Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten
    Hallo;

Ik heb ook ondervonden dat die boordcomputer tot 1l afwijkt
    Gisteren getankt : effectief verbruik 10L volgens BC 9L ( wel stuk goed doorgereden snelheden +200 km/u vandaar hoger gemiddeld verbruik dan normaal )

Wat mij wel opvalt is dat de snelheidsaanduiding perfect overeenkomt met de snelheid aangegeven door de GPS ( TOMTOM ) bij mijn A6 zat er een afwijking van ongeveer 10%
    Dit lijkt me straf: Autoconstructeurs bouwen normaal altijd een marge in.
    Bandenwissel gedaan? of mss is het tijd voor een echte GPS, een garmin.

Mijn waarden met 3 verschillende toestellen (C330,Nuvi760 en Edge705)

55 op teller = 52 op gps
    100 op teller = 96 op gps
    130 op teller = 126 op gps

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josy Bekijk Berichten
      Dit lijkt me straf: Autoconstructeurs bouwen normaal altijd een marge in.
      Bandenwissel gedaan? of mss is het tijd voor een echte GPS, een garmin.

Mijn waarden met 3 verschillende toestellen (C330,Nuvi760 en Edge705)

55 op teller = 52 op gps
      100 op teller = 96 op gps
      130 op teller = 126 op gps
      Mss bedoelt hij de digitale teller. Toen ik de RNS-E nog niet ingebouwd had merkte ik ook dat op mijn toenmalige GPS de snelheid overeenkwam met de digitale teller. En als ik van die bordjes naast de weg tegenkom die zeggen "U rijdt .." dan klopt dat meestal ook wel. Soms zijn er die serieus afwijken, maar dat ligt eerder aan de bordjes denk ik Mijn analoge teller wijkt wel af, als ik daar 72 rijd dan rijd ik 70 op den digitale.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
        Schitterend kleur
        Meteoorgrijs?

Comment

• Heeft iemand een exacte datum van levering te horen gekregen voor zijn wagen?
          Wel voor een 2.0tdi S-tronic.
          Volgens mijn garage is de mijne leverbaar op 23 Maart.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door musa Bekijk Berichten
            Heeft iemand een exacte datum van levering te horen gekregen voor zijn wagen?
            Wel voor een 2.0tdi S-tronic.
            Volgens mijn garage is de mijne leverbaar op 23 Maart.
            Ik hoop volgende week

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tiest Bekijk Berichten
              Ik hoop volgende week
              En ik maar denken dat ik als eerste met een 2.0TDI S-tronic ging rijden.
              Foto's ni vergeten he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten
                Nice!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door musa Bekijk Berichten
                  En ik maar denken dat ik als eerste met een 2.0TDI S-tronic ging rijden.
                  Foto's ni vergeten he
                  Ik heb hem nog niet he, maar volgens mijn dealer is de levering voorzien in de loop
                  van volgende week

foto's zullen dan zeker volgen . . .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tiest Bekijk Berichten
                    Ik heb hem nog niet he, maar volgens mijn dealer is de levering voorzien in de loop
                    van volgende week

foto's zullen dan zeker volgen . . .
                    Wanneer heb je juist besteld ?

Ik hoor dat je 5 maand moet wachten op een S-Tonic...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91 Bekijk Berichten
                      Wanneer heb je juist besteld ?

Ik hoor dat je 5 maand moet wachten op een S-Tonic...

24 november, normaal was levering voorzien ergens begin april.
                      2.0 tdi S-Tronic was toen net bestelbaar, dus zal wel een van de eerste zijn . . .

Comment

• Audi heeft gamma van de Q5 flink uitgebreid. De belangrijkste toevoeging is de 3.2 FSI motor.

