Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door rdtrans Bekijk Berichten
    heb ik net gemeld prijs en kwalitijd"ik zeg niet dat audi geen kwalitijd heeft"maar als je de prijzen vergelijkt dan zet het je wel aan het denken
    • Volvo XC60 is volgens jou goedkoper dan een, van uitrusting vergelijkbare, Audi Q5? = feit en akkoord.
    • Volvo heeft volgens jou kwaliteit en Audi heeft kwaliteit = akkoord (welke de beste is laat ik in het midden)
    • Volvo is volgens jou prijs-kwaliteit beter = niet akkoord, want je brengt b.v. het aandrijfgeheel niet in rekening, nl. deQ5 rijdt met het duurdere Torsen Quattro terwijl de XC60 met het goedkopere Haldex awd-systeem uitgerust is.
    Dus prijs-kwaliteit zouden ze gelijk kunnen zijn, maar kwalitatief is de Q5 beter (en dus ook duurder).

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
      Wat is eigenlijk de reden dat dit topic steeds bestookt moet worden door XC60 fans die hier telkens maar komen beweren hoe goed die kar wel is? Buiten het feit om de boel wat op te jutten bedoel ik dan?
      Zou dat te maken kunnen hebben met al die Audi fans die steeds lopen te roepen dat Audi zoveel beter is, terwijl ik nauwelijks iemand een deftige vergelijking heb horen maken met andere merken in hetzelfde segment...

      Zonder de bedoeling iemand persoonlijk te willen aanvallen, hoor, het is gewoon zo'n beetje de algemene teneur waar sommige mensen stilaan ietwat de kriebels van krijgen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door MiniMe Bekijk Berichten
        Zou dat te maken kunnen hebben met al die Audi fans die steeds lopen te roepen dat Audi zoveel beter is, terwijl ik nauwelijks iemand een deftige vergelijking heb horen maken met andere merken in hetzelfde segment...

        Zonder de bedoeling iemand persoonlijk te willen aanvallen, hoor, het is gewoon zo'n beetje de algemene teneur waar sommige mensen stilaan ietwat de kriebels van krijgen.
        Het is hier dan ook een Audi Q5 topic, hier mag dat. In het XC60 topic mogen jullie de XC60 zoveel bejubelen als jullie zelf willen.

        Comment


        • mijn auto verkoopt goed, mijn auto is mooier bla bla bla, ipv van hier te zagen stapt in uwe wagen en geniet van jullie nieuwe aanwinst ipv hier aanhoudende discussies te voeren

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door TFSI-Q Bekijk Berichten
            • Volvo XC60 is volgens jou goedkoper dan een, van uitrusting vergelijkbare, Audi Q5? = feit en akkoord.
            • Volvo heeft volgens jou kwaliteit en Audi heeft kwaliteit = akkoord (welke de beste is laat ik in het midden)
            • Volvo is volgens jou prijs-kwaliteit beter = niet akkoord, want je brengt b.v. het aandrijfgeheel niet in rekening, nl. deQ5 rijdt met het duurdere Torsen Quattro terwijl de XC60 met het goedkopere Haldex awd-systeem uitgerust is.
            Dus prijs-kwaliteit zouden ze gelijk kunnen zijn, maar kwalitatief is de Q5 beter (en dus ook duurder).
            Dat laatste zou ik ook niet durven beweren:

            1. Dat het quattro-systeem duurder zal zijn dan het haldex systeem, dat wil ik aannemen, daar weet ik niet zoveel van. Maar stel eens een Audi Q5 samen met dezelfde eigenschappen van een XC60 Summum met nog eens flink wat packs op? Je zal aan een Q5 komen die 10.000 EUR duurder is. Ik denk toch niet dat het haldex-systeem 10.000 EUR goedkoper zal zijn dan het quattro-systeem.

