Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door TFSI-Q Bekijk Berichten
    Sorry, maar ik begrijp uw reactie niet ...
    Nergens beweer ik dat de Q5 groter is dan de X5!
    Nergens beweer ik dat Audi optechnisch vlak superieur is t.o.v. BMW.

Beweren dat de Q5 te duur is ... kan best zijn, maar niet voor iedereen, daar de Q5 verkocht wordt.
    Bovendien is het een feit dat ieder z'n prioriteiten stelt bij een wagen en voor een bepaalde (meerdere) faktor(en) meer centjes neertelt.
    De ene zal z'n budget eerder besteden aan vele pk's, de andere zal voor z'n budget een grotere wagen verkiezen, nog een ander wilt comfort, ... of een combinatie ervan ...
    En dit laatste heeft met eender welk merk te maken ...
    Jaja ik begrijp het wel, maar ik wil gewoon zeggen dat als straks de pintjes op café even duur zijn als de Leffe, dat iedereen Leffe drinkt en dat enkel diegenen die absoluut een pint willen er de in verhouding véél te dure prijs voor zal betalen!

Iedereen kan in dat geval een pint kopen, maar weinigen zullen dat effectief doen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
      Jaja ik begrijp het wel, maar ik wil gewoon zeggen dat als straks de pintjes op café even duur zijn als de Leffe, dat iedereen Leffe drinkt en dat enkel diegenen die absoluut een pint willen er de in verhouding véél te dure prijs voor zal betalen!

Iedereen kan in dat geval een pint kopen, maar weinigen zullen dat effectief doen

Ik snap het vergelijk niet; een kale X5 3.0 benzine kost in Nederland € 75.000 en een kale Q5 2.0 kost € 50.000. behoorlijk verschil, ook in de motor maar dat kan het verschil van € 25.000 niet zijn.

Comment

• Vlug wat voor meerwaarde zorgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door audiavanti Bekijk Berichten
          Ik snap het vergelijk niet; een kale X5 3.0 benzine kost in Nederland € 75.000 en een kale Q5 2.0 kost € 50.000. behoorlijk verschil, ook in de motor maar dat kan het verschil van € 25.000 niet zijn.
          Wij wonen in BELGIE. Kijk daar de prijzen eens na en vegelijk een X5 3.0 DIESEL eens met een Q5 3.0TDI.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josy Bekijk Berichten

Vlug wat voor meerwaarde zorgen.
            Ja, dat begint er al meer op te trekken

Comment

Wij wonen in BELGIE. Kijk daar de prijzen eens na en vegelijk een X5 3.0 DIESEL eens met een Q5 3.0TDI.

Ok ok RUSTIG maar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TFSI-Q Bekijk Berichten
                Hier nog enkele foto's ...
                Mooi die S-line ext. pack.
                Mooie lakkleur trouwens.

Btw, foto's genomen in De Haan?

Comment

• [quote=JayJay;3349304]Zeer juist! Dit is een topic over de Q5, in die zin zijn kritische geluiden méér op hun plaats dan de niet aflatende adoratie van de adepten. Potentiële kopers komen hier en zien hier enkel freaks heelder pagina's volschrijven met bestellijstjes en ander nietszeggend commentaar met toegevoegde waarde NUL.

Ik zie ook nieuwe forumgangers die hun ALLEREERSTE post beginnen met: Ik heb een Q5 besteld joepie....! en die dus blijkbaar nu nog moeten overtuigd worden dat ze de juiste keuze gemaakt hebben en om die reden mee komen doen in het mekaar opfokken... de omgekeerde wereld: wil je een auto kopen: informeer U vooraf

Jullie kunnen wij vergelijken met de legendarische komische duo"Laurel en Hardy".
                  Jij (jayjay) bent enkel een sluwere versie van jwv50!!!

Hoeveel keer heb jij al gereden met een X5 om te kunnen zeggen dat een X5 beter is dan een Q5? Natuurlijk zit de X5 in een hogere segment, maar dit wilt daarom niet zeggen dat deze ook beter is! Grootste reden hiervoor is dat een X5 groter is dan een Q5.
                  Zowel interieur als exterieur vindt ik een Q5 veel mooier en eleganter. Mijn zus rijdt met een ML(320CDI), nadat zij met mijn wagen heeft gereden, heeft ze besloten dat haar volgende een Audi wordt. Ik rij er regelmatig mee en geef mij maar een Q5(mijn mening).

