Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Qcar Bekijk Berichten
    Had ik al gedacht...

Dan heb je ook ng een adapter bij te nemen om op het systeem in de centrale armsteun
    te plaatsen geloof ik hé?
    Uberhaupt geldt dit vr ALLE compatibele GSM's zeker; adapter op systeem in centrale armsteun en daar je toestel op?
    Dit werkt perfect met Nokia 6230i.
    Adapter is niet echt nodig, Ik heb adapter gekocht om op te laden via 12v adapter in centrale armsteun.

Weet iemand of die vaste adaptersteun kan verwijderd worden; zit echt midden in de armsteun...

interessante link http://www.autowereld.com/autonieuws...p?artikel=8048
    Last edited by ; 13/05/2009, 23:01.

Comment

• Net een week geleden mijn Audi Q5 besteld, nu nog enkele maanden (lees 4) afwachten, spannend wel. Momenteel rij ik met een Audi A4 avant.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Olivier_d83 Bekijk Berichten
        Net een week geleden mijn Audi Q5 besteld, nu nog enkele maanden (lees 4) afwachten, spannend wel. Momenteel rij ik met een Audi A4 avant.
        Alvast proficiat!
        Hoe heb je hem samengesteld?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door musa Bekijk Berichten
          Nu bestellen en levering voorzien voor half juni?
          Zeg maar tegen u collega dat het enkele weken langer zal duren!!
          Collega van mijn werk heeft bericht gehad en ze zal haar Q5 zelfs vroeger dan voorzien hebben, hij staat nu op de band en binnen 2 weken bij de dealer, zal ik maar al die maanden wachten op mijn A3 SB

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door musa Bekijk Berichten
            Alvast proficiat!
            Hoe heb je hem samengesteld?
            Dank je alvast!

Samenstelling:

TDI 2.0L 120KW 163PK
            Cil: 1998

Audi Q5 2009
            Versie: Q5 S line
            Kleur: Fantoomzwart (pareleffect)
            Nappa leder zwart sport

Getinte ruiten
            Panoramisch dak
            Xenon koplampen
            Alu velgen "dubbel 7-spaken"
            Pack "adventure plus" MMI

Comment

• Audi met unieke Q5 naar Wörthersee 2009.

Dinsdag 19 mei 2009. De Wörthersee Tour vindt dit jaar voor de 28ste keer plaats en wel op 20 t/m 23 mei in Reifnitz, Oostenrijk. Het is niet de eerste keer dat dit jaarlijks terugkerend evenement van Volkswagen en Audi een primeur van één van beide merken in handen heeft. Zo ook dit jaar: de Audi Q5 custom concept.

Het evenement draait om Volkswagen en Audi en trekt ieder jaar weer talloze enthousiaste liefhebbers van beide merken. Voor de fabrikanten een uitgekiende kans om een unieke auto te presenteren en het merkimago op te krikken. Dit deden ze dan ook al eens eerder. In 2007 greep Volkswagen de Wörthersee Tour aan om de Golf GTI W12-650 te onthullen en Audi deed hetzelfde trucje met de TT Clubsport quattro. Een jaar later werden de liefhebbers - en wij - verrast met de A3 TDI Clubsport quatrro en een doorontwikkelde versie van de eerder getoonde TT Clubsport quattro.

Q5 custom concept
              Anno 2009 staat Audi officieel voor de derde maal zichzelf te promoten tijdens de Wörthersee Tour en dat vraagt om een nieuwe primeur. Die komt er in de vorm van de Q5 custom concept, een speciaal voor dit evenement geprepareerde Q5. Getooid in de custom paint Daytona Grey en matte 21 inch wielen druipen de promotiedoeleinden van de auto af. Audi bestaat immers reeds 100 jaar en scoort als nooit tevoren, en dat mag als het aan de Ingolstadters ligt tot in lengte van dagen duren. Dit terzijde. Om de Audi Q5 custom concept extra te laten opvallen is de SUV ten opzichte van de normale versie met 90 mm verbreed. De rijhoogte is met 60 mm afgenomen. De motor uit de S4, de 3.0 liter TFSI-V6, zorgt voor de aandrijving en werd voor de gelegenheid geüpgrade naar 408 pk (standaard 333 pk). Hiermee moet de auto in 4,4 seconden naar 100 km/h kunnen sprinten en bedraagt de topsnelheid een begrensde 250 km/h. De S4-motor is heden niet leverbaar in de normale Q5, maar de custom concept toont aan dat dit weldegelijk mogelijk is. En dat schept verwachtingen voor het toekomstige leveringsgamma van de Q5. Hoewel de Duitsers hier met geen woord over spreken.

