Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door stco Bekijk Berichten
    Uiteindelijk ging het thuis tussen XC60, XC90 en de Q5. Na het showroombezoek ging de voorkeur uit naar de XC60. Na een testrit viel de XC60 echter onmiddellijk af. De XC90 R-Design was te luidruchtig. Q5 was eigenlijk de enige valabele optie...
    Met heel die heisa hier ben ik ook eens gaan testen en die testrit leverde toch een ietwat ander resultaat op...

De lofzangen hier hadden stilaan bij mij de indruk doen ontstaan dat ik een TOTAAL verkeerd beeld had van de Q5 en dat de XC60 in alle opzichten minderwaardig zou blijken bij een testrit.

Awel, ik kan u melden dat ik geen wereldschokkende verschillen heb vastgesteld en dat noch de XC60 noch de Q5 mij in die mate hebben kunnen bekoren dat ik resoluut voor de ene of de andere zou kiezen. Zuiver esthetisch (zowel exterieur als interieur) geniet de XC60 mijn voorkeur.
    Even een zeer beknopte samenvatting van de (weinige ) negatieve punten uit de testrit.
    Wat mij van de XC60 bijgebleven is, was de naar mijn gevoel minder goede zichtbaarheid rondom en de hoge laaddrempel van de koffer. Op die vlakken scoort de Q5 onmiskenbaar beter.
    De Q5 stelde dan weer teleur door het gevoel dat ik op de bestuurdersplaats kreeg. het leek wel alsof ik met een kleine bestelwagen reed ipv een SUV. Heel vreemd, moeilijk te verklaren ook, maar het was zo...
    En voor mij de grootste afknapper in de Q5: dat flutding van een koppelingspedaal. Voor wie is dat eigenlijk gemaakt? Ouwe knarren zonder kuitspieren? Ik neem aan dat je niet het gevoel moet krijgen dat je met een camion rijdt, maar ik heb toch graag een beetje weerstand tegen de voet.

En ik weet niet wat de gemiddelde Audi-rijder van de interieuroptie "leder" vindt, maar ik krijg liever niet het gevoel dat je kunt kiezen tussen goedkoper "krabbers"-leder (om in de gangbare terminologie te blijven ) en de duurdere variant voor diegenen die het zich echt wel kunnen permitteren.
    Die eerste variant geeft dan ook exact de indruk die hij blijkbaar moet geven: goedkoop. Beetje lullig vind ik dat.

Verder dus weinig noemenswaardige verschillen, maar dat is mijn mening. Allicht verschilt die van andere meningen, maar daarom zijn het ook meningen.

Wat mij inderdaad wel verbaast is dat de zogenaamd objectieve pers zich resoluut achter de Q5 schaart in dit segment. Een ietwat genuanceerder beeld ten opzichte van de concurrenten is wat mij betreft toch zeker aangewezen.
    Last edited by ; 10/03/2009, 23:38.

Comment

• Koppelingspedaal is normaal, heb dat in mijn A3 ook. Ben je na 2 minuten gewoon. Nog niet zelfs.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MiniMe Bekijk Berichten

Wat mij inderdaad wel verbaast is dat de zogenaamd objectieve pers zich resoluut achter de Q5 schaart in dit segment. Een ietwat genuanceerder beeld ten opzichte van de concurrenten is wat mij betreft toch zeker aangewezen.
        Over welke pers heb je het dan ?
        In ons land zie je dat bij vergelijkende testen van Automagazine en Autowereld alleszins al niet.
        Daat gaat de GLK telkens met de pluimen lopen gevolgd door de XC60, de Q5 en de X3.

De ene kiest naar eigen eer en geweten voor de ene auto, en de andere voor de andere... Wat maakt het uit...
        Het zou maar erg zijn moesten we allemaal dezelfde smaak hebben...
        Last edited by ; 10/03/2009, 15:24.

Comment

• Net zoals wij een bepaalde voorkeur hebben zullen de journalisten van automagazines ook wel voorkeuren hebben !
          Om nog te zwijgen van de incentives ed. van bepaalde merken...

Bij mij valt de XC60 af vanwege de 2.4d motor... had er een 2.0d verkrijgbaar geweest dan was het een ander verhaal...
          En zo heeft ieder zijn redenen om voor een bepaald merk/model te kiezen !

Comment

• So ist das Leben !

Bij mij viel de XC60 af wegens te trage & lome automaat ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Koe Foenf Bekijk Berichten
              So ist das Leben !

... en nu begeef je je terug op gevaarlijk domein natuurlijk...lollll...

Ben eens benieuwd hoelang het zal duren voor hier het tegenovergestelde zal beweerd worden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                Over welke pers heb je het dan ?
                In ons land zie je dat bij vergelijkende testen van Automagazine en Autowereld alleszins al niet.
                Daat gaat de GLK telkens met de pluimen lopen gevolgd door de XC60, de Q5 en de X3.