            2. Draai het of keer het hoe je wil, maar sinds Volvo zijn motoren heeft gemoderniseerd gaat het argument van minderwaardige motoren helemaal niet meer op. In alle opzichten zal de 2.0TDI van Audi ondergeschikt zijn aan de nieuwe 2.4D, behalve fiscaal dan. De motoren zijn stiller, krachtiger en véél zuiniger geworden. Ook de loopcultuur van een 5-cylinder is aangenamer dan een 4-in-lijn. De dieselmotoren die in de Volvo verkrijgbaar zijn in alle opzichten lekkerder dan de Audi-concurrent. Mijn mening dan. Een D5 van 205 PK moet je al beginnen vergelijken met een 3.0TDI van 211Pk, terwijl hij nog wel stukken goedkoper is dan de 2.0TDI van Audi. En het prijsverschil D5 - 3.0TDI maakt dat die twee wagens niet eens te vergelijken zijn: die 3.0TDI kost stukken van mensen

            Enfin, dit maar om te zeggen dat puur objectief naar mijn mening de Volvo beter is prijs-kwaliteit. En dat moét ook: indien dat niet zou zijn koopt toch niemand een Volvo! Audi zal altijd het voordeel van de twijfel blijven hebben zodra de Volvo-concurrent gelijk(w)aardig is.
            Last edited by ; 10/03/2009, 08:47.

            Comment


            • Goh, amai, volg nu al een tijdje die volvo-audi discussie ... zeer amusant moet ik zeggen...

              Maar wat ik hier nog niet gelezen heb (of ik moet het gemist hebben) is de (objectieve) mening over de restwaarde van beide auto's...

              Ik heb in het verleden met franse en duitse (geen audi) auto's gereden en de restwaarde van audi (+ uiteraard nog vele andere punten) deden me overschakelen naar audi. Als ik nu na 3,5jaar het sommetje maak heb ik met mijn audi quasi net hetzelfde betaald als met mijn laatste franse wagen.

              Als je nu die Q5 verkoopt en die XC60, wie doet dan het meeste verlies? Dit moet dan wel van de aankoopprijs afgetrokken worden en gedeeld door de jaren gebruik... benieuwd of de volvo dan nog steeds zoveel goedkoper zou zijn?

              Begrijp me niet verkeerd, Volvo maakt m.i. ook fantastische wagens maar als ik uit mijn Audi in de Volvo van mijn zus kruip dan is dat interieur zoveel meer "plastiek". Mijn Audi bestaat ook voor een groot deel uit plastiek,dat weet ik wel, maar daar is het meer "kunststof" (met de nadruk op 'kunst' )

              Dus het interieur van de wagen en de detailafwerking is wat mij betreft ook een zeer doorslaggevend argument in de keuze van de wagen. En ik denk dat iedereen (lees: zowel particulieren als de vakpers) het daarover eens is dat er momenteel weinigen kunnen tippen aan de Audi-afwerking.

              Met het bovenstaande wil ik geen aanval doen (ben nog niet zolang op dit forum actief en heb geen zin om nu al vijandjes te maken ), maar is mijn eigen mening.

              Gr

              M

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                Shit zeg, altijd dat zelfde geneut

                ²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²
                sigpic

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
                  Goh, amai, volg nu al een tijdje die volvo-audi discussie ... zeer amusant moet ik zeggen...

                  Maar wat ik hier nog niet gelezen heb (of ik moet het gemist hebben) is de (objectieve) mening over de restwaarde van beide auto's...

                  Ik heb in het verleden met franse en duitse (geen audi) auto's gereden en de restwaarde van audi (+ uiteraard nog vele andere punten) deden me overschakelen naar audi. Als ik nu na 3,5jaar het sommetje maak heb ik met mijn audi quasi net hetzelfde betaald als met mijn laatste franse wagen.

                  Als je nu die Q5 verkoopt en die XC60, wie doet dan het meeste verlies? Dit moet dan wel van de aankoopprijs afgetrokken worden en gedeeld door de jaren gebruik... benieuwd of de volvo dan nog steeds zoveel goedkoper zou zijn?

