Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Weldra breekt hier oorlog uit tussen Q7 en Q5 rijders, als ik zo de laatste pagina hier doorneem .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bekijk Berichten
      Vandaag met de Q5 2.0d M6 gereden.

Ligt heel goed op de baan, mede dankzij de Quattro. Wat we wel vonden is dat de er weinig of geen snelheidsgevoel was. Ook een heel degelijk interieur en goede afwerking.
      Ja dat snelheidsgevoel heb je idd niet.

Als ik met de Q7 120 rijdt, is dat alsof ik met 80 - 90 rijd

Comment

• Huidige config:

Q5 2,0L 163pk + S-tronic

Kleur: Lavagrijs
        Interieur: Alcantara & Leder zwart sport
        • Pack Sport Design
        • Pack Lounge
        • Pack Adventure Plus
        • 3-Zones airco
        • Xenon koplampen +
        • Audio Soundsystem
        • Getinte ruiten

Comment

• Gaan jullie een Q5 kopen, Stijn?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
            Gaan jullie een Q5 kopen, Stijn?
            Zie topic Die/Dat ;-)

Comment

Gelijk heb je

Q5 vind ik een wagen die je kan vergelijken met een VW Tiguan, Ford S-max etc.

Q7 vind ik een totaal aparte klasse.
              Q5 vergelijken met een VW Tiguan, Ford S-max?
              Meeste van diegene dat gaan lezen schieten zeker in de lach

Comment

Gelijk heb je

Wat een dikke onzin !
                Last edited by ; 11/01/2009, 13:15.

Comment

Q7 zal pakken beter rijden

Comment

• Gisteren eentje gespot en ik was overdonderd. Deze is stukken knapper dan de Q7.
                    AutoMinded.be

Comment

• 20" velgen

iemand een goed adres voor 20" velgen en banden?

Comment

• dit is a la carte zeker

audi exclusive

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Q5caractere Bekijk Berichten
                          iemand een goed adres voor 20" velgen en banden?
                          Ben al een tijd aan het zoeken, maar tevergeefs
                          Heb wel tijd tot eind Maart

Comment

• Sorry dat ik het zeg maar deze links hun stuff is "brol"
                            Als ik voor 20" ga, dan ga ik ORIGINEEL ook al kosten die me meer geld ..
                            Sintruin till I die

Comment

• Vraag anders ook eens info op bij: www.soundanddesign.com
                              Zeker de moeite waard.

Comment

Gelijk heb je

Klopt bijna volledig. Een Q5 is wel een andere auto dan de Ford S-max maar is wel gebouwd met de elementen van de Tiguan. Zie vergelijking Q7 en VW Touareg.

Het kost bij sommigen hier blijkbaar heel wat moeite om aan het verstand te brengen dat de 10.000 euro-meerkostende-Q7 toch hoger zal scoren dan de Q5. Ergens begrijp ik dat ook ... hun gezonde enthousiasme en verliefdheid op hun net aangekochte Q5 laat de realiteit soms achterwege. k'Zou waarschijnlijk ook aan dit syndroom leiden.
                                AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                                  Dikke chit...

Q7 rijdt echt bagger en een Q5 rijdt al stukken beter... Kwa afwerking moet hij niet onderdoen van een Q7, maar hij is natuurlijk stukken kleiner...

En nee ik heb geen Q5 besteld en ben er ook niet in geïnteresseerd. Mijn buur heeft de zijne sinds kort en hoe meer ik hem zie hoe minder ik hem zou willen. Ik vind hem te klein voor, maar hij is wel mooier dan de Q7 en rijdt beter...
                                  Aan hand van uw reactie heb ik het stelligste vermoeden dat je de Q7 en Q5 getest heeft.
                                  Zo ja, verander ik onmiddellijk mijn mening.

Comment

Niet cynisch doen hééé Antonio...

Het lijkt me nogal kort door de bocht om te stellen dat een duurdere auto ook automatisch beter rijdt... Een mercedes SL van 50 jaar oud is duurder dan een nieuwe 997 porsche en ik denk dat de laatste toch beter rijdt...

Maar ja, ik heb indertijd de Q7 uitgebreid getest om te vergelijken met de X5 en toen logischerwijze de X5 gekozen (identiek uitgerust dezelfde prijs, maar rijeigenschappen een wereld van verschil en de looks vind ik ook superieur maar das smaak...).
                                    Tijdje geleden eens goed gegeven met de demowagen van mijn buur en ik moet zeggen dat hij toch heel wat beter rijdt dan de Q7 hoor , nu ja slechter zou wel een hele prestatie zijn. Kwa kwaliteit zie ik niet echt een verschil, maar dan zou ik er meer tijd moeten in doorbrengen om dat echt te kunnen besluiten. Kwa looks vind ik het ook beter, maar nog altijd niet 100%.
                                    Die nieuwe Q5 heeft in mijn ogen minimum ook 20 nodig om mooi te staan en 21 om vet te staan. De buur de zijne staat op 19 en die zijn te klein niet zoals die foto's die hier eens gepasseerd zijn van die grijze.

