Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Kuu5 Bekijk Berichten
    Hallo, ik stond voor dezelfde keuze en heb niet lang hoeven nadenken. Liever S-tronic dan 20 inch! (En ook ik ben nog geen 40 )

Ja... als leeftijd al bepalend wordt bij al dan niet manueel of automaat???

Heb in Kortenberg begin dit jaar ook met S-tronic getest, vond het een prachtige automaat
    met sublieme, snelle overbrenging doch de handmatige 6V bak bekoorde mij meer qua aanvoeling van je wagen.

Volgens mij kan een 20-jarige evengoed kiezen voor een automaat (mss niet op Q5 dan)
    als een chauffeur met meer dienstjaren...

Is een kwestie van persoonlijke voorkeuren denk ik. Niet soms?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Qcar Bekijk Berichten
      Is een kwestie van persoonlijke voorkeuren denk ik. Niet soms?
      100% mee akkoord !
      Ik geef toe dat het tussen de oren zit hoor !

Daarenboven moet ik wat rekening houden met het bedrijf en daar valt de S-Tronic in een minder gunstig fiscaal stelsel...

Hoewel ik nog nooit met een DSG of S-Tronic heb gereden ben ik er toch zeker van dat dit zeer goede automaten zijn...

Automaat rijden zie ik als een grote stap vooruit inzake rijcomfort !

Comment

• Iemand van de Q-eigenaars al reacties/commentaar gekregen van "de m/v in de straat" IRL (die mss niet zo'n bevoor(oor)deelde Q-kenner is)?

Goei het in de groep! Zodat we kunnen counteren... of bevestigen!

Comment

• Ik heb in mijn zoektocht naar een goede opvolger voor mijn E91 al verschillende keren ondervonden dat er wel wat mensen 'anti - SUV' zijn !

Je weet wel 'smaken en kleuren...', maar tijdens de testritten die ik reeds gedaan heb kreeg ik enkel positieve reacties over het uiterlijk van de Q5...

Enkel het vooroordeel over het hoge verbruik en 'slecht voor het milieu' kreeg ik ook wel eens te horen...

Voor mij is het een mooie wagen, mooi in proportie.
          Ik vergelijk met een break en die is visueel wat meer uitgerokken tov een Q5.

Gisteren zag ik nog eentje in Mechelen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Qcar Bekijk Berichten
            Iemand van de Q-eigenaars al reacties/commentaar gekregen van "de m/v in de straat" IRL (die mss niet zo'n bevoor(oor)deelde Q-kenner is)?

Goei het in de groep! Zodat we kunnen counteren... of bevestigen!
            En de min-punten voor jullie (die moeten er toch ook zijn (!)) ?
            Daar ben ik toch ook benieuwd naar...

Comment

• Hey forummers 'k heb vandaag goed nieuws gekregen...........spannend........
              mag 6 mei om de mijne, de Q5 't kan niet vlug genoeg meer gaan .............

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TFSI-Q Bekijk Berichten
                En de min-punten voor jullie (die moeten er toch ook zijn (!)) ?
                Daar ben ik toch ook benieuwd naar...
                Er zijn wel enkele kleinigheden die mij storen:
                • 12V van aansteker is er enkel indien contact aanstaat.
                • in de koffer zit links een afgesloten opbergvak en rechts een open vak met netje waar ik liever ook een gesloten vak zou hebben
                • blustoestel heeft geen plaats voorraan in wagen
                • bekerhouders aan armsteun zijn een doorn in mijn oog ( waar kan ik een afdekplaat op maat vinden? )
                • bijvullen van koelvloeistof is moeilijk omdat de vulopenining op een slechte plaats zit ( en er gaat 5 liter in dus wil ik rechtstreeks met de bidon kunnen gieten )
                sigpic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
                  Met alle respekt maar dit interieur ... Liever neutraal zwarte lederen bekleding. Ieder zijn goesting natuurlijk.