                  Begrijp me niet verkeerd, Volvo maakt m.i. ook fantastische wagens maar als ik uit mijn Audi in de Volvo van mijn zus kruip dan is dat interieur zoveel meer "plastiek". Mijn Audi bestaat ook voor een groot deel uit plastiek,dat weet ik wel, maar daar is het meer "kunststof" (met de nadruk op 'kunst' )

                  Dus het interieur van de wagen en de detailafwerking is wat mij betreft ook een zeer doorslaggevend argument in de keuze van de wagen. En ik denk dat iedereen (lees: zowel particulieren als de vakpers) het daarover eens is dat er momenteel weinigen kunnen tippen aan de Audi-afwerking.

                  Met het bovenstaande wil ik geen aanval doen (ben nog niet zolang op dit forum actief en heb geen zin om nu al vijandjes te maken ), maar is mijn eigen mening.

                  Gr

                  M
                  De Q5 bevat meer "plastiek" dan de XC60 in het interieur, daar zou iemand eens een onderzoek van moeten plaatsen, cm² per cm².

                  De restwaarde van een wagen: dààr kan je een hele boom over opzetten. Dat de restwaarde van een Audi in verhouding hoger is dan die van een Volvo, dat moet ik nog een zien. Op papier en op fora schrijft dat mooi, maar wat is realiteit?

                  Ik heb enige tijd geleden een BMW 3-serie verkocht. Die wordt ook geroemd voor zijn restwaarde. Man man wat was dat armoe: ik heb er bijna geld moeten bijgeven om hem te komen halen. Nochtans was dat een héle mooie wagen, geen schade, een perfecte tweedehands dus.

                  Enkele jaren geleden zijn we eens op zoek gegaan naar een tweedehands voor mijn vrouw. Golfkes op elke hoek van de straat. Maar mijn vrouw wou een Alfa 147, omdat ik die als firmawagen had gehad en deze zo goed meegevallen was. Welke wagen was onbetaalbaar denk je? NIET de VW dus! Concreet: de Alfa 147 was bijna even duur tweedehands dan een BMW 3-serie dus hebben we die maar gekocht! Ja ja, géén fictie! En we hebben GOED gezocht hé!

                  Ik durf dus te betwijfelen dat de restwaarde van een Audi zoveel hoger ligt dan die van een Volvo: dat heeft trouwens puur te maken met preceptie: omdat Audi tweedehands meer GEWILD is zou de prijs hoger kunnen liggen. Maar ook dat kan veranderen, zoals fenomeen Alfa hierboven!

                  Maar de bottom line is de volgende: een auto van 50.000 EUR is binnen 5 jaar met moeite een dikke 20.000 EUR waard. Als de Audi 10.000 EUR meer gekost heeft nieuw, dan moet hij tweedehands ook al 10.000 EUR meer opbrengen dan de andere auto puur en alleen al om er hetzelfde uit te halen. Dat lukt dus nooit, hoe hoog ook de restwaarde van de Audi is

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                    De restwaarde van een wagen: dààr kan je een hele boom over opzetten. Dat de restwaarde van een Audi in verhouding hoger is dan die van een Volvo, dat moet ik nog een zien. Op papier en op fora schrijft dat mooi, maar wat is realiteit?

                    Ik durf dus te betwijfelen dat de restwaarde van een Audi zoveel hoger ligt dan die van een Volvo: dat heeft trouwens puur te maken met preceptie: omdat Audi tweedehands meer GEWILD is zou de prijs hoger kunnen liggen. Maar ook dat kan veranderen, zoals fenomeen Alfa hierboven!
                    Dus iedereen heeft het dus mis, zowel de particulier als de vakpers... moeilijk te geloven vind ik. Maar goed, mijn A4 zet ik de komende dagen ook op het net te koop (de nieuwe is besteld) en zal dan wel zien...

