Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Over slijtage van het leder in een XC90 kan ik weinig kwijt wegens geen ervaring mee, maar het leder van mijn V50 is nog in uitstekende staat na 115.000 km, zelfs op de achterbank waar al heel wat kindervoeten mee in aanraking zijn gekomen bij het instappen...

Wat ik heb gemerkt is dat Audi blijkbaar twee soorten leder in optie aanbiedt: een "goedkopere" versie en een duurdere. Is een vergelijkende test van die twee eigenlijk ergens beschikbaar?

Comment

• De goedkoopste laat je beter links liggen vind ik.

Comment

• Mooie foto's van dat sterzilver interieur (dat is het toch niet ?). Nog een vraagje : blijkbaar kan je die kleur ook verkrijgen met het dashbord in zwart ipv dit grijs. Heeft iemand dit ooit gezien, of misschien zelfs fotos ? Graag jullie mening.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
          Dit ook :
          + YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
          al beter

+ YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• @gingerbeat: dat lag aan die chauffeur se

P.S.: ik heb geen Q5 en ik wil er ook geen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten

Ik heb ooit een verhaal gelezen van een XC90 eigenaar die zijn leer al moest vervangen op +/-100.000 km's.
              Verhalen kennen we allemaal, van A6-en waar motoren uitvallen omdat de ophanging versleten was en afbrak, A6-en waar de koppeling kapot van gaat (2 in mijn vriendenkring en collega's).... Ik heb net een zéér ernstig verhaal gehoord van een BMW E93, een wagen van heel wat poen... te triestig om te vertellen

Maar ik ben wel zo eerlijk te zeggen dat het hier wellicht om uitzonderingen gaat en dat Audi en BMW net als de andere merken gemiddeld geen brol zullen afleveren. Elke week is er wel iemand die de lotto wint, maar hoe vaak heb ji hem al gewonnen...snap je t' plaatje?

Maar ik heb ook een V50 met leder, die heeft er inmiddels 125.000Km. Ik wil best wel eens foto's posten hoor. Voor zover ik weet is het leer hetzelfde als in de XC90, maar ik zou me kunnen vergissen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
                Ik heb de indruk dat Jerusalem een heel ruime goesting heeft. Een XC60 kun je (denk ik) in het rijtje van een Q5 plaatsen maar wat doet die Ford Kuga en MB ML daartussen ?
                Soit, ik heb op het autosalon enkele jaren geleden de slijtage verschijnselen van het interieur bekeken van de XC90, Q7, ML, X5, enzovoort. Het autosalon was bijna voorbij en ik heb hetvolgende vastgesteld;

Niks slijtage aan;
                AUDI Q7 en dit niettegenstaand de enorme aandacht ...
                BMW X5
                MB ML

Wel slijtage aan;
                VOLVO XC90 (leer aan het zitvlak en de deuropener stak eruit )
                CHEROKEE (leer aan het zitvlak)
                NISSAN MURANO (leer aan het zitvlak was verschrompeld)

Ik heb ooit een verhaal gelezen van een XC90 eigenaar die zijn leer al moest vervangen op +/-100.000 km's.

Al bij al vind ik de XC90 een mooie SUV met een zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding.
                Over de XC60 kan ik niets zeggen. Ik vind hem wel een prachtige verschijning.
                Excuseer Antoine, wij zoeken een gezinswagen die ruim genoeg is en voor madame liefst een SUV. Is de Merc ML misschien te klein soms??? Waarom moet een wagen in "een rijtje" passen?

De Kuga is waarschijnlijk wel te klein, maar ik vind het desondanks een leuk wagentje

De XC90 is ook een mooie wagen, maar ik vind de Merc ML toch meer hebben. OEI volgens sommigen heb ik met deze uitspraak te doen al een keuze gemaakt De X5 vind ik te protserig en de Q7 te lomp (sorry hoor). Bovendien mag de auto niet té groot zijn, vandaar de voorkeur voor het "rijtje" Q5, XC60. Is de Merc ML dan niet kleiner dan de Q7 en de X5?
                Last edited by ; 13/02/2009, 21:26.

Comment

• Kvind die filmpkes op youtube eigenlijk niets zeggen wi, noch negatief noch positief.
                  Das een parcourke de naam offroad bijlange niet waardig... wellicht ook de bedoeling niet van de organisatoren, aangezien er geen echte offroaders meedoen.

