Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door musa Bekijk Berichten
    Dat de Q5 wordt gezien als concurrent voor de X5 zegt genoeg over de kwaliteiten van een Q5!
    Ik denk niet dat de meeste mensen de Q5 als concurrent zien voor de X5 hoor!

Enfin, dat er één exemplaar is dat twijfelt tussen een Q5 en een X5 is onvoldoende om te stellen dat de één een concurrent is voor de ander. Dat er dan een paar Audi-adepten opspringen om te opperen dat het toch niet zo'n gekke vergelijking is, om dan achteraf te kunnen verklaren dat "de Q5 wordt gezien als concurrent voor de X5" is echt belachelijk.

Laat eerst maar eens zien dat de Q5 binnen zijn eigen segment potten kan breken. Ik moet zeggen dat ik er slechts 2 gezien heb ik het echt, terwijl de XC60, ongeveer gelanceerd in dezelfde periode en een wagen die bijna exact even groot is en (bijna) even duur, elke dag kan gespot worden!

Maar het is goed hoor, je wil jezelf ervan overtuigen dat je een goeie keuze gemaakt hebt. Ondanks het feit dat ik nooit een Q5 zou kopen kan je er gerust van zijn dat het geen slechte wagen zal zijn. Vergelijken met een X5 dient enkel tot het opfokken van Q5-rijders onder mekaar

Comment

• Wat denk je van de nieuwe gefacelifte Q7??

Comment

• Er bestaat toch een onmiskenbaar voordeel tov de X5 (of elke ander bmw): Q5-rijders hoeven niet te vrezen dat er tegen hun klink wordt gepist.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
          Ik denk niet dat de meeste mensen de Q5 als concurrent zien voor de X5 hoor!

Enfin, dat er één exemplaar is dat twijfelt tussen een Q5 en een X5 is onvoldoende om te stellen dat de één een concurrent is voor de ander. Dat er dan een paar Audi-adepten opspringen om te opperen dat het toch niet zo'n gekke vergelijking is, om dan achteraf te kunnen verklaren dat "de Q5 wordt gezien als concurrent voor de X5" is echt belachelijk.

Laat eerst maar eens zien dat de Q5 binnen zijn eigen segment potten kan breken. Ik moet zeggen dat ik er slechts 2 gezien heb ik het echt, terwijl de XC60, ongeveer gelanceerd in dezelfde periode en een wagen die bijna exact even groot is en (bijna) even duur, elke dag kan gespot worden!

Maar het is goed hoor, je wil jezelf ervan overtuigen dat je een goeie keuze gemaakt hebt. Ondanks het feit dat ik nooit een Q5 zou kopen kan je er gerust van zijn dat het geen slechte wagen zal zijn. Vergelijken met een X5 dient enkel tot het opfokken van Q5-rijders onder mekaar
          Q5 hoort inderdaad te wedijveren met X3, GLK, ...
          Wie denkt dat een Q7 of X5, ... 'kwalitatief beter' is dan hun kleinere broertjes (Q5, X3, ...) heeft het mis.
          Deze wagens zijn gewoon een stuk 'groter' (en dit betekent voor velen 'meer prestige').
          Eigenlijk vergelijk je een 'ruimte-klasse' met een 'meer dynamische klasse' (indien wagens met gelijke motor uitgerust zijn).
          Bij een Q7, X5, ... heb je een potentere motor nodig om zelfde prestaties van hun kleinere broertjes te evenaren (accelereren, hernemen). In vlotte bochten blijven de lompsten in het nadeel...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cold - play Bekijk Berichten
            Wat denk je van de nieuwe gefacelifte Q7??

Best een nieuw topic voor maken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TFSI-Q Bekijk Berichten
              Best een nieuw topic voor maken
              'k weet het, het is een beest in vergelijk met de vinnige Q5 en toch is het familie van elkaar.
              Ik wou het toch even meegeven aan de Audi-fans onder ons dat na 3 jaar er terug een face-lift uitkomt, nu van de Q7 de volgende misschien de Q5? Hopelijk wachten ze er een beetje langer mee.................

