Oorspronkelijk geplaatst door MiniMe
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi Q5
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenZe gaan geen interessantere voorwaarden aanbieden op modellen waarvan ze nu al niet aan de vraag kunnen voldoen. De A3 bv. is een populaire wagen, maar niet nieuw en de vraag is dan ook wat gedaald. Maar de A4, A5, Q5, .. verkopen als zoete broodjes en daar geven ze dus geen korting op. Vraag en aanbod .. Veel vraag, minder aanbod --> geen of amper korting. Dat ze sommige fabrieken wel sluiten voor bv. een week heeft dan ook alles te maken met ofwel aanpassingen aan de productielijn, ofwel omdat de populaire modellen daar niet kunnen gemaakt worden.
Comment
-
We hebben er het gissen naar. Voor hetzelfde geld ligt het probleem bij derden (toeleveranciers) en beslissen ze om ipv 2x per week met een tekort van iets te zitten de boel gewoon een aantal dagen te sluiten zodat er een buffer opgebouwd wordt. WIE WEET. Maar ik weet dat het jullie enkel te doen is om zo negatief mogelijk te doen, dus ga ik het laten rusten.
Comment
-
Quote:
Originally Posted by caoimhin
Kerel, echt, de dag dat jij mag beslissen wat ik echt bedoelde dan gaan de bananen kunnen spreken.
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenMaar ik weet dat het jullie enkel te doen is om zo negatief mogelijk te doen, dus ga ik het laten rusten.
Als dit de strategie is bij andere merken dan Audi, stel ik me daar ook vragen bij, hoor! Maar ik wil anderzijds toch even naar een niet nader genoemd merk verwijzen, waar ik bij de dealer off the record te horen kreeg dat er in de huidige situatie een extra korting werd gegeven op een nieuw model, terwijl dat in andere omstandigheden niet gebruikelijk is...
Denk ervan wat je wilt, maar als ik hier geen oprechte vragen meer mag stellen, dan houdt het voor mij inderdaad op, ja.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenWe hebben er het gissen naar. Voor hetzelfde geld ligt het probleem bij derden (toeleveranciers) en beslissen ze om ipv 2x per week met een tekort van iets te zitten de boel gewoon een aantal dagen te sluiten zodat er een buffer opgebouwd wordt. WIE WEET. Maar ik weet dat het jullie enkel te doen is om zo negatief mogelijk te doen, dus ga ik het laten rusten.
Je mag toch vragen stellen bij het feit dat verkopers verklaren dat Audi geen last heeft van de crisis en dat er daarom geen kortingen gegeven worden, als blijkt dat zowat alle fabrieken, net als de rest van de hele sector, technische werkloosheid gaat inlassen.
Je lijkt me een beetje last te hebben van denial, allé als we jou zouden geloven zou Audi als enige in de sector geen last hebben van dalende verkoopcijfers, en zou Audi toch dicht moeten, zelfs op structurele basis wegens toeleveranciers (die nochtans ook niet volgeboekt zullen zitten), installaties die niet klaar geraken enz? En dat terwijl enkele artikels in de kranten gewoon gezegd hebben dat het te wijten is aan dalende vraag?
Punt is: hoe zou jij je als klant behandeld voelen als een verkoper met glimlach staat te verkondigen dat het allemaal goed gaat met de verkopen, en dat de mensen achteraf lezen in de gazet dat men in jouw gezicht heeft staan liegen? Daar mogen toch vragen bij gesteld worden? Is dat negativisme? Het klopt dat Audi me zo goed niet ligt, maar of dit nu gaat om Audi, of BMW of Alfa Romeo: dit is een blijk van gebrek aan respect tegenover da klant. Sorry hoor, maar zo zie ik dat.
Hier nog enkele artikels die jouw ontkenningsdrang zou moeten temperen:
http://www.hln.be/hln/nl/3424/econom...ook-Audi.dhtml
HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk BerichtenJe moet kritiek niet afdoen als negativisme!
Je mag toch vragen stellen bij het feit dat verkopers verklaren dat Audi geen last heeft van de crisis en dat er daarom geen kortingen gegeven worden, als blijkt dat zowat alle fabrieken, net als de rest van de hele sector, technische werkloosheid gaat inlassen.
Je lijkt me een beetje last te hebben van denial, allé als we jou zouden geloven zou Audi als enige in de sector geen last hebben van dalende verkoopcijfers, en zou Audi toch dicht moeten, zelfs op structurele basis wegens toeleveranciers (die nochtans ook niet volgeboekt zullen zitten), installaties die niet klaar geraken enz? En dat terwijl enkele artikels in de kranten gewoon gezegd hebben dat het te wijten is aan dalende vraag?
