Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Waarschijnlijk zullen we deze bestellen:

Q5 2.0 170 pk - S-tronic

Lavagrijs
    Leder + Alcantara zwart

Opties:
    • S-Line Exterieur
    • Verwarmde + electrisch instelbare voorzetels
    • Elektrisch + inklapbare spiegels
    • Parking system Plus
    • MMI plus
    • Multifunctioneel stuur + schakelpeddels
    • Line assist
    • Licht & Regensensor + grootlicht assistent
    • Binnenspiegel automatisch verduisterd
    • Dakhemel zwart
    • Xenon
    • 3-zone airco
    • Middenarmsteun in leder
    • Cruise control
    • Soundsystem
    • Music interface
    Opmerkingen - suggesties?
    Last edited by ; 01/02/2009, 23:01.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SilverArrow Bekijk Berichten
      De X5 en G klasse zijn geen concurrenten van de Q5, die spelen in een ander segment. De Q5 moet je vergelijken met de X3, GLK, XC60,..
      ter verduidelijking,

Voor de drieëndertigste maal hebben deze keer ca. 92.000 lezers van het Duitse blad Auto Motor und Sport meegedaan om voor de ‘Auto van het jaar” te stemmen.

In de klasse SUV en Offroader kwam de winnaar niet als een verrassing uit de bus. De Audi Q5 is als nieuwkomer direct naar de eerste plaats opgestoomd. De ‘kleine’ SUV uit Ingolstadt won met een relatief duidelijk verschil van 15,6 % van de op de tweede plaats eindigende en duidelijk grotere concurrent, BMW X5 (10,5 %) en op de derde plaats de Mercedes G-klasse (9,0 %).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gingerbeat Bekijk Berichten
        ter verduidelijking,

Voor de drieëndertigste maal hebben deze keer ca. 92.000 lezers van het Duitse blad Auto Motor und Sport meegedaan om voor de ‘Auto van het jaar” te stemmen.

In de klasse SUV en Offroader kwam de winnaar niet als een verrassing uit de bus. De Audi Q5 is als nieuwkomer direct naar de eerste plaats opgestoomd. De ‘kleine’ SUV uit Ingolstadt won met een relatief duidelijk verschil van 15,6 % van de op de tweede plaats eindigende en duidelijk grotere concurrent, BMW X5 (10,5 %) en op de derde plaats de Mercedes G-klasse (9,0 %).

Ja, een stemming. Dat is bij mijn weten geen test he, dat zegt niets over de kwaliteiten van een auto. Of hebben die 92.000 lezers allemaal met die auto's gereden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gingerbeat Bekijk Berichten
          ter verduidelijking,

Allee hoe naief kan je zijn. Als je in Frankrijk aan de Franse consumenten vraagt wat de beste auto is dan zal het allicht geen Audi zijn hoor. Kans is groot dat daar Renault op de eerste plaats zal prijken.

In de test SUV van het jaar hier in België won de Volvo XC60, voor de Mercedes ML en haalde tevens de meeste punten over alle prijsklassen heen. Subtiel verschil: hier waren het professionelen die de punten gaven, en werden er serieus wat testen gedaan ...
          Last edited by ; 01/02/2009, 21:40.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bekijk Berichten
            Waarschijnlijk zullen we deze bestellen:

Q5 2.0 170 pk - S-tronic

Lavagrijs
            Leder + Alcantara zwart

Opties:
            • S-Line Exterieur
            • Verwarmde + electrisch instelbare voorzetels
            • Elektrisch + inklapbare spiegels
            • Parking system Plus
            • MMI plus
            • Multifunctioneel stuur + schakelpeddels
            • Line assist
            • Licht & Regensensor + grootlicht assistent
            • Binnenspiegel automatisch verduisterd
            • Dakhemel zwart
            • 3-zone airco
            • Middenarmsteun in leder
            • Cruise control
            • Soundsystem
            • Music interface
            Opmerkingen - suggesties?
            Ik had er nog xenon koplampen aan toegevoegd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SilverArrow Bekijk Berichten
              Ja, een stemming. Dat is bij mijn weten geen test he, dat zegt niets over de kwaliteiten van een auto. Of hebben die 92.000 lezers allemaal met die auto's gereden?
              92.000 lezers overtuigd meer dan één journalist/ tester van een bepaald automagazine denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                Allee hoe naief kan je zijn. Als je in Frankrijk aan de Franse consumenten vraagt wat de beste auto is dan zal het allicht geen Audi zijn hoor. Kans is groot dat daar Renault op de eerste plaats zal prijken.

In de test SUV van het jaar hier in België won de Volvo XC60, voor de Mercedes ML en haalde tevens de meeste punten over alle prijsklassen heen. Subtiel verschil: hier waren het professionelen die de punten gaven, en werden er serieus wat testen gedaan ...

PARDON,volgens autogids( de prijs achterwege gelaten) wint de Q5 met overschot tegenover zijn concurenten (X3,xc60,GLK) besluit uit autogids:met de s-ronic heeft AUDI de beste en leukste versnellingsbak in huis,een verzorgde afwerking,grote binnenruimte,en het echte gevoel van EDELE materialen!! ALS DIE MANNEN ER NIETS VAN KENNEN WIE DAN WEL!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door musa Bekijk Berichten
                  Ik had er nog xenon koplampen aan toegevoegd.
                  Ah vergeten, die zitten er ook bij.

Ondertussen ook foto's gezien van een Daytona grijze in sportpakket

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cold - play Bekijk Berichten
                    PARDON,volgens autogids( de prijs achterwege gelaten) wint de Q5 met overschot tegenover zijn concurenten (X3,xc60,GLK) besluit uit autogids:met de s-ronic heeft AUDI de beste en leukste versnellingsbak in huis,een verzorgde afwerking,grote binnenruimte,en het echte gevoel van EDELE materialen!! ALS DIE MANNEN ER NIETS VAN KENNEN WIE DAN WEL!!
                    De Autogids is een commercieel boekske, waar geld aan moet verdiend worden, waar de medewerkers allerlei pleziertjes krijgen toegestopt van de autoconstructeurs, en waar bovendien VAG al jààààren de beste auto's levert. In de equivalente boekskes in het buitenland vind je andere uitslagen. De eerste Alfa Romeo 147 was ook maar nipt bijna even goed als de Audi A3 in den Autogids. Tot ge met die twee eens ging rijden... en je jezelf begon af te vragen of die mannen van den Autogids wel met dezelfde wagens haden gereden. ... De scores in Autogids zijn een pure weerspiegeling van het marketingbudget van de merken in België.

Wie zou het dan wél weten? Heu... een panel van professionelen in de verkiezing van SUV van het jaar, misschien? Of geloof je alleen graag wat je wil geloven?

Over de versnellingsbak heb je gelijk, over de grote binnenruimte al wat minder: in een Q5 kan je achteraan enkel kinderen zetten. Iemand van 1,85m voelt de kopsteunen in zijn nek achteraan, en zijn knieën zitten tegen de voorzetel, en dat op een zitbank die niet eens 25% van het comfort haalt van de voorste zetels. Dat is bij de Volvo wel wat anders. in een Merc heb ik nog niet gezeten. De X3 zal ook wel een klein wagentje zijn.

Nu ja, ik blijf het allemaal non-auto's vinden. Koop U nen deftige break en je hebt meer binnenruimte voor minder geld en minder verbruik.
                    Last edited by ; 02/02/2009, 14:56.

Comment

Over de versnellingsbak heb je gelijk, over de grote binnenruimte al wat minder: in een Q5 kan je achteraan enkel kinderen zetten. Iemand van 1,85m voelt de kopsteunen in zijn nek achteraan, en zijn knieën zitten tegen de voorzetel, en dat op een zitbank die niet eens 25% van het comfort haalt van de voorste zetels. Dat is bij de Volvo wel wat anders. in een Merc heb ik nog niet gezeten. De X3 zal ook wel een klein wagentje zijn.

