Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Quantum5 Bekijk Berichten
    Heb jij het effe helemaal niet begrepen zeg!
    je maakt er een mooie eigen variant van....

Alleen:
    Als ik info wil over een ander merk ga ik naar dat forum. Eerlijk waar het kan mij echt geen moer schelen dat de Volvo of BMW ook heel mooi is, daarvoor ga ik dus niet kijken op een Audi forum.... get it? en niemand hoeft mij dus als een soort irritante jehova's getuige lastig te vallen dat er mooier, beter, groter, goedkoper of wat nog meer voor een fantastisch spul dan ook te vinden is buiten dit forum. Echt waar ik vind die andere merken vast ook heel mooi, maar dat hoef ik hier niet te lezen, simpelweg omdat het me niet boeit!
    Vooral omdat het eigenlijk afgunst van die types is, en dat ze hier hun ellende van zich af komen schrijven omdat ze eigenlijk gewoon de verkeerde auto hebben gekozen......

Nou ben ik benieuwd wie er als eerste reageert.... (Ik heb wel een vermoeden)
    Ikke niet dus en ook niet een van de andere "Volvo-liefhebbers"... Als je spreekt over dingen niet begrijpen, dan zou je beter eerst de hand in eigen boezem steken.

Het gaat hier over de Q5 en in een aantal posts wordt die vergeleken met een soortgenoot in hetzelfde segment.
    Laat me jou eens een vraag stellen: als er hier een paar types de XC60 zouden komen afbreken ten opzichte van de Q5, zou je dan nog even hoog van de toren blazen? Of net in je vuistje lachen?

is het niet gewoon omdat er eens kritische bedenkingen bij jouw favorietje worden geplaatst - op het eigenste forum van de Q5 dan nog, godbetert! - dat je op je pikkie bent getrapt en met non-argumenten op de proppen komt?

Jongens toch, leer effe met kritiek om te gaan en er op een degelijke manier op te reageren. Of moet ik daarvoor op een ander topic met echte intellectuelen zijn...?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door H.Nick Bekijk Berichten
      Er is evenveel zitplaats achteraan in de Audi Q5 als in de XC60 vooraan !!!

Grtz.
      Nick
      Hallo,

Dat is helemaal niet mijn ervaring! Het énige dat voor mij telt is: als ik vooraan ga zitten in de positie die ik goed vind, hoeveel plaats heeft de passagier achter mij dan nog,
      wetende dat ik tamelijk groot ben. Dat is echt het enige dat telt voor mij. En daar blijkt de Audi Q5 toch wel een maatje kleiner binnenin dan de Volvo XC60.

Het zal me echt wordt wezen dat de afmetingen op papier vooraan in de Q5 beter zijn. Wat brengt het nu bij dat de Audi 5cm meer hoofdruimte biedt? Ik kan me geen tekort aan hoofdruimte herinneren in de Volvo. Het enige dat in mijn geheugen gebrand staat is het opmerkelijke verschil achteraan, in zowel zitcomfort als zitruimte. Ik ga dat nog eens opnieuw bekijken.

Maar laten we wel wezen: voor een auto die zo duur kost (vooral Audi maar ook Volvo) wil ik toch wel over een ruime gezinswagen beschikken. Als dat niet kan komt er geen één van de twee. Zoals gezegd, de ene wagen heeft een andere indruk nagelaten op dit vlak dan de andere. Wij gaan beide auto's nog testen, en hier zal veel aandacht aan besteed worden.

En, het is toch wel ontgoochelend dat schijnbaar niemand hier een beetje objectief over auto's kan praten. Ik vind het echt kinderachtig hoe de overduidelijke merkenfans op blinde manier hun merk proberen te verdedigen? Vraagje: hebben jullie soms aandelen? Krijgen jullie een % op de verkoop van elke wagen van jullie merk? Dan wat houdt jullie dan tegen om een beetje kritisch te zijn?

Comment

• De nagel op de kop slaan noemen ze dat .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josy Bekijk Berichten
          We zoeken dus nog een vierde man!
          He Josy,

Vanmiddag wordt mijn Q5 afgeleverd........

