Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• nieuw en effe aanmelden

A4 besteld in oktober maar na voorstelling Q5n, A4 afegd (ging nog net) en blind omgezet naar Q5. Geleverd op vrijdag 13(!) feb. en thans 7300km.

Kwam op dit forum terecht omdat ik zoekende ben. Door de blinde bestelling heb ik de niet Boose installatie genomen. Fout. Omzelfde redenen diende ik bij afhaling vast te stellen dat elec. verstelbare zetels niet in de gevraagde pacs inbegrepen waren. Dat de achterbank verstelbaar is, was toen nog niet geweten. Ook de centrale airco voldoet niet.

Auto zelf (3.0 Tdi auto) is geweldig, rijdt geweldig verbruik valt mee (gemiddelde snelhei 40 en verbruik 10l).

Vraag is welke aanpassing er nog mogelijk zijn ?(sound - mmi snufjes - adaptive cruise control ipv gewoon edm)

Ondanks voorgaande blijf ik bij mijn keuze - beste audi ooit (ervaring A6,A3 en A4)

Comment

• PROFICIAT, aan alle nieuwe Q-eigenaars!
      De groep wordt groter en groter...
      Zullen ng veel ervaringen kunnen uitwisselen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GREYBART Bekijk Berichten
        A4 besteld in oktober maar na voorstelling Q5n, A4 afegd (ging nog net) en blind omgezet naar Q5. Geleverd op vrijdag 13(!) feb. en thans 7300km.

Kwam op dit forum terecht omdat ik zoekende ben. Door de blinde bestelling heb ik de niet Boose installatie genomen. Fout. Omzelfde redenen diende ik bij afhaling vast te stellen dat elec. verstelbare zetels niet in de gevraagde pacs inbegrepen waren. Dat de achterbank verstelbaar is, was toen nog niet geweten. Ook de centrale airco voldoet niet.

Auto zelf (3.0 Tdi auto) is geweldig, rijdt geweldig verbruik valt mee (gemiddelde snelhei 40 en verbruik 10l).

Vraag is welke aanpassing er nog mogelijk zijn ?(sound - mmi snufjes - adaptive cruise control ipv gewoon edm)

Ondanks voorgaande blijf ik bij mijn keuze - beste audi ooit (ervaring A6,A3 en A4)
        Zwakke dealer; ik had mijn Q5 reeds in augustus ( Duitsland ) samengesteld (besteld in oktober) en wist perfect welke opties mogelijk en combineerbaar waren; wel waren er toen enkele opties nog niet verkrijgbaar zoals verstelbare achterbank, S-line exterieur en airbags achteraan die ik wel zou gewild hebben ( deze opties waren pas in 2009 beschikbaar )
        Aanpassingen zullen wel mogelijk zijn best eens bij de dealer luisteren.
        bij welke dealer heb je gekocht?
        sigpic

Comment

• Mail te Brussel - moest D'Ieteren garage zijn. Afzeggen van A4 op laatste nippertje heeft ook wel meegespeeld.

Blijf tevreden enkel niet echt van de standaard geluidsinstallatie. Raad ieder aan om de boose te nemen.

Comment

• ik heb het audi sound system besteld.
            Over de bang en olufsen upgrade zijn de duitsers gemiddeld nogal ontevreden.
            Misschien stellen ze daar te hoge eisen????

Comment

• Vandaag de Q5 eens gaan testrijden. Was een 2.0TDI met 163pk en redelijk 'karig' uitgerust.
              Qua design echt een pracht van een wagen, interieur was fantastisch (dat nieuwe MMI is heerlijk ), zoals we gewoon zijn bij Audi. Het exterieur kan ik echt smaken, afmetingen zijn perfect voor mij, zeker in vergelijking met de Q7.

Tijdens het rijden had ik er echter geen "wow" gevoel bij, dan liever een meer sportieve (of meer sportiever uitziende) auto. Leg er een andere motor in en dan misschien, maar toch liever een A5 (of een A4).

Comment

• hallo,

ben nu al een week in het bezit van een Q5 2.0Tdi

ik weet nu niet meer of bij het openen van de wagen op klaarlichte dag de led lichten aanspringen of gebeurt dit alleen wanneer het bijna donker is ?

deze vraag omdat ik twijfel of het zo was of niet ... op klaarlichte dag alleen bij mij de pinklichten bij het openen .. is dit zo ?

groet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door peerken Bekijk Berichten
                  hallo,

ben nu al een week in het bezit van een Q5 2.0Tdi

ik weet nu niet meer of bij het openen van de wagen op klaarlichte dag de led lichten aanspringen of gebeurt dit alleen wanneer het bijna donker is ?

