Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door josy Bekijk Berichten
    Dit is mijn ervaring na een kleine maand en bijna 6000 km op de teller.

* 163 pk is inderdaad voldoende om deze wagen vlot door het verkeer te loodsen. Ik ben vooral te spreken over de hernemingen, die zijn maar dan behoorlijk. En ja inderdaad de snelheidsmeter moet je heel goed in het oog houden anders zou het wel eens duur kunnen uitvallen. (Boetes, verbruik,....) Voor je het goed en wel beseft ziet je aan +140.
    Toch opteer ik voor een kleine motoraanpassing naar 190 pk, zodra deze beschikbaar is bij ABT. (is al betaald); niet om in minder dan 10,5 sec naar 100 (zoals de autotests opmeten) te acceleren, of om eerste weg te zijn aan de verkeerslichten (dat stadium ben ik allang ontgroeid).
    * last van windgeruis ondervind ik niet, maar vanaf 160 ontstaat er redelijk wat turbulentie rond de enorme buitenspiegels, maar echt storend wordt het niet: GALA zorgt daar wel voor.
    Mss moet ik wel eens de buitenspiegels wegklappen bij deze snelheid en zien (horen) of het een verschil uitmaakt.
    *Nu bij het bestellen van de kofferbescherming had ik me heel wat anders (lees: beter) voorgesteld. En geen éénzijdig rubberachtige vloermat die nog niet eens de volledige breedte van de koffer en achterkant van de achterzetels bedekt.
    Hier moet dringend een andere, betere oplossing (carbox) voor gevonden worden, anders vrees ik wat voor mijn kofferruimte, achterbank en binnenkant van de achterdeuren.
    *Kwa verbruik kun je in deze korte periode nog niets opmaken.
    Hou je je aan de wetten en regels van het wegverkeer en vermijd je onnodige acceleraties dan kom je vlot onder de 7 L.
    Mijn eerste 5000 km : 7,3 L/100km
    De laatste 600 km vooral veel stadsverkeer, korte ritten en redelijk wat snelweg aan hoge snelheden en het verbruik schiet de hoogte in: 8,4 L .
    *wat de zonnebrilhouder betreft: ik weet echt niet wat voor bril als referentie heeft gediend bij het ontwerpen van de houder, maar 1 ding weet ik zeker het was in ieder geval geen enkele van de mijne. Jammer, dit wordt uit kijken naar een nieuwe. (bril, wel te verstaan )
    Hoeveel gaat deze motoraanpassing je kosten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josy Bekijk Berichten
      Gewoon bij de mijn dealer:
      dan ben je 100% zeker wat betreft garantie bij eventuele schade veroorzaakt door de motortuning en je auto wordt als dus danig opgenomen en herkend in hun computer, zodat bij een eventuele aanpassingen (zoals recent bij de A6) van de software, je tuning niet verloren gaat. Infeite staat je wagen wel een drietal dagen stil: de 'stuurdoos' moet nl opgestuurd worden en dan pas krijg je een aangepaste versie teruggestuurd.

Prijs is plaatsing inbegrepen:
      ABT PowerKit 163/190 PK
      856,58€ zbtw / 1047,35€ ibtw
      Oorspronkelijk geplaatst door musa Bekijk Berichten
      een aantal pagina's terug

Comment

• Gisteren een testrit met de 2.0TFSI, wat een beest
        Stille motor en serieus wat power!

Daarachter mochten we nog een offroad parcour volgen. Latem motors had een speciaal parcour gebouwd voor de Q5. Ze hadden een Q5 2.0TDI met offroad banden klaarstaan. Jammer genoeg had het die nacht geregend, daardoor lag het parkour er te slecht bij om zelf te rijden (zonder ervaring).

We waren serieus verschoten hoe vlot die Q5 zich door de modder en hellingen zich verplaatste!

Daarachter ook nog een tourke gedaan met een Q7 met luchtvering.

Comment

• Er reed net eentje voor me.

Het viel me op hoe smal de richtingaanwijzers zijn achteraan.
          Als hij dan nog eens remt, dan zie je bijna de pinkers niet meer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door musa Bekijk Berichten

Mijn A4 is getuned door ABT, absolute aanrader met garantie.
            Als ik de Q5 2.0 tfsi heb laat ik hem wellicht tunen naar 253 pk en 420 nm.
            Dan ben ik pas echt blij met quatro..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door audiavanti Bekijk Berichten
              Mijn A4 is getuned door ABT, absolute aanrader met garantie.
              Als ik de Q5 2.0 tfsi heb laat ik hem wellicht tunen naar 253 pk en 420 nm.
              Dan ben ik pas echt blij met quatro..
              Na een beetje zoekwerk ben ik terechtgekomen bij ZIPTUNING.

Van 163pk naar 200pk i.p.v 190pk bij ABT.
              Allen met garantie!

Comment

• Neeeeen geen Ziptuning eh.

Ik heb daar niet zo positieve verhalen over gelezen.

Als je de Q5 wilt gaan chippen, ga dan daar Apec Belgium of JDEngineering in NL

Comment

• Heb je het al gezien ?Het offroad-pakket is beschikbaar in de configuratie op de AUDI - site
                  alsook dvd in de voorste hoodsteunen. nie mis..............

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                    This is BEYOND stupidity...

