Toch een knap ding zo'n Q5
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi Q5
Collapse
X
-
3.0 tdi versus 2.0 tdi
graag een beetje praktijk info over deze 2 motoren....is het rijgedrag heel verschillend qua plezier ,verbruik.....ik heb gemerkt dat de 3.0 tdi euro 5 norm is en de 2.0 tdi niet...is dat een probleem naar de toekomst toe ?..wat zouden jullie nemen als motor...ik vraag het aan jullie kenners...hartelijk dank...
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door butcher Bekijk Berichtengraag een beetje praktijk info over deze 2 motoren....is het rijgedrag heel verschillend qua plezier ,verbruik.....ik heb gemerkt dat de 3.0 tdi euro 5 norm is en de 2.0 tdi niet...is dat een probleem naar de toekomst toe ?..wat zouden jullie nemen als motor...ik vraag het aan jullie kenners...hartelijk dank...
3.0 is iets sneller; veel duurder (10000€) en verbruikt 2 a 3 liter meer per 100km
Maar voor het gewone verkeer volstaat een 2.0 ruimschoots
2.0 is momenteel euro 4 vanaf april ( heb ik ergens gelezen maar weet niet meer waar ) ook euro 5sigpic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FR2007 Bekijk BerichtenIs er in een verschil in de quattro aandrijving eigenlijk? Heeft de 2.0 TDI een Haldex koppeling of het echte torsen quattro zoals de 3.0 TDI?
enkel A3 is haldex, A4 en hoger torsen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk BerichtenDe uitsnijding van de kofferklep vind ik ook heel lelijk, net als bij de Q7. Ik vraag ma af waarvoor dat goed is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door butcher Bekijk Berichtengraag een beetje praktijk info over deze 2 motoren....is het rijgedrag heel verschillend qua plezier ,verbruik.....ik heb gemerkt dat de 3.0 tdi euro 5 norm is en de 2.0 tdi niet...is dat een probleem naar de toekomst toe ?..wat zouden jullie nemen als motor...ik vraag het aan jullie kenners...hartelijk dank...
2.0 tdi S-Tronic 41650 euro + biv = 1.239.00€
3.0 tdi S-Tronic 48100 euro + biv= 2.478,00€
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk BerichtenHierbij de eerste foto's
als de zon nog eens schijnt volgen er meer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tiest Bekijk Berichtenvraagje . . . kan het zijn dat er bij jou geen draaiknop/toets voorzien is voor het mmi scherm (onder de schakelpook)?
draaiknop onder schakelpook is enkel bij navigatie;
zonder navigatie zit de draaiknop onder het scherm ( car setup, radio, sd, ... )
onder deze knop zit nog een 2é draaiknop voor de airco en zetelverwarming
zie foto
Bijgevoegde Bestandensigpic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichtendraaiknop onder schakelpook is enkel bij navigatie;
zonder navigatie zit de draaiknop onder het scherm ( car setup, radio, sd, ... )
onder deze knop zit nog een 2é draaiknop voor de airco en zetelverwarming
zie foto
Wist ik ook alweer niet! heb geen navigatie genomen, wel 3 zone airco en radio concert.
Navigatie heb ik maar een keer of drie nodig op een jaar en dan gebruik ik men ''tom tom''
Hoe zit het trouwens met het verbruik? in Auto Wereld lees ik dat de 2.0 tdi gemiddeld toch een 9,6 liter verbruikt . . . de drie liter zelfs 13,1 . . . das heel wat eh
Comment
-
Hier staat hij nog in cadeau-verpakking, ondertss staat hij bij me thuis.
Meer foto's volgen hier: http://www.autoforum.be/showthread.php?t=35756
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tiest Bekijk BerichtenWist ik ook alweer niet! heb geen navigatie genomen, wel 3 zone airco en radio concert.
Navigatie heb ik maar een keer of drie nodig op een jaar en dan gebruik ik men ''tom tom''
Hoe zit het trouwens met het verbruik? in Auto Wereld lees ik dat de 2.0 tdi gemiddeld toch een 9,6 liter verbruikt . . . de drie liter zelfs 13,1 . . . das heel wat eh
Ik heb ook geen navi genomen veel te duur en bij herverkoop niets waard + na 1 jaar dure update nodig en nog geen flitspaaldedectie
Is bij mij ook radio concert ( ben er zeer tevreden van )sigpic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josy Bekijk Berichten
Hier staat hij nog in cadeau-verpakking, ondertss staat hij bij me thuis.
Meer foto's volgen hier: http://www.autoforum.be/showthread.php?t=35756sigpic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk BerichtenNice maar ik was toch de eerste
En hoe bevalt hij je?
Ik heb er pas een 40tal kilometer opzitten,en toch ben ik er bijna volledig mee vertrouwd. (is natuurlijk niet zo, maar de eerste rij-indruk is super en dit kan enkel maar verbeteren)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josy Bekijk BerichtenThx, ik sta ook nog op podium. (tweedes en zilver)
En hoe bevalt hij je?
Ik heb er pas een 40tal kilometer opzitten,en toch ben ik er bijna volledig mee vertrouwd. (is natuurlijk niet zo, maar de eerste rij-indruk is super en dit kan enkel maar verbeteren)sigpic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MQ5 Bekijk BerichtenMijn bestelling werd aangepast. Aangezien blijkbaar dus toch geen exterieur pakket in de S-Line uitvoering...
Met mijn oprechte dank aan dit forum !!
Hierbij mijn aangepaste Q5 :
Q5 2.0 TDI 163 PK
Kleur Fantoomzwart
Bekleding Milano Leder Zwart
Opties :
Pack Sport Design
Pack Adventure Plus
Pack Lounge
Acoustic parking system voor + achter
Alu velgen 5 spaak gepolijst 19'
Antidiefstalmoeren
Dakhemel zwarte stof
GSM Pre installatie
Panoramisch dak glas
Servo-Tronic
Verlichtingspakket
Volumetrisch + perimetrisch alarm
Xenon Koplampen+
Zonnescherm deuren achter
Multifunctie Sportstuur
Nog geprobeerd om de configuratie te wijzigen in een S-tronic, maar tevergeefs .
De wagen was reeds in produktie.
Toch wel een kleine afknapper...
Eerst zou men geen S-Tronic produceren in een 2.0 TDI, dan weer wel maar in een later stadium, en dan staat ie opeens enkele weken later bestelbaar.
De communicatie bij Audi is mijns inziens toch alles behalve !
Eerst de compleet verkeerde info over het S-Line en exterieur pakket, dan verkeerde informatie over de uitvoering S-Tronic in een 2.0 TDI... Denk dat er daar een aantal mensen op ne verkeerde stoel zitten...
Soit, ga het niet meer aan mijn hart laten komen, normaal is mijn levering voorzien de eerste weken van 2009. Kijk er toch naar uit, zeker na de testrit in Kortenberg van afgelopen week. Zalig rijden is dat ! Misschien 1 bemerking : Ben er van overtuigd geraakt om mijn 2.0 TDI een tuningbeurtje te geven voor wat meer power. Moet zeggen dan ik hem niet veel overschot vond hebben...
Nog 4-5 weken aftellen (Tenzij iemand met weinig geduld mijn bestelbonneke wilt overnemen natuurlijk, kan ik toch nog gaan voor die S-Tronic... )
Comment
Comment