Oorspronkelijk geplaatst door supercar
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi Q5
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door supercar Bekijk BerichtenHallo ben van plan om een Q5 2.0tdi multitronic te kopen .Wat zijn jullie ervaringen met de multitronic ?
Momenteel rijden we met een a5 .2.7tdi en een mercedes break,de mercedes gaat de deur uit voor waarschijnlijk een Q5 .
Van bij de a5 weet ik dat de V6 motoren standaard xenon lichten en uitlaat links en rechts hebben hoe zit het bij een q5 2.0 tdi .
Wat ik zou willen is xenon,navigatie,parkeersensoren,leder,metaalkleur, zetelverwarming,getinte ruiten ,cruise control .Bestaan er packs en welke opties zouden jullie als Q5 eigenaars er eventueel nog bijnemen ?
Ben nog niet gaan informeren in een garage en weet ook niet welke kortingen er mogelijk zijn ?
De S-Tronic rijdt formidabel, ik heb de 2.0 TFSI Proline
Ik heb de meest paktische opties gekozen;
park distance advanced voor en achter met achteruitrij camera (erg handig)
MMI HDD navigatie, telefoonvoorbereiding, verder heeft de navigate standaard een DVD speler voor als je in de file staat, 2 SD card slots en je kunt de harde schijf van 60 GB vol plempen met muziek.
Electrische bedienbare en verwarmde sportstoelen
Milano leer pakket
multifunctioneel sportstuur
dorpels en bumpers in kleur
quartz grijs
20" 5 star velgen met 255 banden
Verder is de proline best wel aangekleed met o.a. xenon verlichting, servotronic, automatische ruitenwissers, dimmende achteruitkijk spiegel en alarm.
De velgen en de kleur maken de auto helemaal af.
Mocht je nog wat budget over hebben dan is een panoramisch dak ook een mooie optie. Bij mij was de grens helaas bereikt.
Succes met je keuze en laat je niet verleiden om een GLK doos te kopen.
Comment
-
Bedankt voor de reacies, wist niet dat de glk 220 leverbaar was met een 7 tronic dacht nog met de oude 5-bak .Eigenlijk vind ik de Q5 toch nog iets specialer en wat betreft interieur is audi toch wel mooi (enkel het leer in de a5 is een ramp) .Ik lees dat een s-tronic verkrijgbaar is maar denk dan enkel in een benzine versie bij een a6 en a5 tot 2.7 is het een multitronic wat niet slecht is maar je mag er niet al te gek met doen of na 100000 km moet je hem vervangen .Ik heb nog maar 3 bladzijden gelezen op het forum de laatste 3 en dan begin je toch te twijfelen ,en toch heb ik vertrouwen in audi (mssch een xc60 wat ook knap is maar geen x3 of glk) .
Indien audi nu een defig pakket had met een normale mooie korting zonder leveringstijden zoals voorheen bij de a5 dan was de keuze snel gemaakt .
De standaardvelgen zijn dat 17 inch ?Ik heb nog geen folder in mijn handen geahd of een dealer bezocht wat korting betreft (mssch denk ik nu wax-it eens informeren of hij mij ).
Comment
-
Wat een zeiktopic.
Ik begin 'm steeds mooier te vinden, maar dan enkel de versies met volledig gespoten bumpers of 't S-Line pakket, en met een deftige velg erop (19" that is). Kont oogt wat kort, maar 'k vind 'm toch leuk om naar te kijken. Vind 'm zeer vrouwelijk ogen, ook. Niet dat dat een slechte zaak is.
'k Vind 'm in ieder geval de knapste in z'n segment, voor 't moment. De X3 is in dik uitgeruste uitvoering ook niet mis, maar fel verouderd. De GLK vind ik een gigantisch lelijke auto (enkel met 20" valt 'ie nog wat te pruimen, en dan nog). En de XC60 vind ik net een half platgeslagen insect. Dan is de Q5 toch echt de knapste midsize SUV van het moment, imo.
