Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Toch even verduidelijken dat een topic over een bepaald model open staat voor iedereen, zowel de voor- als tegenstanders mogen er hun mening kwijt.
    Men denkt veel te veel dat een topic over een model enkel toegankelijk is voor de echte lovers.
    Dat de ene hier kritiek geeft en de ander daar tegen te keer gaat , moet hier en in andere modellentopics perfect kunnen.

    Voor de echte adoratie van je merk kan je terecht bij de "Merklovers" en als je je eigen wagen wil bejubeld zien, post hem dan in "mijn (in dit geval) Duitse wagen".

    Trouwens waarom heeft nog geen enkele bezitter van een Q5 (of toekomstige bezitter) van dit forum zijn of haar wagen nog niet onder "Mijn Duitse wagen" gezet?
    Geen enkele Q5 is daar te bespeuren.
    De ervaring leert dat daar haast nooit een negatieve reactie geplaatst wordt.
    Last edited by ; 13/02/2009, 10:55.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door MiniMe Bekijk Berichten
      Voilà! Eindelijk ne slimme...

      Maar je hebt hem nog niet helemaal door: er bestaan mensen - echt waar, ongelofelijk maar waar!!! - die niet per sé het ene merk beter vinden dan het andere, maar die op een bepaald moment een voorkeur hebben voor één model tegenover een ander.

      Er bestaan zelfs mensen die eigenlijk helemaal geen uitgesproken voorkeur hebben, maar die merklovers gewoon amusante wezens vinden. Een beetje zoals de joden dus, maar daar mag je nu ook al niet meer mee lachen... Nou moe!

      merken/modellen/eigenschappen/voorkeur/alles even mooi vinden... kdenk dat je mijn punt niet helemaal gesnapt hebt
      fanboyisme zal altijd wel bestaan. kijk naar PS3 vs X360... die forumdiscussies zijn vaak nog pakken erger/belachelijker dan dit hier...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
        Jij mag Kevin zeggen. En ik pretendeer niet een groot mensenkenner te zijn, maar je lijkt me wel zin te hebben in zinloze, nooit stoppende discussies. En daar heb ik dan nu geen zin in
        Zinloze discussies zijn ook niet aan mij besteed, maar ik ben geen merkenlover of merkenhater. Je zult mij hier bijvoorbeeld nooit uitgebreide verslagen zien doen van configuraties van de recentste aanwinst.

        Ik probeer mij hier gewoon wat te amuseren en dacht dat dat de bedoeling van de meeste forummers was. Maar ik merk stilaan dat hier een heleboel mensen zonder veel gevoel voor humor zitten... Jammer, maar die zal ik dus sowieso tegen mij in het harnas jagen.
        Ik heb daar geen problemen mee, ik hoop zij ook niet...

        Comment


        • Je kan over mij veel zeggen, maar niet dat geen gevoel voor humor heb. Al is de ene zijn humor de andere zijn humor niet natuurlijk En ik ben een Audi-liefhebber, in hart en nieren. Maar ik ben geen merkenhater.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
            Je kan over mij veel zeggen, maar niet dat geen gevoel voor humor heb. Al is de ene zijn humor de andere zijn humor niet natuurlijk En ik ben een Audi-liefhebber, in hart en nieren. Maar ik ben geen merkenhater.
            Mijn laatste post was niet op u persoonlijk bedoeld, was dat er vergeten bij te zeggen... en had dat duidelijk beter wél gedaan...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door audiavanti Bekijk Berichten
              Die wagen remt toch? OK hij rijdt er tegenaan maar schade in dit geval zal zeer klein of nihil zijn. Is er in de Audi Q5 een equivalent systeem

              Ik vind Audi zeker niet slecht, maar die "vorsprung durch technik" moet toch met een korreltje zout genomen worden. Gewoonlijk zijn het andere merken die met vernieuwede systemen uitpakken, pas wanneer die volledig op punt staan komen ze in Audi, meestal dan nog in de vorm van een dure optie. Uitzonderingen zijn er ook hoor zoals de DSG enz.

              Maar ik vind het toch nogal goedkoop om uit te halen naar merken die wél een risico nemen. Een systeem dat niet in je wagen steekt kan niet falen hé! Persoonlijk vind ik die city safety een interessant systeem (standaard), net als de collision warning (optie). Dit zijn geen zaligmakende systemen die élk ongeval zullen voorkomen, maar wel de ernst ervan.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Methusalem Bekijk Berichten
                Die wagen remt toch? OK hij rijdt er tegenaan maar schade in dit geval zal zeer klein of nihil zijn. Is er in de Audi Q5 een equivalent systeem

                Ik vind Audi zeker niet slecht, maar die "vorsprung durch technik" moet toch met een korreltje zout genomen worden. Gewoonlijk zijn het andere merken die met vernieuwede systemen uitpakken, pas wanneer die volledig op punt staan komen ze in Audi, meestal dan nog in de vorm van een dure optie. Uitzonderingen zijn er ook hoor zoals de DSG enz.