Comment

• wat zijn de ervaringen van degene die zowel met een 2.0 tdi en een 3.0 tdi gereden hebben,
                zijn prestaties en rijgenot in die mate verschillend om prijsverschil te verantwoorden ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk Berichten
                  wat zijn de ervaringen van degene die zowel met een 2.0 tdi en een 3.0 tdi gereden hebben,
                  zijn prestaties en rijgenot in die mate verschillend om prijsverschil te verantwoorden ?
                  Ik heb een 3 liter besteld, dus je kan al raden wat ik ga antwoorden. Ik heb met beide uitgebreid gereden en vond de 2 liter toch wat tam. Om gewoon vlot mee te rijden in het dagelijks verkeer volstaat hij ruimschoots, maar als je net iets meer wil, dan moet je hem serieus op de staart trappen en dan merk je toch dat de motor het lastig heeft.

De meeste eigenaars van een 2 liter hier op het forum zijn er anders best enthousiast over en hebben het zich nog niet beklaagd dat de motor niet vinnig genoeg is.

De meerprijs voor een 3 liter is veel, zeker als je de taxen meerekent. Maar je krijgt er toch heel wat extra soepelheid en finesse voor bij.

Maar nogmaals: dat is mijn mening. Ga zelf een keertje testrijden, want zoveel auto's, zoveel smaken... Dan kan je kijken of het voor jou de meerkost waard is.

Comment

• mijn vorige wagens waren
                    Audi A6 2.5 tdi
                    Mercedes E270 cdi
                    BMW 525 d (huidige wagen)

de 3.0 tdi zal wel in de lijn van mijn verwachtingen liggen maar ik vrees voor de 2.0 tdi

voor de prijs van een (weliswaar goed uitgeruste) 3 liter kan ik momenteel een (ook goed uitgeruste) BMW X5 kopen, vandaar mijn dilemma

ben echter wel te vinden voor de Q5 (nieuwer, beter aanvaard in huidige tijden, mooi design zonder echt op te vallen ...) maar is wel klasse lager dan de X5 en misschien ook dan mijn vorige wagens

ben er nog niet uit

Comment

wat zijn de ervaringen van degene die zowel met een 2.0 tdi en een 3.0 tdi gereden hebben,
                      Alles hangt af van je te spenderen budget !

Een 6cyl. met automaat (standaard !) is een heel andere wagen dan een 4cyl. al dan niet met automaat vind ik...
                      Als mijn budget het toelaat ga ik zeker voor een 3.0d, maar dan wel geen Q5

Wij hebben momenteel een 2.0d manueel met 163pk en een 3.0d automaat met 211pk in de zaak...
                      In mijn ogen kan je deze niet met elkaar vergelijken !
                      De 2.0 rijdt zeer goed maar heeft zijn handen vol als je het wat vooruit wil laten gaan...
                      De 3.0 daarentegen geeft een veel rustiger gevoel tijdens het rijden en gaat daarenboven zeer goed vooruit zonder zich al te veel uit te sloven...

De sound van een 6cyl. daar nog bovenop en een automaat, puur comfort !

Comment

• Volgens mijn bescheiden mening (ik rij een 2.0 TDI S-tronic): meer dan voldoende power om vlot mee te rijden.
                        En in stand S zijn er mij nog niet veel te snel af geweest, zowel vanuit stilstand, als bij acceleraties vanuit snelheden tem 140...
                        En bij manueel schakelen gaat het nog wat vlotter, maar hiervoor heb ik geen S-tronic gekozen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door audicruiser5 Bekijk Berichten
                          Ik heb een 3 liter besteld, dus je kan al raden wat ik ga antwoorden. Ik heb met beide uitgebreid gereden en vond de 2 liter toch wat tam. Om gewoon vlot mee te rijden in het dagelijks verkeer volstaat hij ruimschoots, maar als je net iets meer wil, dan moet je hem serieus op de staart trappen en dan merk je toch dat de motor het lastig heeft.