't Interieur is minder mijn ding (beetje saaie kleuren, en vooral lelijk met dat beige of grijs plastic interieur als je beige of lichtgrijze zetels kiest), maar de Q5 rijdt leuk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenen daarbij nog eens mooier ook2010 Audi A5 Coupé 2.7 TDI S-Line Multitronic
2015 Audi A4 Avant 2.0 TFSI Ultra S-tronic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cold - play Bekijk BerichtenIemand die audi emotieloos vindt kan onmogelijk een autoliefhebber zijn want dan is de A4
of de A5 of zelfs de R8 niet schoon genoeg in meneer zijn ogen..............
Idd: een A4 is saai en niets bijzonders
een A5 vind ik persoonlijk wel knap
een R8: beetje gemengde gevoelens
Ben nochtans autoliefhebber, ben wel geen fanatiekeling die blind is voor alle andere merken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
'k Vind 'm in ieder geval de knapste in z'n segment, voor 't moment. De X3 is in dik uitgeruste uitvoering ook niet mis, maar fel verouderd.
Nu ja... het merendeel heeft zondag ook op de verkeerde partij gestemd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door audiavanti Bekijk BerichtenDe S-Tronic rijdt formidabel, ik heb de 2.0 TFSI Proline
Ik heb de meest paktische opties gekozen;
park distance advanced voor en achter met achteruitrij camera (erg handig)
MMI HDD navigatie, telefoonvoorbereiding, verder heeft de navigate standaard een DVD speler voor als je in de file staat, 2 SD card slots en je kunt de harde schijf van 60 GB vol plempen met muziek.
Electrische bedienbare en verwarmde sportstoelen
Milano leer pakket
multifunctioneel sportstuur
dorpels en bumpers in kleur
quartz grijs
20" 5 star velgen met 255 banden
Verder is de proline best wel aangekleed met o.a. xenon verlichting, servotronic, automatische ruitenwissers, dimmende achteruitkijk spiegel en alarm.
De velgen en de kleur maken de auto helemaal af.
Mocht je nog wat budget over hebben dan is een panoramisch dak ook een mooie optie. Bij mij was de grens helaas bereikt.
Succes met je keuze en laat je niet verleiden om een GLK doos te kopen.
( sorry voor de ietwat kinderachtige reactie maar dit topic vraagt daar gewoon om)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SilverArrow Bekijk BerichtenDie GLK doos is wel beter dan jullie heilige koe5, ik denk zelfs dat die goedkoper is.
( sorry voor de ietwat kinderachtige reactie maar dit topic vraagt daar gewoon om)
Beter, goedkoper..boeien.
Ik vind het gewoon een lelijk gedrocht. Ieder zijn keuze.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SilverArrow Bekijk BerichtenLaat die Q5 links liggen en ga voor een GLK. Die is nu ook verkrijgbaar als 220cdi gekoppeld aan de 7traps automaat.
Op diverse Fora wordt druk gediscussieerd over dit gegeven.
Maar wij Audi-fans weten wel waarom dat zo gaat, niet?
En misschien heeft MB de GLK iets teveel geschikt gemaakt voor het off-roadwerk? De Mercedes GLK verslaat zelfs de veel oudere BMW X3 maar nipt.
Audi Q5, 2.239 auto’s (nieuw sinds 9/0
Mercedes GLK, 1.141 auto’s (nieuw sinds 8/0
BMW X3, 1.114 auto’s (al langer op de markt).
info: http://www.audiblog.nl/?p=17247
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cold - play Bekijk BerichtenEn misschien heeft MB de GLK iets teveel geschikt gemaakt voor het off-roadwerk?
De GLK ziet er veel robuuster uit, zie je zo in het veld rijden.
Ik vind hem persoonlijk ook veel te hoekig en te weinig elegant.
De Q5 is zeker niet mis, maar ervoor vallen doe ik al evenmin.
Audi neemt zoals steeds, en zoals hier ook al meermaals gezegd, geen risico's. En met een dito koperspubliek levert dat natuurlijk betere resultaten op dan wanneer je even buiten de lijntjes kleurt en eens met wat anders komt dan de gebruikelijke eenheidsworst.
Comment
-
ach ach ... smaken verschillen, en maar goed ook ... moest het niet zo zijn stel je voor dat je enkel één bepaald type van auto zou zien rijden ... dan zouden we allen moeten zoeken naar een mooie tuning ... om toch maar iets 'unieks' te hebben ...
Glk , Q5, X3, ... tenslotte doe je het waar 'jij' je goed bij voelt en niet voor de ogen van een ander ...
i rest my case ...