                Maar ik vind het toch nogal goedkoop om uit te halen naar merken die wél een risico nemen. Een systeem dat niet in je wagen steekt kan niet falen hé! Persoonlijk vind ik die city safety een interessant systeem (standaard), net als de collision warning (optie). Dit zijn geen zaligmakende systemen die élk ongeval zullen voorkomen, maar wel de ernst ervan.

                Hij remt zeker wel, maar niet genoeg om schade te voorkomen. Duidelijk toch he'
                Voorsprong door techniek kun je bij Audi terugvinden in de motoren. Dat moet toch ook vrij duidelijk zijn.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door audiavanti Bekijk Berichten
                  Hij remt zeker wel, maar niet genoeg om schade te voorkomen. Duidelijk toch he'
                  Mocht dit een test met een echt voertuig zijn geweest, dan zou de schade ook miniem zijn geweest, dat was het punt...

                  Ik ben ooit tegen zeer lage snelheid met een Polo achter op een Ford Ka ingereden, zonder te remmen (of pas toen ik er al op zat).
                  De voorligger vond het namelijk nodig om aan een kruispunt te vertrekken en vervolgens om onduidelijke reden alles weer dicht te gooien. Soit, met als gevolg dat zowel voorkant van de Polo als achterkant van de Ka behoorlijk toegetakeld waren. Zelfs tegen die zeer lage snelheid.
                  Zo'n test heb ik nog niet gezien met dit systeem, maar ik kan me voorstellen dat het ook in die omstandigheden de schade aanzienlijk zou beperken.

                  City Safety zit overigens inderdaad standaard op een XC60, zelfs in de meest kale basisversie. Voor mensen die veiligheid belangrijk vinden, kan dat dus een troef zijn waaraan het Audi (voorlopig) ontbreekt.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door audiavanti Bekijk Berichten
                    Hij remt zeker wel, maar niet genoeg om schade te voorkomen. Duidelijk toch he'
                    Voorsprong door techniek kun je bij Audi terugvinden in de motoren. Dat moet toch ook vrij duidelijk zijn.
                    Dat filmpje zegt helemaal niets.
                    Wanneer je aan je stuur draait of versnelt of remt, dan schakelt het City-safetysysteem zichzelf uit omdat het dan denkt dat je de zaak onder controle hebt. Dit is wat er hier is gebeurd.

                    Dit was off-topic.
                    Terug naar de Q5 ...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                      Toch even verduidelijken dat een topic over een bepaald model open staat voor iedereen, zowel de voor- als tegenstanders mogen er hun mening kwijt.
                      Men denkt veel te veel dat een topic over een model enkel toegankelijk is voor de echte lovers.
                      Dat de ene hier kritiek geeft en de ander daar tegen te keer gaat , moet hier en in andere modellentopics perfect kunnen.

                      Voor de echte adoratie van je merk kan je terecht bij de "Merklovers" en als je je eigen wagen wil bejubeld zien, post hem dan in "mijn (in dit geval) Duitse wagen".

                      Trouwens waarom heeft nog geen enkele bezitter van een Q5 (of toekomstige bezitter) van dit forum zijn of haar wagen nog niet onder "Mijn Duitse wagen" gezet?
                      Geen enkele Q5 is daar te bespeuren.
                      De ervaring leert dat daar haast nooit een negatieve reactie geplaatst wordt.
                      Ik sta er toch al bijna twee volle maand op.
                      Hier kan al dat moois bewonderd worden :http://www.autoforum.be/showthread.php?t=35756

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                        Dat filmpje zegt helemaal niets.
                        Wanneer je aan je stuur draait of versnelt of remt, dan schakelt het City-safetysysteem zichzelf uit omdat het dan denkt dat je de zaak onder controle hebt. Dit is wat er hier is gebeurd.

                        Dit was off-topic.
                        Terug naar de Q5 ...
                        Huh, dus als je een auto te laat opmerkt gebeurt het volgende?

                        1) auto merkt het
                        2) hij begint lichtjes te remmen voor jou
                        3) uit reflex stamp je de rem dicht of kom je aan het stuur -> systeem stopt ermee??

                        Wat is dan eigenlijk het nut ervan? Voor als je in slaap valt ofzo?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                          Huh, dus als je een auto te laat opmerkt gebeurt het volgende?

                          1) auto merkt het
                          2) hij begint lichtjes te remmen voor jou
                          3) uit reflex stamp je de rem dicht of kom je aan het stuur -> systeem stopt ermee??

                          Wat is dan eigenlijk het nut ervan? Voor als je in slaap valt ofzo?
                          Eerder in files en dergelijke. Tegen kruipsnelheid aanschuiven en plots ben je ff afgeleid en merk je niet dat de wagen voor je is gestopt. Door aan je radio te prutsen ofzo.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                            Eerder in files en dergelijke. Tegen kruipsnelheid aanschuiven en plots ben je ff afgeleid en merk je niet dat de wagen voor je is gestopt. Door aan je radio te prutsen ofzo.
                            Of het voorbeeld dat ik aanhaalde: voorligger trekt op en remt dan plots weer keihard af, voor je zelf goed en wel de tijd hebt om te reageren en er achter op knalt.

