Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Yep, park distance advanced met camera.
    Is maar € 840 extra i.c.m proline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door audiavanti Bekijk Berichten
      Yep, park distance advanced met camera.
      Is maar € 840 extra i.c.m proline
      Ik ervaar dit als de belangrijkste optie. Hierdoor parkeer ik mijn Q7 gemakkelijker dan pakweg een Golf.
      AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gingerbeat Bekijk Berichten
        Proficiat collega,hij zal waarschijnlijk een beetje vroeger komen.Bij mij had men eind februarie? begin maart vooropgesteld.Nu word? hij volgende week geproduceert?
        pfffff,

e weg | t bijvoegen | t wordt d !!

2010 Audi A5 Coupé 2.7 TDI S-Line Multitronic
        2015 Audi A4 Avant 2.0 TFSI Ultra S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbaser Bekijk Berichten
          pfffff,

Het is nobbel dat je zijn fouden verbeterd. Het is hier wellliswaar geen forrum van Nedderlandsche tael !
          AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door audiavanti Bekijk Berichten
            Vandaag besteld;

Q5 2.0 tfsi s-tronic proline
            MMI navigatie, telefoonvoorbereiding
            verwarmde sportstoelen, sportstuur
            zwart leer milano
            dorpels/bumper carosseriekleur
            20"velgen

Kan niet wachten tot mei.
            Proficiat avanti, ik wou ook wel eens iets anders/hogers dan de vorige 4 A4's die ik versleten hebt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
              Het is nobbel dat je zijn fouden verbeterd. Het is hier wellliswaar geen forrum van Nedderlandsche tael !
              Idd, het is hier een forum voor sympathieke Q-vijvers (5, vijf, cinq, five, funf)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbaser Bekijk Berichten
                pfffff,

Thx, voor de verbeteringen,...... boodschap was toch wel duidelijk

Comment

• Gisteren naar de garage om 2uur te rijden met een Q5 2.0TDI.
                  Met een vertraging van 45min.(wagen was buiten met een andere tester en ze waren mijn afspraak vergeten, goede service is anders).
                  Eerst wens ik de volgende met jullie delen.
                  Toen wij stonden te wachten kwam een eigenaar van een Q5 melden dat er na elke wasbeurt condentatie verscheen in de rechterpinker.
                  Tot mijn verbazing kreeg hij als antwoord: WIJ KUNNEN ER NIETS AAN DOEN!!
                  Hij was niet meer vriendelijk, maar tot mijn spijt was de wagen binnengereden waarop wij weg moesten. Als toekomstige eigenaar was dat eventjes

Vanaf het moment dat ik begon te rijden was ik wel alles vergeten wat er binnen was gebeurd zaligggg tot ik de snelweg opging.

Heb wel twee puntjes te melden.

1- Deze 163pk is voldoende, maar ik had toch wel eventjes de indruk dat er meer pk's mochten zijn.
                  BELANGRIJKSTE!!(graag jullie ervaringen AUB)
                  2- Ik reed 5min de snelweg op en geloof mij of niet 5min lang dachten wij dat de venster of de panoramischedak openstond.
                  Van de wagen zelf of van geruis was er niks te horen, maar van de wagens die ons passeerden hoorden wij alles precies of wij waren buiten.
                  Hopelijk wordt ik gerustgesteld door jullie, want het is sindsdien aan het spoken in mijn hoofd.

Voor de rest boven onze verwachtingen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door musa Bekijk Berichten
                    Gisteren naar de garage om 2uur te rijden met een Q5 2.0TDI.
                    Met een vertraging van 45min.(wagen was buiten met een andere tester en ze waren mijn afspraak vergeten, goede service is anders).
                    Toen wij stonden te wachten kwam een eigenaar van een Q5 melden dat er na elke wasbeurt condentatie verscheen in de rechterpinker.
                    Hij was niet meer vriendelijk, maar tot mijn spijt was de wagen binnengereden waarop wij weg moesten. Als toekomstige eigenaar was dat eventjes

Vanaf het moment dat ik begon te rijden was ik wel alles vergeten wat er binnen was gebeurd zaligggg tot ik de snelweg opging.

1- Deze 163pk is voldoende, maar ik had toch wel eventjes de indruk dat er meer pk's mochten zijn.
                    2- Ik reed 5min de snelweg op en geloof mij of niet 5min lang dachten wij dat de venster of de panoramischedak openstond.
                    Van de wagen zelf of van geruis was er niks te horen, maar van de wagens die ons passeerden hoorden wij alles precies of wij waren buiten.
                    Hopelijk wordt ik gerustgesteld door jullie, want het is sindsdien aan het spoken in mijn hoofd.