Voor de rest ga ik niet reageren(uit respect voor andere forumleden) op uw post's die jij i.v.m. mij hebt verstuurd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door musa Bekijk Berichten
                    Zeer juist! Dit is een topic over de Q5, in die zin zijn kritische geluiden méér op hun plaats dan de niet aflatende adoratie van de adepten. Potentiële kopers komen hier en zien hier enkel freaks heelder pagina's volschrijven met bestellijstjes en ander nietszeggend commentaar met toegevoegde waarde NUL.

Ik zie ook nieuwe forumgangers die hun ALLEREERSTE post beginnen met: Ik heb een Q5 besteld joepie....! en die dus blijkbaar nu nog moeten overtuigd worden dat ze de juiste keuze gemaakt hebben en om die reden mee komen doen in het mekaar opfokken... de omgekeerde wereld: wil je een auto kopen: informeer U vooraf

Jullie kunnen wij vergelijken met de legendarische komische duo"Laurel en Hardy".
                    Jij (jayjay) bent enkel een sluwere versie van jwv50!!!

Hoeveel keer heb jij al gereden met een X5 om te kunnen zeggen dat een X5 beter is dan een Q5? Natuurlijk zit de X5 in een hogere segment, maar dit wilt daarom niet zeggen dat deze ook beter is! Grootste reden hiervoor is dat een X5 groter is dan een Q5.
                    Zowel interieur als exterieur vindt ik een Q5 veel mooier en eleganter. Mijn zus rijdt met een ML(320CDI), nadat zij met mijn wagen heeft gereden, heeft ze besloten dat haar volgende een Audi wordt. Ik rij er regelmatig mee en geef mij maar een Q5(mijn mening).

Voor de rest ga ik niet reageren(uit respect voor andere forumleden) op uw post's die jij i.v.m. mij hebt verstuurd.
                    Sorry hoor maar mij ga je niet wijsmaken dat een ML van de huidige generatie minder goed zou rijden dan een Q5, zelfs de GLK is volgen de autobladen een betere auto dan de Q5.

Comment

• Hallo; net terug van een weekje Duitsland met caravan.
                      Combo is zeer stabiel aan 120KM/u klapband op de caravan gekregen en zonder slingeren de afrit 1KM verderop bereikt aan 50km/u ( band was toen compleet aan flarden maar we konden toch iets veiliger het reservewiel plaatsen )

Verbruik met sleep van ongeveer 1400Kg 11.6l volgens boordcomputer 12.2 l aan de pomp
                      gemiddelde snelheid 105 KM/u

Bijgevoegde Bestanden
                      sigpic

Comment

Altijd blij te horen dat ik toch nog voor een komische noot kan zorgen, lachen is gezond

Ik heb nog nooit met een X5 gereden. Ik heb één keer met een Q5 gereden (wel geen 3.0 TDI), voldoende om te weten dat BMW met z'n X5 toch niet minder zal zijn. Allee, je probeert jezelf wijs te maken dat een Q5 beter is dan een Mercedes ML en een BMW X5, wagens die duurder zijn en in een hoger segment thuishoren, en bovendien van concurrenten die op vlak van SUV's toch meer geloofwaardigheid hebben opgebouwd dat Audi, die pas nu zijn strepen moet krijgen.

Je beseft toch dat je meewarig zal bekeken worden, niks met sluwheid te maken hoor

De Q5 3.0TDI is bovendien verschrikkelijk duur: dat ga je toch moeten toegeven! De X5 die in een segment hoger speelt is met gelijkaardige motor slechts 5000 € duurder. En die 3.0TDI is verschrikkelijk duur i.v.m. de 2.0 TDI. Dat klopt toch niet? Dan ga je toch niet beweren dat die Q5 beter is dan de BMW?

En toogverhalen, we kennen ze allemaal:
                        - Ik ken meerdere gasten die nogal wat miserie heeft gehad hebben met hun Audi, die wil er nooit meer één
                        - Ik ken een gast die een splinternieuwe BMW cabrio heeft gekocht: niks dan problemen en ze vinden het niet inde garage
                        - ...

Zo kennen we er allemaal. Leuk en meestal waargebeurd (soms wat aangedikt) maar geen representatieve verhalen

Comment

Altijd blij te horen dat ik toch nog voor een komische noot kan zorgen, lachen is gezond

Ik heb nog nooit met een X5 gereden. Ik heb één keer met een Q5 gereden (wel geen 3.0 TDI), voldoende om te weten dat BMW met z'n X5 toch niet minder zal zijn. Allee, je probeert jezelf wijs te maken dat een Q5 beter is dan een Mercedes ML en een BMW X5, wagens die duurder zijn en in een hoger segment thuishoren, en bovendien van concurrenten die op vlak van SUV's toch meer geloofwaardigheid hebben opgebouwd dat Audi, die pas nu zijn strepen moet krijgen.