                    En van die "plastic", tja dat is gewoon mijn eigen ervaring en gewaarwording als ik in beide auto's stap... Een objectieve vergelijking in vierkante centimeters zal mijn gevoel niet veranderen...

                    Gr

                    M

                    Comment


                    • Ik ben ook verliefd op de Q5. Maar zijn jullie niet bang voor de tweedehands verkoop binnen een paar jaar door de steeds stijgende taxen voor auto's met een hoge CO2 uitstoot?
                      Mercedes E Coupe 250 CGI Zwart
                      http://www.aanbod.be

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten

                        Dus het interieur van de wagen en de detailafwerking is wat mij betreft ook een zeer doorslaggevend argument in de keuze van de wagen. En ik denk dat iedereen (lees: zowel particulieren als de vakpers) het daarover eens is dat er momenteel weinigen kunnen tippen aan de Audi-afwerking.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Methusalem Bekijk Berichten
                        Hallo,

                        Wij hebben eerder deze week ons testritje met een Audi Q5 achter de rug. Weliswaar slechts een ritje van anderhalf uurtje, maar toch.

                        We kregen een 2.0TDI 170PK met manuele versnellingsbak. Dat was een tegenvaller want we waren geïnteresseerd in een automaat maar deze zijn slechts leverbaar vanaf april/mei, dixit de dealer. Nu, dat viel niet mee, de koppeling is heel erg licht en geeft weinig gevoel, dat is even gewoon worden. Ook voel je de trillingen van de motor in het koppelingspedaal. De motor op zich was OK, maar ook niet meer dan dat. Op lage snelheden kan de motor goed met het gewicht van de wagen overweg, maar op de snelweg heeft de motor niks overschot. Het zou dus best wat potiger mogen, maar er zit momenteel niks tussen een 2.0 en een 3.0, en deze laatste prijst zich wat ons betreft uit de markt.

                        Het interieur liet eigenlijk wat te wensen over. Nu dat we er een anderhalf uurtje op kunnen kijken hebben we een betere indruk dan eens gaan kijken in de toonzaal. Het ontwerp valt niet tegen, maar is ook niet bijster origineel. Maar wat ons eigenlijk verbaasde was de kwaliteit. We hadden een wagen met Milano-leder, een optie die een dikke 1300 euro extra kost, en de kwaliteit ervan viel zwaar tegen, of tenminste de indruk van de kwaliteit. In feite hebben we geen verschil kunnen merken tussen de plastiekerige stijve feel van dit leder en imitatieleer. Hier kijken we toch wel een beetje van op. Het Nappa-leder hebben we nog niet van nabij kunnen bekijken. Moeten we echt eens doen. Maar de rest van het interieur was ook niet indrukwekkend te noemen. De oppervlakte aan harde plastiek in het dashboard en middenconsole is redelijk groot, en ook de aankleding van de middenconsole is uit plastiek, tenzij je kiest voor geborsteld aluminium of dergelijke. Ook het materiaal van het dashboard lijkt te bestaan uit kunststof. Nu dit is bij bij alle merken zo, maar de kwaliteitsindruk die dit gaf in de Audi was niet fameus. De grote opbergvakken in de deuren van de Q5 bestaan uit harde plastiek. Na de vele lyrische commentaren gelezen te hebben op dit forum had ik iets anders verwacht hoor. Oei, vloek ik nu in de kerk?

                        De stoelen zitten goed, maar niet ideaal, ik heb een paar keer geprobeerd de ideale houding te zoeken, maar niet echt kunnen vinden. Ik denk niet dat het aan de stoelen ligt, als je overal goed bij wil kunnen is de zithouding redelijk rechtop (persoonlijk zit ik graag een beetje onderuit), een beetje zoals in een camionette dus. Deze indruk wordt nog versterkt door de inderdaad overvloedige hoofdruimte die aanwezig is.