De 265 pk sterke 3,2-liter V6 motor is vooralsnog alleen leverbaar met een S-Tronic transmissie. De vanafprijs is 64.010 euro. Net zoals de andere Q5-modellen is deze motorisering ook met het Proline-pakket leverbaar. De prijs komt dan uit op 68.210 euro.
                        Een tweede toevoeging is de 2,0-liter TFSI met handgeschakelde zesbak. Net als bij de S-Tronic versie bedraagt het vermogen 211 pk. De prijs van het nieuwe basismodel bedraagt 50.250 euro, met Proline-uitmonstering is dit 54.450 euro.
                        De 2.0 TDI bewandelt juist de tegenovergestelde weg: de diesel was er alleen met handgeschakelde zesbak, maar nu behoort ook een S-Tronic tranmissie met zes verzetten tot de mogelijkheden. De prijs is 54.555 euro voor de standaardversie en 58.760 euro voor de Proline. Alle nieuwe versies beschikken over Quattro-aandrijving en zijn per direct te bestellen.
                        Bron: http://www.autoweek.nl/autonieuws/11...ersies-Audi-Q5

Comment

Mss bedoelt hij de digitale teller. Toen ik de RNS-E nog niet ingebouwd had merkte ik ook dat op mijn toenmalige GPS de snelheid overeenkwam met de digitale teller. En als ik van die bordjes naast de weg tegenkom die zeggen "U rijdt .." dan klopt dat meestal ook wel. Soms zijn er die serieus afwijken, maar dat ligt eerder aan de bordjes denk ik Mijn analoge teller wijkt wel af, als ik daar 72 rijd dan rijd ik 70 op den digitale.
                          Ik heb het inderdaad over de digitale teller; wie kijkt er nu nog analoog ?
                          sigpic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josy Bekijk Berichten
                            Bandenwissel gedaan?
                            Na amper 4000 KM zou een beetje vroeg zijn hé
                            sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten
                              Ik heb het inderdaad over de digitale teller; wie kijkt er nu nog analoog ?
                              Voor alle duidelijkheid : ik ook

Citaat:
                              Oorspronkelijk geplaatst door josy
                              Bandenwissel gedaan?

Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten
                              Na amper 4000 KM zou een beetje vroeg zijn hé
                              Nee wat ik bedoelde was dat je mss andere velgen had gekocht en er banden had opgelegd met afwijkende afmetingen:
                              BV: 255/55 19 tgo 235/55 19
                              Dit heeft een kleine afwijking.

Comment

• Deze morgen een zwarte Q5 opgemerkt (als tegenligger)
                                Ondanks de kleinere afmetingen, dacht ik eerst dat het de Q7 was (het front wel te verstaan).
                                Ik vind de wagen in ieder geval IRL veel mooier dan op de foto's...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TFSI-Q Bekijk Berichten
                                  Ik vind de wagen in ieder geval IRL veel mooier dan op de foto's...
                                  Vind ik ook !

De wagen 'klopt' qua proporties en mag zeker gezien worden...

Persoonlijk vind ik de achterbank niet zo geslaagd (plastic stukken zichtbaar en nut van instelbare rughelling ?)
                                  Verder is het jammer dat de hoedeplank vast is en geen rol zoals in een break...
                                  Dit zal wel meer geluid uit de auto weren maar is wel storend als je grote stukken wil laden...

Na heel wat opzoekwerk over de Q5 heb ik nog maar weinig negatieve kritiek gezien !
                                  Enkel de prijs- en optiepolitiek maar dat heb je bij alle Duitse wagens...

Ik hoop er eentje te kunnen bestellen dit jaar als opvolger van mijn BMW !
                                  Daarmee kunnen we na 8 jaar BMW de Audi eens aan de tand voelen...

Comment

• Heeft iemand al gereden met een 2.0TDI S-tronic?

Eventueel een vergelijking met een handgeschakelde.

Comment

• Ik heb al met een manueel gereden en die schakelde zeer vlot.
                                      Ik zou wel eens een S-Tronic willen testen maar weet er geen staan hier in de buurt bij de Audi dealers...

Weet er iemand waar ze een S-Tronic staan hebben als testwagen ?

Comment

Ik heb al met een manueel gereden en die schakelde zeer vlot.
                                        Ik zou wel eens een S-Tronic willen testen maar weet er geen staan hier in de buurt bij de Audi dealers...

Ik veronderstel dat jij ook uit Antwerpen bent.
                                        Had ook destijds zonder succes enkele dealers bezocht om met een S-tronic te testen.

Als jij nog 20 dagen geduld hebt, mag jij met de mijne testen

Q5 2.0TDI S-tronic
                                        Verwacht +- 23 Maart

Comment

contactcenter kortemberg

Comment

Working...
                                          X