Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
    Voor al van "de" interieur.
    In het Nederlands is het nog altijd "het" interieur.

En daarbij, de meest linkse foto is van een optionele S-line , dus dat is al geen juiste vergelijking.
    Als je het hebt over geen juiste vergelijking!
    Interieur(foto) van de XC60 is dus volgens u standaard?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Q5caractere Bekijk Berichten
      eerste week van februari rijden we
      Nadat ik jullie tekst heb gelezen heb ik vandaag contact opgenomen met de garage.
      Productie week 12
      Besteld op 23 December.
      2.0TDI S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door musa Bekijk Berichten
        In uw Nederlands wordt dan het woord "vooral" geschreven als volgt " voor al".

Jij bent inderdaad HOPELOOS!!!!

Hahaha..
        En dan ook nog zijn stelling dat het interieur van de Audi Q5 S-line geen goed vergelijk is..
        Hoezo is dat geen goed vergelijk? Omdat Volvo en Mercedes simpelweg geen mooier interieur hebben. (inmiddels met een nat voorhoofd mijn quote 30 x gecontroleerd op spelfouten want anders wordt je keihard op je fouten gewezen door het erelid van de Landelijke Vereninging Neerlandici.)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
          Voor al van "de" interieur.
          In het Nederlands is het nog altijd "het" interieur.

En daarbij, de meest linkse foto is van een optionele S-line , dus dat is al geen juiste vergelijking.
          So what, de standaardversie van de XC60 (Kinetic) komt toch ook niet met lederen zetels?
          Dus ?! Op de foto staat het interieur van het optionele Momentum of Summum uitrustingsniveau. (wie spreekt hier over een juiste vergelijking??)
          Trouwens het verschil tss een standaard versie en S-line is interieursgewijs miniem:
          De S-line komt standaard met sportzetels in leder/stof en een lederen sportstuur met S-Line logo.

Comment

• Goh, dat interieur van de XC60 vind ik eigenlijk niet echt wow, valt mij zelf tegen. Dat de Audi interieurs in elk model praktisch gelijk zijn klopt, maar dat is nu eenmaal de strategie van Audi. En aan de verkoopcijfers te zien volgen ze momenteel een goede strategie. En je kan er niet omheen, ze weten verdomd goed hoe ze een interieur in elkaar moeten steken. Heb op het autosalon in genoeg wagens gezeten, kan mij geen enkel bekoren zoals dat van Audi.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
              Goh, dat interieur van de XC60 vind ik eigenlijk niet echt wow, valt mij zelf tegen. Dat de Audi interieurs in elk model praktisch gelijk zijn klopt, maar dat is nu eenmaal de strategie van Audi. En aan de verkoopcijfers te zien volgen ze momenteel een goede strategie. En je kan er niet omheen, ze weten verdomd goed hoe ze een interieur in elkaar moeten steken. Heb op het autosalon in genoeg wagens gezeten, kan mij geen enkel bekoren zoals dat van Audi.

Comment

• Hallo,

Ik hoop wat echte content toe te voegen bij de discussie, op voorhand door de spellingchecker gehaald om kans op taalfouten te minimaliseren

Gisteren zijn we eens gaan kijken bij zowel Volvo als Audi-dealer, kwestie van eerste indruk opdoen. Laat ons zeggen dat het zéér leerrijk geweest is.

De auto’s zelf, in de volgorde waarin we ze gezien hebben:

1. Volvo XC60

De grootte van de wagen komt precies overeen met wat we ervan verwachtten, dit is zeer goed want de wagen moet dienen als gezinswagen en we zien nu dat hij deze rol zeer goed zal kunnen vervullen. De ruimte achteraan is zeer comfortabel, ook als ik de voorste stoel instel zoals ik normaal achter het stuur zou zitten. Beenruimte te over!

De looks e.d. kenden we al. Er stond een model in de toonzaal met 19” wielen, zeer indrukwekkend toch wel! Interieur is zeer mooi, de inleg van middenconsole enz. bestaat in verschillende materialen en die zien er allemaal even goed uit. De “IKEA-middenconsole” hebben we nog niet gezien, maar die wil ik wel eens in het echt zien. Het leder van de zetels komt zeer hoogwaardig over, en de zetels zitten werkelijk heel erg goed.

Het is allemaal zeer zeer mooi, we zijn onder de indruk. Het enige minpunt is eigenlijk dat de draaiknop om de helling van de zetel op een bijna onbereikbare plaats staat. Geen echt minpunt natuurlijk want wij zouden de elektrische zetels pakken! Qua looks is het enige minpunt de achterkant, die ik iets minder geslaagd vind.

