Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
    Ik heb gisteren voor de eerste keer de Q5 mogen inspecteren. Uiteindelijk moet ik vaststellen dat qua afwerking de Q5 zeker kan tippen aan de Q7 (en wie weet zelfs beter). Het viel mij ook op dat de afmetingen te vergelijken zijn met de Q7 (behalve de lengte natuurlijk). Neen, voor mij is zelfs de Q5 meer dan groot genoeg.
    Simpelweg een prachtige grote SUV die niet te vergelijken is met de anderen. Een zware tegenvaller bij de nieuwe SUV'S is de MB GLK. Wat een mottig ding en vooral het interieur. Neen, AUDI Q5 is ronduit de prachtigste in zijn soort en volgens mij NIET te vergelijken met TIGUAN, BMW X3, VOLVO XC60 en zelfs MB GLK.
    Mijn eerdere soms laagdunkende uitlatingen over de Q5 trek ik terug.
    Ge hebt da goe gezegd zenne.
    Da ge u woorden terugtrekt is ook groots!
    Maar 1- punt voor de opsomming van de concurrentie, wat doet de TIGUAN er tussen

Comment

• Bedankt voor de complimenten Q-VIJVERS
      AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

Bedankt voor de complimenten Q-VIJVERS

sigpic

Comment

• Hierbij de link naar het overzicht van mogelijkheden m.b.t de telefoon in een Audi.
          Audi databank mobiele telefonie.

Comment

• Op de duitse configurator, kan je de:

- Dakhemel in het zwart
            - Dagdragers in het zwart
            - Raamomlijsting in het zwart.

Doen of niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bekijk Berichten
              Op de duitse configurator, kan je de:

- Dakhemel in het zwart

Doen of niet?
              zwarte raamomlijsting staat enkel knap als de kleur van de carrosserie ook zwart is:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                sommigen wanen zich hier professor ;-)
                ook al zijn schrijffouten niet erg mooi, toch blijven sommigen tot vervelens toe hier opmerkingen over maken
                Omdat anderen tot vervelens toe fouten blijven maken. Als er geen fouten gemaakt worden moet er niet over geneut worden. Mooie oplossing

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                  zwarte raamomlijsting staat enkel knap als de kleur van de carrosserie ook zwart is:
                  Lavagrau Perleffekt wordt het

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten

Antonio, de wind is weer eens gedraaid zie ik . Hoe lang gaat dit duren?

By the way, wel gedurfd zo'n statement in het Q5-topic
                    Ik meende elk woord. De Q5 is een topper !!! Maar nu verwacht ik wel wat lieve woordjes over de Q7 ...
                    AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

Ik meende elk woord. De Q5 is een topper !!! Maar nu verwacht ik wel wat lieve woordjes over de Q7 ...

Q7

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
                        Q7
                        ²²²²²²²

Comment

Ik heb gisteren voor de eerste keer de Q5 mogen inspecteren. Uiteindelijk moet ik vaststellen dat qua afwerking de Q5 zeker kan tippen aan de Q7 (en wie weet zelfs beter). Het viel mij ook op dat de afmetingen te vergelijken zijn met de Q7 (behalve de lengte natuurlijk). Neen, voor mij is zelfs de Q5 meer dan groot genoeg.
                          Simpelweg een prachtige grote SUV die niet te vergelijken is met de anderen. Een zware tegenvaller bij de nieuwe SUV'S is de MB GLK. Wat een mottig ding en vooral het interieur. Neen, AUDI Q5 is ronduit de prachtigste in zijn soort en volgens mij NIET te vergelijken met TIGUAN, BMW X3, VOLVO XC60 en zelfs MB GLK.
                          Mijn eerdere soms laagdunkende uitlatingen over de Q5 trek ik terug.
                          Dag allemaal... Redelijk tendentieuze posts van jou hier (ook de vorige). Mijn vrouw wil ook graag een SUV (suf, ik weet het) maar soms moet je nu eenmaal toegeven.

Wij gaan er zeker een paar testen, waaronder de Q5, maar op dit ogenblik geniet de Volvo XC60 veruit de voorkeur, wegens veruit de mooiste (ik weet het, puur onze mening) en de veiligste (vrouw durft wel eens andere wagens kussen langs achter...). Bovendien ook SUV van het jaar voor de Mercedes ML nog wel, en een zeer mooi interieur, waar dat van de Audi nogal... tja typisch is, het oogt minder fris als dat van de Volvo. Tenslotte is de prijs ongeveer hetzelfde, maar dan heb je er bij Volvo een hele reeks opties bij die niet eens bestaan op de Audi...

