Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Q5-triker Bekijk Berichten
    Hallo allen,

ik ben nieuw op dit forum, heb eventjes het forum gevolgd,
    vindt dit interssant en vooral de foto's.
    hierbij mijn eerste bericht.

volgende week komt mijn Q5 binnen.

aangekocht 25 jan 09, levering week 15
    heb eventjes garage Lagrou gebeld, die bevestigde dat hij volgende week geleverd wordt.

besteld:
    TDI 2.0L 163 pk
    S-Tronic
    kleur: kwarts Grijs
    + allerhande opties.

daar ik ook in een rolstoel zit wordt die in week 16
    aangepast met bediening van de gas en rem aan het stuur

eind week 16 kan ik de baan op.

ik denk de eerste te zijn met de aanpassing,
    daarom zal ik ook foto's van de aanpassing op het forum zetten.
    wie weet zijn er nog zoals in mijn geval.

ik wens iedereen succes met hun Q5

Hi,

Welkom Q5-striker. Proficiat met uw uitstekende keuze & veel plezier ermee. Als je vragen hebt over dit machien, shoot away !!

Comment

• Toch mooi om lezen dat iedere nieuwe Q-eigenaar zoooo blij is met zijn (mooi) blik-op-wielen!!!

Alvast veel plezier gewenst aan zij die er pas mee kunnen bollen, enjoy your ride

'k Hoop snel ook eens iets te horen van mijn bestelde Q-koets... geduld raakt op na het zien van al dat mooi's bij andere forumleden

Comment

Hallo allen,

heb eventjes garage Lagrou gebeld, die bevestigde dat hij volgende week geleverd wordt.

besteld:
        TDI 2.0L 163 pk
        S-Tronic
        + allerhande opties.

Ken zelf ook iemand met aangepaste Q7. Is technisch wel zeeer verzorgd en practisch uitgevoerd.
        Hij heeft ook de achteruitrijcamera, is voor hem onmisbaar.
        Bij jou ook aanwezig?

Comment

• neen, geen achteruitrijcamera, rijd nu met monovolume wagen,
          en heb momenteel geen problemen met achteruit te rijden.
          wel acousting parking system VR/AR

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door audicruiser5 Bekijk Berichten
            Foto's genomen op de parking van de UA in Wilrijk?
            Foto's inderdaad genomen op de parking van de UA. Héél attent van u audicruiser
            Mijn zoon speelt voor KFCO Wilrijk, vandaar dat de foto's daar zijn genomen.

Comment

• Hoi Q5-fans,

Deze namiddag ben ik langsgeweest bij mijn Audi concessiehouder, Delbar te Moeskroen.

Aldaar heb ik van zowel de Q5 en de A4 Avant de afmetingen opgenomen in de kofferruimte en op de achterbank.
              Dit is zeker belangrijk aangezien mijn zoon (17 jaar) vaak moet rondgevoerd worden met zijn gitaar en bijhorende gitaarversterker en kleine PA. Dit lukt in mijn huidige Touareg perfect.
              In de A4 Avant (en dus ook Allroad) zou dit een probleem zijn, aangezien de kofferruimte een 5-tal cm smaller is, en vooral een dikke 10 cm lager.
              De Q5 daarentegen heeft een omzeggens identieke kofferinhoud (dus ook in breedte en hoogte) als een Touareg. Daaromtrent was ik dus aangenaam verrast.

Dus staat mijn Touareg nu te koop, en vanaf het ogenblik dat die verkocht is ga ik een bestelbon tekenen voor een Q5, voorzien van het Allroad-pakket.

En nu maar hopen dat het een beetje wil vlotten hé... ;-)

Groetjes,

Stelo

Comment

• @ Q5-rijders :

Wat vinden jullie van de schakelindicator? Deze doet mij schakelen in heel wat lagere toeren dan ik gewoon ben (handgeschakelde 2.0 TDI).

Verder een heel aangename wagen, die Q5! Toch spijtig dat er iets te weinig opbergvakken zijn. Die zichtbare bekerhouders in de middenconsole bijvoorbeeld, mochten van mij best een afsluitbaar opbergvakje zijn.