M.a.w. toch een zeer mooie wagen die een goeie eerste indruk nalaat.

2. Audi Q5

Dit model kenden we zo goed niet, ik heb voldoende foto’s gezien maar in het echt komt hij toch ietsje anders over. De voorkant is imposant! Ik ben de voorkant van de gemiddelde Audi al wat beu wegens allemaal hetzelfde, maar deze is toch mooi. De lijn is ook mooi, mooier dan ik had verwacht. De achterkant is net zoals bij de Volvo de minste kant. De auto lijkt een pak lager te liggen dan de Volvo, zeker achteraan. In die zin lijkt de Audi meer te vergelijken met de Volvo XC70 dan de XC60. Dat zie je vooral als je de laadvloer bekijkt. Die is lager bij de Audi dan bij de Volvo. Al bij al een zeer mooie wagen aan de buitenkant, de Volvo blijft het mooiste, maar het verschil tussen de twee is kleiner geworden.

Het interieur dan. Qua kwaliteit is er alvast niet veel verschil te merken tussen Volvo en Audi. Het interieur van de Audi is mooier dan ik verwacht had. Het interieur kan me bekoren, net als dat van de Volvo trouwens. Enige minpuntje vooraan is wel dat de stoel voor mij niet ver genoeg onderuit kon zakken. Ik ben nogal groot en zit graag nog ietsje lager. Daardoor had ik ook het gevoel dat de zetels niet 100% de juiste houding gaven. Ik had er een onbestemd gevoel bij. Ik denk dat een echte testrit uitsluitsel hierover moet geven.

Achteraan wordt het allemaal wat minder. De achterbank lijkt wel een rechte plank met hier en daar een rechthoekig zitkussentje opgeplakt. Wanneer ik “achter mezelf” ga zitten, dus bestuurdersstoel ingesteld zoals ik zou willen en dan achteraan gaan zitten, dan raken mijn benen de zetel Een tweede poging vanaf nul levert iets meer beenruimte op, maar het maakt geen indruk. Ook de zithouding en de hoofd- en schouderruimte achteraan kan beter. Dit is een zeer groot verschil met de Volvo, die achteraan royaal zitcomfort levert, met volledig vormgegeven stoelen, een zee van been- en hoofdruimte. Toch wel opmerkelijk.

Mogelijk voldoet de Q5 gewoon niet als gezinswagen, wegens te weinig comfort en ruimte achteraan. Raar is dat, de buitenafmetingen van beide wagens zijn hetzelfde.

Ervaring dealer

Omdat een auto hebben een end-to-end ervaring is, vinden wij de service en klantvriendelijkheid van de dealer van belang. Ook in dit opzicht is het dus goed opletten, en hier zitten ook opmerkelijke verschillen.

1. Volvo

We zijn de toonzaal van de dealer binnengestapt en naar de auto’s gaan kijken. Het duurde 2 minuten vooraleer we aangesproken werden. Alle verkopers waren bezig met andere klanten, de persoon die ons aansprak bleek de concessiehouder zelf, die meerdere garage’s uitbaat. Hij was nog even met iets bezig maar zou ons binnen enkele minuten helpen. Dat bleek achteraf ook zo.

De salespraat zelf interesseert met helemaal niet. Dat is overal hetzelfde maar hoort er nu eenmaal bij.
                De testwagens waren allemaal op de baan, dus testrijden kon niet. Toen we vroegen of we zo’n wagen niet eens voor wat langer dan een uurtje konden testen bleek dat geen enkel probleem. Dat was gewoon een kwestie van afspraak maken. Zo gezegd zo gedaan dus. Binnen enkele weken is het zover.

We zijn dus goed ontvangen daar bij die dealer.

2. Audi

Zelfde scenario: we stappen binnen en bekijken de wagens. Zelfs na een kwartier kwam niemand opdagen. Wanneer je de layout van de toonzaal bekijkt denk ik ook niet dat dit de bedoeling is. De wagens staan allemaal opgesteld aan één zijde van de toonzaal, aan de andere zijde zijn een paar bureautjes met verkopers. Ik denk dat het de bedoeling is dat gegadigden de wagens bekijken en wanneer interesse, ze zelf richting verkoop moeten stappen.

