Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hey,

Ik overweeg om (heel) binnenkort mijn Touareg te vervangen.

Wat denken jullie?
    Is de Q5 een waardige opvolger, of kies ik beter voor een A4 Allroad om wat vlotter door het verkeer te komen? (ook al vanaf juni leverbaar!)

Graag jullie mening daaromtrent.

Greetz,

Stelo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stelo Bekijk Berichten
      Hey,

Wat denken jullie?
      Is de Q5 een waardige opvolger, of kies ik beter voor een A4 Allroad om wat vlotter door het verkeer te komen? (ook al vanaf juni leverbaar!)

Greetz,

Stelo
      Ruimtelijk is de Q5 kleiner dan de Touareg en iets groter dan de A4 allroad.

Door o.a. het lagere zwaartepunt t.o.v. de meeste suv-concurrenten, heeft de Q5 een zeer degelijke wegligging, waarbij z'n bochtgedrag toch voorbeeldig mag genoemd worden.
      De allroad zou het theoretisch nog iets beter moeten doen, maar volgens mij is dit verschil te verwaarlozen (toch in deze categorie van 'hogere' wagens).

De Q5 kan, met het huidige motorenaanbod, als 'voldoende vlot' beschouwd worden.
      Men kan ook beroep doen op enkele zwaardere motoren (w.o. 3.0 TDI), als je nog dynamischer uit de hoek wilt komen.
      De A4 Allroad zal, ter vergelijking (met zelfde motor), net iets sneller moeten zijn.
      Beide zijn echter geen sportwagens!

Een testrit is toch aangewezen om jouw pro' sen contra's, van de te vergelijken wagens, te achterhalen.

Comment

• Vandaag op de E313 een witte Q5 met zwarte dakrails zien rijden. Alleen stond hij op een trailer en was hij compleet in de prak gereden vooraan.

Pure horror, want ik heb net dezelfde uitvoering gekozen alleen was het geen s-line. Dat kon ik gelukkig nog zien aan de witte plafonds binnenin, want aan de voorkant kon je compleet niet meer afleiden of het ooit een s-line was geweest...

Comment

Hey,

Wat denken jullie?

Greetz,

Stelo
          Je moet er inderdaad rekening mee houden dat de Q5 een pak kleiner is dan een Touareg. Maar als je een A4 Allroad overweegt, is dat misschien niet zo'n probleem. Verder hou ik wel van de Q5 omdat het een echte 'performance suv' is. De A4 Allroad heeft toch een wat ander profiel en - smaken verschillen - over het algemeen vind ik die offroad breaks zo'n beetje vis noch vlees. Zeker als je dan naar de prijs kijkt, vind ik de Q5 meer waar voor zijn geld in vergelijking met een A4 Allroad. Maar de beste manier om je te overtuigen, is een testrit.

Comment

• ik heb mijn Q5 offlroad helaas moeten afbestellen omdat de 2 liter offroad nog niet met xenons te leveren was.
            Nu heb ik een s-Line exterieur en interieur in daytona grijs besteld met alles er op en aan.
            Helaas kon ik wéér niet de velgen hierop krijgen die ik wou: de 20 duims met 5 segmentspeichen....
            Ik heb dus de 20 duimers met de dubbele zevenspaak moeten nemen
            Is er iemand geinteresseerd om deze bij uitlevering over te nemen??
            Gaan niet voor een spotprijs weg!

Last edited by ; 02/04/2009, 23:39.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rz133 Bekijk Berichten
              ik heb mijn Q5 offlroad helaas moeten afbestellen omdat de 2 liter offroad nog niet met xenons te leveren was.
              Nu heb ik een s-Line exterieur en interieur in daytona grijs besteld met alles er op en aan.
              Helaas kon ik wéér niet de velgen hierop krijgen die ik wou: de 20 duims met 5 segmentspeichen....
              Ik heb dus de 20 duimers met de dubbele zevenspaak moeten nemen
              Is er iemand geinteresseerd om deze bij uitlevering over te nemen??
              Gaan niet voor een spotprijs weg!