Comment
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cold - play
En misschien heeft MB de GLK iets teveel geschikt gemaakt voor het off-roadwerk?
Lang voor het woord SUV werd uitgevonden werd in onze kringen reeds beweerd dat enkel boeren met een Merc reden. Boeren, niet in de zin van onbeschofterikken maar in de letterlijke zin van landbouwers. De look & de feel van de GLK lijkt deze stelling alvast niet te ontkrachten.
Whoepha!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door peerken Bekijk Berichtenach ach ... smaken verschillen, en maar goed ook ... moest het niet zo zijn stel je voor dat je enkel één bepaald type van auto zou zien rijden ... dan zouden we allen moeten zoeken naar een mooie tuning ... om toch maar iets 'unieks' te hebben ...
Glk , Q5, X3, ... tenslotte doe je het waar 'jij' je goed bij voelt en niet voor de ogen van een ander ...
i rest my case ...
Comment
-
VS: Audi Q5 krijgt hoogste aantal punten in crashtest
Het Influential Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) meldt dat de NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) de Audi Q5 het hoogst mogelijke aantal punten heeft gegeven v.w.b de frontale botsingen en die van opzij.
Deze strenge crashtests door de IIHS resulteerden in een vijf sterren resultaat in al de drie crash disciplines: opzij, offset frontaal en van achteren.
“De Audi ingenieurs hebben alles gedaan om de bestuurder en zijn passagiers zeer goed te beschermen,”zei Johan de Nysschen, President van Audi America. “Deze fantastische resultaten voor de Audi Q5 bevestigen onze intentie om te voldoen aan de meest strenge veiligheidstandaards waar dan ook ter wereld.”
“Audi’s verplichtingen v.w.b. veiligheid gaan verder dan crashtests en veiligheidsscores met een indrukwekkende lijst van actieve- en passieve veiligheidskenmerken. Al deze zaken zijn ontworpen om de kans op een aanrijding te verminderen”.
Lees verder en kijk naar de video op: Safecar.gov
Bron: Audi USA News
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cold - play Bekijk BerichtenVS: Audi Q5 krijgt hoogste aantal punten in crashtest
Het Influential Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) meldt dat de NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) de Audi Q5 het hoogst mogelijke aantal punten heeft gegeven v.w.b de frontale botsingen en die van opzij.
Deze strenge crashtests door de IIHS resulteerden in een vijf sterren resultaat in al de drie crash disciplines: opzij, offset frontaal en van achteren.
“De Audi ingenieurs hebben alles gedaan om de bestuurder en zijn passagiers zeer goed te beschermen,”zei Johan de Nysschen, President van Audi America. “Deze fantastische resultaten voor de Audi Q5 bevestigen onze intentie om te voldoen aan de meest strenge veiligheidstandaards waar dan ook ter wereld.”
“Audi’s verplichtingen v.w.b. veiligheid gaan verder dan crashtests en veiligheidsscores met een indrukwekkende lijst van actieve- en passieve veiligheidskenmerken. Al deze zaken zijn ontworpen om de kans op een aanrijding te verminderen”.
Lees verder en kijk naar de video op: Safecar.gov
Bron: Audi USA News
Ben wel benieuwd naar de vergelijking met de concurrenten uit dit segment, die blijkbaar nog niet zijn getest door de NHTSA.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cold - play Bekijk BerichtenIn de Duitse toelatingsstatistieken over de maand mei, staat Audi met de Q5 in het SUV-lijstje nog steeds bovenaan. Dit tot groot ongenoegen van de fans en bezitters van de Mercedes GLK.
Op diverse Fora wordt druk gediscussieerd over dit gegeven.
Maar wij Audi-fans weten wel waarom dat zo gaat, niet?
En misschien heeft MB de GLK iets teveel geschikt gemaakt voor het off-roadwerk? De Mercedes GLK verslaat zelfs de veel oudere BMW X3 maar nipt.
Audi Q5, 2.239 auto’s (nieuw sinds 9/0
Mercedes GLK, 1.141 auto’s (nieuw sinds 8/0
BMW X3, 1.114 auto’s (al langer op de markt).
info: http://www.audiblog.nl/?p=17247
Comment
Comment