Das het minste... Mijn X5 laat niet toe achteruit te rijden met de deur open en das verdomme ambetant om een remorque in een nauw gaatje te vlammen! Moet nog es informeren om het uit te schakelen, want ga dat zeker nodig hebben voor mijn sleurhutje van 8m op 2m50 in de hangar binnen te sjotten
                    Inderdaad Naish, das zeer ambetant! Wij moeten ook iedere dag een remorque trekken, we zijn eens gaan informeren om dit uit te schakelen en blijkbaar is dit niet mogelijk..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                      This is BEYOND stupidity...

Das het minste... Mijn X5 laat niet toe achteruit te rijden met de deur open en das verdomme ambetant om een remorque in een nauw gaatje te vlammen! Moet nog es informeren om het uit te schakelen, want ga dat zeker nodig hebben voor mijn sleurhutje van 8m op 2m50 in de hangar binnen te sjotten
                      Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
                      Inderdaad Naish, das zeer ambetant! Wij moeten ook iedere dag een remorque trekken, we zijn eens gaan informeren om dit uit te schakelen en blijkbaar is dit niet mogelijk..
                      Mss eens proberen 'op de spiegels' te rijden. Dan hoeft er niets uitgeschakeld te worden.

Comment

• Iemand enig idee wanneer de s-tronic beschikbaar zal zijn op de 2.0 tdi?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bekijk Berichten
                          Iemand enig idee wanneer de s-tronic beschikbaar zal zijn op de 2.0 tdi?
                          Zal één van de eerste zijn en de mijne wordt geleverd Maart

Comment

Zal één van de eerste zijn en de mijne wordt geleverd Maart
                            Ook in Duitsland? Welke config? Jammer dat er geen packs zijn zoals hier in België

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bekijk Berichten
                              Ook in Duitsland? Welke config? Jammer dat er geen packs zijn zoals hier in België
                              Nee hoor gewoon in Belgie.

Audi Q5 2.0TDI S-tronic
                              Kwartsgrijs
                              Pack "Adventure Plus"
                              Pack "Lounge" met zwart Milano leder
                              Xenon koplampen
                              Color Module
                              Verdonkerde ruiten
                              Zonder kentekens

Als ik niets heb vergeten zag het er zo uit

Comment

Nee hoor gewoon in Belgie.

Audi Q5 2.0TDI S-tronic
                                Kwartsgrijs
                                Pack "Adventure Plus"
                                Pack "Lounge" met zwart Milano leder
                                Xenon koplampen
                                Color Module
                                Verdonkerde ruiten
                                Zonder kentekens

Als ik niets heb vergeten zag het er zo uit
                                Volumetrisch en perimetrisch alarm
                                Aluminium Dimension

Nu ben ik zeker

Comment

• De Q5 is idd al te bestellen met S-Tronic in Belgie, maar in Duitsland staat deze nog niet in de CarConfigurator

Comment

• Ik heb gisteren voor de eerste keer de Q5 mogen inspecteren. Uiteindelijk moet ik vaststellen dat qua afwerking de Q5 zeker kan tippen aan de Q7 (en wie weet zelfs beter). Het viel mij ook op dat de afmetingen te vergelijken zijn met de Q7 (behalve de lengte natuurlijk). Neen, voor mij is zelfs de Q5 meer dan groot genoeg.
                                    Simpelweg een prachtige grote SUV die niet te vergelijken is met de anderen. Een zware tegenvaller bij de nieuwe SUV'S is de MB GLK. Wat een mottig ding en vooral het interieur. Neen, AUDI Q5 is ronduit de prachtigste in zijn soort en volgens mij NIET te vergelijken met TIGUAN, BMW X3, VOLVO XC60 en zelfs MB GLK.
                                    Mijn eerdere soms laagdunkende uitlatingen over de Q5 trek ik terug.
                                    Last edited by ANTONIO; 20/01/2009, 09:13.
                                    AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
                                      Ik heb gisteren voor de eerste keer de Q5 mogen inspecteren. Uiteindelijk moet ik vaststellen dat qua afwerking de Q5 zeker kan tippen aan de Q7 (en wie weet zelfs beter). Het viel mij ook op dat de afmetingen te vergelijken zijn met de Q7 (behalve de lengte natuurlijk). Neen, voor mij is zelfs de Q5 meer dan groot genoeg.
                                      Simpelweg een prachtige grote SUV die niet te vergelijken is met de anderen. Een zware tegenvaller bij de nieuwe SUV'S is de MB GLK. Wat een mottig ding en vooral het interieur. Neen, AUDI Q5 is ronduit de prachtigste in zijn soort en volgens mij NIET te vergelijken met TIGUAN, BMW X3, VOLVO XC60 en zelfs MB GLK.
                                      DAT IS GESPROKEN SIE !!!!!!!!!!!!!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
                                        Ik heb gisteren voor de eerste keer de Q5 mogen inspecteren. Uiteindelijk moet ik vaststellen dat qua afwerking de Q5 zeker kan tippen aan de Q7 (en wie weet zelfs beter). Het viel mij ook op dat de afmetingen te vergelijken zijn met de Q7 (behalve de lengte natuurlijk). Neen, voor mij is zelfs de Q5 meer dan groot genoeg.

De Q7-rijders stijgen in mijn achting
                                        Of word je nu een Q-vijver ?
                                        Last edited by ; 20/01/2009, 10:57.

Comment

Working...
                                        X