Ik moet wel zeggen dat irl het er veel beter uitziet ( mijn fototoestel heeft zijn beste tijd gehad en met het verkleinen van de foto via mspaint gaat ook veel kwaliteit verloren )

Het word tijd voor een volgende audimeet zodat we eens irl kunnen vergelijken!
                  sigpic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    een automaat leer je apprecieren, en das niet tijdens een testrit

zigeuners bollen al jaaaaaaren met automaten om hun sleurhutten en foorkramen, die ietske meer als 1300 kilo wegen, te trekken

als je nagaat in't verleden, zie je ook dat veel automatische versies, daarvoor niet bij vw, meer koppel hebben met een autmaat, omdat die er beter tegenkunnen (tenminste er ze er zijn er voor ontworpen)
                    Als ik het goed heb dan is de BMW 335D altijd met automaat uitgerust omdat een manuele stuk zou gaan wegens het hoge koppel.

Een automaat moet beter om kunnen met hoog koppel, BEHALVE de DSG-dingen en andere double clutch bakken. Schakelen snel en leuk maar zijn nogal fragiel heb ik gehoord. Vaak wordt dat een probleem boven de 320 NM, en om die reden vindt je ze vooral op benzineversies terug.

Ik haal hier enkele herinneringen boven, ik kan er hier en daar naast zitten maar dan zal er wel commentaar komen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                      Een automaat moet beter om kunnen met hoog koppel, BEHALVE de DSG-dingen en andere double clutch bakken. Schakelen snel en leuk maar zijn nogal fragiel heb ik gehoord. Vaak wordt dat een probleem boven de 320 NM, en om die reden vindt je ze vooral op benzineversies terug.

Ik haal hier enkele herinneringen boven, ik kan er hier en daar naast zitten maar dan zal er wel commentaar komen...
                      Inderdaad je zit er naast en dus commentaar
                      De Q5 3.0TDI is enkel met s-tronic te verkrijgen en beschikt over 500Nm.

Comment

• geen tiptronic meer?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                          geen tiptronic meer?
                          In de A5 nog wel, in de Q5 niet

Comment

• Wie zijn Q5 wordt er op dit moment gemaakt.......????

link: http://www.youtube.com/watch?v=3WcIu4JBsPY

Comment

• Vandaag heeft mijn dealer gebeld, met slecht, slecht en nog eens slecht nieuws!
                              Productieweek verplaatst van 11 naar 13

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door musa Bekijk Berichten
                                Vandaag heeft mijn dealer gebeld, met slecht, slecht en nog eens slecht nieuws!
                                Productieweek verplaatst van 11 naar 13
                                De mijne van week 10 naar week 11. Moest h'm normaal vandaag hebben, maar is nu nog maar (eindelijk) op transport richting hierheen ... volgende week heb ik h'm dan (mss) ein-de-lijk

Comment

1. B2F4U : 15 december 2.0TDI kwartsgrijs (4600 km)
                                  2. josy : 19 december 2.0TDI S-line ijszilver (15.190 km)
                                  3. Q5 caractere : 3 februari 3.0TDI oceaanblauw
                                  4. gingerbeat : 10 februari 2.0T-FSI kwartsgrijs
                                  5. lucas_boy : 3 maart 2.0TDI zwart (1.200 km)
                                  6. tiest : 13 maart 2.0TDI S-line zwart
                                  besteld maar nog niet geleverd
                                  1. musa : 27 maart 2.0TDI S-tronic kwartsgrijs
                                  2. TFSI-Q : eind maart 2.0TDI S-line ext. ijszilver
                                  3. koe foenf : 25 maart 2.0TDI S-Tronic amethystgrijs
                                  4. cold-play : 6 mei 2.0TDI lavagrijs
                                  5. kuu5: eind mei 2.0TFSI S-tronic ijszilver
                                  6. audiavanti : 09mei 2.0TFSI S-tronic kwartsgrijs
                                  7. Qcar: begin juni 2.0TDI fantoomzwart

