Oorspronkelijk geplaatst door airdupont
Bekijk Berichten
Wij konden 'm dit weekend gaan bekijken, en als klapper op de vuurpijl mochten we 'm zelfs eventjes kort testrijden, was de 2-liter TDI versie, vrij standaard (of toch alleszins wat troosteloze versie, zwart metaalkleur, zwart leder op standaardzetels, aluminium-look inleg binnenin, stond op 17"). Ik zou er anders geen moeite voor gedaan hebben, maar 't is vooral omdat m'n vriendin 'm zo knap vindt langs hebben we een ommetje gemaakt. Ik vind 'm dus ook knapper en knapper langs buiten, maar 'ie heeft een pak opties nodig om 'm mooi te laten ogen. Binnenin vond ik 'm in juli al een teleurstelling, dat was dit weekend niet anders. M'n vriendin vindt 'm kaal en zeer koel binnenin, achteraf zei ze dat ze er zich niet zo goed in thuis voelt.
Rijdt lekker, vind ik. Motor is niet meteen mijn dada (toch wat te luidruchtig en een zeer koele sound, zelfs voor een 4-cilinder diesel), maar gaat wel goed vooruit. Rijgedrag is aangenaam direct, helemaal geen asfaltdweil, mooi zo. Heb echter maar 2 keer 2 km asfaltweg rechtdoor kunnen doen, dus veel kan/durf/mag ik niet zeggen.
't Leuke is : de gebeden worden verhoord, er komen extra interieurkleuren bij, waaronder 'n mooi zilvergrijs (op zwart interieur). Ik mis echter nog een warme, lichte interieurkleur op een zwart interieur. Het S-Line exterieurpack komt er ook aan, zou al bestelbaar zijn zei men mij, en wordt leverbaar vanaf maart. Foto gezien van een (fel)blauwe met de nieuwe stijl RS4-velgen in 20" of 21" (geen idee exact hoeveel) en 'ie ziet er verdorie knap uit.
Wat de dealer vertelde is dat 'ie ook leverbaar wordt met de drukgevoede V6 benzine uit de Audi S4, nog in 2009 zelfs. En er komt wel nog een lichtere 2.0 TDI voor de Belgische markt, daar was 'ie zo goed als zeker van, maar wanneer wist 'ie niet te bevestigen (ik neem aan dat 'ie dan een 136pk versie bedoelt?).
Prijzige wagen ook. Zonder gek te doen kwam ik voor een 2.0 TDI op een dikke 50.000 EUR uit, en dan was 'ie helemaal nog niet zo knap aangekleed, en blijf je met 't (naar mijn mening) trieste interieur binnenin zitten. Maar 'k zou 'm op vandaag wel boven een X3 verkiezen, alhoewel die laatste binnenin een warmere, modernere aankleding toelaat.
Ik denk wel dat 't een succes wordt!
Comment