Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door TFSI-Q Bekijk Berichten
    Ik heb geen ervaring met die camera, maar ergens in een test gelezen dat de camera soms vervuild kan raken en daardoor het zicht heel wat minder wordt...
    Naish zei hetzelfde over zijn X5 !
    Proper houden is zeker de boodschap, de lens is blijkbaar verwarmd zodat alle vuil er ook beter op blijft 'plakken' ...

Comment

• Achteruitrijcamera is echt een must. 'k Had 'm gestest op een splinternieuwe Q7 (toen ik bij Audi werkte)

Maar ik ben al gewoon geworden om zelfs met een wagen als hier de Q7 goed te parkeren

Comment

• Oef; wat ben ik content dat ik mijn Q5 terug heb.
        Abt powerkit gemonteerd gekregen (eindelijk).

Bijna twee volle dagen met een A4 Avant 100kw B8 kunnen rondrijden.
        Geen slechte auto, prima afwerking, voldoende power maar veel te licht stuur, veel rijgeluiden (ivm Q5) en wegligging vond ik niet echt super.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
          Achteruitrijcamera is echt een must. 'k Had 'm gestest op een splinternieuwe Q7 (toen ik bij Audi werkte)

Maar ik ben al gewoon geworden om zelfs met een wagen als hier de Q7 goed te parkeren
          Sorry dat ik het zeg maar een must voor "slechte chauffeurs"
          Parkeren doe je met ervaring ;-)
          Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
            Sorry dat ik het zeg maar een must voor "slechte chauffeurs"
            Parkeren doe je met ervaring ;-)
            Ik zeg toch dat ik met de Q7 ZONDER achteruitrijcamera probleemloos kan parkeren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josy Bekijk Berichten
              Geen slechte auto, prima afwerking, voldoende power maar veel te licht stuur, veel rijgeluiden (ivm Q5) en wegligging vond ik niet echt super.
              Betere geluidsisolatie in de Q5 ?
              Met een A4 Avant kan ik niet vergelijken maar ik vond de Q5 ook zeer stil en comfortabel tijdens de testrit. (wel op 17")

De betere wegligging, ligt dit volgens jou aan de quattro ?
              Ze hebben toch beide hetzelfde onderstel ?

Ik dacht juist iets te moeten inboeten qua weggedrag tov een break. (hoger zwaartepunt)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josy Bekijk Berichten
                Oef; wat ben ik content dat ik mijn Q5 terug heb.
                Abt powerkit gemonteerd gekregen (eindelijk).

2 dagen lijkt me lang om een ABT-upgrade te laten uitvoeren!
                Of hebben ze meer gedaan dan een aanpassing aan het motormanagement?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91 Bekijk Berichten
                  Betere geluidsisolatie in de Q5 ?
                  Met een A4 Avant kan ik niet vergelijken maar ik vond de Q5 ook zeer stil en comfortabel tijdens de testrit. (wel op 17")

De betere wegligging, ligt dit volgens jou aan de quattro ?
                  Ze hebben toch beide hetzelfde onderstel ?

Ik dacht juist iets te moeten inboeten qua weggedrag tov een break. (hoger zwaartepunt)
                  Tuurlijk speelt het al dan niet hebben van Quattro een grote rol, maar ik vond de A4 eerder
                  'springerig'. Mss heb ik wat teveel op de limiet gereden en me zo een verkeerd beeld gevormd.

Comment

• Volgens mij geeft de Q5 een veiliger gevoel door zijn comfortabele ophanging en quattro aandrijving.

In de A4 voel je de oneffenheden van het wegdek meer denk ik en dit geeft wel een andere rijervaring.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TFSI-Q Bekijk Berichten
                      2 dagen lijkt me lang om een ABT-upgrade te laten uitvoeren!
                      Of hebben ze meer gedaan dan een aanpassing aan het motormanagement?
                      auto naar garage
                      demontage van stuurdoos
                      opsturen naar ABT
                      aanpassing van stuurdoos door ABT
                      terugsturen naar garage
                      montage stuurdoos
                      auto uit garage

In mijn geval werd de stuurdoos door iemand die op cursus ging naar ABT meegenomen.
                      Anders rekenen ze op drie dagen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91 Bekijk Berichten
                        On topic...