Punt is: hoe zou jij je als klant behandeld voelen als een verkoper met glimlach staat te verkondigen dat het allemaal goed gaat met de verkopen, en dat de mensen achteraf lezen in de gazet dat men in jouw gezicht heeft staan liegen? Daar mogen toch vragen bij gesteld worden? Is dat negativisme? Het klopt dat Audi me zo goed niet ligt, maar of dit nu gaat om Audi, of BMW of Alfa Romeo: dit is een blijk van gebrek aan respect tegenover da klant. Sorry hoor, maar zo zie ik dat.
Hier nog enkele artikels die jouw ontkenningsdrang zou moeten temperen:
http://www.hln.be/hln/nl/3424/econom...ook-Audi.dhtml
HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenEcht, al die zever over korting Als je de wagen anders niet kan of wil betalen, blijf er dan van weg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door andy1980 Bekijk Berichtenhij heeft gelijk
Het gaat helemaal niet over kunnen of willen betalen, iedereen probeert een goeie deal te krijgen. Ik verwijs naar de bovenstaande posts van mensen die ook graag korting willen. Ten andere onze vriend caoimhin was snel met verkondigen dat hij 15% heeft gekregen, en dan zeggen dat je maar geen wagen moet kopen als je korting wil
Als je bij merk A x% korting krijgt en bij merk B y% korting dan speelt dat mee als factor in de keuze van de klant.
Maar zoals ik al zei: diegenen die Audi absoluut willen zullen die factor naast zich neer moeten leggen, en ik denk dat er veel dit doen ook! Tja, dat is natuurlijk een manier om klanten te triëren. Enkel verbaast het mij dat een steeds groter wordende groep dit blijkbaar slikt Dit is helemaal niet negatief bedoeld, het is gewoon een vaststelling!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenEcht, al die zever over korting Als je de wagen anders niet kan of wil betalen, blijf er dan van weg.
En wat ook grappig is:
Ene,niet door mij nader bij naam genoemde, persoon die het niet zo op audi heeft, brengt hier zoveel tijd door met negatieve.... ehhh...herstel ik bedoel critische opmerkingen.
Wat heb je hier dan in hemelsnaam te zoeken als je het niet op audi hebt.
Als je nou echt gefundeerde kritiek hebt..maar het is allemaal pure afgunst.. zoveel is wel duidelijk. Hup terug naar je eigen prijsklasse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Quantum5 Bekijk BerichtenVolledig mee eens.
En wat ook grappig is:
Ene,niet door mij nader bij naam genoemde, persoon die het niet zo op audi heeft, brengt hier zoveel tijd door met negatieve.... ehhh...herstel ik bedoel critische opmerkingen.
Wat heb je hier dan in hemelsnaam te zoeken als je het niet op audi hebt.
Als je nou echt gefundeerde kritiek hebt..maar het is allemaal pure afgunst.. zoveel is wel duidelijk. Hup terug naar je eigen prijsklasse
OK, begrepen! Laat me, uit eerbied voor dit topic en het forum in het algemeen, me uit dit topic verwijderen, dat is een belofte. Voorwaarde: sta me toch even toe jullie nog één keer van antwoord te dienen.
Gefundeerde kritiek:
- Audi geeft zeer weinig korting op de Q5 en op auto's in het algemeen, juist?
- Verkopers zeggen dat het goed gaat met verkoop, juist?
- Fabrieken sluiten tijdelijk, incl. die van de Q5, en voeren verder econ. werkloosheid is, juist? Of zijn 4 krantenartikels foutief?
Wel, dan kom ik tot de conclusie dat Audi zijn klanten onheus behandeld. Maar blijkbaar is dit voor Audi-klanten hélemaal geen punt. So be it! Of Audi-kopers die dit normaal vinden hiermee dommeriken zijn of niet laat ik in het midden
Ik ben inderdaad negatief/kritisch over Audi, wat heb ik hier dan te zoeken? Wel, laat me stellen dat ik zeer geïnteresseerd ben in de sociologie rond auto's. Audi is daarbij een fenomeen dat ik probeer te verstaan. Hoe slechter de service en de voorwaarden en hoe hoger de prijs, hoe hoger de verkopen. In de wetenschap heet zoiets een "perverse" relatie. Ik begrijp dit niet want zodra iemand mij oneerlijk behandel ben ik de pist in!