Comment

• Feli
            Last edited by ; 03/02/2009, 15:09.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MiniMe Bekijk Berichten
              Of moet ik daarvoor op een ander topic met echte intellectuelen zijn...?
              Als dat zou kunnen ...GRAAG ..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Quantum5 Bekijk Berichten
                Als dat zou kunnen ...GRAAG ..
                Ik vroeg me al af wanneer iemand zich geroepen zou voelen om een retorische vraag te beantwoorden...

Veel plezier met je nieuwe karretje trouwens! Jij ook, Q5caractere. Misschien mede dankzij jullie dat Audi geen financiële steun hoeft te vragen...
                Last edited by ; 03/02/2009, 15:28. Reden: te rap geweest he, zoals gewoonlijk...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door musa Bekijk Berichten
                  Begrijp niet waarom Volvo XC60 liefhebbers hun berichtjes hier posten
                  i.p.v de daarvoor voorziene pagina's?
                  Heeft het mss te maken omdat jullie daar zo weinig reactie op krijgen?
                  Hihi, aantal replies al gezien op beide topics? Jullie kunnen amper volgen, ondanks de posts van de Volvo-liefhebbers op het Q5 threadje...

OK, OK compleet ! Maar ik kon het niet laten...

Nu vol ongeduld wachten op foto's van de verse vangst Q5's of andere leuke Q5 weetjes, want dat wordt hier saai zenne mannekes! Als we al met Volvo moeten gaan vergelijken om de boel een beetje boeiend te houden, waar zijn we mee bezig zeg!

Comment

Hihi, aantal replies al gezien op beide topics? Jullie kunnen amper volgen, ondanks de posts van de Volvo-liefhebbers op het Q5 threadje...

Nu vol ongeduld wachten op foto's van de verse vangst Q5's of andere leuke Q5 weetjes, want dat wordt hier saai zenne mannekes! Als we al met Volvo moeten gaan vergelijken om de boel een beetje boeiend te houden, waar zijn we mee bezig zeg!

Ok dan.. Iets heel spannends. Weet iemand waarom er bij de mistlampen of 2 of 1 ribbel/lijn zit?
                    Het heeft niks te maken met diesel of benzine of proline.

Ik ben er nog niet achter. Gelukkig heeft Volvo hier minder last van.

Comment

Nog een leuk weetje;
                      Q5 topsnelheid 222 km, 211 pk, 0-100 7,2 sec, gewicht 1740 kilo
                      Volvo XC60 topsnelheid 210 km, 285 pk, 0-100 7,5 sec, gewicht 1746 kilo
                      Beiden benzine uiteraard..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door audiavanti Bekijk Berichten
                        Nog een leuk weetje;
                        Q5 topsnelheid 222 km, 211 pk, 0-100 7,2 sec, gewicht 1740 kilo
                        Volvo XC60 topsnelheid 210 km, 285 pk, 0-100 7,5 sec, gewicht 1746 kilo
                        Beiden benzine uiteraard..
                        Als ik wil racen kijk ik wel uit naar wat anders dan een SUV hoor, en daar zou Volvo helemaal geen kans maken. Ik wil best wel geloven dat de Audi efficiëntere motoren en mechaniek heeft. De trage en onperformante automaat in de XC60 (en in alle Volvo's) is me een doorn in het oog.

Maar als ik bedenk hoe vaak ik alles uit de kan haal om van 0-100 op te trekken en boven de 200 te rijden dan moet ik op basis hiervan zeggen dat die details me niet interesseren. Maar ja, voor degenen die absoluut de snelste van de file willen zijn Overigens neem de dieselversies en de verschillen zijn veel kleiner.

Ik kijk meer naar algemeen comfort en naar de zaken die me dagelijks zouden storen. Een auto moet niet razendsnel zijn, maar vlot genoeg zijn. Maar toegeven ik vind het jammer dat Volvo wat achterloopt, niet zozeer in motoren (er komt een leuke nieuwe D5 uit) maar wel op vlak van automaten.