Enkele vraagjes over de achteruitrijcamera van de Q5:
                        - de camera zit naast de nummerplaatverlichting vermoed ik ?
                        - komen er hulplijnen op het scherm die meedraaien afhankelijk van je stuurhoek (cfr. X5)
                        - Audi spreekt van een langere levertijd bij deze optie, hoelang dan wel ?
                        De camera zit boven de nummerplaat,onder de handgreep van de achterklep.
                        Daar komen idd gele hulplijnen op het scherm,de wagenpositie is doorzichtig blauw.Ikzelf heb geen langere levertijd ondervonden.
                        De lens zelf word niet zo snel vuil,als men wel zou denken,gewoon even met een vochtig doekje erover en klaar is kees.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door audicruiser5 Bekijk Berichten
                          1. B2F4U : 15 december 2.0TDI kwartsgrijs (4600 km)
                          2. josy : 19 december 2.0TDI S-line ijszilver (15.190 km)
                          3. Q5 caractere : 3 februari 3.0TDI oceaanblauw
                          4. gingerbeat : 10 februari 2.0T-FSI kwartsgrijs
                          5. lucas_boy : 3 maart 2.0TDI zwart (1.200 km)
                          6. tiest : 13 maart 2.0TDI S-line zwart
                          besteld maar nog niet geleverd
                          1. musa : 8 april 2.0TDI S-tronic kwartsgrijs
                          2. TFSI-Q : eind maart 2.0TDI S-line ext. ijszilver
                          3. koe foenf : 25 maart 2.0TDI S-Tronic amethystgrijs
                          4. cold-play : 6 mei 2.0TDI lavagrijs
                          5. kuu5: eind mei 2.0TFSI S-tronic ijszilver
                          6. audiavanti : 09mei 2.0TFSI S-tronic kwartsgrijs
                          7. Qcar: begin juni 2.0TDI fantoomzwart
                          8. audicruiser5: eind mei / begin juni 3.0TDI S-line wit/zwarte dakrails
                          Mooi lijstje.

In het najaar zijn het er dan aardig veel Q5's hier op het forum.
                          Tijd dan voor een eerste Audi Q-meeting !

Comment

• q5

ook een q5 besteld word geleverd begin mei

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tammy Bekijk Berichten
                              Proficiat!
                              Hoe heb je hem samengesteld?
                              Zo kunnen wij ook ons lijst aanpassen.

Comment

hallo

proficiat, welke datum heb je hem besteld ,
                                de mijne heb ik besteld op 4 februari en 6 mei verwacht ik hem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cold - play Bekijk Berichten
                                  hallo

proficiat, welke datum heb je hem besteld ,
                                  de mijne heb ik besteld op 4 februari en 6 mei verwacht ik hem.
                                  Ik heb besteld op 3feb. Hoe weet je zo precies dat je hem op 6mei verwacht??
                                  De mijne situeren ze aanvang juni!

Comment

Hoi,

ben benieuwd naar je keuzes...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Qcar Bekijk Berichten
                                      Hoi,

ben benieuwd naar je keuzes...
                                      Mijn broer heeft zijn broertje , de VW Tiguan , besteld in Januari. Levering binnenkort.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fernandel Bekijk Berichten
                                        Mijn broer heeft zijn broertje , de VW Tiguan , besteld in Januari. Levering binnenkort.
                                        neefje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Qcar Bekijk Berichten
                                          Ik heb besteld op 3feb. Hoe weet je zo precies dat je hem op 6mei verwacht??
                                          De mijne situeren ze aanvang juni!
                                          Ik heb gebeld naar de garaga en die wisten me te vertellen dat mijne Q5 half april wordt geproduceerd en ik hem in de week van 4 tem.8 mei ten laatste kan afhalen.
                                          Op 6 mei heb ik vrij dus hoop ik hem te kunnen afhalen die dag....

Comment

Working...
                                          X