Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

1. B2F4U : 15 december 2.0TDI kwartsgrijs (4600 km)
    2. josy : 19 december 2.0TDI S-line ijszilver (15.190 km)
    3. Q5 caractere : 3 februari 3.0TDI oceaanblauw
    4. gingerbeat : 10 februari 2.0T-FSI kwartsgrijs
    5. lucas_boy : 3 maart 2.0TDI zwart (1.200 km)
    6. tiest : 13 maart 2.0TDI S-line zwart
    besteld maar nog niet geleverd
    1. musa : 8 april 2.0TDI S-tronic kwartsgrijs
    2. TFSI-Q : eind maart 2.0TDI S-line ext. ijszilver
    3. koe foenf : 25 maart 2.0TDI S-Tronic amethystgrijs
    4. cold-play : 6 mei 2.0TDI lavagrijs
    5. kuu5: eind mei 2.0TFSI S-tronic ijszilver
    6. audiavanti : 09mei 2.0TFSI S-tronic kwartsgrijs
    7. Qcar: begin juni 2.0TDI fantoomzwart
    8. audicruiser5: eind mei / begin juni 3.0TDI S-line wit/zwarte dakrails

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door audicruiser5 Bekijk Berichten
      Absoluut mee eens. Ik rij al 5 jaar met DSG en ben er 29. Eens je met DSG of S-Tronic gereden hebt, wil je niks anders meer. De eerste keer je daarmee rijdt, heb je echt het idee "waw, de versnellingsbak has evolved...".
      Multitronic, dat vind ik een bak voor bompa's (op het gevaar af hier commentaar op te krijgen...)

Om exact die reden dat een automaat misschien wat "saai" en "oudbollig" zou zijn heb ik op mijn huidige wagen (A3 Sportback) schakellepels aan mijn stuur genomen. Ik denk dat ik ze 10 keer gebruikt hebt ofzo. Ik heb ze op mijn Q5 laten vallen. Beetje met gaspedaal spelen en die motor klimt ook gretig in de toeren.

By the way: mijn Q5 3.0 TDI S-line wit/zwarte dakrails 211pk is besteld. Officieel zou ik 'm hebben eind mei. Maar daar durf ik niet op hopen.
      Ik heb uiteindelijk 19 inch velgen van S-line genomen. Die 20 inch vond ik, net als E91 Tourer ook wat te open en bovenal heb ik die wielbogen eens in het echt gezien... Dat ziet er toch maar uit als een lapmiddel. En dat is het ook. Enfin, ik kan later nog altijd veranderen natuurlijk als 19 te klein moest blijken.
      Proficiat met uw bestelling
      Hoe gaat het er voor de rest nog uitzien? Wit is al een zéér mooi, maar gewaagde kleur!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cold - play Bekijk Berichten
        Wie zijn Q5 wordt er op dit moment gemaakt.......????

link: http://www.youtube.com/watch?v=3WcIu4JBsPY
        Prachtige video.

De manier waarop zelfs de koplamp gemonteerd wordt zegt al genoeg over de kwaliteit van Audi .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
          Prachtige video.

De manier waarop zelfs de koplamp gemonteerd wordt zegt al genoeg over de kwaliteit van Audi .
          Dat vindt ik dus ook, zelfs de naden (te dun/tedik)worden gecontroleerd op het laatste.

Comment

Dat vindt ik dus ook, zelfs de naden (te dun/tedik)worden gecontroleerd op het laatste.
            Dat is voor discussie vatbaar. Het verklaart alleszins de hoge prijs van Audi.

Als je hoge kwaliteit wil afleveren kan je ruwweg 2 strategieën hanteren:

1. Controleren, controleren en nog eens controleren, dat is dus heel duur

2. Process/product leadership, waarbij je de operationele processen zo goed meester bent dat je met een statistische zekerheid van pakweg 1 op vele miljoenen kan zeggen dat je niet MOET controleren dat de toleranties binnen de perken blijven.

De laatste strategie is véél moeilijker maar als je het goed aanpakt wel goedkoper. Als we de resultaten zien dan blijkt uit allerlei onderzoek dat de VAG-groep zeker geen leidership heeft wat betreft betrouwbaarheid van wagens. Dat is natuurlijk nog wel wat anders, maar dat hangt toch nauw samen met process/product leadership. Wat ben je bijv. met de wetenschap dat de naden van je lichten precies zijn als je een grotere kans hebt op pannes allerhande...

Comment

Is dat nu zo speciaal ? Al ooit in een autofabriek geweest ? Dat gebeurt bij de productie van elk merk.

Comment

• Maar hoe grondig wordt het bij elk merk gecontroleerd? Of heb je daar ook alle gegevens van?

