Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten
    Hallo;

Ik heb ook ondervonden dat die boordcomputer tot 1l afwijkt
    Gisteren getankt : effectief verbruik 10L volgens BC 9L ( wel stuk goed doorgereden snelheden +200 km/u vandaar hoger gemiddeld verbruik dan normaal )

Wat mij wel opvalt is dat de snelheidsaanduiding perfect overeenkomt met de snelheid aangegeven door de GPS ( TOMTOM ) bij mijn A6 zat er een afwijking van ongeveer 10%
    Oorspronkelijk geplaatst door josy Bekijk Berichten
    Dit lijkt me straf: Autoconstructeurs bouwen normaal altijd een marge in.
    Bandenwissel gedaan? of mss is het tijd voor een echte GPS, een garmin.

Mijn waarden met 3 verschillende toestellen (C330,Nuvi760 en Edge705)

55 op teller = 52 op gps
    100 op teller = 96 op gps
    130 op teller = 126 op gps
    Sinds vanmorgen liggen mijn Sline-vlegen met zomerbanden erop. (De lente is in het land )
    en mijn eerste vaststelling is: digitale snelheidmeter loopt perfect gelijk met Garmin GPS.
    Blijkbaar ligt de foutmarge bij mij winterset, nochthans is het ook een 19 inch velg met zelfde bandenmaat nl. 235/55. Enkel een 'klein' verschil in ET-waarde (winterset spoort 4mm per wiel smaller), zou dit de verklaring zijn??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door musa Bekijk Berichten
      Ik veronderstel dat jij ook uit Antwerpen bent.
      Had ook destijds zonder succes enkele dealers bezocht om met een S-tronic te testen.

Als jij nog 20 dagen geduld hebt, mag jij met de mijne testen

Q5 2.0TDI S-tronic
      Verwacht +- 23 Maart
      Deal !

Ik heb nog wel enkele maanden tijd om te twijfelen en te beslissen.
      Het enige minpunt aan de S-Tronic is wel de CO2 vind ik, je valt dan op 60% aftrekbaarheid ipv 70% voor de manueel...

Een medewerker van Audi Brussel had mij ook aangeraden om een testrit aan te vragen in Kortenberg.
      Dit moet je wel via een dealer aanvragen vermoed ik...

Comment

• Prijsstijging

Vanaf 2 maart komt er in Duitsland een prijsstijging van 1.4% op alle audi modellen behalve TT & Q7

Dit betekent voor de Q5 2.0TDI een verhoging met 500€

Hoeveel de prijzen in Belgie stijgen heb ik nog niet gevonden
        sigpic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91 Bekijk Berichten
          Deal !

Ik heb nog wel enkele maanden tijd om te twijfelen en te beslissen.
          Het enige minpunt aan de S-Tronic is wel de CO2 vind ik, je valt dan op 60% aftrekbaarheid ipv 70% voor de manueel...
          In de telegraaf lijken zelfs de prestaties van de 2.0 TDI met s-tronic iets minder (?)

Comment

• Het is niet abnormaal dat de prestaties iets minder zijn bij een automaat !
            Alleen worden deze verschillen steeds kleiner door de verdere evolutie van de automaten en vooral door de toepassingen met 2 koppelingen.

Hier de specificaties van de manueel tov de S-Tronic in de Q5 2.0tdi:

Leeggewicht: 1730kg -- 1770kg
            Topsnelheid: 204km/h -- 200km/h
            0 tot 100km/h: 9.5sec. -- 9.9sec.
            Gemiddeld verbruik: 6.7 -- 6.8
            CO2 uitstoot: 175gr. -- 179gr.

De verschillen zijn niet zo groot maar die 4gr. meer CO2 zorgt er wel voor dat je net in de schijf van de 60% fiscale aftrekbaarheid valt...
            Voor mensen met een firmawagen kan dit wel eens doorslaggevend zijn...

Comment

Het is niet abnormaal dat de prestaties iets minder zijn bij een automaat !
              Alleen worden deze verschillen steeds kleiner door de verdere evolutie van de automaten en vooral door de toepassingen met 2 koppelingen.

Hier de specificaties van de manueel tov de S-Tronic in de Q5 2.0tdi:

Leeggewicht: 1730kg -- 1770kg
              Topsnelheid: 204km/h -- 200km/h
              0 tot 100km/h: 9.5sec. -- 9.9sec.
              Gemiddeld verbruik: 6.7 -- 6.8
              CO2 uitstoot: 175gr. -- 179gr.