                        Ruimte achterin. Ik had eerder verklaard dat er “veel” minder beenruimte in een Q5 is dan in een Volvo XC60. Hier moet ik “een beetje” op terugkomen. Ik heb dezelfde test gedaan en er blijkt wel degelijk een verschil te zijn, maar dat kan hooguit een dikke 2cm zijn en dus niet de dikke 5cm die ik in gedachten had:





                        De reden is denk ik dat ik in de toonzaal de stoel van de Q5 ingesteld heb zoals ik graag zit (beetje onderuit dus), terwijl ik hem nu moest zetten zodat ik ermee kon rijden (rechtop dus). Het feit dat er een groot verschil is tussen de voor mij comfortabele zithouding en de noodzakelijke om te kunnen rijden is natuurlijk een minpunt op zich.

                        Het geheel van wat ik tot nu toe opgenoemd heb leidt ertoe dat je zeker geen waaauw-gevoel hebt als je met deze auto rijdt. Hij voelt helemaal niet speciaal aan. In feite vind ik de wagen wat overroepen, het is een zeer dure wagen en in ruil daarvoor krijg je weinig, vinden wij toch. Ik had graag enkele uitgesproken positieve punten vermeld, maar jammer genoeg moet ik vaststellen dat het allemaal wat middelmatig is. Dit is toch wel een beetje een ontgoocheling.
                        Hallo!

                        Ik dacht dus ook dat er niet te tippen viel aan de afwerking van een Audi. Ik heb een uitgebreide test gedaan omdat wij twijfelden tussen een Volvo en een Audi. Ik twijfelde eigenlijk, mijn vrouw ziet eerder naar de uiterlijke vormen en ze is verliefd op de XC60.

                        Maar over dat interieur dus: de hoeveelheid harde kunststof is nogal overweldigend. Een voorbeeld: ongeveer de helft van de oppervlakte van de deuren bestaat uit harde kunststof, die hélemaal niet luxueus aanvoelt hoor: als een ander merk dat durft te doen dan krijgen ze negatieve kritiek in "de vakpers". Nu heb ik niks gelezen in deze magazines. Dat is nog het meest vreemde: waarom precies wordt hier niet over gerept?

                        Ook andere gedeelten van het interieur bestaan vaak uit harde kunstof, zoals eigenlijk de hele middenconsole waar de MMI inzit, en zelfs de afwerking van de middenconsole bestaat uit goedkoop uitziende plastiek, tenzij je natuurlijk als optie geborsteld aluminium kiest, met een flinke extra kost. Ook dit is in de Volvo allemaal standaard!

                        Ook de goedkoopste soort leder voelt aan als namaakleder, echt de prijs niet waard: ook niets over gelezen.

                        De stoelen kreeg ik niet goed gezet, ik vond de ideale houding niet. Stoelen op zich zijn ietsje minder goed dan in de Volvo hoor, vond ik wel.

                        Als je de Volvo vergelijkt met de Audi, dan is de afwerking in de Volvo gewoon beter. Zelfs de meest met opties aangeklede Q5 heeft nog meer harde kunstof in het interieur dan de Volvo. Zoals ik al zei: ik weet niet waarom de vakliteratuur het hier niet eerlijk over wil hebben: ik heb net dit uitgesmeerd in bovenstaand review omdat ik me serieus in de zak gezet voelde door de vakpers. Naar mijn mening zijn die lui niet neutraal, ik kan er niet aan doen

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
                          Dus iedereen heeft het dus mis, zowel de particulier als de vakpers... moeilijk te geloven vind ik. Maar goed, mijn A4 zet ik de komende dagen ook op het net te koop (de nieuwe is besteld) en zal dan wel zien...

                          En van die "plastic", tja dat is gewoon mijn eigen ervaring en gewaarwording als ik in beide auto's stap... Een objectieve vergelijking in vierkante centimeters zal mijn gevoel niet veranderen...

                          Gr

                          M
                          OK, I rest my case... in dat geval is het natuurlijk héél erg moeilijk om gelijk te krijgen

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Methusalem Bekijk Berichten
                            Hallo!

