Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door airdupont Bekijk Berichten
    Triest Inertieur???? Wat is het interieur van een GLK dan?
    Hoekig. En ook triest in basisuitvoering, maar naar mijn mening edeler/chiquer aan te kleden dan dat in de Q5. Ze hebben alledrie (Q5, X3 en GLK) last van een behoorlijk triest interieur. Wat ik b.v. niet begrijp van Audi, is dat er geen leuke, frisse, trendy, moderne interieurkleuren beschikbaar zijn voor de Q5, 't is toch een model dat zich op een jonger doelpubliek richt? Nu zijt ge bijna verplicht om zwart (of dat bruin, maar da's zo'n hype de laatste tijd dat het zo stilletjes aan wel wordt naar mijn mening, net zoals met dat wit voor 't exterieur) te nemen, omdat het in combinatie met beige leder meteen zo'n afzichtelijk donkerbeige afwerking van de rest krijgt (stuur, dashboard, ...). I don't get it. Maar da's smaak, ik begrijp goed dat anderen dat wel knap vinden.

    Wij konden 'm dit weekend gaan bekijken, en als klapper op de vuurpijl mochten we 'm zelfs eventjes kort testrijden, was de 2-liter TDI versie, vrij standaard (of toch alleszins wat troosteloze versie, zwart metaalkleur, zwart leder op standaardzetels, aluminium-look inleg binnenin, stond op 17"). Ik zou er anders geen moeite voor gedaan hebben, maar 't is vooral omdat m'n vriendin 'm zo knap vindt langs hebben we een ommetje gemaakt. Ik vind 'm dus ook knapper en knapper langs buiten, maar 'ie heeft een pak opties nodig om 'm mooi te laten ogen. Binnenin vond ik 'm in juli al een teleurstelling, dat was dit weekend niet anders. M'n vriendin vindt 'm kaal en zeer koel binnenin, achteraf zei ze dat ze er zich niet zo goed in thuis voelt.
    Rijdt lekker, vind ik. Motor is niet meteen mijn dada (toch wat te luidruchtig en een zeer koele sound, zelfs voor een 4-cilinder diesel), maar gaat wel goed vooruit. Rijgedrag is aangenaam direct, helemaal geen asfaltdweil, mooi zo. Heb echter maar 2 keer 2 km asfaltweg rechtdoor kunnen doen, dus veel kan/durf/mag ik niet zeggen.

    't Leuke is : de gebeden worden verhoord, er komen extra interieurkleuren bij, waaronder 'n mooi zilvergrijs (op zwart interieur). Ik mis echter nog een warme, lichte interieurkleur op een zwart interieur. Het S-Line exterieurpack komt er ook aan, zou al bestelbaar zijn zei men mij, en wordt leverbaar vanaf maart. Foto gezien van een (fel)blauwe met de nieuwe stijl RS4-velgen in 20" of 21" (geen idee exact hoeveel) en 'ie ziet er verdorie knap uit.
    Wat de dealer vertelde is dat 'ie ook leverbaar wordt met de drukgevoede V6 benzine uit de Audi S4, nog in 2009 zelfs. En er komt wel nog een lichtere 2.0 TDI voor de Belgische markt, daar was 'ie zo goed als zeker van, maar wanneer wist 'ie niet te bevestigen (ik neem aan dat 'ie dan een 136pk versie bedoelt?).

    Prijzige wagen ook. Zonder gek te doen kwam ik voor een 2.0 TDI op een dikke 50.000 EUR uit, en dan was 'ie helemaal nog niet zo knap aangekleed, en blijf je met 't (naar mijn mening) trieste interieur binnenin zitten. Maar 'k zou 'm op vandaag wel boven een X3 verkiezen, alhoewel die laatste binnenin een warmere, modernere aankleding toelaat.

    Ik denk wel dat 't een succes wordt!

    Comment


    • Ik zou er alleszins in geen jaren geen zulk een bedrag kunnen aanhangen, over de 2 miljoen lappen voor een tweeliter diesel...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
        nog enkele foto's van deze die ik heb getest





        Knappe versie! Die warmere bekledingstint en het hout fleuren 't interieur wat op, mooi zo.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
          Ik zou er alleszins in geen jaren geen zulk een bedrag kunnen aanhangen, over de 2 miljoen lappen voor een tweeliter diesel...
          Oh, ik wel, de 2-liter diesels worden steeds potenter, en zijn ondertussen leverbaar in auto's/modellen die - indien wat mooi uitgerust - voorbij de 2 miljoen kosten. Een X3 2.0d met M Pack en de opties die ik "nodig" acht, kost ook meer dan 50k. En een GLK in een leuke uitvoering, die kost zelfs nog wat meer... 'k Zou ook m'n hand niet omdraaien voor een mooier uitgeruste 520d of A6 2.0 TDI, die kosten ook een half ton, helaas.

          Comment


          • Vandaag eindelijk eens de Q5 IRL (2.0 tdi 163 pk) gezien en getest. En ik vind hem nog mooier dan op foto.
            Het interieur van de twee exemplaren die al bij mijn dealer staan is heel verfijnd (niet zoals die van Bavaria, ik zou hem nog niet voor niks willen hebben (opa-kleuren)) en de kleurencombinatie (grijsbruin dashbord met beige lederen zetels) heel geslaagd.