Over de 163pk TDI kan ik nog niet veel oordeel vellen, daar we deze nog aan het inrijden zijn. Toch lijkt deze motor geen probleem te hebben om dit suv'tje vooruit te stuwen.

Ondertussen zie ik toch vrij regelmatig een Q5 op de baan ... de verkoop zal vermoedelijk een suc6 worden!
                Last edited by ; 04/04/2009, 22:09.

Comment

• [quote=josy;3334679]@ musa en koefoenf

Nogmaals proficiat en vele rijplezier toegewenst.(dat zal wel niet mankeren )
                  Het zijn beide prachtige wagens al vind ik de interieurs persoonlijk wat minder.
                  Ik weet niet of jullie veelrijders zijn?; dan had ik alvast geopteerd voor sportzetels, want naar mijn gevoel geven de standaardzetels net niet genoeg steun.
                  Nu eerlijkheidshalve moet ik eraan toevoegen ik heb er hoop en al een uurtje in rond heb gereden.

Hallo josy,

Bij u bestelling moet je éénmaal knopen doorhakken hé.
                  Wat is voor wie belangrijk!
                  Natuurlijk had ik hem liever in S-line uitvoering met 19" velgen(ging achteraf geplaats worden maar door andere prioriteiten gaat dit tijdelijk niet lukken).
                  Voor ons waren de opties S-tronic, GPS(MMI) belangrijker dan deze de opties boven vermeld zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TFSI-Q Bekijk Berichten
                    @ Q5-rijders :

Wat vinden jullie van de schakelindicator? Deze doet mij schakelen in heel wat lagere toeren dan ik gewoon ben (handgeschakelde 2.0 TDI).

Verder een heel aangename wagen, die Q5! Toch spijtig dat er iets te weinig opbergvakken zijn. Die zichtbare bekerhouders in de middenconsole bijvoorbeeld, mochten van mij best een afsluitbaar opbergvakje zijn.

Over de 163pk TDI kan ik nog niet veel oordeel vellen, daar we deze nog aan het inrijden zijn. Toch lijkt deze motor geen probleem te hebben om dit suv'tje vooruit te stuwen.

Ondertussen zie ik toch vrij regelmatig een Q5 op de baan ... de verkoop zal vermoedelijk een suc6 worden!
                    De S-tronic schakelt inderdaad op zéér lage toeren!
                    Maandag ga ik langs bij mijn dealer, zal ereens achter informeren.

Weinig opbergvakken, bekerhouders in middenconsole is inderdaad
                    Onder de zetels(vooraan) zitten wel opbergvakjes.

Comment

• [quote=TFSI-Q;3335707]@ Q5-rijders :

De S-tronic schakelt inderdaad op zéér lage toeren.
                      Maandag ga ik langs bij mijn dealer, zal er eens achter vragen.

Weinig opbergvakken, bekerhouders middenconsole is inderdaad
                      Onder de zetels(vooraan) zitten wel opbergvakjes.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stelo Bekijk Berichten
                        Hoi Q5-fans,

Deze namiddag ben ik langsgeweest bij mijn Audi concessiehouder, Delbar te Moeskroen.

Aldaar heb ik van zowel de Q5 en de A4 Avant de afmetingen opgenomen in de kofferruimte en op de achterbank.
                        Dit is zeker belangrijk aangezien mijn zoon (17 jaar) vaak moet rondgevoerd worden met zijn gitaar en bijhorende gitaarversterker en kleine PA. Dit lukt in mijn huidige Touareg perfect.
                        In de A4 Avant (en dus ook Allroad) zou dit een probleem zijn, aangezien de kofferruimte een 5-tal cm smaller is, en vooral een dikke 10 cm lager.
                        De Q5 daarentegen heeft een omzeggens identieke kofferinhoud (dus ook in breedte en hoogte) als een Touareg. Daaromtrent was ik dus aangenaam verrast.

Dus staat mijn Touareg nu te koop, en vanaf het ogenblik dat die verkocht is ga ik een bestelbon tekenen voor een Q5, voorzien van het Allroad-pakket.