                            Maar over dat interieur dus: de hoeveelheid harde kunststof is nogal overweldigend. Een voorbeeld: ongeveer de helft van de oppervlakte van de deuren bestaat uit harde kunststof, die hélemaal niet luxueus aanvoelt hoor: als een ander merk dat durft te doen dan krijgen ze negatieve kritiek in "de vakpers". Nu heb ik niks gelezen in deze magazines. Dat is nog het meest vreemde: waarom precies wordt hier niet over gerept?
                            Omdat jij blijkbaar de enige bent die de onderkant van een deur onderzoekt om toch maar een negatief punt over een wagen te kunnen zeggen

                            Ik heb gezien dat je een XC60 besteld hebt; dus ik heb heb toch gelijk gekregen
                            sigpic

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                              OK, I rest my case... in dat geval is het natuurlijk héél erg moeilijk om gelijk te krijgen
                              Idem dito hoor Discussiëren is natuurlijk nog altijd de andere van jouw mening proberen te overtuigen, maar eens je over gevoel praat (want naast de portemonnee kopen we hoofdzakelijk een wagen met ons gevoel volgens mij) kun je moeilijk de andere overtuigen.

                              Laten we besluiten dat we allen blij zijn met de keuze van onze eigen wagen en als we de gelegenheid hebben er de volgende keer een stevige pint op klinken

                              Gr

                              M

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
                                Laten we besluiten dat we allen blij zijn met de keuze van onze eigen wagen en als we de gelegenheid hebben er de volgende keer een stevige pint op klinken

                                Gr

                                M


                                Het wordt dringend tijd voor een eerste SUV meeting


                                sigpic

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten
                                  Omdat jij blijkbaar de enige bent die de onderkant van een deur onderzoekt om toch maar een negatief punt over een wagen te kunnen zeggen

                                  Ik heb gezien dat je een XC60 besteld hebt; dus ik heb heb toch gelijk gekregen
                                  We hebben een XC60 besteld inderdaad. Maar je bent mis als je denkt dat ik een negatief punt zoek over de Q5. Ik vind de Q5 geen slechte wagen, maar na alles wat ik erover gelezen heb en de rij-ervaring die ik had kom ik tot de conclusie dat hij wat overroepen is. Dat is alles.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Blaugrana Bekijk Berichten
                                    Ik ben ook verliefd op de Q5. Maar zijn jullie niet bang voor de tweedehands verkoop binnen een paar jaar door de steeds stijgende taxen voor auto's met een hoge CO2 uitstoot?
                                    de okkasiemarkt zal nog langer de gevolgen van de crisis ervaren dan de verkoop van nieuwe wagens.
                                    wie een okkasie koopt is in de meeste gevallen minder vermogend, en juist deze groep zal langer lijden onder de daling van de koopkracht.
                                    de premiums zijn ook dure wagens in het onderhoud, iedereen weet dat
                                    de restwaarde (rechtsreeks verbonden met de vraag) van wat nu gekocht wordt zou dus wel eens langer kunnen slabakken dan gedacht , en dan wankelt onze mooie syteem van "goedkoop verhuurde" premiumwagens.
                                    afhankelijk van de duur en de diepte van de crisis, zou bovendien de mentaliteiten kunnen evolueren, juist wat de meest "speelste" modellen betreft, waaronder de SUV's
                                    nu al ervaren wij wat er gebeurt als de bevolking maar marginaal zijn koopgedrag aanpast

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                                      Dat laatste zou ik ook niet durven beweren:

                                      1. Dat het quattro-systeem duurder zal zijn dan het haldex systeem, dat wil ik aannemen, daar weet ik niet zoveel van. Maar stel eens een Audi Q5 samen met dezelfde eigenschappen van een XC60 Summum met nog eens flink wat packs op? Je zal aan een Q5 komen die 10.000 EUR duurder is. Ik denk toch niet dat het haldex-systeem 10.000 EUR goedkoper zal zijn dan het quattro-systeem.