Tjokvol
              De Wörthersee Tour staat voor een groot deel in het teken van opties en accessoires, dus kon Audi het niet laten de Q5 custom concept te hullen in een aantal interessante lekkernijen. De wielen zijn afgewerkt met een rode finish en ook elders op de carrosserie vinden we deze afwerking terug. Verder beschikt de imagebuilder over keramische remschijven, een actief uitlaatsysteem dat een lekkere motorroffel ten gehore moet brengen, een aangepast luchtinlaatsysteem, sportieve pedalen, S line sportstoelen, een glazen panoramadak, ‘Wörthersee 2009’ stickerwerk en vloermatten en andere meer dagelijkse Audi opties als Audi drive select, parkeerhulp met achteruitrijcamera, spraaksturing, Audi lane assist, Audi lane change assistant en adaptieve bochtverlichting.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Welke velgen zijn dit, uit het gamma ?
                  19" ?

edit: gezien in cc:
                  20" 5arm STAR nice ;-)
                  Last edited by E90N; 22/05/2009, 17:57.
                  Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door audiavanti Bekijk Berichten
                    Vandaag eindelijk geleverd.
                    Geweldige auto.

Was het wachten meer dan waard.
                    Gefeliciteerd, hij ziet er schitterend uit. Bevalt de S-Tronic goed?
                    Wanneer had je de Q5 besteld? Die van mij is begin februari besteld, maar wordt pas in juli geleverd

Comment

Vandaag eindelijk geleverd.
                      Geweldige auto.

Was het wachten meer dan waard.
                      Proficiat !!
                      Geniet er van zou ik zeggen.
                      Mijne zou deze week geleverd worden.

Configurartie.:

163 PK 2.0 TDI
                      Kleur: Meteoorgrijs
                      bekleding: zilver nappa leder sportzetels grafiet

panoramisch dak
                      drive select
                      multifunct.sportstuur
                      verw. zetels voor.
                      autom. koffer
                      achterbank plus
                      headlight assistant
                      3 zone airco
                      audi soundsysteem
                      pack adventure
                      pack lounge
                      navigatie plus
                      10 spaken velgen
                      Xenon plus
                      opbergmodule
                      getinte ruiten
                      afneembare trekhaak
                      APS voor/achter
                      kleurenscherm

Ben in blijde verwachting, nog eventjes wachten

Comment

• Dit weekend paar zwarte Q5's gezien

Hoe zo'n Q5 in vergelijking tot een A4 Avant?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kuu5 Bekijk Berichten
                          Gefeliciteerd, hij ziet er schitterend uit. Bevalt de S-Tronic goed?
                          Wanneer had je de Q5 besteld? Die van mij is begin februari besteld, maar wordt pas in juli geleverd

De S-tronic bevalt prima alleen vanuit stilstand een kleine hapering.
                          Als je de rem los laat duurt het even vooraleer hij pakt.

Bij mijn vorige (multitronic) pakte hij direct op.

Is een kwestie van wennen maar verder rijdt de 2.0 tfsi als een kanon. Heerlijk koppel en felle motor met dito verbruik.

Comment

• Is een kwestie van wennen maar verder rijdt de 2.0 tfsi als een kanon. Heerlijk koppel en felle motor met dito verbruik.[/quote]

Ik rij met een 2L TDI en het verbruik ligt inderdaad ts. de 9 à10l in stadsverkeer neutrale rijstijl.Wat ik niet overdreven vindt voor zo'n zware wagen .

Comment

• Ik zit momenteel na 5.800 kms aan 8.14 l echt verbruik
                              En volgens de boordcomputer is dit 7.7 l (sic).
                              Doe veel autostrade, zo rond de 140 kmh.

Alleen ... vandaag op de E17 ene in m'n gat geknald aan 't begin van de file: seriueze klap, schade valt reuze mee : enkel wat deuken & schrammen op de bumper
                              Kan al terug naar de garage
                              Last edited by ; 25/05/2009, 22:14.

Comment

De S-tronic bevalt prima alleen vanuit stilstand een kleine hapering.
                                Als je de rem los laat duurt het even vooraleer hij pakt.

Bij mijn vorige (multitronic) pakte hij direct op.

Is een kwestie van wennen maar verder rijdt de 2.0 tfsi als een kanon. Heerlijk koppel en felle motor met dito verbruik.
                                Heeft die hapering misschien te maken met hold assist? Of heb je die optie niet genomen?
                                In ieder geval goed om te horen dat de auto goed bevalt. Over het verbruik maak ik me ook wel wat zorgen maar dat moet nog gaan blijken

Comment

• interessante link

Find Euro NCAP latest ratings for recently tested vehicles sorted by publication date, star rating and make with standard equipment or safety pack

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lucas_boy Bekijk Berichten

Ze hebben er wel ene zonder xenon voor op ge-offerd
                                    sigpic

Comment

• De mijne komt volgende week binnen in de garage. (besteld op 05/03/2009)

Comment

• Heeft iemand achteraf een afneembare trekhaak laten plaatsen op een Q5?
                                        Wij gaan namelijk in september beginnen aan ons nieuwbouw en een trekhaak is echt noodzakelijk. Toen ik hem in december had besteld hadden wij nog geen bouwplannen, vandaar dat het nu achteraf moet gebeuren
                                        Hoeveel kost zo'n ding en waar kan ik het laten plaatsen?

Comment

Working...
                                        X