De ene kiest naar eigen eer en geweten voor de ene auto, en de andere voor de andere... Wat maakt het uit...
                Het zou maar erg zijn moesten we allemaal dezelfde smaak hebben...
                Mja... vergelijk de de rij-impressies op autowereld.com: de slotzin bij de Q5 is wat mij betreft veelbetekenende: "Kortom, de Audi Q5 maakt het de concurrentie moeilijk en het kiezen in het segment van premium compacte SUV’s is moeilijker dan ooit. Of juist niet…"

Soit, misschien zoek ik spijkers op laag water.
                Ik blijf erbij dat de test mij niet overtuigd heeft van de superioriteit van de Q5, hoewel ik dat door de lovende commentaren ergens wel had verwacht.

Toch ben ik wel blij dat ik de test heb gedaan. Nu kan ik de meningen van anderen tenminste in de juiste context plaatsen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
                  ... en nu begeef je je terug op gevaarlijk domein natuurlijk...lollll...

Ben eens benieuwd hoelang het zal duren voor hier het tegenovergestelde zal beweerd worden...
                  Ik heb nog maar weinig mensen horen beweren dat de automaat bij Volvo niet beter kan, hoor. Zelfs niet de (semi-)vaste gasten op het XC60 forum...

Comment

So ist das Leben !

Koe Foenf, weet jij zeker dat de levering voorzien is voor 17 Maart?
                    De mijne heeft productieweek 11 en volgens mijn dealer ging het scherp worden om te leveren op 27 Maart.

Comment

So ist das Leben !

Je begeeft je hélemaal niet op gevaarlijk terrein. Kritisch als ik ben, ben ik dat voor alles en dus ook voor Volvo. Ik vind het hélemaal niet kunnen dat die automaat zo lomp en traag is.

Ik rijd nu een C70 D5. Een fantastiche wagen, ik denk letterlijk elke dag als ik erin stap wat voor een geweldige auto dat is, welk geweldig comfortabel gevoel die geeft. Ik rijd 4 à 5 jaar met een wagen en ik denk nu al aan het dilemma van binnen 3 jaar: blijven rijden met die C70 of nieuwe wagen kopen... Maar die ene keer als ik eens sportief wil rijden stoort die automaat me. De automaat is best goed te rijden en doet wat hij moet doen, maar kan niet mee als het sportief moet. Ik kan me dus best inbeelden dat op basis hiervan de sportievelingen afhaken.

Ook vond ik het niet kunnen dat Volvo er zo lang over deed om zijn motoren te moderniseren, en ik ben blij dat niet nu gebeurd is, al is het te laat voor mijn C70.

Degene die denkt dat ik geen kritiek kan uiten op Volvo heeft het dus ferm mis! Ik uit kritiek op alles, en zaken die geen kritiek verdragen trekken dat extra aan En ik moet toegeven dat kritiek geven op Audi een sport geworden is van mij, omwille van het dogmatisch denken bij de vele adepten. En omwille van de slechte service die ze slikken om toch maar een Audi te mogen/kunnen rijden.

Vooral dat laatste intrigeert me enorm moet ik zeggen. Ik zal Audi nooit een slechte wagen noemen. Saai? Misschien, maar slecht zeker niet. Maar die dealers zijn echt wel ongelofelijk. Om me daarvan te overtuigen ga ik telkens ik een nieuwe wagen ga kopen ook even langs bij de Audi-dealer, kwestie van te kijken of er sinds een paar jaar iets veranderd is. Om telkens vast te stellen dat er niks veranderd is... Als vroeg of laat er een Audi-dealer wakker wordt en klantvriendelijk is verkoopt hij me misschien een wagen! Dat meen ik echt! Maar ik moet het voorlopig stellen met de gedachte dat de slechtste Volvo-dealer nog een betere service geeft dan de beste Audi-dealer. En ik vraag me echt af HOE in hemelsnaam de vele Audi-kopers aan hun waar geraken...
                      Last edited by ; 10/03/2009, 21:02.

Comment

• Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                          Je begeeft je hélemaal niet op gevaarlijk terrein. Kritisch als ik ben, ben ik dat voor alles en dus ook voor Volvo. Ik vind het hélemaal niet kunnen dat die automaat zo lomp en traag is.

Ik rijd nu een C70 D5. Een fantastiche wagen, ik denk letterlijk elke dag als ik erin stap wat voor een geweldige auto dat is, welk geweldig comfortabel gevoel die geeft. Ik rijd 4 à 5 jaar met een wagen en ik denk nu al aan het dilemma van binnen 3 jaar: blijven rijden met die C70 of nieuwe wagen kopen... Maar die ene keer als ik eens sportief wil rijden stoort die automaat me. De automaat is best goed te rijden en doet wat hij moet doen, maar kan niet mee als het sportief moet. Ik kan me dus best inbeelden dat op basis hiervan de sportievelingen afhaken.