Oh dat vind ik dan wel weer positief dat je de buitengeluiden goed hoort.
                    Dat scheelt mij 2400 Euro voor een panorama dak

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
                      sommigen wanen zich hier professor ;-)
                      ook al zijn schrijffouten niet erg mooi, toch blijven sommigen tot vervelens toe hier opmerkingen over maken
                      Sintruin till I die

Comment

Een echte kwaal precies bij alle Audi's.

Vocht in de koplampen.

Ben er veel verhalen tegengekomen op het web.

Zelfs onze Q7 heeft daar soms last van (heel even maar) maar meer mijn A4 uit 2004.

Comment

Hallo; ik heb de mijne nu ongeveer een maand en 1800 KM op de teller;
                          nog geen last van vocht in de lichten ( ik was hem wekelijks met hogedrukreiniger ).
                          163PK ( bij mij 170PK ) is meer dan voldoende het enige wat je mist is snelheidsgevoel zowel bij het rijden als bij het optrekken, mijn vorige wagen was een A6 130PK en ik had in het begin van de Q5 het gevoel dat de A6 sneller was maar als ik de werkelijke snelheid let zie ik dat de Q5 een stuk sneller is ( wat ook op papier zo is 0-100 voor de Q5 2.0TDI is 9.5sec). + een boete tijdens smogalarm terwijl ik de flik had zien staan en voldoende had afgeremd naar 90 km/u maar zodra ik naast de flitswagen was ben ik terug opgetrokken in 6é versnelling ( resultaat 14KM/u te snel en flits )
                          Ik heb ook geen last van windgeruis volgens mij stond er bij jou een raam enkele milimeters open.

Mijn minpunten :
                          • elektrische trekhaak is praktisch maar je moet wel eerst manueel een stuk plastiek vanonder de bumper halen!
                          • opbergvakje voor de zonnebril is te klein.
                          • er zit een piepend geluid in mijn stuur bij het draaien ( leder schuurt ergens )
                          • gordelwaarschuwing ( biep ) werkt ook bij het achteruit rijden
                          sigpic

Comment

• B2F4U bedankt voor uw toch wel geruststellende reactie!
                            Spijtig dat de SMOG u ook te pakken kreeg

Ik heb momenteel ook met een Passat 136pk(highline) en had ook de indruk dat de Passat
                            iets sneller rijdt, maar dit is mijn minste zorg.
                            Over de buitengeluiden die te horen waren in de Q5 veronderstel ik dat inderdaad
                            een raam of de panoramische dak enkele mm openstond.
                            Ik heb er 10 km mee gereden, jij 1800km

Nog veel rijplezier met u Q5 en hou de flitsers goed in het oog

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten
                              Hallo; ik heb de mijne nu ongeveer een maand en 1800 KM op de teller;
                              nog geen last van vocht in de lichten ( ik was hem wekelijks met hogedrukreiniger ).
                              163PK ( bij mij 170PK ) is meer dan voldoende het enige wat je mist is snelheidsgevoel zowel bij het rijden als bij het optrekken, mijn vorige wagen was een A6 130PK en ik had in het begin van de Q5 het gevoel dat de A6 sneller was maar als ik de werkelijke snelheid let zie ik dat de Q5 een stuk sneller is ( wat ook op papier zo is 0-100 voor de Q5 2.0TDI is 9.5sec). + een boete tijdens smogalarm terwijl ik de flik had zien staan en voldoende had afgeremd naar 90 km/u maar zodra ik naast de flitswagen was ben ik terug opgetrokken in 6é versnelling ( resultaat 14KM/u te snel en flits )
                              Ik heb ook geen last van windgeruis volgens mij stond er bij jou een raam enkele milimeters open.

Mijn minpunten :
                              • elektrische trekhaak is praktisch maar je moet wel eerst manueel een stuk plastiek vanonder de bumper halen! maar esthetisch mooier
                              • opbergvakje voor de zonnebril is te klein.
                              • er zit een piepend geluid in mijn stuur bij het draaien ( leder schuurt ergens ) laat je dealer dit maar oplossen (service)
                              • gordelwaarschuwing ( biep ) werkt ook bij het achteruit rijden dan rij je al redelijk vlug (+15)
                              Dit is mijn ervaring na een kleine maand en bijna 6000 km op de teller.