Comment

• denk dat jwv50 een audi complex heeft

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door andy1980 Bekijk Berichten
                    denk dat jwv50 een audi complex heeft
                    Wie heeft er een Audi-complex, hij die een kriotische opmerking maakt of hij die van Audi zijn avatar maakt

Kom nu serieus, jullie gaan er van uit dat Audi de allerbeste kwaliteit levert en dat Audi zijn zaakje beter controleert dan al de rest. Dat is voorbarig om 2 redenen;

1. Jullie hebben zelf geen bewijzen dat het elders niet minstens even goed gebeurt. Dus als jullie dat in twijfel trekken moeten JULLIE met bewijzen komen, niet jwv50!

2. Een rechtsreeks gevolg van aandacht voor kwaliteit is betrouwbaarheid, en het blijkt al jaren op een stuk dat Audi in de middenmoot zit en VAG in de onderste regionen. Ik verwijs hiervoor naar:
                    • Het tweejaarlijkse onderzoek naar betrouwbaarheid per merk en type wagen uitgevoerd door een samenwerking van consumentenorganisaties in heel Europa met meer dan 15.000 deelnemers aan de testen! De resultaten worden tweejaarlijks in Test-Aankoop gepubliceerd.
                    • Testen waarbij VAG steeds als slechtste uit de hele reeks geteste wagens komt. Voor de disbelievers: http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=8221 met als mank punt de 2.0 TDI motor die evengoed in Audi wordt gebruikt!
                    • Hier een site waar reliebility index getoond wordt voor tweedehands auto's en dus niet voor 2-jarige auto's. Tip: vergelijk de plaatsen van Audi eens met de andere Europese merken!
                    Dat het niet allemaal kommer en kwel is bewijst dit artikel, maar toch. Ik vind dit alles geen basis om hoog van de toren te blazen. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat het met objectiviteit te maken heeft, maar alles met het willen geloven dat Audi de beste is.

Dus anderen niet beschuldigen complexen te hebben, eerst eens afvragen of je zelf wel neutraal KUNT denken!

Ik zeg hiermee niet dat Audi slechte wagens maakt, wel dat er geen reden is om te geloven dat het beter is qua kwaliteit bij Audi dan bij al de rest.
                    Last edited by ; 18/03/2009, 12:01.

Comment

• mijn SB is nog op komst en kan hem dus nog niet als avatar zetten

en hij die een kritische opmerking geeft, heb eigenlijk nog geen positieve opmerking gelezen van sommige

Comment

mijn SB is nog op komst en kan hem dus nog niet als avatar zetten

en hij die een kritische opmerking geeft, heb eigenlijk nog geen positieve opmerking gelezen van sommige
                        Positieve kritiek hoor je in verhouding tot negatieve kritiek nu eenmaal veel minder... Objectieve opmerkingen, bedenkingen en vooral veel nuance, daar gaat het om, maar de meeste topics op een autoforum zijn nu eenmaal in datzelfde bedje ziek...

Comment

mijn SB is nog op komst en kan hem dus nog niet als avatar zetten

Allee allee, even volwassen worden! Kritiek mag, positieve opmerkingen moeten niet en zijn ook niet te verwachten als men een bepaald merk/model niet mooi vindt of om andere redenen niet interessant vindt. Ga jij bij elk model commentaar posten en weeg jij je negatieve en positieve punten af?

Persoonlijk heb ik het ook moeilijk om positieve punten te vinden hoor... ik kan er niks aan doen. Audi maakt:
                          - Geen lelijke wagens
                          - Geen slechte wagens

Voor mij heeft Audi dus een grijs imago. Niet lelijk, niet slecht, redelijk duur maar duurder kan ook, geen risico's op vlak van design, massadealers die vooral oog hebben voor leasingmarkt, ...

Heb je gemerkt hoe ik niets negatiefs gezegd heb? Ik zie gewoon geen uitgesproken positieve punten dus ga ik daar ook geen fora over volschrijven. Audi is wel een fenomeen. Ik heb een paar vrienden die quasi-adept zijn en die kijken met een zeer gekleurde bril naar auto's.

Comment

• rustig blijven over volwassen worden!