Comment

• [quote=Koe Foenf;3306351]
                                    1. B2F4U : 15 december 2.0TDI kwartsgrijs (4600 km)
                                    2. josy : 19 december 2.0TDI S-line ijszilver (15.190 km)
                                    3. Q5 caractere : 3 februari 3.0TDI oceaanblauw
                                    4. gingerbeat : 10 februari 2.0T-FSI kwartsgrijs
                                    5. lucas_boy : 3 maart 2.0TDI zwart (1.200 km)
                                    6. tiest : 13 maart 2.0TDI S-line zwart
                                    besteld maar nog niet geleverd
                                    1. musa : 8 april 2.0TDI S-tronic kwartsgrijs
                                    2. TFSI-Q : eind maart 2.0TDI S-line ext. ijszilver
                                    3. koe foenf : 25 maart 2.0TDI S-Tronic amethystgrijs
                                    4. cold-play : 6 mei 2.0TDI lavagrijs
                                    5. kuu5: eind mei 2.0TFSI S-tronic ijszilver
                                    6. audiavanti : 09mei 2.0TFSI S-tronic kwartsgrijs
                                    7. Qcar: begin juni 2.0TDI fantoomzwart

Comment

• 't leven kan hard zijn ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91 Bekijk Berichten
                                        Klopt !

Enerzijds zit ik met het domme idee dat ik misschien wat jong ben voor een automaat
                                        Anderzijds vind ik de techniek met dubbele koppeling super en wil ik dit zeker eens proberen !

Nu ik hier de foto's van de 20" star velgen zie begin ik meer en meer te twijfelen.
                                        Ik vind ze te 'open' en zou eerder voor een 19" gaan...

Gelukkig het ik nog wat tijd om te twijfelen en te kiezen !

Ik blijf het hier alleszins volgen...
                                        Ik ben er ook 32 hoor, wat ga jij dan zeggen als je mij ziet rijden? Kijk eens naar die snotneus met zijn automaat

Velgen kan je evt. achteraf laten opzetten, maar voor een automaat is dat helaas te laat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door musa Bekijk Berichten
                                          Ik ben er ook 32 hoor, wat ga jij dan zeggen als je mij ziet rijden? Kijk eens naar die snotneus met zijn automaat

Velgen kan je evt. achteraf laten opzetten, maar voor een automaat is dat helaas te laat
                                          Absoluut mee eens. Ik rij al 5 jaar met DSG en ben er 29. Eens je met DSG of S-Tronic gereden hebt, wil je niks anders meer. De eerste keer je daarmee rijdt, heb je echt het idee "waw, de versnellingsbak has evolved...".
                                          Multitronic, dat vind ik een bak voor bompa's (op het gevaar af hier commentaar op te krijgen...)

Om exact die reden dat een automaat misschien wat "saai" en "oudbollig" zou zijn heb ik op mijn huidige wagen (A3 Sportback) schakellepels aan mijn stuur genomen. Ik denk dat ik ze 10 keer gebruikt hebt ofzo. Ik heb ze op mijn Q5 laten vallen. Beetje met gaspedaal spelen en die motor klimt ook gretig in de toeren.

By the way: mijn Q5 3.0 TDI S-line wit/zwarte dakrails 211pk is besteld. Officieel zou ik 'm hebben eind mei. Maar daar durf ik niet op hopen.
                                          Ik heb uiteindelijk 19 inch velgen van S-line genomen. Die 20 inch vond ik, net als E91 Tourer ook wat te open en bovenal heb ik die wielbogen eens in het echt gezien... Dat ziet er toch maar uit als een lapmiddel. En dat is het ook. Enfin, ik kan later nog altijd veranderen natuurlijk als 19 te klein moest blijken.

Comment

Working...
                                          X