                            Maar kunnen we dat soort vragenpanel inderdaad niet beter op het XC60 forum organiseren?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door audiavanti Bekijk Berichten
                              Voorsprong door techniek kun je bij Audi terugvinden in de motoren. Dat moet toch ook vrij duidelijk zijn.
                              Neen dat is hélemaal niet duidelijk. Pas het laatste jaar is Audi als allerlaatste fabrikant op de markt, overgestapt op de commonrail dieseltechniek, waar ze jarenlang zijn blijven vasthouden aan het concept van pompverstuivers, om schoorvoetend te moeten toegeven dat de techniek niet voldoende is om aan de moderne eisen van een diesel te kunnen beantwoorden. Het commonrail principe is uitgevonden en alleszins eerst toegepast door Fiat/Alfa. Voor de rest wint BMW jaar na jaar de prijs voor de beste motoren.

                              Nu, voor mij spreekt dit helemaal niet tegen Audi hoor, maar ik wil alleen maar aangeven dat de welbekende slogan niet noodzakelijk strookt met de waarheid.

                              Comment


                              • De voorsprong door techniek merk je eerder in de TFSI motoren

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                  De voorsprong door techniek merk je eerder in de TFSI motoren
                                  Hahahahaaa! Zeer goed antwoord! Goed ik geloof je op je woord

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Methusalem Bekijk Berichten
                                    Hahahahaaa! Zeer goed antwoord! Goed ik geloof je op je woord
                                    Dus, dieseljanetten, koop allemaal eens ne naft 2.0 TFSI 211pk en quattro

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Methusalem Bekijk Berichten
                                      .
                                      Voor de rest wint BMW jaar na jaar de prijs voor de beste motoren.

                                      .
                                      maar niet in de verkoopcijfers (winnen) daar is volkswagen den beste (waaronder Audi)!

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door cold - play Bekijk Berichten
                                        maar niet in de verkoopcijfers (winnen) daar is volkswagen den beste (waaronder Audi)!

                                        Amaai, een argument waar ze bij BMW nogal van onder de indruk zouden zijn... BMW kennende.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Methusalem Bekijk Berichten


                                          Beste, volgens mij trekt U mijn objectiviteit in twijfel. Waarom zou een initiële lichte voorkeur betekenen dat ik naar negatieve punten voor Audi moet zoeken? Heb je mijn verslag over de XC60 al een gelezen? Dat is toch ook niet uitsluitend positief?

                                          Maar even in jouw gedachtengang verplaatsen: als wij toch op voorhand zouden besloten hebben om een XC60 te kopen, waarom zouden wij ons dan moe maken met naar een Audi Q5 te gaan kijken? Dan zouden wij toch gewoon een XC60 bestellen, want dan zou toch al vaststaan voor ons dat het de beste keus was, zonder naar een Q5 te moeten gaan kijken. Dus helemaal géén argumenten nodig om geen Q5 te moeten kopen. Ik ga trouwens nog eens naar een Merc ML kijken. Veel duurder, maar wie weet ook veel beter dan een XC60? Ik wil zelfs nog eens een Ford Kuga gaan bekijken. Ik besef dat vele mensen merktrouw zijn en gewoon naar de Audi, BMW, ...-dealer stappen en bestellen zonder deftig een andere wagen te overwegen, maar ik ben niet zo.

                                          Pfff, ik ken de lange tenen hier al. Als jullie weer een welles-nietes spelletje willen starten, mij goed, maar ik geef gewoon weer wat ik zie en ervaar op een voor mij zo objectieve manier. Als U zich niet kan vinden in mijn oordeel, dan is dat maar zo! Het staat U vrij er een andere mening over te formuleren.
                                          Ik heb de indruk dat Jerusalem een heel ruime goesting heeft. Een XC60 kun je (denk ik) in het rijtje van een Q5 plaatsen maar wat doet die Ford Kuga en MB ML daartussen ?
                                          Soit, ik heb op het autosalon enkele jaren geleden de slijtage verschijnselen van het interieur bekeken van de XC90, Q7, ML, X5, enzovoort. Het autosalon was bijna voorbij en ik heb hetvolgende vastgesteld;

                                          Niks slijtage aan;
                                          AUDI Q7 en dit niettegenstaand de enorme aandacht ...
                                          BMW X5
                                          MB ML

                                          Wel slijtage aan;
                                          VOLVO XC90 (leer aan het zitvlak en de deuropener stak eruit )
                                          CHEROKEE (leer aan het zitvlak)
                                          NISSAN MURANO (leer aan het zitvlak was verschrompeld)

                                          Ik heb ooit een verhaal gelezen van een XC90 eigenaar die zijn leer al moest vervangen op +/-100.000 km's.

                                          Al bij al vind ik de XC90 een mooie SUV met een zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding.
                                          Over de XC60 kan ik niets zeggen. Ik vind hem wel een prachtige verschijning.
                                          Last edited by ANTONIO; 13/02/2009, 17:17.
                                          AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.


                                          Comment

                                          Working...
                                          X