Er is zelfs een wachtruimte voorzien, waar kandidaat-kopers boekjes kunnen lezen in afwachting van de volgende vrije verkoper. Er ontbreekt nog net een ticketjesmachine met nummertjes zoals bij de beenhouwer. De bureautjes met verkopers zijn open, dus niet van elkaar gescheiden. Ik vraag me af of ik daar op mijn gemak over ettelijke duizenden euro’s zou praten. Is Audi wel een premiummerk? Aanvaardt Audi dat haar kandidaat-kopers zo behandeld worden? Allee, stel U voor dat ik geen Q5 wil maar wel een A8, R8 of dergelijke. Moet ik dan in de wachtruimte de Dag Allemaal gaan lezen en dan wat later aan een bureautje naast 4 anderen over 100.000 euro gaan praten? Het geheel komt een beetje onwerkelijk, lopende band-achtig en in ieder geval on-premium over.

We hadden geluk. Er was meteen een verkoper vrij. Een testrit kon niet, ook hier was de wagen weg. We moesten eens terugkomen op een andere dag. Of we een afspraak konden maken? Neen, we moesten de dag zelf maar bellen om te horen of de wagen vrij was, pas dan kon er een van-tot-uur afgesproken worden. Ik heb maar niet gevraagd of we een weekendje konden testen.

Conclusie:

De wagens zelf zullen allebei wel goed zijn, de Volvo lijkt beter te voldoen aan onze verwachtingen, maar het grootste verschil wordt gemaakt door de dealer. Welke service kan je verwachten van een dealer die zijn potentiële klanten al als nummers behandelt? Ik heb hier absoluut geen vertrouwen in. Ik vraag me sterk af hoe het komt dat Audi jaar na jaar betere verkoopscijfers kan halen? Het moet toch zijn dat mensen dit pikken? Is deze ervaring representatief? We gaan zeker nog een andere dealer proberen. Deze verkoopt alvast geen auto aan ons.
                Last edited by ; 25/01/2009, 09:27.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                  Jezus, en ik dacht dat mijn vrouw een knoeier was met de auto... Als die van mij 3 keer aan min 30 ergens tegen zou knallen, dan weet ze nu al dat ze niet veel kans maakt om ooit nen NIEUWE auto onder haar mooie poepe te krijgen...

Ah en mannen, bezin eer je de vrouwkes op toer zend met de Q5... Mijn buur de zijne is al getrakteerd: zijdeur en achterflank aan gorten aan een paaltje en het ziet er niet lief uit.
                  Dus voor je ze op baan zend (die van mij rijdt dus goed want zowel X3 als X5 nooit getrakteerd) leer hen dat je met zo'n SUV extra op paaltjes moet letten ten opzichte van een normale auto. In een normale zie je die dingen, maar met een SUV verdwijnen ze uit het zicht als je er nog meer dan 1 m van zit... En dan worden ze wel eens vergeten en ze winnen altijd, ook tegen een Q5...
                  Driewerf hoera voor de paaltjes dan maar! En zorg gewoon dat die vrouwkes de autosleutels niet vinden. Dat ze verdorie maar met het fietske boodschappen gaan doen en de kindjes naar school brengen...

Neen serieus, ik volg dit en andere topics al even zonder echt te willen reageren.
                  Meestal is het toch niet de moeite, wegens het hoge gehalte aan emo-gelul over vooral subjectieve zaken als "welke heeft het mooiste interieur"...

Maar soit, wat mij betreft: ik heb hoegenaamd geen merkenvoorkeur. Heb al met vanalles gereden: Ford, VW, Toyota, Alfa Romeo, BMW, Volvo... Nooit het gevoel gehad: "wow dat is echt wel HET merk waar ik mee moet en zal rijden."

Eén ding springt er echter wel uit: nooit ben ik slechter behandeld geweest als klant dan door de VAG-groep. En bij de meest recente bezoekjes aan uiteenlopende merken en dealers is die ervaring alweer bevestigd.
                  Wat dat betreft moet ik Methusalem dus volledig bijtreden.

Over de kwaliteit van de wagens kun je objectief discussiëren en die van Audi is goed, dat bevestigen de tests. Esthetiek is een zuiver subjectieve aangelegenheid, dus daar wil ik het niet eens over hebben in een faire discussie. Maar als iemand het toch zou willen weten: de Q5 is wat mij betreft niet de mooiste en niet de lelijkste in dit segment...
                  Last edited by ; 25/01/2009, 12:19. Reden: BMW nog vergeten verdoeme! LOL

Comment

• [

Conclusie:

De wagens zelf zullen allebei wel goed zijn, de Volvo lijkt beter te voldoen aan onze verwachtingen, maar het grootste verschil wordt gemaakt door de dealer. Welke service kan je verwachten van een dealer die zijn potentiële klanten al als nummers behandelt? Ik heb hier absoluut geen vertrouwen in. Ik vraag me sterk af hoe het komt dat Audi jaar na jaar betere verkoopscijfers kan halen? Het moet toch zijn dat mensen dit pikken? Is deze ervaring representatief? We gaan zeker nog een andere dealer proberen. Deze verkoopt alvast geen auto aan ons.