* 163 pk is inderdaad voldoende om deze wagen vlot door het verkeer te loodsen. Ik ben vooral te spreken over de hernemingen, die zijn maar dan behoorlijk. En ja inderdaad de snelheidsmeter moet je heel goed in het oog houden anders zou het wel eens duur kunnen uitvallen. (Boetes, verbruik,....) Voor je het goed en wel beseft ziet je aan +140.
                              Toch opteer ik voor een kleine motoraanpassing naar 190 pk, zodra deze beschikbaar is bij ABT. (is al betaald); niet om in minder dan 10,5 sec naar 100 (zoals de autotests opmeten) te acceleren, of om eerste weg te zijn aan de verkeerslichten (dat stadium ben ik allang ontgroeid).
                              * last van windgeruis ondervind ik niet, maar vanaf 160 ontstaat er redelijk wat turbulentie rond de enorme buitenspiegels, maar echt storend wordt het niet: GALA zorgt daar wel voor.
                              Mss moet ik wel eens de buitenspiegels wegklappen bij deze snelheid en zien (horen) of het een verschil uitmaakt.
                              *Nu bij het bestellen van de kofferbescherming had ik me heel wat anders (lees: beter) voorgesteld. En geen éénzijdig rubberachtige vloermat die nog niet eens de volledige breedte van de koffer en achterkant van de achterzetels bedekt.
                              Hier moet dringend een andere, betere oplossing (carbox) voor gevonden worden, anders vrees ik wat voor mijn kofferruimte, achterbank en binnenkant van de achterdeuren.
                              *Kwa verbruik kun je in deze korte periode nog niets opmaken.
                              Hou je je aan de wetten en regels van het wegverkeer en vermijd je onnodige acceleraties dan kom je vlot onder de 7 L.
                              Mijn eerste 5000 km : 7,3 L/100km
                              De laatste 600 km vooral veel stadsverkeer, korte ritten en redelijk wat snelweg aan hoge snelheden en het verbruik schiet de hoogte in: 8,4 L .
                              *wat de zonnebrilhouder betreft: ik weet echt niet wat voor bril als referentie heeft gediend bij het ontwerpen van de houder, maar 1 ding weet ik zeker het was in ieder geval geen enkele van de mijne. Jammer, dit wordt uit kijken naar een nieuwe. (bril, wel te verstaan )
                              Last edited by ; 17/01/2009, 19:01.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josy Bekijk Berichten
                                Dit is mijn ervaring na een kleine maand en bijna 6000 km op de teller.

Mijn eerste 5000 km : 7,3 L/100km
                                De laatste 600 km vooral veel stadsverkeer, korte ritten en redelijk wat snelweg aan hoge snelheden en het verbruik schiet de hoogte in: 8,4 L .
                                *wat de zonnebrilhouder betreft: ik weet echt niet wat voor bril als referentie heeft gediend bij het ontwerpen van de houder, maar 1 ding weet ik zeker het was in ieder geval geen enkele van de mijne. Jammer, dit wordt uit kijken naar een nieuwe. (bril, wel te verstaan )
                                Het verhoogde verbruik heeft ook te maken met de koude temperaturen van de afgelopen week; ik zag ook mijn gemiddelde met 1L omhoog gaan. tegen de zomer komt dit wel goed
                                Ik heb mijn mini zonnebril wel in de houder gekregen maar er terug uithalen wordt wel wat moeilijker

Mijn oprit is 30 meter lang dus bij het achteruitrijden rijdt ik wel meer dan 15km/u en is die waarschuwing voor de gordel vervelend.
                                sigpic

Comment

.
                                  een enkele gaatjes boren aan de achterkant van de lamp kan oplossing bieden, zo is er ventilatie tegen de condensatie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten
                                    Mijn oprit is 30 meter lang dus bij het achteruitrijden rijdt ik wel meer dan 15km/u en is die waarschuwing voor de gordel vervelend.
                                    Dat piepsignaal heb ik laten uitzetten met de pc, uiterst vervelend !
                                    Ik bepaal namelijk zelf of ik al dan niet gordel draag, geen vervelende piep die me dwingt D
                                    Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                                      Ik bepaal namelijk zelf of ik al dan niet gordel draag, geen vervelende piep die me dwingt D
                                      Waarom is dat vervelend?
                                      Als je je gordel draagt zoals dat hoort dan piept dat nooit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                                        Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                                        Waarom is dat vervelend?
                                        Als je je gordel draagt zoals dat hoort dan piept dat nooit.
                                        E90N the indestructible

Comment

Working...
                                        X