Ik ken verschillende VAG-klanten, en ik ben zelf ook VAG-klant geweest. Ik vond het een absolute horror om Volkswageneigenaar te zijn. Zeer goeie wagen, begrijp me niet verkeerd, maar ik heb 5 garage's afgeschuimd op zoek naar goeie service en ik heb uit miserie mijn wagen verkocht. Absolute horrorstories kan ik daarover vertellen. Statistisch gezien KAN ik geen uitzondering zijn. Ik begrijp dus niet hoe andere klanten dat allemaal kunnen/willen slikken. Ik kom tot de conclusie dat iemand al behoorlijk kritiekloos moet zijn om dat over zich te laten gaan. Zodanig kritiekloos dat iemand het een eer vindt niet te kunnen onderhandelen over een korting
En jouw laatste punt, jouw insinuatie over "mijn" prijsklasse, het volgende: ik rijd nu met een Volvo C70 Summum, al twee jaar, en ik ben NIET gaan lenen. Ik durf met gerust gemoed zeggen dat er een equivalent van flink wat Audi-ringen op onze bankrekening staat. Dit in tegenstelling tot flink wat Audi-rijders (hetzelfde bij andere merken hoor). Ik vind het een beetje not-done om het hierover te hebben, maar ik vind jouw insinuatie ook een beetje een reukje hebben. Maar geld hebben wil niet zeggen dat je niet steeds de beste deal moet nastreven. Ik doe dat altijd en overal.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk BerichtenDus jij koopt een wagen aan cataloguswaarde? Dikke BS natuurlijk!
Het gaat helemaal niet over kunnen of willen betalen, iedereen probeert een goeie deal te krijgen. Ik verwijs naar de bovenstaande posts van mensen die ook graag korting willen. Ten andere onze vriend caoimhin was snel met verkondigen dat hij 15% heeft gekregen, en dan zeggen dat je maar geen wagen moet kopen als je korting wil
Comment
-
beetje uitleg over de dalende auto verkoop!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cold - play Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk BerichtenDus jij koopt een wagen aan cataloguswaarde? Dikke BS natuurlijk!
Het gaat helemaal niet over kunnen of willen betalen, iedereen probeert een goeie deal te krijgen. Ik verwijs naar de bovenstaande posts van mensen die ook graag korting willen. Ten andere onze vriend caoimhin was snel met verkondigen dat hij 15% heeft gekregen, en dan zeggen dat je maar geen wagen moet kopen als je korting wil
Als je bij merk A x% korting krijgt en bij merk B y% korting dan speelt dat mee als factor in de keuze van de klant.
Maar zoals ik al zei: diegenen die Audi absoluut willen zullen die factor naast zich neer moeten leggen, en ik denk dat er veel dit doen ook! Tja, dat is natuurlijk een manier om klanten te triëren. Enkel verbaast het mij dat een steeds groter wordende groep dit blijkbaar slikt Dit is helemaal niet negatief bedoeld, het is gewoon een vaststelling!
tuurlijk maar er zijn mensen die nooit een audi zouden kopen en dan ineens tis crisis en ze denken laten we eens bij audi gaan en dan terug buiten komen met een teleurstelling omdat ze megakorting verwacht hadden. Ik heb hier in gent 6,5 procent gekregen en dan eens naar maldegem gereden en daar 8 procent gekregen en heb hem daar ook gekocht dus ik koop zeker niet aan cataloguswaarde, je zou moeten dom zijn maar begrijp je mijn eerste zin .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door klak2000 Bekijk BerichtenMijn Q5 staat al een maand bij de dealer, daar waar de levertijd oorspronkelijk April 2009 was.Omdat het afsluiten van een goeie autofinanciering echter tijd kost, als je het goed wil doen tenminste, ben ik nog steeds niet de gelukkige eigenaar van een Q5.
Ik hoop intussen wel dat de dealer hem niet als showmodel gebruikt heeft.Voorlopig nog geen champagne alhier.
Wanneer heb jij dan je auto besteld want als ik dit goed lees heeft jouw dealer dan toch goed misrekend in zijn levertijd??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MiniMe Bekijk BerichtenHet tweede deel van dit bericht is inderdaad ook de algemene teneur in de meeste andere artikels en mediaberichten over de economische werkloosheid in enkele fabrieken van Audi, inclusief in die van de bedenkelijke krant HLN...
het is niet omdat audi wereldwijd niet meer zoveel verkoopt dat het daarom in belgië ook erg slecht gaat ermee he. ik heb al cijfers gezien waaruit bleek dat de VAG merken het in dit land nog steeds uitstekend doen. waarom zouden ze dan hier veel korting geven? ik denk dat je in landen waar audiverkoop sterk teruggevallen is wel mooiere kortingen zal kunnen bekomen...
uiteindelijk is prijszetting een puur marketingcommunicatieve bezigheid. audi heeft zichzelf gepositioneerd in het luxe-kwaliteitssegment. dan plots zotte kortingen beginnen geven haalt de marketingwaarde van het merk naar beneden.
Comment
Comment