Volgens mij is jouw ervaring niet representatief
                    Grappig omdat mijn conclusie drie jaar geleden, precies andersom was.

Nou meneer wij willen u graag in een Volvo zien rijden,even een momentje alstublieft dan haal ik een verkoper voor u. na een kwartier!! kom de verkoper die ik al 10 minuten buiten rokend tegen een muurtje heb zien staan. Na het overhandigen van een stapel brochures, én een proefrit van slechts 30 minuten met de verkoper erbij die mij vooral heeft uitgelegd hoe de radio werkt stond ik weer buiten.We doen u absoluut een goede aanbieding.....werd er medegedeeld. Nooit meer wat van gehoord! haha

Door naar de Audi voor een proefrit in een A4. Oké, het blijven autoverkopers, maar wat een volwassen aanpak zeg. Ik ben daarna nog maar 3x terug geweest bij de Audi dealer en dat was voor een servicebeurt, die overigens binnen dezelfde week kan plaatsvinden.
                    Ik wordt nog steeds keurig bij achternaam begroet als ik binnen kom lopen en de verkoper van mijn auto tegen kom.
                    kopje koffie erbij , en als u ooit eens vrijblijvend in een ander model wil proefrijden belt u gerust..hier is mijn kaartje. Tot volgend jaar meneer. En als ik hem ophaal staat ie gewassen! weer klaar.
                    Dat is in mijn ogen goede service, maar nogmaals het blijven autoverkopers

Volgens mij hangt het puur van de dealer af en niet persé van het merk. Maar los van dat ben ik wel gevoelig voor goede service en dat geven ze in iedergeval wel bij mijn Audi dealer. Dat is voor mij ook de reden dat ik mijn Q5 weer bij hun heb besteld.
                    Last edited by ; 25/01/2009, 23:53.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten
                      draaiknop onder schakelpook is enkel bij navigatie;
                      zonder navigatie zit de draaiknop onder het scherm ( car setup, radio, sd, ... )
                      onder deze knop zit nog een 2é draaiknop voor de airco en zetelverwarming
                      zie foto

OK maar is het ook zo als je de 3-zone airco niet neemt(optie) dat je dan ook de blaasmondjes niet hebt achteraan??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cold - play Bekijk Berichten
                        OK maar is het ook zo als je de 3-zone airco niet neemt(optie) dat je dan ook de blaasmondjes niet hebt achteraan??
                        inderdaad
                        sigpic

Comment

• die mannen komen krentiger-der der der ................ met den dag!!!!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Quantum5 Bekijk Berichten
                            [
                            Volgens mij hangt het puur van de dealer af en niet persé van het merk
                            uiteraard !
                            wat niet wegneemt dat de politiek van Audi m.i. te elitair wordt met hun aparte show-rooms én werkplaatsen. Economisch is het een non-sense die enkel de fakturen zullen opdrijven. Praktisch is het voor de klant ook niet, want er verdwijnen zo tal van kleinere maar niet daarom minder goede vestigingen, die beter bereikbaar waren. De proximiteit lijkt mij nog altijd een van de belangrijke elementen voor de keuze van een merk.
                            Als ik nu naar een officiële Audi-dealer moet rijden is dat minimum 40km heen en weer, en ik moet ofwel ter plaaste wachten ofwel terug naar huis komen met een (betaald) geleende wagen, anders moet mijn vrouw mee met haar wagen (ook 40km heen en weer...). Eigenlijk heeft Audi wat dat betreft een onbegrijelijke stap achteruit gedaan, een geeft verkoopkansen weg aan de concurrentie. Of Audi met een verbeterde (?) imago zoveel meer bijkomend kontrakt afsluit betwijfel ik ten zeerste. Het heeft wel een effekt op de sfeer in de vestiging, maar daaraan heb ik juist persoonlijk geen nood...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                              uiteraard !
                              Als ik nu naar een officiële Audi-dealer moet rijden is dat minimum 40km heen en weer, en ik moet ofwel ter plaaste wachten ofwel terug naar huis komen met een (betaald) geleende wagen, anders moet mijn vrouw mee met haar wagen (ook 40km heen en weer...). Eigenlijk heeft Audi wat dat betreft een onbegrijelijke stap achteruit gedaan, een geeft verkoopkansen weg aan de concurrentie.
                              Tsja 40 kilometer is een heel eind met 2 auto's, maar de concurentie heeft dezelfde structuur als Audi. De BMW en Mercedes dealers zijn ook dun gezaaid.

