Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten
    219PK & 438nm koppel uit een 2.0 TDI

http://www.racechip.de/racechip-chip...DI-3197-r.html
    Alle systemen die gebaseerd zijn op het omzeilen van de ECU door een tuningbox of dergelijke zijn nefast voor de motor. Ze zijn goedkoop maar je riskeert er vanalles mee. Bovendien is dergelijk systeem meteen opspoorbaar dus in geval je een ongeval hebt...

Dan ben je beter af met een ietwat duurder systeem dat bovendien rekening houdt met alle mogelijke aanpassingen van de standaard software en deze ook verwerkt in de getunede software:

Tuning for Audi Q5 2.0TDI 170Hp 2008-2012, Stage 1. Tuning result 191Hp / 431Nm. Engine code CAHA, CGLB, CMGA

In vele gevallen vervalt hiermee zelfs de fabrieksgarantie niet!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten

doe mij het offroadpakket maar. toont stoerder en robuuster
      wimoptiek.be op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TFSI-Q Bekijk Berichten
        In Duitsland wordt deze Q5 goed verkocht.

http://www.audiblog.nl/?p=12736
        Lijkt me een voorspelbare listing... voor Duitsland. Ik had hem niet anders verwacht. Audi verkoopt namelijk beter dan Mercedes en BMW en dat zie je hier ook terug. Ongetwijfeld ook in de andere segmenten. VW verkoopt natuurlijk nóg beter.

De listing is daarmee een weergave van de prijs en het premiumgehalte van de merken en modellen. Dat de buitenlandse wagens minder hoog eindigen mag ook geen verbazing wekken.

Zulke statistieken in bvb. Frankrijk en Italië zullen ook voorspelbare cijfers geven voor een aantal merken (Peugeot, Alfa, Citroën, ...)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
          Lijkt me een voorspelbare listing... voor Duitsland. Ik had hem niet anders verwacht. Audi verkoopt namelijk beter dan Mercedes en BMW en dat zie je hier ook terug. Ongetwijfeld ook in de andere segmenten. VW verkoopt natuurlijk nóg beter.
          Voorspelbaar en ergens niet voorspelbaar... een Duits model dat niet aanslaat, zou ook niet (goed) in Duitsland verkopen.
          De BMW heeft nu het nadeel dat de X3 verouderd is (cijfers zullen voor hen later (in principe) terug gunstiger moeten worden.

Verkoopcijfers in Duitsland zijn vanzelfsprekend geen referentie voor de verkoop in andere landen.

Comment

• mijn bescheiden mening, maar enkel met het off-road pakket lijkt de q5 een beetje op een crossover suv, andere configuraties lijken enkel op een break...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door musa Bekijk Berichten
              Hey Pinokkio welke Q5 (toekomstige) eigenaar zie jij posten over de XC60?

Dat er zoveel XC60 lovers op deze forum komen posten zegt toch genoeg zeker!!
              Ik ga hier niet over aantallen discussiëren en ook niet alle posts doorspitten om een bloemlezing te geven van wie het hier al dan niet over de XC60 heeft gehad.

Dat er hier onvoorwaardelijke Audi-fans tussen zitten, da's logisch. Dat er hier ook andere Duitse merkenliefhebbers zijn, OK. Die zul je nooit echt positief horen doen over een Volvo, zelfs niet als die Volvo objectief gezien 100x beter zou zijn dan een Audi.

Maar dit is een openbaar forum, dus ook andere mensen mogen hier hun mening komen geven. En aangezien sommigen onder jullie er niet vies van zijn om in andere topics een beetje te gaan stangen bij andere liefhebbers, gebeurt dat op jullie forum ook. What else is new? Vat dat toch niet zo ernstig op.

In plaats van er steeds op in te gaan, zouden jullie ongewenste posts beter negeren, dat werkt namelijk veel doeltreffender. Tenzij iemand geïnteresseerd is om echt een debat ten gronde aan te gaan over de vergelijking tussen 2 wagens. Daar zijn al pogingen toe geweest, ik denk bijvoorbeeld aan Methusalem, maar zelfs die blijken niet meer dan een druppel op een hete plaat.

Ofwel leren jullie dus te relativeren, ofwel vatten jullie het ludiek op, ofwel doe je of je die posts over de XC60 niet ziet. Je hebt het misschien zelf niet door, maar op deze manier wordt het echt alleen nog maar belachelijker...