Enfin, dat lijkt ons de keuze te maken, de X3 vinden we helemaal niet mooi en de Mercedes ook niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bekijk Berichten
                            Op de duitse configurator, kan je de:

- Dakhemel in het zwart

Doen of niet?
                            Heb eens in een auto gezeten met een zwarte dakhemel, was echt
                            Dakdragers en raamomlijstingen zou ik persoonlijk nooit in het zwart nemen.
                            Aan u de keuze.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten

Hoi Izzy,

Jammer van de grijze onderdorpels...
                              Heb een oceanblauwe besteld met zwarte lijsten en dragers

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Methusalem Bekijk Berichten
                                Dag allemaal... Redelijk tendentieuze posts van jou hier (ook de vorige). Mijn vrouw wil ook graag een SUV (suf, ik weet het) maar soms moet je nu eenmaal toegeven.

Wij gaan er zeker een paar testen, waaronder de Q5, maar op dit ogenblik geniet de Volvo XC60 veruit de voorkeur, wegens veruit de mooiste (ik weet het, puur onze mening) en de veiligste (vrouw durft wel eens andere wagens kussen langs achter...). Bovendien ook SUV van het jaar voor de Mercedes ML nog wel, en een zeer mooi interieur, waar dat van de Audi nogal... tja typisch is, het oogt minder fris als dat van de Volvo. Tenslotte is de prijs ongeveer hetzelfde, maar dan heb je er bij Volvo een hele reeks opties bij die niet eens bestaan op de Audi...

Enfin, dat lijkt ons de keuze te maken, de X3 vinden we helemaal niet mooi en de Mercedes ook niet.

Er zijn misschien een deel opties meer(degelijk???) en hij oogt misschien mooi en fris
                                maar de motoren zijn niet het nieuwste onder de zon(luidruchtig;kracht;verbruik)
                                en de herverkoop waarde is veel hoger bij AUDI dan bij volvo.'t is dat je weet!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cold - play Bekijk Berichten
                                  Er zijn misschien een deel opties meer(degelijk???) en hij oogt misschien mooi en fris
                                  maar de motoren zijn niet het nieuwste onder de zon(luidruchtig;kracht;verbruik)
                                  en de herverkoop waarde is veel hoger bij AUDI dan bij volvo.'t is dat je weet!!
                                  Luidruchtigheid is zever, dat is geen argument, dat weet ik reeds uit ervaring, zeker binnenin, bovendien heeft dit argument vroeger niemand ervan weerhouden Audi's te kopen. Kracht is ook OK, zeker de D5 van 185Pk. Verbruik, daar heb je een punt, komt door de lamme automaat in Volvo, meteen ook mijn voornaamste struikelblok...

Het wordt dus niet makkelijk kiezen, maar je weet het, geen enkel van die argumenten die je opnoemt maken indruk op mijn vrouw hoor... mooi en hip ogen daarentegen

Comment

Luidruchtigheid is zever, dat is geen argument, dat weet ik reeds uit ervaring, zeker binnenin, bovendien heeft dit argument vroeger niemand ervan weerhouden Audi's te kopen. Kracht is ook OK, zeker de D5 van 185Pk. Verbruik, daar heb je een punt, komt door de lamme automaat in Volvo, meteen ook mijn voornaamste struikelblok...