Waar is die goeie ouwe tijd dat er op elke hoek van de straat een audi dealer zat

Overigens voor iedereen die binnen een straal van 10 kilometer van zijn/haar dealer woont/werkt...
                              bij een servicebeurt wordt door de meeste Audi dealers (in Nederland) je auto thuis opgehaald of je wordt thuis gebracht.
                              Er zijn een hoop mensen die dit misschien niet weten...

Comment

• Hallo,

Goed ik hoop dat mijn ervaring bij de Audi-dealer niet representatief was, maar ik ken alvast één waar dat ook zo gaat (die éne in Vilvoorde die ook invoerder is).

Kan iemand mij een dealer noemen die wel klantvriendelijk is en die zich binnen een straal van 20Km rond Mechelen bevindt? Mag via PM hoor.

Groetjes....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Methusalem Bekijk Berichten
                                  Hallo,

Goed ik hoop dat mijn ervaring bij de Audi-dealer niet representatief was, maar ik ken alvast één waar dat ook zo gaat (die éne in Vilvoorde die ook invoerder is).

Kan iemand mij een dealer noemen die wel klantvriendelijk is en die zich binnen een straal van 20Km rond Mechelen bevindt? Mag via PM hoor.

Groetjes....
                                  ben zeer goed ontvangen geweest bij Audi-Bornem na een testrit bij ... BMW !
                                  ik had toen (niet zo lan geleden) kunnen vaststellen dat ze het bij BMW ook soms hoog in de bol hebben (bv in het testcentrum...)
                                  uiteraard ook niet representatief want ik kan maar met lof spreken over Vanavondt in Jette
                                  daar komt ook de baas zelf klanten in de show-room spontaan en vriendelijk aanspreken
                                  ben wel nog Audi niet verlaten...

Comment

Tsja 40 kilometer is een heel eind met 2 auto's, maar de concurentie heeft dezelfde structuur als Audi. De BMW en Mercedes dealers zijn ook dun gezaaid.

Waar is die goeie ouwe tijd dat er op elke hoek van de straat een audi dealer zat

Overigens voor iedereen die binnen een straal van 10 kilometer van zijn/haar dealer woont/werkt...
                                    bij een servicebeurt wordt door de meeste Audi dealers (in Nederland) je auto thuis opgehaald of je wordt thuis gebracht.
                                    Bij elke onderhoudsbeurt of herstelling waarvoor ik naar de garage moet, krijg ik een vervangwagen mee en moet hiervoor NIET betalen.
                                    Moet wel zeggen dat ik in de 8 jaar dat ik er klant ben al 7 wagens heb gekocht( familie,vrienden...)
                                    Service op en top.

Comment

Mercedes is hier terug volop aan bezig om kleinere servicepunten te openen (nu 1 op minder dan 1 km van mijn deur en anders moest ik ook een 25 tal km rijden). Bij bepaalde BMW-garages (Van Osch) komen ze de wagen ook halen (of ze dat bij elke klant doen weet ik wel niet).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door musa Bekijk Berichten
                                        Bij elke onderhoudsbeurt of herstelling waarvoor ik naar de garage moet, krijg ik een vervangwagen mee en moet hiervoor NIET betalen.
                                        Moet wel zeggen dat ik in de 8 jaar dat ik er klant ben al 7 wagens heb gekocht( familie,vrienden...)
                                        Service op en top.

Amaai!
                                        Schril contrast met de VAG-dealers waar je in de rij aan de balie mag staan aanschuiven om je sleutels achter te laten als je voor onderhoud komt.
                                        De mededeling: "u mag de wagen binnenbrengen vanaf 8 uur" krijgt een heel wrange bijsmaak als je pas dik anderhalf uur later weer thuiskomt... Te weten dat de dealer amper 5 km van je deur is gelegen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                                          Mercedes is hier terug volop aan bezig om kleinere servicepunten te openen (nu 1 op minder dan 1 km van mijn deur en anders moest ik ook een 25 tal km rijden). Bij bepaalde BMW-garages (Van Osch) komen ze de wagen ook halen (of ze dat bij elke klant doen weet ik wel niet).
                                          doen ze nu ook bij Vandenbroek in Dilbeek... enkel voor goede en trouwe klanten
                                          de andere mogen wachten/spelen in de Lounge
                                          wees gerust dat dat allemaal op een of op een andere manier verrekend wordt in de fakturatie; het personeel dat op de baan is met de wagens van de klanten moeten ook betaald worden op het einde van de maand
                                          there is no free lunch...

Comment

Working...
                                          X