Comment

Hoe zijn de ervaringen met de GPS?

@Josy : ik zie dat de weergave op het MMI scherm in het Duits is.
                Ik ga er vanuit dat je het Nederlands ook kan selecteren?
                Inderdaad, tijdens een proefrit heb ik gezien dat je ook Nederlands kunt kiezen. Ook de stem van de routebegeleiding is Nederlands maar het is wel een dame met een Duits accent. Het systeem leek mij tijdens de proefrit trouwens prima te werken.

Comment

• Gisteren mijn nieuwe Q5 2.0tdi - S-tronic gaan halen . . . en ik kan jullie vertellen
                  dan die automaat super rijdt.
                  Ik ben heel blij dat ik voor S-tronic heb gekozen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tiest Bekijk Berichten
                    Gisteren mijn nieuwe Q5 2.0tdi - S-tronic gaan halen . . . en ik kan jullie vertellen
                    Gefeliciteerd!
                    Foto's willen we zien..

Hoe pakt de automaat in het begin? Ik heb proef gereden in een TFSI S-tronic en die had een kleine hapering bij het wegrijden.

Comment

Gisteren mijn nieuwe Q5 2.0tdi - S-tronic gaan halen . . . en ik kan jullie vertellen
                      tiest,

Jij bent de eerste trotse eigenaar van een Q5 2.0TDI S-tronic, dus proficiat!
                      Met de handgeschakelde vond ik bij het hernemen dat het iets meer mocht zijn.
                      Hoe zit dat met de S-tronic, heb jij het gevoel dat het voldoende is?

En waar blijven de foto's

Comment

• Yep . . . ik heb met de handgeschakelde een testrit gedaan, was zeker niet slecht . . . maar
                        die S-tronic is super . . . echt zalig rijden!!
                        Voor de twijfelaars, pak die S-tronic maar

Dit zijn de eerste foto's, het weer kon beter maar ze zijn toch redelijk . . .
                        Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Heel fraai. Mooie uitvoering met S-line. Helemaal af met 20 inch velgen.

Comment

• Nummerplaathouder(plastiek) achteraan zou ik weghalen, dit gaat er veel mooier uitzien zonder!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door audiavanti Bekijk Berichten
                              Heel fraai. Mooie uitvoering met S-line. Helemaal af met 20 inch velgen.
                              Dat s-line pakket maakt hem echt wel speciaal. 10/10

Comment

Yep . . . ik heb met de handgeschakelde een testrit gedaan, was zeker niet slecht . . . maar

Lijkt mij super, deze Q5!
                                Staat ook goed in dit maatpak...
                                Nog veel rijgenot ...

Het is mij niet echt duidelijk, maar de 2 bovenste rijen van het radiatorrooster lijken afgesloten?
                                Last edited by ; 14/03/2009, 19:47.

Comment

• Dit is nog een heel leuk filmpje .........................

Kurt Lotz präsentiert in der Motorshow TCS den neuen Audi Q5 3.0 TDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cold - play Bekijk Berichten
                                    Die stemcontrole is dat dan effectief de naam luidop zeggen .
                                    (en dan selecteerd hij automatisch die naam?)
                                    En werkt de navigatie ook met stemcontrole
                                    (bv. de straatnaam luidop zeggen?)
                                    Eerst stemcontrole activeren aan het stuur,en dan onmiddellijk spreken,vb : bellen Peeters,daarna kunt ge nog kiezen welk nummer,als uw gesprekspartner een mobiel en een vaste telefoon heeft.Navigatie en media zijn allemaal met de stem te bedienen

Comment

Yep . . . ik heb met de handgeschakelde een testrit gedaan, was zeker niet slecht . . . maar

Hele mooie wagen ! Soms vind ik het jammer dat ik ook geen S tronic heb. Maar ja, een mens moet keuzes maken

Comment

• dit is het allertofste draadje van heel aw

maar de glk is toch beter denkik

Comment

Lijkt mij super, deze Q5!
                                          Staat ook goed in dit maatpak...
                                          Nog veel rijgenot ...

Het is mij niet echt duidelijk, maar de 2 bovenste rijen van het radiatorrooster lijken afgesloten?
                                          Dat klopt . . .
                                          Bijgevoegde Bestanden

Comment

Working...
                                          X