Nu ja, ik blijf het allemaal non-auto's vinden. Koop U nen deftige break en je hebt meer binnenruimte voor minder geld en minder verbruik.
                      Hallo,

Precies mijn ervaring! De XC60 zit zeer comfortabel achteraan, de Q5 is eerder karig met zitruimte, hoofdruimte en ook met zitcomfort: achterbank is volledig vlak waar de XC60 ruime en zachte volwaardige zetels biedt. Volgende week ga ik er met ene rijden, zal ik nog eens kunnen zien. De week daarna met nen Audi.

Nen break is inderdaad ook leuk, maar mijn vrouw ziet dat anders

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Methusalem Bekijk Berichten
                        Hallo,

Precies mijn ervaring! De XC60 zit zeer comfortabel achteraan, de Q5 is eerder karig met zitruimte, hoofdruimte en ook met zitcomfort: achterbank is volledig vlak waar de XC60 ruime en zachte volwaardige zetels biedt. Volgende week ga ik er met ene rijden, zal ik nog eens kunnen zien. De week daarna met nen Audi.

Hierbij een vergelijking tussen XC60 en Q5

zoals je op beide afbeeldingen kan zien heeft een Q5 vooraan 5.3 cm MEER hoofdruimte en achteraan slechts 1.3cm minder ruimte dan een XC60

Dus indien je nog eens in beide wagens zit doe dan de moeite om uw zetel goed te zetten

Voorzetel kan ik voor mezelf ( 1m90) gemakkelijk af te regelen; Zitruimte achteraan maakt mij niet uit er is meer dan voldoende plaats voor mijn kinderen en voor korte ritten kan zelfs een volwassen persoon meerijden zonder gebroken uit de wagen te stappen.
                        Indien je continu met 4 volwassen personen in een wagen zit zou ik toch een maatje groter gaan ( Q7,X5, ML)
                        sigpic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten

... en voor korte ritten kan zelfs een volwassen persoon meerijden zonder gebroken uit de wagen te stappen...
                          Zowaar een echte luxe!

Comment

• Begrijp niet waarom Volvo XC60 liefhebbers hun berichtjes hier posten
                            i.p.v de daarvoor voorziene pagina's?
                            Heeft het mss te maken omdat jullie daar zo weinig reactie op krijgen?

Comment

verbruik zal niet veel schelen ts. een break van AUDI en een 2l Q5
                              minder geld inderdaad maar dan heb je ook GEEN quatro en met de Q5 kan je tot 2 ton trekken(je moet weten waarvoor je auto kan/moet dienen)
                              en de volvo zal misschien iets meer ruimte hebben achterin maar heeft wel een kleinere kofferruimte 490l tegenover de Q5 540l .........niet onbelangrijk voor ouders met kleine kinderen!!besluit elk heeft zijn voor en nadelen.

Comment

Begrijp niet waarom Volvo XC60 liefhebbers hun berichtjes hier posten
                                Ola! Als ge al nie meer moogt vergelijken... Gasten, vanaf nu enkel nog bewieroking van de Q5 hier. De commentaar en minpuntjes kun je beter in topics over andere wagens kwijt...

't Kan vreemd klinken, jongens, maar er bestaan echt mensen die hun ziel niet per sé aan één merk willen verkopen en die graag de zogenaamd gevestigde waarden uitdagen in een vergelijking met iets minder populaire of voor de hand liggende merken. Voor sommigen is dat misschien not done, maar ik vind het eerlijk gezegd interessant... Voor zover mijn mening er iets toe doet natuurlijk!