Je beseft toch dat je meewarig zal bekeken worden, niks met sluwheid te maken hoor

De Q5 3.0TDI is bovendien verschrikkelijk duur: dat ga je toch moeten toegeven! De X5 die in een segment hoger speelt is met gelijkaardige motor slechts 5000 € duurder. En die 3.0TDI is verschrikkelijk duur i.v.m. de 2.0 TDI. Dat klopt toch niet? Dan ga je toch niet beweren dat die Q5 beter is dan de BMW?

En toogverhalen, we kennen ze allemaal:
                          - Ik ken meerdere gasten die nogal wat miserie heeft gehad hebben met hun Audi, die wil er nooit meer één
                          - Ik ken een gast die een splinternieuwe BMW cabrio heeft gekocht: niks dan problemen en ze vinden het niet inde garage
                          - ...

Zo kennen we er allemaal. Leuk en meestal waargebeurd (soms wat aangedikt) maar geen representatieve verhalen

X5 3.0 is € 10.000 duurder dan Q5 3.0
                          Snap je mijn verontwaarding nu. Is wel in Nederland. dus is geen appels met appels.
                          Maar goed ik vind de Q5 niet buiten proporties qua prijs t.o.v. BMW of andere premium merken.

Verder hoop ik dat in Nederland snel een actief Q5 forum komt want hier heb je echt continue het gevoel dat je alles verkeerd weergeeft.

Mazzel...

Comment

• Ik ben volop bezig met het zoeken naar een nieuwe wagen en heb al wat Q5-en gaan bekijken en heb al wat testgereden...
                            Voor mij gaat het wel over een 2.0tdi dus hier doet BMW wat mij betreft niet mee ! (X3)

De laatste weken heb ik ook wat met een X5 kunnen rijden...
                            Voor mij is in de klasse 3.0 diesel de X5 zeker de winnaar, maar dat is een persoonlijke keuze natuurlijk !

Ik vind het interieur toch een klasse hoger afgewerkt in de BMW, bvb de deurpanelen - handgrepen van de Q5...
                            Verder vind ik de achterbank van de Q5 niet zo mooi afgewerkt en vind ik de instelbare rughelling persoonlijk niet nuttig.
                            Bovendien geeft dit een opening achter de rugleuning in de voorste stand...

Zoals hier reeds werd gezegd is de X5 zeker een stuk ruimer.
                            Hij komt voor mij ook een stuk stoerder over maar kom, dit is alweer eigen smaak !

Ik zou zeggen: Volg je gevoel !

Ik zou zeker een X5 3.0d kiezen boven een Q5 3.0tdi, maar wie ben ik...

Mijn gevoel zegt me ook dat een X5 3.0d in herverkoop beter gaat scoren dan een Q5 3.0tdi...
                            Volgens mij zal vooral de 2.0tdi het gaan doen in de Q5... en ga je op een 3.0tdi wel wat waarde verliezen...

Hoe dan ook, het zijn natuurlijk luxeproblemen he !

Comment

• bedankt tourerE91 voor de interessante vergelijking
                              zal waarschijnlijk dan toch opteren voor de X5 en wachten op de facelift die er eind dit jaar komt

Comment

• Mooi filmke met de Q5 over zijn 'kunnen'

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

Heb ik iets gemist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MiniMe Bekijk Berichten
                                    Heb ik iets gemist

kwestie van teruglezen..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door audiavanti Bekijk Berichten
                                      kwestie van teruglezen..
                                      Teruggelezen, OK. Maar ik zie nog steeds niks wereldschokkends...

Alleen een paar onomfloerste reacties na wat kritische commentaar en bedenkingen bij de Q5. Maar verder helemaal niks om je druk om te maken.

Wees blij met de aandacht, zou ik zeggen. Beter (kritische) commentaar krijgen dan doodgezwegen te worden...
                                      Last edited by ; 14/04/2009, 16:19.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk Berichten
                                        bedankt tourerE91 voor de interessante vergelijking
                                        zal waarschijnlijk dan toch opteren voor de X5 en wachten op de facelift die er eind dit jaar komt
                                        Dat de Q5 wordt gezien als concurrent voor de X5 zegt genoeg over de kwaliteiten van een Q5!

Comment

Working...
                                        X