Maar dan nog De GLK maakt al die autootjes belachelijk als het op offroad aankomt. En dan mogen zowel de XC60 als de Q5 passen!!

Maar daarmee wil ik nog niet zeggen dat Mercedes met de GLK de beste keuze gemaakt heeft, dergelijke suv's worden zogoed als nooit gebruikt voor offroad. Tijd zal het uitwijzen en ondertussen heeft iedereen wel zijn eigen voorkeur van merk/model en dat moeten we en willen we respecteren!

greetz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                    OK, begrepen! Laat me, uit eerbied voor dit topic en het forum in het algemeen, me uit dit topic verwijderen, dat is een belofte.
                    Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                    Wat zit jij je nou uit te sloven: je kritiek is NIET gefundeerd, en als hij dat wel zou zijn heb je nog ongelijk.

Ooops... ha ja
                    Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                    Een man van zijn woord, onze JayJay.
                    Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                    Verhalen kennen we allemaal, van A6-en waar motoren uitvallen omdat de ophanging versleten was en afbrak, A6-en waar de koppeling kapot van gaat (2 in mijn vriendenkring en collega's).... Ik heb net een zéér ernstig verhaal gehoord van een BMW E93, een wagen van heel wat poen... te triestig om te vertellen

Maar ik ben wel zo eerlijk te zeggen dat het hier wellicht om uitzonderingen gaat en dat Audi en BMW net als de andere merken gemiddeld geen brol zullen afleveren. Elke week is er wel iemand die de lotto wint, maar hoe vaak heb ji hem al gewonnen...snap je t' plaatje?

Maar ik heb ook een V50 met leder, die heeft er inmiddels 125.000Km. Ik wil best wel eens foto's posten hoor. Voor zover ik weet is het leer hetzelfde als in de XC90, maar ik zou me kunnen vergissen...

Comment

• Hela menneke, ik heb de discussie die hogrop gaande was toch netjes afgesloten niet? Ik kon hier met gemak een strontdraadje van maken vandaar.

Ik mag toch nog reageren op een post zeker? Ik probeer dat trouwens zo goed mogelijk te doen en mijn Audi-negativisme te onderdrukken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                        Hela menneke, ik heb de discussie die hogrop gaande was toch netjes afgesloten niet? Ik kon hier met gemak een strontdraadje van maken vandaar.

Ik mag toch nog reageren op een post zeker? Ik probeer dat trouwens zo goed mogelijk te doen en mijn Audi-negativisme te onderdrukken
                        Je zei wel dat je jezelf uit dit topic ging verwijderen Niet dat je dat hoeft te doen van mij, maar wou wel eens weten waarom je het dan uiteindelijk niet deed Genoeg gezeverd, laten we erover ophouden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Toldo Bekijk Berichten

Maar dan nog De GLK maakt al die autootjes belachelijk als het op offroad aankomt. En dan mogen zowel de XC60 als de Q5 passen!!
                          Ik weet het niet want ik heb geen vergelijkende test gezien, maar ik ben bereid je te geloven. Maar wat wil dit zeggen? Dat enkel de hard-core boer en tuinder een GLK moeten kopen, maar dan nog, indien een wagen écht dient om veel offroad te rijden, zijn er dan geen betere keuzes dan de GLK?

Voor de rest blijft de GLK (voor mij) een lelijke wagen hoor, kan er niks aan doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Methusalem Bekijk Berichten
                            Ik weet het niet want ik heb geen vergelijkende test gezien, maar ik ben bereid je te geloven. Maar wat wil dit zeggen? Dat enkel de hard-core boer en tuinder een GLK moeten kopen, maar dan nog, indien een wagen écht dient om veel offroad te rijden, zijn er dan geen betere keuzes dan de GLK?

Voor de rest blijft de GLK (voor mij) een lelijke wagen hoor, kan er niks aan doen.

Maar naar welke auto gaat jouw voorkeur? Daar ben ik nou wel eens benieuwd naar.

Comment

• De Britten zijn er ook weg van........................

http://cars.uk.msn.com - Audi Q5 MSN Cars test drive

Comment

• Sorry maar dat "cabin quality" als een pluspunt gezien wordt, daar kan ik echt niet bij. Hoe meer ik dit soort van "reviews" zie en hoor, hoe meer ik denk dat ze niet objectief zijn en beïnvloed door de marketingbudgetten van de merken. Is er in dit review één kritische noot te horen? "The back seats are really impressive en ZAP camera weg!" Moet je eens op letten!

