Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Een paar dagen geleden een Q5 zien voorbijrijden, de eerste die ik in het echt zag.
    In profiel helemaal niet zo impressionant, lijkt relatief klein (in zijaanzicht). Misschien is dit ook door de vergelijking met de Q7 die echt wel buitenmaats is.
    2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
    2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
    2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tiest Bekijk Berichten
      Volledig akkoord !!! zo nog even dit, in AutoWereld staat dat de Q5 eruit ziet als '' een opgeblazen A3 en een te heet gewassen Q7'' degenen die hem al in het echt gezien
      hebben zullen wel beter weten . . . ik denk dat die tester/journalist dikke kaken, een groot bakkes en grote longen zal moeten hebben om van een A3 zo een sjieke Q5 te maken
      Kerel, niets tegen een A3 hé De mijne laat genoeg Q5's een poepie ruiken als het moet Op vele vlakken

Comment

• De Q5 is langs de Koe7 maar een klein kalfje.

Comment

• De duotest Q5 3.0TDI vs X3 3.0sd in de laatste AutoVisie is de moeite om eens te lezen ... toch zeker voor Audi-fans

Als je het artikel leest wordt de X3 nogal in de grond geboord tegenover de Q5. De Audi heeft (dixit AutoVisie) een minder goeie achterbank, scoort motorisch slechter, stuurt minder fijn, is een flink pak duurder ... maar wint de test verpletterend doordat hij o.a. optioneel uitrustbaar is met een verschuifbare achterbank.

Ik vind het wel een erg knappe auto. Veel mooier dan z'n lompere grote broer.
          1963 Land Rover Series IIa
          1994 Mercedes SL320
          2015 Land Rover Discovery SDV6
          2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
            Als je het artikel leest wordt de X3 nogal in de grond geboord tegenover de Q5. De Audi heeft (dixit AutoVisie) een minder goeie achterbank, scoort motorisch slechter, stuurt minder fijn, is een flink pak duurder ... maar wint de test verpletterend doordat hij o.a. optioneel uitrustbaar is met een verschuifbare achterbank.

Autovisie is een fijn blad maar geen blad is perfect natuurlijk...

Nu ja, buiten de motor zou ik in dit geval waarschijnlijk ook voor de Q5 kiezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
              Kerel, niets tegen een A3 hé De mijne laat genoeg Q5's een poepie ruiken als het moet Op vele vlakken
              Mijn vrouwke zegt dat ook

Geef mij maar een Q5, Q7, A6, A8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                De Q5 is langs de Koe7 maar een klein kalfje.
                Op deze foto zou je dat niet zeggen

sigpic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten
                  Op deze foto zou je dat niet zeggen

zo klein is de Q5 niet.
                  grrr. nog zes weken...

Comment

en volgens autogids is de Q5 de beste

Audi Q5

Besluit: 2.0 TDI: 776/1000 - 2.0 TFSI: 768/1000 - 3.0 TDI: 788/1000

Volvo XC60

Besluit: 2.4D: 736/1000 - D5: 728/1000 - T6: 744/1000.
                    Ze zijn in feite totaal verschillend.
                    De keuze is blijkbaar wat je van de auto verwacht. De een wil een comfortabele wagen , de ander een sportieve.
                    Mijn visie : de Q5 is pittiger en sportiever maar in het interieur is de middenconsole een rommelbak van diverse types knopjes, en de zetels zijn niet zo comfortabel als die van de Volvo of de GLK. Bovenal is de Audi veel te duur. De Volvo is comfortabeler en vooral in het interieur veel mooier. De automaat van de 2.4D waarmee ik gereden heb was sloom, de handgeschakelde zou beter zijn. De XC60 is dus tenminste veel betaalbaarder dan de Q5. De Q5's die je ziet rondrijden hebben blijkbaar allemaal de kleinere velgmaten (grotere maten kunnen er bij de meesten dus niet van af) wat je hier ook op het forum ziet.

Maar vergeet vooral niet dat de hoekige en zeer dure GLK het in alle testen wel wint van deze twee.

De X3 is aan aflossing toe, en dan zal die wel weer de beste zijn...

Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten
                    Om te vergelijken ga zelf met beide wagens rijden.
                    Heb ik dus al gedaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten

.
                      Juist, en in de realiteit blijkt dat die bank dan nooit verschoven wordt....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                        Juist, en in de realiteit blijkt dat die bank dan nooit verschoven wordt....
                        Dat was inderdaad het punt dat ik probeerde te maken ...