Ook vond ik het niet kunnen dat Volvo er zo lang over deed om zijn motoren te moderniseren, en ik ben blij dat niet nu gebeurd is, al is het te laat voor mijn C70.

Degene die denkt dat ik geen kritiek kan uiten op Volvo heeft het dus ferm mis! Ik uit kritiek op alles, en zaken die geen kritiek verdragen trekken dat extra aan En ik moet toegeven dat kritiek geven op Audi een sport geworden is van mij, omwille van het dogmatisch denken bij de vele adepten. En omwille van de slechte service die ze slikken om toch maar een Audi te mogen/kunnen rijden.

Vooral dat laatste intrigeert me enorm moet ik zeggen. Ik zal Audi nooit een slechte wagen noemen. Saai? Misschien, maar slecht zeker niet. Maar die dealers zijn echt wel ongelofelijk. Om me daarvan te overtuigen ga ik telkens ik een nieuwe wagen ga kopen ook even langs bij de Audi-dealer, kwestie van te kijken of er sinds een paar jaar iets veranderd is. Om telkens vast te stellen dat er niks veranderd is... Als vroeg of laat er een Audi-dealer wakker wordt en klantvriendelijk is verkoopt hij me misschien een wagen! Dat meen ik echt! Maar ik moet het voorlopig stellen met de gedachte dat de slechtste Volvo-dealer nog een betere service geeft dan de beste Audi-dealer. En ik vraag me echt af HOE in hemelsnaam de vele Audi-kopers aan hun waar geraken...
                          Hoe vaak koop jij een nieuwe auto?, je komt over als of je iedere dag langs diverse vitrines loopt om het meest verse broodje te kopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                            En ik moet toegeven dat kritiek geven op Audi een sport geworden is van mij, ...

voor sportervaringen bestaan er andere fora. Werd gezegd door een jonge mijnheer hier enkele bladzijden terug .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                              Koppelingspedaal is normaal, heb dat in mijn A3 ook. Ben je na 2 minuten gewoon. Nog niet zelfs.
                              de koppelingen van al de nieuwe Audi's zijn zo zacht!
                              'k Heb dat ook niet graag.

Gelukkig rij ik in een van 2003

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door musa Bekijk Berichten

Wanneer heb jij de auto besteld en wanneer wordt hij geleverd?

Ik heb hem de 2e week januari besteld, eerst levering eind juni en nu een maand eerder.
                                Ik heb hier berichten gelezen dat een levertijd van 3 maanden gehaald wordt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door audiavanti Bekijk Berichten
                                  Wanneer heb jij de auto besteld en wanneer wordt hij geleverd?

Ik heb hem de 2e week januari besteld, eerst levering eind juni en nu een maand eerder.
                                  Ik heb hier berichten gelezen dat een levertijd van 3 maanden gehaald wordt.
                                  Besteld op 28 dec. productieweek 11, levering week 13.
                                  Volgens mijn dealer in het slechtse geval week 14, maar dan is het eigenlijk te laat voor mij(familiefeest op 27Maart).
                                  Het is wel een 2.0TDI S-tronic.
                                  De wachttijden zijn langer als je opteert voor een automaat.

Comment

• die van mij (levering normaal begin april) zou er zijn begin maart, maar ondertussen is het
                                    al wel tien maart éh. Een telefoon naar men dealer en die liet me weten dat hij in brussel
                                    zou staan en dat hij deze week normaal bij hem zal zijn . . . normaal hé
                                    Morgen zouden ze er al meer van weten
                                    ik hoop het maar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door audiavanti Bekijk Berichten
                                      Hoe vaak koop jij een nieuwe auto?, je komt over als of je iedere dag langs diverse vitrines loopt om het meest verse broodje te kopen.
                                      Eigenlijk wel, ik koop er een om de 2 jaar. Wij hebben 2 wagens en die worden om de 4 à 5 jaar vervangen. Tel maar uit Als je dan een gedegen keuze wilt maken ben je in feite bijna constant aan het kijken wat de volgende wordt. Vermoeiend hoor ...
                                      Last edited by ; 10/03/2009, 22:21.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door أبدا موا Bekijk Berichten
                                        voor sportervaringen bestaan er andere fora. Werd gezegd door een jonge mijnheer hier enkele bladzijden terug .
                                        Ha ja, er bestaat een verschil tussen sportief rijden en de onnozelaar uithangen hé! Sportief voor mij is alles wat niet gezapig is. Voor vele anderen betekent dat wat anders hoor

Comment

• binnen enkele weken heb ik mijn wagen, dus vroeg ik mijn makelaar voor hoeveel ik het kon verzekeren.
                                          1418 € Met 2,5 % franchise.
                                          Dit lijkt mij veel voor een 2.0 TDI.
                                          Iemand enig idee???

Comment

Working...
                                          X