Van mij mag een auto best goed beoordeeld worden maar het moet een beetje objectief blijven. Wie het interieur van de Q5 eens van nabij objectief bekijkt moet vaststellen dat dit niet de best afgewerkte Audi ooit is. Geen woord van commentaar over plastiek e.d. Sorry hoor, zoals gezegd, ik geloof vanaf nu geen énkel magazine meer. Top Gear is voor mij nog het meest betrouwbaar!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door audiavanti Bekijk Berichten
                                  Maar naar welke auto gaat jouw voorkeur? Daar ben ik nou wel eens benieuwd naar.
                                  Ik dacht dat dit duidelijk was, naar de Volvo XC60. Vandaag eens naar Mercedes garage geweest en de GLK eens van nabij bekeken. Ik weet niet of dit zo is maar die ziet er een stuk compacter uit dan de Audi Q5 en de Volvo XC60. Zelfs de ML leek op het eerste gezicht niet zoveel groter.

Het was zo'n dealer waar de auto's op slot in de toonzaal staan en waar geen verkoper te bekennen was. Wel een massieve toonzaal met een lengte van 75m maar geen aandacht voor de klanten. Sorry maar dan keert mijn goesting direct. Dat was dus nog erger dan bij de eerste Audi-dealer waar ik langs ging. Ik ga volgend weekend eens naar een andere dealer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Methusalem Bekijk Berichten
                                    Ik dacht dat dit duidelijk was, naar de Volvo XC60. Vandaag eens naar Mercedes garage geweest en de GLK eens van nabij bekeken. Ik weet niet of dit zo is maar die ziet er een stuk compacter uit dan de Audi Q5 en de Volvo XC60. Zelfs de ML leek op het eerste gezicht niet zoveel groter.

Het was zo'n dealer waar de auto's op slot in de toonzaal staan en waar geen verkoper te bekennen was. Wel een massieve toonzaal met een lengte van 75m maar geen aandacht voor de klanten. Sorry maar dan keert mijn goesting direct. Dat was dus nog erger dan bij de eerste Audi-dealer waar ik langs ging. Ik ga volgend weekend eens naar een andere dealer.
                                    Ik zou zeggen kopen die Volvo en verlos jezelf van al die proefritten en vervelende ervaringen met klantonvriendelijke dealers. En als de krabbel dan uiteindelijk is gezet snel naar een Volvo XC60 forum..

Comment

Ik zou zeggen kopen die Volvo en verlos jezelf van al die proefritten en vervelende ervaringen met klantonvriendelijke dealers. En als de krabbel dan uiteindelijk is gezet snel naar een Volvo XC60 forum..

Oh ja.. vergeten een smiley te plaatsen anders wordt mijn quote weer cynisch aanvaard.

Comment

Joehoe,

Teekitiezie! Misschien vervelend dat ik in detail wil vergelijken en dat daarbij soms tegen heilige huisjes geschopt wordt, dat ik me niet in m'n k*nt wil laten naaien door de eerste de beste dealer, maar ik wil wel zeker zijn een goeie keuze gemaakt te hebben, de beste keuze, in mijn opzicht. Ik ben héél erg kritisch en als een auto mijn voeten begint uit te hangen wil ik zeker zijn dat andere auto's nog meer mijn voeten zouden uitgehangen hebben

Maar over één ding heb je gelijk, ik heb vandaag besloten geen offerte te laten maken voor een Audi Q5, na nog eens een XC60 van binnen en buiten gezien te hebben met de herinnering van de Q5-testrit nog vers in m'n hoofd.

Vandaag ben ik samen met mijn vrouw een offerte gaan laten maken voor een XC60 en al wat naar kleuren gaan kijken. Maar ook daar laat ik me niet naaien en vraag goeie voorwaarden (ik heb aan reacties in dit topic gemerkt dat dit bij Audi niet de gewoonte is ). De kans is dus heel erg groot dat ik hier in dit topic niet meer te vinden zal zijn in de nabije toekomst, je mag op je twee oren slapen.

Comment

• Ben vandaag langs m'n dealer geweest en ik schrok van de aantal Q5 die er stonden. Toch ook een verpakte S-line Q7 met 21 RS4-velgen gezien Blijkbaar wordt dit weer een succes.

Zeer schone kleur. IK zou daar beige zetels bij besteld hebben.

Comment

Working...
                                          X