Het wordt dus niet makkelijk kiezen, maar je weet het, geen enkel van die argumenten die je opnoemt maken indruk op mijn vrouw hoor... mooi en hip ogen daarentegen
                                    Je zegt dat de luidruchtigheid zever is! Awel dan vindt ik het een dikke zever dat je zegt dat een Volvo steviger is dan een Audi. Denk je dat je bij een "kus langst achter" meer schade ga hebben met een Q5?
                                    Interieur van de Q5 is typisch Audi en dat vinden de Audi rijders juist héél mooi!
                                    Weet niet of je al met een Q5 hebt gereden, maar raad u aan om erna commentaar te geven.
                                    Trouwens van u posts denk ik zelfs dat jij meer voorstander bent van een Q5
                                    Niet deze forum, maar jij moet u vrouw kunnen overtuigen, dat heb ik ook gedaan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door musa Bekijk Berichten
                                      Je zegt dat de luidruchtigheid zever is! Awel dan vindt ik het een dikke zever dat je zegt dat een Volvo steviger is dan een Audi. Denk je dat je bij een "kus langst achter" meer schade ga hebben met een Q5?
                                      Interieur van de Q5 is typisch Audi en dat vinden de Audi rijders juist héél mooi!
                                      Weet niet of je al met een Q5 hebt gereden, maar raad u aan om erna commentaar te geven.
                                      Trouwens van u posts denk ik zelfs dat jij meer voorstander bent van een Q5
                                      Niet deze forum, maar jij moet u vrouw kunnen overtuigen, dat heb ik ook gedaan
                                      Hello! Goed lezen hoor! Ik zeg nergens dat een Volvo steviger is dan een Audi, ik bedoel die vergaande opties die verhinderen dat een XC60 zou crashen. City Safety bijv. vermijdt aanrijdingen langs achter bij snelheidsverschil van minder dan 30Km/h door zelf te remmen, en er is ook een extra optie die overal (ook op snelwegen) niet alleen waarschuwt voor crashes maar ook zelf remt (Autobrake collision system of zoiets). Dit soort van zaken vind je niet op een Audi (en alleen trouwens op de Volvo XC60) maar ik zie er meteen het nut van in.
                                      Overigens sta ik wel degelijk positief tegenover de Volvo, ik vind het een mooie en solide uitziende wagen, ik had liever een break maar ja, de vrouw kiest nu... Ik ben sceptisch t.o.v. Audi wegens een vroegere ervaring, niet zozeer de kwaliteit van de wagens maar wel de klant(on)vriendelijkheid in de garage/dealer. Als ik even diagonaal door het forum lees dan heb ik de indruk dat het op dat vlak alvast niet veel gebeterd is. Maar we zullen zien, ik geef iedereen een kans en we gaan zeker beide wagens testen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cold - play Bekijk Berichten
                                        Ah ja ?
                                        De XC-modellen van Volvo hebben een hoge herverkoopwaarde die zeker aan die van Audi kan tippen.

Ik heb met de Q5 en de XC60 al uitgebreid gereden.

De Q5 heeft inderdaad de betere motoren, maar voor de rest moet ik hem niet. Dat interieur is alles behalve origineel van design (saai, hetzelfde als andere Audi's, een rommelige vergaarbak van diverse types knoppen en knopjes rond de pook), de zetels zitten bij lange zo comfortabel niet als de XC60 (tenzij je de optie sportzetels neemt) en je hebt van niks een "wow"-gevoel bij en in die die Q5, toch niet als je ook weet dat een Q5 voor hetzelfde uitrustingsniveau tussen de € 4000 en € 5000 duurder is dan de XC60.
                                        Het afwerkingsniveau ligt bij de XC60, de Q5, de GLK op hetzelfde niveau, dus daar valt ook al geen verschil meer te maken.
                                        Dat is ook wat de testen in de diverse autobladen (o.a. Autogids en Autowereld) te kennen geven waar de Q5 het telkens moet afleggen tegen de GLK en de XC60.

Maar ieder zijn gedacht natuurlijk.
                                        Last edited by ; 22/01/2009, 18:19.

Comment

Hello! Goed lezen hoor! Ik zeg nergens dat een Volvo steviger is dan een Audi, ik bedoel die vergaande opties die verhinderen dat een XC60 zou crashen. City Safety bijv. vermijdt aanrijdingen langs achter bij snelheidsverschil van minder dan 30Km/h door zelf te remmen, en er is ook een extra optie die overal (ook op snelwegen) niet alleen waarschuwt voor crashes maar ook zelf remt (Autobrake collision system of zoiets). Dit soort van zaken vind je niet op een Audi (en alleen trouwens op de Volvo XC60) maar ik zie er meteen het nut van in.
                                          Overigens sta ik wel degelijk positief tegenover de Volvo, ik vind het een mooie en solide uitziende wagen, ik had liever een break maar ja, de vrouw kiest nu... Ik ben sceptisch t.o.v. Audi wegens een vroegere ervaring, niet zozeer de kwaliteit van de wagens maar wel de klant(on)vriendelijkheid in de garage/dealer. Als ik even diagonaal door het forum lees dan heb ik de indruk dat het op dat vlak alvast niet veel gebeterd is. Maar we zullen zien, ik geef iedereen een kans en we gaan zeker beide wagens testen.
                                          Wat denk je dat de 'Adaptive Cruise control, Lane Assist en Side Assist' dan wel zijn?
                                          Oke een CSS hebben ze wel niet, but what's next? een wagen die volledig autonoom rijdt? Dat neem je beter een taxi
                                          Denk je echt dat Volvo de alleenheerser is als het op veiligheid aankomt?
                                          Mercedes, BMW, ....hebben allen soortgelijke veiligheidssystemen in hun optielijst staan.

Comment

Working...
                                          X