Maar Cold-play, omdat we het niet kunnen laten, toch nog even over die kofferruimte van de Q5: in absolute cijfers is het volume inderdaad groter dan dat van de XC60. Dat komt onder meer door de laadvloer die bij de Q5 een stuk lager ligt. Een praktische test wijst echter uit dat dit tot gevolg heeft dat je in de Q5 uiteindelijk vooral in de hoogte moet gaan stapelen en in die context vind ik die 50 l extra eigenlijk verwaarloosbaar.

Details, ik weet het, maar het moet niet altijd over koetswerkkleuren en dashboardknopjes gaan he...

Comment

Begrijp niet waarom Volvo XC60 liefhebbers hun berichtjes hier posten
                                  ja echt eh,
                                  dat ze ergens anders gaan melken over hun volvo ding.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MiniMe Bekijk Berichten
                                    Ola! Als ge al nie meer moogt vergelijken... Gasten, vanaf nu enkel nog bewieroking van de Q5 hier. De commentaar en minpuntjes kun je beter in topics over andere wagens kwijt...
                                    Heb jij het effe helemaal niet begrepen zeg!
                                    je maakt er een mooie eigen variant van....

Alleen:
                                    Als ik info wil over een ander merk ga ik naar dat forum. Eerlijk waar het kan mij echt geen moer schelen dat de Volvo of BMW ook heel mooi is, daarvoor ga ik dus niet kijken op een Audi forum.... get it? en niemand hoeft mij dus als een soort irritante jehova's getuige lastig te vallen dat er mooier, beter, groter, goedkoper of wat nog meer voor een fantastisch spul dan ook te vinden is buiten dit forum. Echt waar ik vind die andere merken vast ook heel mooi, maar dat hoef ik hier niet te lezen, simpelweg omdat het me niet boeit!
                                    Vooral omdat het eigenlijk afgunst van die types is, en dat ze hier hun ellende van zich af komen schrijven omdat ze eigenlijk gewoon de verkeerde auto hebben gekozen......

Nou ben ik benieuwd wie er als eerste reageert.... (Ik heb wel een vermoeden)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Methusalem Bekijk Berichten
                                      Hallo,

Er is evenveel zitplaats achteraan in de Audi Q5 als in de XC60 vooraan !!!

Grtz.
                                      Nick

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Quantum5 Bekijk Berichten

Alleen:
                                        Als ik info wil over een ander merk ga ik naar dat forum. Eerlijk waar het kan mij echt geen moer schelen dat de Volvo of BMW ook heel mooi is, daarvoor ga ik dus niet kijken op een Audi forum.... get it? en niemand hoeft mij dus als een soort irritante jehova's getuige lastig te vallen dat er mooier, beter, groter, goedkoper of wat nog meer voor een fantastisch spul dan ook te vinden is buiten dit forum. Echt waar ik vind die andere merken vast ook heel mooi, maar dat hoef ik hier niet te lezen, simpelweg omdat het me niet boeit!
                                        Vooral omdat het eigenlijk afgunst van die types is, en dat ze hier hun ellende van zich af komen schrijven omdat ze eigenlijk gewoon de verkeerde auto hebben gekozen......

Tja.. dat ben ik dus.. De enige reden dat ik hier ben is omdat er in Nederland (nog) geen actieve forum is over de Q5. Ik heb hier veel nuttige tips gevonden om mijn Q5 te configureren en uiteindelijk te bestellen. Het is mijns inziens nutteloos om andere merken te vergelijken temeer omdat het hier om de Q5 gaat. (a.u.b. geen qwrty correctie!)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Quantum5 Bekijk Berichten

Alleen:

Dit is een topic over de Audi Q5 waar gerust met een andere auto mag worden vergeleken.
                                          Dat doen de boekskes de laatste weken ook.
                                          De Q5 komt daarenboven heus ook wel aan bod in andere topics hoor.
                                          Om je echt grote liefde ten aanzien van een Q5 te etaleren kan je ook altijd terecht in het "Audi-lovers" topic (daar is dat voor bedoeld) of in "Mijn Duitse auto".

Comment

Working...
                                          X