Als een auto mij niet interesseert dan post ik ook niet, zowel nie negatief of positief maar hoe jullie hier constant in audi topic zitten posten om toch maar jullie gelijk te willen halen, kzou er mijn tijd nie in steken ze

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door musa Bekijk Berichten
                              Proficiat met uw bestelling
                              Hoe gaat het er voor de rest nog uitzien? Wit is al een zéér mooi, maar gewaagde kleur!
                              Q5 3.0TDI 211pk S-line
                              met Sport design exterieur pack
                              Wit, zwarte dakrails, mat zwarte omlijsting randen
                              Binnenin leder-alcantara sportzetels, zwarte dakhemel, zilver stiksels
                              - Adventure Plus pack
                              - Achterbank plus
                              - Acousting Parking System VR/AR
                              - Audi Drive Select dynamische stuurinrichting
                              - Audi Drive Select hydraulische demping
                              - Antidiefstalmoeren
                              - B&O Sound System
                              - Buitenspiegels pack 2
                              - Getinte ruiten
                              - Hill Hold Assist
                              - ISOFIX voorbereiding
                              - Koffermodule
                              - Lederen multifunctiestuur
                              - Telefooninstallatie
                              - Verlichtingspakket
                              - Xenon adaptive
                              - Zonder kentekens

Comment

rustig blijven over volwassen worden!

Als een auto mij niet interesseert dan post ik ook niet, zowel nie negatief of positief maar hoe jullie hier constant in audi topic zitten posten om toch maar jullie gelijk te willen halen, kzou er mijn tijd nie in steken ze
                                Ik schrijf ook in enkele andere topics. Dit is en blijft een topic om over auto's te discuteren en wie een uitspraak doet moet kunnen verdragen dat iemand daar commentaar op heeft. Zoniet moet je maar geen onoverwogen uitspraken doen. Dit topic is evenveel van mij als van jou!

Ik kan net zeggen dat iedereen die alleen maar verheerlijkende en kritiekloze commentaar heeft op de Audi Q5 best verkast naar het Audi lovers topic. DAAR zal je mij niet zien posten hoor! Kritiekloze adoratie vervuilt dit topic. Ik heb hierboven al iemand gezien die negatieve reacties VROEG omdat Audi hier alleen maar aanbeden wordt.

Een Audi-lover zal zeggen: maar er is geen negatieve kritiek. Een neutrale gast met kritsiche ingesteldheid zal HOPEN commentaar kunnen geven, maar die wordt dan weggehoond, zoals éne gast hierboven die eens dacht een objectieve test te moeten doen Hoe naief!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door audicruiser5 Bekijk Berichten
                                  Q5 3.0TDI 211pk S-line
                                  met Sport design exterieur pack
                                  Wit, zwarte dakrails, mat zwarte omlijsting randen
                                  Binnenin leder-alcantara sportzetels, zwarte dakhemel, zilver stiksels
                                  - Adventure Plus pack
                                  - Achterbank plus
                                  - Acousting Parking System VR/AR
                                  - Audi Drive Select dynamische stuurinrichting
                                  - Audi Drive Select hydraulische demping
                                  - Antidiefstalmoeren
                                  - B&O Sound System
                                  - Buitenspiegels pack 2
                                  - Getinte ruiten
                                  - Hill Hold Assist
                                  - ISOFIX voorbereiding
                                  - Koffermodule
                                  - Lederen multifunctiestuur
                                  - Telefooninstallatie
                                  - Verlichtingspakket
                                  - Xenon adaptive
                                  - Zonder kentekens
                                  Fukkiduk, en welk gat slaat zoiets in de portemonnee? 65k...?

Comment

• On topic...

Enkele vraagjes over de achteruitrijcamera van de Q5:
                                    - de camera zit naast de nummerplaatverlichting vermoed ik ?
                                    - komen er hulplijnen op het scherm die meedraaien afhankelijk van je stuurhoek (cfr. X5)
                                    - Audi spreekt van een langere levertijd bij deze optie, hoelang dan wel ?

Comment

• ale laten we maar terug on topic gaan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91 Bekijk Berichten
                                        On topic...

Enkele vraagjes over de achteruitrijcamera van de Q5:
                                        - de camera zit naast de nummerplaatverlichting vermoed ik ?
                                        - komen er hulplijnen op het scherm die meedraaien afhankelijk van je stuurhoek (cfr. X5)
                                        - Audi spreekt van een langere levertijd bij deze optie, hoelang dan wel ?
                                        Ik heb geen ervaring met die camera, maar ergens in een test gelezen dat de camera soms vervuild kan raken en daardoor het zicht heel wat minder wordt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                                          Fukkiduk, en welk gat slaat zoiets in de portemonnee? 65k...?
                                          Car Configurator ! -- 66.800euro brutoprijs

Zalige motor natuurlijk, verder super uitgerust !

Persoonlijk vind ik het toch ook aan de dure kant, voor die prijs stel je een mooie X5 samen...
                                          Maar ieder zijn smaak natuurlijk !

Comment

Working...
                                          X