één keer van antwoord te dienen.

Gefundeerde kritiek:
                          - Audi geeft zeer weinig korting op de Q5 en op auto's in het algemeen, juist?
                          - Verkopers zeggen dat het goed gaat met verkoop, juist?
                          - Fabrieken sluiten tijdelijk, incl. die van de Q5, en voeren verder econ. werkloosheid is, juist? Of zijn 4 krantenartikels foutief?

Wel, dan kom ik tot de conclusie dat Audi zijn klanten onheus behandeld. Maar blijkbaar is dit voor Audi-klanten hélemaal geen punt. So be it! Of Audi-kopers die dit normaal vinden hiermee dommeriken zijn of niet laat ik in het midden

Ik ben inderdaad negatief/kritisch over Audi, wat heb ik hier dan te zoeken? Wel, laat me stellen dat ik zeer geïnteresseerd ben in de sociologie rond auto's. Audi is daarbij een fenomeen dat ik probeer te verstaan. Hoe slechter de service en de voorwaarden en hoe hoger de prijs, hoe hoger de verkopen. In de wetenschap heet zoiets een "perverse" relatie. Ik begrijp dit niet want zodra iemand mij oneerlijk behandel ben ik de pist in!

Ik ken verschillende VAG-klanten, en ik ben zelf ook VAG-klant geweest. Ik vond het een absolute horror om Volkswageneigenaar te zijn. Zeer goeie wagen, begrijp me niet verkeerd, maar ik heb 5 garage's afgeschuimd op zoek naar goeie service en ik heb uit miserie mijn wagen verkocht. Absolute horrorstories kan ik daarover vertellen. Statistisch gezien KAN ik geen uitzondering zijn. Ik begrijp dus niet hoe andere klanten dat allemaal kunnen/willen slikken. Ik kom tot de conclusie dat iemand al behoorlijk kritiekloos moet zijn om dat over zich te laten gaan. Zodanig kritiekloos dat iemand het een eer vindt niet te kunnen onderhandelen over een korting

En jouw laatste punt, jouw insinuatie over "mijn" prijsklasse, het volgende: ik rijd nu met een Volvo C70 Summum, al twee jaar, en ik ben NIET gaan lenen. Ik durf met gerust gemoed zeggen dat er een equivalent van flink wat Audi-ringen op onze bankrekening staat. Dit in tegenstelling tot flink wat Audi-rijders (hetzelfde bij andere merken hoor). Ik vind het een beetje not-done om het hierover te hebben, maar ik vind jouw insinuatie ook een beetje een reukje hebben. Maar geld hebben wil niet zeggen dat je niet steeds de beste deal moet nastreven. Ik doe dat altijd en overal.

Comment

Het gaat helemaal niet over kunnen of willen betalen, iedereen probeert een goeie deal te krijgen. Ik verwijs naar de bovenstaande posts van mensen die ook graag korting willen. Ten andere onze vriend caoimhin was snel met verkondigen dat hij 15% heeft gekregen, en dan zeggen dat je maar geen wagen moet kopen als je korting wil
                            Op mijn A3 heb ik zelf 17% korting gekregen, nah ! Maar dat was helemaal het punt niet, maar ja dat je dat niet snapt begrijp ik wel

Comment

• Even off topic..
                              De mooiste autospots vind je bij Autoblog.nl. Zelf ook je autospots delen? Registreer je account en begin vandaag nog met uploaden!

Pijn aan de ogen..

Comment

• beetje uitleg over de dalende auto verkoop!!

Comment

• Gemeente moet dan maar alles terugbetalen.
                                  Ik zou die car niet meer moeten hebben

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cold - play Bekijk Berichten
                                    http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=9598

beetje uitleg over de dalende auto verkoop!!
                                    Het tweede deel van dit bericht is inderdaad ook de algemene teneur in de meeste andere artikels en mediaberichten over de economische werkloosheid in enkele fabrieken van Audi, inclusief in die van de bedenkelijke krant HLN...

Comment

Als je bij merk A x% korting krijgt en bij merk B y% korting dan speelt dat mee als factor in de keuze van de klant.

Maar zoals ik al zei: diegenen die Audi absoluut willen zullen die factor naast zich neer moeten leggen, en ik denk dat er veel dit doen ook! Tja, dat is natuurlijk een manier om klanten te triëren. Enkel verbaast het mij dat een steeds groter wordende groep dit blijkbaar slikt Dit is helemaal niet negatief bedoeld, het is gewoon een vaststelling!

tuurlijk maar er zijn mensen die nooit een audi zouden kopen en dan ineens tis crisis en ze denken laten we eens bij audi gaan en dan terug buiten komen met een teleurstelling omdat ze megakorting verwacht hadden. Ik heb hier in gent 6,5 procent gekregen en dan eens naar maldegem gereden en daar 8 procent gekregen en heb hem daar ook gekocht dus ik koop zeker niet aan cataloguswaarde, je zou moeten dom zijn maar begrijp je mijn eerste zin .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door klak2000 Bekijk Berichten
                                        Mijn Q5 staat al een maand bij de dealer, daar waar de levertijd oorspronkelijk April 2009 was.Omdat het afsluiten van een goeie autofinanciering echter tijd kost, als je het goed wil doen tenminste, ben ik nog steeds niet de gelukkige eigenaar van een Q5.
                                        Ik hoop intussen wel dat de dealer hem niet als showmodel gebruikt heeft.Voorlopig nog geen champagne alhier.

Wanneer heb jij dan je auto besteld want als ik dit goed lees heeft jouw dealer dan toch goed misrekend in zijn levertijd??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MiniMe Bekijk Berichten
                                          Het tweede deel van dit bericht is inderdaad ook de algemene teneur in de meeste andere artikels en mediaberichten over de economische werkloosheid in enkele fabrieken van Audi, inclusief in die van de bedenkelijke krant HLN...

het is niet omdat audi wereldwijd niet meer zoveel verkoopt dat het daarom in belgië ook erg slecht gaat ermee he. ik heb al cijfers gezien waaruit bleek dat de VAG merken het in dit land nog steeds uitstekend doen. waarom zouden ze dan hier veel korting geven? ik denk dat je in landen waar audiverkoop sterk teruggevallen is wel mooiere kortingen zal kunnen bekomen...

uiteindelijk is prijszetting een puur marketingcommunicatieve bezigheid. audi heeft zichzelf gepositioneerd in het luxe-kwaliteitssegment. dan plots zotte kortingen beginnen geven haalt de marketingwaarde van het merk naar beneden.

Comment

Working...
                                          X