                                      2. Draai het of keer het hoe je wil, maar sinds Volvo zijn motoren heeft gemoderniseerd gaat het argument van minderwaardige motoren helemaal niet meer op. In alle opzichten zal de 2.0TDI van Audi ondergeschikt zijn aan de nieuwe 2.4D, behalve fiscaal dan. De motoren zijn stiller, krachtiger en véél zuiniger geworden. Ook de loopcultuur van een 5-cylinder is aangenamer dan een 4-in-lijn. De dieselmotoren die in de Volvo verkrijgbaar zijn in alle opzichten lekkerder dan de Audi-concurrent. Mijn mening dan. Een D5 van 205 PK moet je al beginnen vergelijken met een 3.0TDI van 211Pk, terwijl hij nog wel stukken goedkoper is dan de 2.0TDI van Audi. En het prijsverschil D5 - 3.0TDI maakt dat die twee wagens niet eens te vergelijken zijn: die 3.0TDI kost stukken van mensen

                                      Enfin, dit maar om te zeggen dat puur objectief naar mijn mening de Volvo beter is prijs-kwaliteit. En dat moét ook: indien dat niet zou zijn koopt toch niemand een Volvo! Audi zal altijd het voordeel van de twijfel blijven hebben zodra de Volvo-concurrent gelijk(w)aardig is.
                                      1. Audi beschikt inderdaad over een vrij dure (voor de gemiddelde burger) optiepolitiek, welke mede voor een hogere prijskaartje zorgt.
                                      Zolang de gewenste doelgroep dit wil betalen, kan men de winstmarges ho(o)g(er) houden.
                                      Het (goedkopere) Haldex-systeem is zeker goed genoeg om op gladde wegen z'n mannetje te staan.

                                      2. Ik kan gerust aannemen dat de motoren van Volvo degelijk genoeg zijn (de tijd zal uitwijzen (bij eender welk merk) of men een over goede motor beschikt).

                                      Een 5-cilinder is nu eenmaal een leuke motor (een 6-cilinder ook).
                                      Echter een 2l, 4-cilinder vergelijken met een 2.4l, 5-cilinder is toch ergens appels met peren vergelijken...
                                      Ook het vergelijk met een 3l, 6-cilinder is weerom een vergelijking met een andere categorie (waarbij de 211pk een down-tuning is van de 3.0TDI, 240pk).

                                      Telkens dient men voor- en nadelen v.e. bepaald type motor te overwegen (verbruik, vermogen, koppel over bepaald rpm-bereik, fiscaal aantrekkelijk, loopcultuur, gewicht en positionering van de motor, ...)
                                      Toch begrijp ik je standpunt, nl. motorisch krijg je bij Volvo meer motor voor je geld.

                                      Volvo, Audi en nog zoveel andere merken streven er naar om degelijke en aantrekkelijke auto's te bouwen (voor elk wat wils).
                                      De fabrikanten hebben hoofdzakelijk (hoge) winstmarges als doel.
                                      De autoliefhebbers hun doel is rijplezier (of niet soms (?)).

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                                        De Q5 bevat meer "plastiek" dan de XC60 in het interieur, daar zou iemand eens een onderzoek van moeten plaatsen, cm² per cm².
                                        Jouw onderzoek zal in twijfel getrokken worden.
                                        Misschien op basis van cm³? Wordt er rekening gehouden met de densiteit van het materiaal??? Thermische uitzetting, vochtigheidsgehalte in de lucht, ...

                                        Ik heb nog nooit iemand met een latje de kunststof zien opmeten, vooraleer hij overgaat tot de aankoop van een een occasie !

                                        Comment


                                        • Uiteindelijk ging het thuis tussen XC60, XC90 en de Q5. Na het showroombezoek ging de voorkeur uit naar de XC60. Na een testrit viel de XC60 echter onmiddellijk af. De XC90 R-Design was te luidruchtig. Q5 was eigenlijk de enige valabele optie...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X