deze vraag omdat ik twijfel of het zo was of niet ... op klaarlichte dag alleen bij mij de pinklichten bij het openen .. is dit zo ?

groet
                  Leds gaan aan vanaf het donker genoeg is; je kan via de mmi wel de gevoeligheid van de sensor instellen waardoor de lichten sneller zullen aangaan.
                  Op klaarlichte dag zullen enkel knipperlichten gaan bij het openen en van zodra contact opstaat zullen ook de Leds branden.
                  Last edited by B2F4U; 30/03/2009, 09:41.
                  sigpic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
                    Vandaag de Q5 eens gaan testrijden. Was een 2.0TDI met 163pk en redelijk 'karig' uitgerust.
                    Qua design echt een pracht van een wagen, interieur was fantastisch (dat nieuwe MMI is heerlijk ), zoals we gewoon zijn bij Audi. Het exterieur kan ik echt smaken, afmetingen zijn perfect voor mij, zeker in vergelijking met de Q7.

Tijdens het rijden had ik er echter geen "wow" gevoel bij, dan liever een meer sportieve (of meer sportiever uitziende) auto. Leg er een andere motor in en dan misschien, maar toch liever een A5 (of een A4).
                    Er bestaat ook nog een 3.0TDI
                    Een Q5 kan zeer vlot mee in het verkeer maar kan je natuurlijk niet vergelijken met een A5; Q5 is en blijft een SUV en geen sportcar.
                    sigpic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten
                      Er bestaat ook nog een 3.0TDI
                      Een Q5 kan zeer vlot mee in het verkeer maar kan je natuurlijk niet vergelijken met een A5; Q5 is en blijft een SUV en geen sportcar.
                      Tuurlijk, het is een totaal andere auto. Ik bedoelde dus dat ik meer voor de sportauto ben dan een SUV Daarbuiten is het een heerlijke auto om mee te rijden!

Comment

• collega van mijn werk heeft vrijdag een Q5 besteld, levering half juni en ik met mijn A3 sportback 6 febr besteld en levering staat op eind juni

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door andy1980 Bekijk Berichten
                          collega van mijn werk heeft vrijdag een Q5 besteld, levering half juni en ik met mijn A3 sportback 6 febr besteld en levering staat op eind juni

Nu bestellen en levering voorzien voor half juni?
                          Zeg maar tegen u collega dat het enkele weken langer zal duren!!

Comment

• dat hebben ze gezegd tegen haar, ik kan het ook moeilijk geloven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door andy1980 Bekijk Berichten
                              dat hebben ze gezegd tegen haar, ik kan het ook moeilijk geloven
                              Is nochthans mogelijk ...
                              Onze Q5 werd begin januari besteld en werd vorige week geleverd.
                              ~ 2,5 maand.

Comment

• de levertijden zijn stukken korter geworden heb ik dit weekend vernomen, binnen de 3 maanden heb je je wagen

Comment

• was het maar ook zo bij de A3 SB

Comment

• Ik zou graag mijn fietsen vervoeren binnenin mijn Q5. Thule heeft een fietsendrager Thule Indoor 592 maar de handelaars die die verkopen weten niet of die in de Q5 past (ze weten het ook niet voor de Q7). Heeft iemand hier ervaring mee?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joke Bekijk Berichten
                                      Ik zou graag mijn fietsen vervoeren binnenin mijn Q5. Thule heeft een fietsendrager Thule Indoor 592 maar de handelaars die die verkopen weten niet of die in de Q5 past (ze weten het ook niet voor de Q7). Heeft iemand hier ervaring mee?
                                      Dit lukt als je (in mijn geval althans) de zadelpen uit je fiets haalt. Ik spreek hier wel over een mtb (fully, maat large).
                                      Maar toch heb ik voor een fietsendrager(Thule EuroClassic) op de trekhaak geopteerd. Ik vreesde wat voor mijn interieur (modder, vet, haperingen aan dakhemel, enz,.....)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TFSI-Q Bekijk Berichten
                                        Is nochthans mogelijk ...
                                        Onze Q5 werd begin januari besteld en werd vorige week geleverd.
                                        ~ 2,5 maand.
                                        Bij mij nochtans niet het geval...
                                        Besteld 27 dec. en is nog steeds niet aangekomen.
                                        Voor een TDI moet je waarschijnlijk langer wachten dan voor een TFSI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichten
                                          de levertijden zijn stukken korter geworden heb ik dit weekend vernomen, binnen de 3 maanden heb je je wagen
                                          Klopt zeker !

Vorige week zei de dealer dat de leveringen al voor juni zijn... (als je dan bestelde)
                                          Enkel een S-Tronic moet je 2 maanden extra op wachten !

Comment

Working...
                                          X