Ik weet nog niet in hoeverre dit de beslissing gaat beïnvloeden, moet dat aan den lijve ondervinden!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Q5caractere Bekijk Berichten
                          He Josy,

Veel geluk ermee.
                          Vraagje, wanneer is die juist bij uw dealer toegekomen ?
                          De mijne is in België,maar ik weet niet wanneer hij bij de dealer aankomt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Methusalem Bekijk Berichten
                            De trage en onperformante automaat in de XC60 (en in alle Volvo's) is me een doorn in het oog.
                            Ik wou de Q5 ook eerst "challengen" (oei!) met de XC60 maar wegens die lamme automaat heb ik het maar gelaten. Rij al 20 jaar met audi, 6 jaar met automaat & vond de xc60 wel een frisse & ferm afgewerkte verschijning, Ik moet ook niet altijd eerst weg zijn aan het licht maar zoveel PK's mogen dan ook weer niet enerverend traag zijn.
                            En met mijn 1m72 als grootste van een gezin van 3, denk ik dat we nooit plaats tekort zullen hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Q5caractere Bekijk Berichten
                              He Josy,

Je kunt zeggen wat je wil.
                              Ik wil bewijzen zien aan de hand van mooi fotomateriaal.

mmm, een 3liter. 211 of 240?
                              Dat 'spel' zal serieus vooruitgaan.

Comment

Begrijp niet waarom Volvo XC60 liefhebbers hun berichtjes hier posten
                                i.p.v de daarvoor voorziene pagina's?
                                Heeft het mss te maken omdat jullie daar zo weinig reactie op krijgen?
                                Ik denk het wel ... net zoals die Q7-kereltjes.
                                AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

• dag antonio
                                  blij je weer te zien

en de glk is beter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gingerbeat Bekijk Berichten
                                    Veel geluk ermee.
                                    Vraagje, wanneer is die juist bij uw dealer toegekomen ?
                                    De mijne is in België,maar ik weet niet wanneer hij bij de dealer aankomt.
                                    Dinsdagochtend ( gisteren dus ) is deze bij de dealer afgeleverd en het was 18.00 uur eer de dealer zijn verhaal gedaan had....
                                    Vandaag voor het eerst een serieus stukje rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josy Bekijk Berichten
                                      Je kunt zeggen wat je wil.
                                      Ik wil bewijzen zien aan de hand van mooi fotomateriaal.

mmm, een 3liter. 211 of 240?
                                      Dat 'spel' zal serieus vooruitgaan.
                                      Het was 18.00 uur eer de dealer klaar was met zijn verhaal.
                                      En donker. Vandaag gaan we echt rjiden....

En foto's volgen nog...

Comment

Ik denk dat iedereen met mij eens is dat Volvo XC60 enkel op papier een concurrent is van de Audi Q5!
                                        Verkoopcijfers van de Q5 zijn driemaal zoveel als dat van een XC60!

Comment

Ik denk dat iedereen met mij eens is dat Volvo XC60 enkel op papier een concurrent is van de Audi Q5!
                                          Verkoopcijfers van de Q5 zijn driemaal zoveel als dat van een XC60!
                                          Tja, als jullie Audi-mannen er zelf over blijven doorgaan, wat weerhoudt mij er dan van om gewoon mee te doen, nietwaar...

Eén vraag: sinds wanneer zijn populariteit en verkoopcijfers de belangrijkste graadmeter om te vergelijken binnen eenzelfde segment of tussen wagens onderling? Wie heeft het hier trouwens over concurrentie? De vergelijking met de XC60 had in de eerste plaats betrekking op de wagens zelf en niet op hun aandeel in de omzet van beide merken.

Het is niet omdat Douwe Egberts beter verkoopt dan Jacqmotte dat de DE-koffie noodzakelijkerwijze beter is he... Bij wijze van spreken, he mannen. Voor ze mij hier ervan beschuldigen koffie met auto's te willen vergelijken!

Comment

Working...
                                          X