De meeste eigenaars van een 2 liter hier op het forum zijn er anders best enthousiast over en hebben het zich nog niet beklaagd dat de motor niet vinnig genoeg is.

De meerprijs voor een 3 liter is veel, zeker als je de taxen meerekent. Maar je krijgt er toch heel wat extra soepelheid en finesse voor bij.

Maar nogmaals: dat is mijn mening. Ga zelf een keertje testrijden, want zoveel auto's, zoveel smaken... Dan kan je kijken of het voor jou de meerkost waard is.
                          Hierbij deel ik de mening van audicruiser5 :
                          De 2.0 TDI 163 (170) pk is zeker krachtig genoeg om de vrij zware Q5 vlot van zijn plaats te krijgen en kan, tijdens de hernemingen, het gemiddelde verkeer het nakijken geven.

Verkies je een 'duidelijk onderscheid' t.o.v. het gemiddelde verkeer, dan zal de 2.0 TDI m.i. niet voldoen en is de 3.0 TDI aan te raden.
                          Prijsverschil is niet echt min en bovendien wordt de 3.0 TDI fiscaal meer afgestraft.
                          Veel meer rijplezier is dan de tegenprestatie...
                          Of dit het waard is, moet je inderdaad voor jezelf uitmaken.

Comment

• Het is toch een mooi wagentje, misstaat zeker niet naast zijn tweelingbroertje Tiguan

Comment

mijn vorige wagens waren
                              Audi A6 2.5 tdi
                              Mercedes E270 cdi
                              BMW 525 d (huidige wagen)
                              Als je al wat 6cyl. gereden hebt in het verleden ga je niet echt tevreden zijn met een Q5 2.0tdi vrees ik !
                              Ik moet ook kiezen tussen een Q5 en een BMW 5 touring en ik vind de BMW toch een klasse beter afgewerkt qua interieur...
                              Wat mij vooral tegenhoud is dat de nieuwe 5 al bijna voor de poort van de dealer staat te trappelen...

Ik zou voor de Q5 kiezen voor de functionaliteit en omdat het een nieuw model is...
                              Bovendien vind ik hem de mooiste uit deze klasse van SUV's !
                              Spijtig genoeg is mijn budget niet toereikend voor een 3.0...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fernandel Bekijk Berichten
                                Het is toch een mooi wagentje, misstaat zeker niet naast zijn tweelingbroertje Tiguan
                                Nu gaan er toch wat audi-fans in hun gat gebeten zijn denk ik.

Ik vind dit topic echt lachwekkend.

Comment

• Lachwekkend ?

Ieder heeft een eigen, persoonlijke mening, niet ?

Spijtig genoeg zijn er wel wat mensen die hun mening nogal hard willen doordrukken bij anderen, maar ja...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91 Bekijk Berichten
                                    Lachwekkend ?

Ieder heeft een eigen, persoonlijke mening, niet ?

Spijtig genoeg zijn er wel wat mensen die hun mening nogal hard willen doordrukken bij anderen, maar ja...
                                    Ja tuurlijk, smaken verschillen maar sommige mensen hier kunnen negatieve commentaar over de Q5 blijkbaar niet zo goed verdragen heb ik de indruk.

Comment

• vandaag besteld !

ziezo eentje voor bij de lijst " lopende bestellingen"
                                      prognose levering september

2.0TDI170 lavagrijs ( hoewel geen flauw benul hoe die er werkelijk uit ziet !)

verder bijna het gehele lijstje er aan toegevoegd.

Adaptieve xenon niet verkrijgbaar... problemen ?

bij de aanvankelijke offerte stond " boordcomputer in kleur" maar nu is dit geen optie meer. Zou dit inmiddels standaard zijn?

Heeft iemand ervaring met de adaptieve cruisecontrol ? Ben benieuwd hoe dit werkt ......

Comment

Working...
                                      X