Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Live gezien op Goodwood, niet wild van. Veel te kort. Precies een Q7 waar de vuilkar een keer of 9 te hard heeft tegengereden ... die auto heeft echt een tikkie meer "lijn" nodig, nu is 't een blokje. Zal mooi samen staan met de Duplo-Benz GLK.
De Q7 kan die stoten van die vuilkar anders ook wel gebruiken
FIRST OPINION
There are few surprises with the Q5. It’s everything we have come to expect from Audi: smartly styled, brilliantly built, well equipped and good to drive. The A4 Avant is about as practical and sets you back a great deal less. But if you simply must have an SUV with a prestige badge – and don’t want the imperious off-road ability of the Land Rover Freelander – the Q5 is an excellent choice.
FIRST OPINION
There are few surprises with the Q5. It’s everything we have come to expect from Audi: smartly styled, brilliantly built, well equipped and good to drive. The A4 Avant is about as practical and sets you back a great deal less. But if you simply must have an SUV with a prestige badge – and don’t want the imperious off-road ability of the Land Rover Freelander – the Q5 is an excellent choice.
Gereden: Audi Q5
16 juli 2008 · Tekst Michiel Willebrands
Jaren na de komst van de BMW X3 heeft ook Audi nu een vertegenwoordiger in het segment van de compacte premium SUV’s: de Q5. Wij maakten in de omgeving van Valencia kennis met deze mini-Q7.
Uiterlijk lijkt de Audi Q5 een miniatuurversie van de Q7. Hoewel, miniatuur; met een lengte van 4,63 meter en een wielbasis van 2,81 m - volgens Audi de hoogste waarde in deze klasse - kun je het allerminst een kleintje noemen. Hoe rijdt dat nu, zo’n Q5? Je zou kunnen zeggen als een mix tussen een opgehoogde A4 en een verkleinde Q7. Minder log dan laatstgenoemde en wat minder lichtvoetig dan de eerste. Logisch: de Q5 moet minimaal 1.700 kg voortslepen, zonder bestuurder, en omdat-ie nu eenmaal wat hoger op z´n poten staat, zal-ie nooit zo wendbaar worden als een traditionele personenauto. Toch stuurt de Q5, standaard voorzien van Quattro-aandrijving, voor een auto van dit formaat erg goed, met dat typische scherpe maar ook licht ’gefilterde’ Audi-gevoel in het stuur. De afstemming van het onderstel is stevig maar er blijft ruim voldoende comfort over.
De Q5 is in december leverbaar met drie motoren, twee diesels (een 2.0 TDI van 170 pk/350 Nm en een 3.0 TDI van 240 pk/500 Nm) en een benzinemotor, de 2.0 TFSI van 211 pk en 350 Nm. In het eerste kwartaal van volgend jaar komt daar nog een 3,2-liter V6 van 270 pk/330 Nm bij. Wij reden de 2.0 TFSI, standaard gekoppeld aan een 7-traps S-Tronic transmissie. Een prettige combinatie, hoewel de bak soms wat twijfelachtig is bij het oppakken vanaf lage snelheden. Met de motor is weinig mis, deze is stil en ruim voldoende krachtig voor de Q5. Opmerkelijk is dat Audi aan deze motor exact hetzelfde prijskaartje hangt als aan de 2.0 TDI, namelijk 51.550 euro. De 3.0 TDI (net als de 2.0 TFSI van huis uit voorzien van S-Tronic bak) gaat 66.150 euro kosten. In het derde kwartaal van 2009 komen er nog twee motoren bij: een 2.0 TFSI van 177 pk (dit wordt de basisversie) en een 2.0 TDI van 142 pk.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
De Audi Q5 moet het leven van de BMW X3 en de Mercedes GLK moeilijk gaan maken. Heeft de nieuwe Audi daadwerkelijk de kwaliteiten om in deze missie te slagen? Michiel Willebrands reed in de buurt van Valencia met de nieuwe SUV.
Comment