Soit, de Q5 zal ongetwijfeld een zeer goede auto zijn, net zoals alle andere premium-kleine-SUVs.
                        1963 Land Rover Series IIa
                        1994 Mercedes SL320
                        2015 Land Rover Discovery SDV6
                        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

De keuze is blijkbaar wat je van de auto verwacht. De een wil een comfortabele wagen , de ander een sportieve.
                          Mijn visie : de Q5 is pittiger en sportiever maar in het interieur is de middenconsole een rommelbak van diverse types knopjes, en de zetels zijn niet zo comfortabel als die van de Volvo of de GLK. Bovenal is de Audi veel te duur. De Volvo is comfortabeler en vooral in het interieur veel mooier. De automaat van de 2.4D waarmee ik gereden heb was sloom, de handgeschakelde zou beter zijn. De XC60 is dus tenminste veel betaalbaarder dan de Q5. De Q5's die je ziet rondrijden hebben blijkbaar allemaal de kleinere velgmaten (grotere maten kunnen er bij de meesten dus niet van af) wat je hier ook op het forum ziet.

Maar vergeet vooral niet dat de hoekige en zeer dure GLK het in alle testen wel wint van deze twee.

De X3 is aan aflossing toe, en dan zal die wel weer de beste zijn...

Heb ik dus al gedaan.
                          de GLK wint , maar verkoopt hij goed? ik heb nog geen enkele gezien en ik dacht dat hij reeds langer beschikbaar was dan de Q5

Comment

We zijn dan ook in januari dus 17" wintervelgen en veel Q5's rijden er nog niet rond!

En qua interieur; smaken verschillen nu eenmaal enpersoonlijk vind ik het audi interieur veel mooier ( we kunnen misschien een subforum beginnen bij "die of dat" om foto's te vergelijken )
                            sigpic

Comment

We zijn dan ook in januari dus 17" wintervelgen en veel Q5's rijden er nog niet rond!

En qua interieur; smaken verschillen nu eenmaal enpersoonlijk vind ik het audi interieur veel mooier ( we kunnen misschien een subforum beginnen bij "die of dat" om foto's te vergelijken )
                              Volledig mee akkoord i.v.m interieur v/d Audi.
                              Zijn naar de volvo gaan kijken en nadat wij de interieur hadden gezien hadden
                              wij al reden genoeg om weer richting thuis te rijden.
                              Dit is naar onze smaak natuurlijk

Comment

Er zullen nog veel vergelijkende testen volgen tussen de SUV's maar hoeveel mensen kopen een wagen omdat een journalist hem goed vindt?

Om te vegelijken moet je zelf testen en niet afgaan op wat een journalist zegt
                                jep ! een journalist die mijn wagen niet de eerste plaats geeft is een slechte journalist...
                                ooit was ik een beetje kwaad op AutoWereld omdat ze altijd e BMW's een hofgere score gaven en omdat een benzinewagen nooit goed kon scoren
                                nu gaat dat een beetje beter, blijkbaar omdat de journalisten van AW steeds meer ervaring hebben en een geloofwaardige oordeel kunnen vellen op het materiaal

Comment

• Iemand al gereden met de 2 liter S-tronic + quattro? En valt deze wagen nog te tunen of zit deze op zijn max (163pk) ?

Comment

• [quote=Stijn;3162747]Iemand al gereden met de 2 liter S-tronic + quattro? En valt deze wagen nog te tunen of zit deze op zijn max (163pk) ?[/quot

Met 2.0TDI S-tronic is het nog niet mogelijk om zelfs te testen in kortenberg.

Tunen wordt niet aangeraden bij een automaat, maar als je dat wenst denk ik wel dat het mogelijk is.

Comment

Januari, dus 19" velgen met winterbanden. en inderdaad ik heb er geen gezien in Zweden(behalve de mijne dan). Ook geen enkele XC60 trouwens.

Last edited by ; 04/01/2009, 22:50.

Comment

• That's the spirit

Comment

• [quote=josy;3163699]Januari, dus 19" velgen met winterbanden. en inderdaad ik heb er geen gezien in Zweden(behalve de mijne dan). Ook geen enkele XC60 trouwens.

En... is alles meegevallen onderweg ? valt alles mee ?

Comment

Working...
                                          X