En nu maar hopen dat het een beetje wil vlotten hé... ;-)

Groetjes,

Stelo
                        Succes met de verkoop van uw touareg ( verkoop 2é hands vlot niet echt momenteel )
                        Volgens forumlid rz133 is bij het offroad-pack geen xenon beschikbaar en worden ze pas vanaf september geleverd.
                        Ik heb al gelezen dat het offroad-pack ook achteraf kan geplaatst worden ( zal natuurlijk wel duurder zijn )
                        sigpic

Comment

@ Q5-rijders :

Schakelindicator uitschakelen via MMI volgens die indicator moet je al een versnelling hoger gaan vanaf 1500 toeren dit is enkel nuttig als je traag rijdt, bij sportieve rijstijl niet van toepassing maar de wagen verbruikt dan wel ietsje meer

Die bekerhouders storen mij ook; er zou een afdekplaatje beschikbaar zijn ( zie A4 forum )

Ik heb tot op heden nog maar een 5 tal Q5'ers gezien op de baan ze blijven een zeldzaamheid en maar goed ook
                          sigpic

Comment

Hallo allen,

besteld:
                            TDI 2.0L 163 pk
                            S-Tronic
                            + allerhande opties.

Proficiat !

By the way: Lagrou rules !
                            2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                            2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                            2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten

Die bekerhouders storen mij ook; er zou een afdekplaatje beschikbaar zijn ( zie A4 forum )
                              Bedankt voor de tip!
                              Afdekplaatje zal ik pogen op te zoeken.

Tijdens het aktiveren van de knipperlichten, wordt de LED- dagrijverlichting aan de desbetreffende kant uitgeschakeld. (Ik meen dit nog ergens gelezen te hebben?)
                              Is dit normaal? Kan dit via MMI anders ingesteld worden?
                              (ik vind hiervan niets terug in de meegeleverde handleiding).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door musa Bekijk Berichten
                                Ik ben een gelukkig mens!
                                Zoals jullie willen emoties onder controle houden
                                Enkele foto's.
                                Pfieuw, zo'n koe5 is kleeeeeeeeeein

Comment

Bedankt voor de tip!
                                  Afdekplaatje zal ik pogen op te zoeken.

Tijdens het aktiveren van de knipperlichten, wordt de LED- dagrijverlichting aan de desbetreffende kant uitgeschakeld. (Ik meen dit nog ergens gelezen te hebben?)
                                  Is dit normaal? Kan dit via MMI anders ingesteld worden?
                                  (ik vind hiervan niets terug in de meegeleverde handleiding).
                                  Schakel niet uit, de lichtsterke is enkel minder.
                                  Dit kan volgens mij niet aangepast worden via MMI.

Comment

• Het is idd zoals josy zegt, de LED-dagrijverlichting schakelt niet uit maar de lichtsterkte wordt minder. Is zo gedaan om de pinker beter te laten opvallen. Als het donker is en de xenon's branden mee, dan gebeurt dit niet (omdat het dan donker genoeg zou moeten zijn om de pinker te laten opvallen).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten

Heb je een link naar dergelijke afdekplaatjes?
                                      M'n zoekwerk heeft niets opgebracht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                        Het is idd zoals josy zegt, de LED-dagrijverlichting schakelt niet uit maar de lichtsterkte wordt minder. Is zo gedaan om de pinker beter te laten opvallen.
                                        Ok, ... normaal dus... (veiligheid gaat voor op het estethische )
                                        En inderdaad, de knipperlichten vallen meer op.

Comment

• mooi om te zien

Q5 zoals afgesporken week 15 binnen !!
                                          nog maar de eerste dag van week 15 en kreeg deze morgen telefoontje,
                                          dat de wagen binnen is.

vlug papieren op gehaald en eerste foto's genomen.

morgen wagen op halen en direct binnen voor aanpassing rem en gas aan het stuur.

nog eventjes wachten en dan zal het genieten zijn !!
                                          Bijgevoegde Bestanden

Comment

Working...
                                          X