Ik denk dat Tiest dit opgelost heeft door geen s-line interieur te nemen.
              Zo kon hij beschikken over deze gewenste velgen.

Comment

• Vandaag ben ik verenigd met mijn Q5
                Mijn eerste indruk wil ik delen met jullie, maar laat mij eventjes bekomen
                van wat ik aan het meemaken ben!!!
                Ik vindt hier echt, maar dan ook echt geen woorden voor!!!
                Straks volgen mss enkele foto's, laat mij nu eventjes verder genieten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door musa Bekijk Berichten
                  Vandaag ben ik verenigd met mijn Q5
                  Proficiat ! Je word er helemaal emo van, precies ...
                  'k kan er van mee spreken: genieten van er mee te rijden & er naar te kijken
                  Zal dit WE ook eens wat fotokes proberen te posten ... nu ga ik nog wat rijden

Enjoy !
                  Last edited by ; 03/04/2009, 18:13.

Comment

Hey,

Wat denken jullie?

Greetz,

Stelo
                    Is dat de enige keus

Comment

• Gefeliciteerd en veel rijplezier!
                      Knappe foto's trouwens...

Comment

Proficiat!

Geniet ervan, maar hou het een beetje gezond hé... je gaat toch kunnen slapen vannacht?

Comment

proficiat met je nieuwe aanwinst
                          die van mij zit een beetje op achterstand in week 11 Q5 geworden dan uitgepikt voor grondige kontrole begin deze week week 14 chassienummer gekregen en dan op transport gezet maar nog altijd niet in belgie ik wacht ongedurig

Comment

• Ik ben een gelukkig mens!
                            Zoals jullie willen emoties onder controle houden
                            Enkele foto's.
                            Bijgevoegde Bestanden

Comment

• @ musa en koefoenf

Nogmaals proficiat en vele rijplezier toegewenst.(dat zal wel niet mankeren )
                              Het zijn beide prachtige wagens al vind ik de interieurs persoonlijk wat minder.
                              Ik weet niet of jullie veelrijders zijn?; dan had ik alvast geopteerd voor sportzetels, want naar mijn gevoel geven de standaardzetels net niet genoeg steun.
                              Nu eerlijkheidshalve moet ik eraan toevoegen ik heb er hoop en al een uurtje in rond heb gereden.

@ Q5 -rijders

Ik ben benieuw naar jullie brandstofverbruik.: volgens de B(oord)C(omputer) EN aan de pomp. (liters*100/kmaantal).
                              Ik tank steeds aan dezelfde pomp (firmatankkaart) en ik heb een vermoeden dat er iets niet 100% klopt.
                              Mss is www.Spritmonitor.de een handige tool.
                              Ik heb er alvast een pagina: http://www.spritmonitor.de/en/detail/320717.html

Comment

• nieuw als gebruiker

Hallo allen,

ik ben nieuw op dit forum, heb eventjes het forum gevolgd,
                                vindt dit interssant en vooral de foto's.
                                hierbij mijn eerste bericht.

volgende week komt mijn Q5 binnen.

aangekocht 25 jan 09, levering week 15
                                heb eventjes garage Lagrou gebeld, die bevestigde dat hij volgende week geleverd wordt.

besteld:
                                TDI 2.0L 163 pk
                                S-Tronic
                                kleur: kwarts Grijs
                                + allerhande opties.

daar ik ook in een rolstoel zit wordt die in week 16
                                aangepast met bediening van de gas en rem aan het stuur

eind week 16 kan ik de baan op.

ik denk de eerste te zijn met de aanpassing,
                                daarom zal ik ook foto's van de aanpassing op het forum zetten.
                                wie weet zijn er nog zoals in mijn geval.

ik wens iedereen succes met hun Q5

Comment

Ik ben een gelukkig mens!
                                  Enkele foto's.

kwartsgrijsvanbuiten identiek aan de mijne
                                  sigpic

Comment

Ik ben een gelukkig mens!
                                    Enkele foto's.
                                    Foto's genomen op de parking van de UA in Wilrijk?

Comment

Working...
                                    X