De verschillen zijn niet zo groot maar die 4gr. meer CO2 zorgt er wel voor dat je net in de schijf van de 60% fiscale aftrekbaarheid valt...
              Voor mensen met een firmawagen kan dit wel eens doorslaggevend zijn...
              Testen in Kortenberg moet inderdaad via uw dealer.
              Wij hebben inderdaad ook gedacht aan de lage aftrek, maar gebruiken de wagen ook privé.
              Wij hebben het anders opgelost. Zijn gewoon een Berlingo gaan bestellen

Comment

Vind ik ook !

De wagen 'klopt' qua proporties en mag zeker gezien worden...

Persoonlijk vind ik de achterbank niet zo geslaagd (plastic stukken zichtbaar en nut van instelbare rughelling ?)
                Verder is het jammer dat de hoedeplank vast is en geen rol zoals in een break...
                Dit zal wel meer geluid uit de auto weren maar is wel storend als je grote stukken wil laden...

Na heel wat opzoekwerk over de Q5 heb ik nog maar weinig negatieve kritiek gezien !
                Enkel de prijs- en optiepolitiek maar dat heb je bij alle Duitse wagens...

Ik hoop er eentje te kunnen bestellen dit jaar als opvolger van mijn BMW !
                Daarmee kunnen we na 8 jaar BMW de Audi eens aan de tand voelen...
                Ziet er beter uit dan hun bestelwagenmodel Q7. Spijtig van het toch nog plompe uiterllijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten
                  Welk kleur is dit?

Comment

• Als ik er de catalogus bijneem vermoed ik ook dat het Meteoorgrijs is.

Ben wel niet zeker want op zo'n klein plaatje in de catalogus is iets heel anders dan in het echt !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bekijk Berichten
                      Welk kleur is dit?
                      daytonagrijs ( exlusief s-line kleur )
                      sigpic

Comment

• Nog 20 dagen geduld, daarna mag ik mijn Q5 gaan afhalen

Maar als ik deze Q5 zie, kijk ik er niet naar uit
                        Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Smaken verschillen

Ik zie niet veel nut aan het offroad pakket...

Comment

Smaken verschillen

Ik zie niet veel nut aan het offroad pakket...
                            Offroad pakket is ook niet mijn smaak.
                            Maar een beetje variatie in het Audi-aanbod kan geen kwaad, wat mij betreft...

Comment

• Ik ook niet echt wegens " te veel plastiek" . . . .

had wel verwacht dat ik deze week de mijne zou mogen gaan halen, maar het zal
                              voor (hopelijk) volgende week zijn

Comment

• Daytonagrijs en Monzazilver enkel verkrijgbaar op de S-Line...

Dit had ik over het oog gezien

Zoals reeds gezegd zal het wel Daytonagrijs zijn op de foto.
                                Vind het ook een zeer geslaagde kleur !

Ik ga voor zwart of een donker grijs, dat staat zo goed als vast...

Comment

• Die kleuren zijn op de niet-S line ook verkrijgbaar hoor. Tegen een fixe meerprijs weliswaar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                    Die kleuren zijn op de niet-S line ook verkrijgbaar hoor. Tegen een fixe meerprijs weliswaar
                                    Is dit dan de prijs van een 'Exclusive' kleur ?

Op de CC zie ik die kleuren niet staan maar wel enkele exclusieve kleuren.
                                    Metaalkleur kost zo'n 900euro en een 'Exclusive' kleur zo'n 2700euro

Moet toch wel speciale lak zijn dan

Dat prijsverschil heb ik niet echt over voor dat kleurke...

Comment

• Dat prijsverschil is er natuurlijk om het exclusief te houden. Op een niet-S line zou ik het ook nooit nemen.

Comment

• En je kan eveneens opteren voor 'matte kleuren'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door musa Bekijk Berichten
                                          Nog 20 dagen geduld, daarna mag ik mijn Q5 gaan afhalen

Maar als ik deze Q5 zie, kijk ik er niet naar uit
                                          Wanneer had jij hem weer besteld?
                                          Want voor mij is het nog een goeie 2 maanden wachten!
                                          en ik ben al zo ongeduldig......................

Comment

Working...
                                          X