            Ik heb er een kleine 40 km mee gereden, merendeel bochtige landwegen. En ik was aangenaam verrast van de vinnigheid van de motor. Toch opteer ik voor een kleine vitaminekuur (tot 190 pk) . Koetswerkbewegingen zijn ook miniem in snelle bochtenwissels en het geboden rijcomfort op 19 inch velgen is super. En imo staat ie heel mooi op 19inchers.

            Het minder goede nieuws is dat GEEN enkele Q5 mag verkocht worden voor 5 januari 2009. Zelfs degene die nu in de showrooms staan ook niet.
            De mijne is trouwens klaar, maar MAG dus niet geleverd worden.

            Heb ik nog geen nieuwe wagen, mijn wintersetje heb ik al. Een kleine troost.

            Comment


            • vitaminekuur (tot 190 pk)? waar ga je dit laten doen, en hoeveel kost dit nu eigenlijk?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door tiest Bekijk Berichten
                vitaminekuur (tot 190 pk)? waar ga je dit laten doen, en hoeveel kost dit nu eigenlijk?
                Gewoon bij de mijn dealer:
                dan ben je 100% zeker wat betreft garantie bij eventuele schade veroorzaakt door de motortuning en je auto wordt als dus danig opgenomen en herkend in hun computer, zodat bij een eventuele aanpassingen (zoals recent bij de A6) van de software, je tuning niet verloren gaat. Infeite staat je wagen wel een drietal dagen stil: de 'stuurdoos' moet nl opgestuurd worden en dan pas krijg je een aangepaste versie teruggestuurd.

                Prijs is plaatsing inbegrepen:
                ABT PowerKit 163/190 PK
                856,58€ zbtw / 1047,35€ ibtw

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door josy Bekijk Berichten


                  Het minder goede nieuws is dat GEEN enkele Q5 mag verkocht worden voor 5 januari 2009. Zelfs degene die nu in de showrooms staan ook niet.
                  De mijne is trouwens klaar, maar MAG dus niet geleverd worden.
                  Dan zal ik toch een van de allereerste Belgen zijn die met zijn Q5 kan rijden
                  Maandag 15 December staat hij voor mijn deur
                  sigpic

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten
                    Dan zal ik toch een van de allereerste Belgen zijn die met zijn Q5 kan rijden
                    Maandag 15 December staat hij voor mijn deur
                    Zou je dat wel doen? Waarom niet wachten tot 2009 om hem in te schrijven?

                    Comment


                    • In Kortenberg zie ik nu elke dag wel eentje rondrijden Toch een zeer knappe auto hoor

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door airdupont Bekijk Berichten
                        Triest Inertieur???? Wat is het interieur van een GLK dan?
                        Niet veel beter

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          Knappe versie! Die warmere bekledingstint en het hout fleuren 't interieur wat op, mooi zo.
                          de Q5 die ik heb getest (3.0 TDI ) kost 67.000€

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                            de Q5 die ik heb getest (3.0 TDI ) kost 67.000€
                            slik en dan zeggen ze dat de GLK duur is.

                            Comment


                            • Last edited by ; 10/12/2008, 15:21.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door josy Bekijk Berichten
                                Gewoon bij de mijn dealer:
                                dan ben je 100% zeker wat betreft garantie bij eventuele schade veroorzaakt door de motortuning en je auto wordt als dus danig opgenomen en herkend in hun computer, zodat bij een eventuele aanpassingen (zoals recent bij de A6) van de software, je tuning niet verloren gaat. Infeite staat je wagen wel een drietal dagen stil: de 'stuurdoos' moet nl opgestuurd worden en dan pas krijg je een aangepaste versie teruggestuurd.

                                Prijs is plaatsing inbegrepen:
                                ABT PowerKit 163/190 PK
                                856,58€ zbtw / 1047,35€ ibtw
                                Ga ik dan toch ook overwegen denk ik!
                                wordt dit direct geplaatst of moet de wagen eerst ingereden worden?

                                Comment


                                • 190 PK, lijkt me ook wel OK.
                                  Last edited by ; 10/12/2008, 16:42.

                                  Comment


                                  • En wat met de BIV als je naar 190 PK gaat ?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Koe Foenf Bekijk Berichten
                                      En wat met de BIV als je naar 190 PK gaat ?
                                      Inschrijven met 163 Pk, naar 190 pk op +/- 5000 Km
                                      Zo blijft de BIV hetzelfde, en volgens mijn dealer ook beter om de wagen eerst in te rijden met het normale vermogen

                                      Comment


                                      • Merci, MQ5 !
                                        Toch handig, hé zo'n forum, je kan er zelf belastingen mee besparen

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door MQ5 Bekijk Berichten
                                          Inschrijven met 163 Pk, naar 190 pk op +/- 5000 Km
                                          Zo blijft de BIV hetzelfde, en volgens mijn dealer ook beter om de wagen eerst in te rijden met het normale vermogen
                                          officiëele dealer ?
                                          verzekering ??

                                          Comment

                                          Working...
                                          X