En ik hoop dat jou uitspraak niet zomaar kwam zonder dat je ooit met een Q5 gereden hebt...
                                    Ik heb nog nooit met de Q5 gereden maar wel met de Tiguan en X3. Nu de "testen" die wij als amateur doen moeten wij dikwijls met een korreltje zout nemen. In feite zou je één week met het ene model moeten rijden en een andere week met het andere. Dus niet van; ik rij eens een uurtje of twee en dan zal ik mijn opinie geven.
                                    Wanneer ik mijn ervaring mag geven; Ik heb destijds voor mijn aankoop drie testen gedaan met de MB ML 280cd/350/320cdi en uiteindelijk twee met de Q7 (waaronder een gans weekend met de Q7). Om te zeggen dat de Q7 beter of slechter is tov de ML kan ik gewoonweg niet. Want ze hebben allebei plus en minpunten. Ik heb afgewogen en heb voor de Q7 gekozen (reden: grotere kofferruimte, look, MMI-systeem ... belangrijkste minpunt tov MB ML = motorgeluid).

Een kameraad van mij heeft twee (oud model) X5'en gehad en heeft nu een Q7. Hij zegt dat het inderdaad een "andere" SUV is die gewenning vraagt. Uiteindelijk is hij uitermate tevreden over zijn keuze. Ik geloof niet dat die uitermate tevredenheid gekomen is na één uurtje rijden.

Aan de hand van uw verklaring en mijn ervaring moet ik uiteindelijk aannemen dat de Q5, een nieuwe generatie van SUV, met kop en schouders boven de Q7 en MB ML staat.
                                    Last edited by ANTONIO; 12/01/2009, 11:02.

Comment

Bovendien denk ik trouwens niet dat de vergelijking van een tiguan en een Q5 zo vreemd is... Kwa looks ziet de Q5 er veel dikker uit, maar kwa afmetingen en binnenruimte denk ik (zou meoten controleren) dat er niet veel verschil zit.
                                      Indien je de Q5 wil vergelijken met een VW dan eerder met de touareg dan met de tiguan

afmetingen Q5
                                      Lengte (mm) : 4629 Breedte (mm) : 1880
                                      afmetingen touareg
                                      Lengte (mm) : 4754 Breedte (mm) : 1928
                                      afmetingen tiguan
                                      Lengte (mm) : 4427 Breedte (mm) : 1809
                                      sigpic

Comment

Ik zeg niet dat de Q5 met kop en schouders boven de Q7 staat... Maar nu is er maar één reden niemeer waarom je een Q7 zou kopen en geen Q5 en dat is de ruimte en dat is een serieus verschil. De Q5 rijd wel stukken beter, is evengoed afgewerkt, demping is perfect, interieur is perfect, opties zijn perfect,... en hij is een stuk goedkoper...

Ik kan niet vergelijken met een ML... Maar een goeie kennis die 50.000km per jaar doet heeft 2 E53's gehad en rijdt nu een Q7 en hij vind die slechter rijden dan zijn X5'en... Hij heeft nu onlangs meegeweest met mij en even gereden en hij overwoog het voordien al om te gaan wisselen, maar begint nu toch concreet te kijken.

Bovendien denk ik trouwens niet dat de vergelijking van een tiguan en een Q5 zo vreemd is... Kwa looks ziet de Q5 er veel dikker uit, maar kwa afmetingen en binnenruimte denk ik (zou meoten controleren) dat er niet veel verschil zit.
                                        t'Is een feit, om het eens over de X5 te hebben, dat op gebied van motorisatie de prestaties (verbruik) beter zijn dan de AUDI's en MB's. Toen ik mijn Q7 ging bestellen was de nieuwe X5 enkel nog te bezichtigen op katalogus. Ik had graag eens een test gedaan. Wie weet mijne volgende ...

Nu wat uw laatste reactie betreft ... een zakenrelatie van mij heeft zijn BMW-7 facelift na 7 maanden ingeruild voor een Q7. Hij was uitermate tevreden van die Q7 en heeft vervolgens (na een scheiding en wat meer kinderen) die wagen van de hand gedaan om een nieuwe Q7 te kopen, maar met een zetelrij in de koffer.
                                        Mijn pa is bevriend met ne rijke Nederlander (detail 33de rijkste Nederlander ) en deze kerel reed steeds MB S-klasse. Met zijn Q7 is ie uitermate tevreden.

Ik wil hiermee zeggen dat we zo verder kunnen gaan met de pro- en contra-eigenaren. Ik heb zelfs een klant die met zijn X5 zijne nokkenas na 90.000 km's was gebroken. Hij heeft uiteindelijk toch een nieuwe X5 gekocht. Ken via via iemand die helemaal niet tevreden is van de Q7 ... enzovooort.

Comment

Working...
                                        X