Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door kijkesaan Bekijk Berichten
    sinds wanneer zeggen dat soort cijfers iets?
    Het volk mag dus geen mening hebben volgens u?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door MiniMe Bekijk Berichten
      Mooi zo!

      Ben wel benieuwd naar de vergelijking met de concurrenten uit dit segment, die blijkbaar nog niet zijn getest door de NHTSA.
      Nu zijn we toch zeker dat het een veilige wagen is, niet.

      Comment


      • XC60 zal ook wel goed scoren op die crashtests, maar hij heeft het nadeel van niet echt een instapmotor te hebben (à la 2.0TDI bij de Q5). Hele knappe auto, zowel interieur als exterieur overigens.

        Een GLK vind ik qua design een dikke nul.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door MiniMe Bekijk Berichten
          Het yup-gehalte van een GLK is inderdaad behoorlijk lager dan dat van Audi in het algemeen en de Q5 in het bijzonder, dat klopt.
          De GLK ziet er veel robuuster uit, zie je zo in het veld rijden.
          Ik vind hem persoonlijk ook veel te hoekig en te weinig elegant.
          De Q5 is zeker niet mis, maar ervoor vallen doe ik al evenmin.

          Audi neemt zoals steeds, en zoals hier ook al meermaals gezegd, geen risico's. En met een dito koperspubliek levert dat natuurlijk betere resultaten op dan wanneer je even buiten de lijntjes kleurt en eens met wat anders komt dan de gebruikelijke eenheidsworst.
          MB kleurt buiten de lijntjes door veel te speciaal te willen doen (veel te veel hoekjes en kantjes), hetgeen ook kan beschouwd worden als eenheidsworst, daar ze dit met andere modellen ook willen doen. De interpretatie als eenheidsworst is ook maar een persoonlijke mening. Feit is dat meer kopers vallen voor de Q5 dan voor de GLK. Als dat dan weer saaie mensen zijn die een Q5 kopen, kan je evengoed beweren dat enkel oude saaie heertjes met een MB rondtoeren. Beide vergelijkingen houden geen steek maw.
          De keuze van de koper wint hier en deze keer trekt de Q5 aan het langste eind.
          De komende jaren zullen nog meerdere modellen van Audi aan het langste eind trekken.

          Comment


          • hoe duurder audi wordt, hoe beter ze verkopen, hoe goedkoper benz wordt, brengt hen geen extra verkoopcijfers op

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door cold - play Bekijk Berichten
              Het volk mag dus geen mening hebben volgens u?

              uiteraard wel. maar volgens mij kopen veel mensen een auto puur op basis van het uiterlijk. dus ook al kan de mercedes bv iets betere rij-eigenschappen hebben, hij valt al meteen van veel mensen hun verlanglijstje omdat het design op geen kl*ten trekt. dus die cijfertjes van je zeggen wel welke auto de populairste is, maar niet welke de beste is. belangrijke nuance als je't mij vraagt.

              audi heeft over de hele lijn het mooiste design op dit moment. maar ik heb de q5 qua rij-eigenschappen nog in geen enkele test zien winnen (behalve die ene van 2 pagina's of zo terug dan).
              en daarmee kom ik terug op het vorige punt: de q5 zal zeker een goeie wagen zijn, maar als je reviewerscores met die van pakweg een A6 vergelijkt, dan zie je dat de A6 volgens de meeste "autokenners" bv een betere wagen is...

              ik vind dat er zeker mag gediscussieerd worden over auto's en voorkeuren, maar dit topic begint wel heel zwaar naar fanboyisme te ruiken...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                XC60 zal ook wel goed scoren op die crashtests, maar hij heeft het nadeel van niet echt een instapmotor te hebben (à la 2.0TDI bij de Q5). Hele knappe auto, zowel interieur als exterieur overigens.

                Een GLK vind ik qua design een dikke nul.
                Dat is waar, maar aan de andere kant kan je de zwaarste dieselmotor bij Volvo nemen, de D5, en dan kom je nog steeds goedkoper uit dan bij een Q5 met instap Golf motor. Neem je de bij Volvo de 2.4D dan heb je nog steeds een dijk van een motor, volledig gemoderniseerd, véél zuiniger dan de vorige, en met 420Nm koppel en géén turbogat vanwege dubbele turbo. Dan wil ik best wel het verschil in BIV en jaarlijkse taks betalen, het blijft véél goedkoper dan een instap Q5 met 2.0TDI en verder ongeveer zelfde opties als bij Volvo.

                Het nadeel bij de Q5 is dat er tussen de 2.0TDI en de 3.0TDI geen motor zit, en dat deze laatste gewoon onbetaalbaar is, t.t.z. die is gewoon veel te duur voor wat je krijgt. Je zit er al bijna op de prijs van een BMW X5 3.0D die toch in een hoger segment speelt.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  hoe duurder audi wordt, hoe beter ze verkopen, hoe goedkoper benz wordt, brengt hen geen extra verkoopcijfers op
                  Bij mijn weten liggen Audi, MB en Bmw nog altijd in hetzelfde prijssegment.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door loebas Bekijk Berichten
                    Als dat dan weer saaie mensen zijn die een Q5 kopen, kan je evengoed beweren dat enkel oude saaie heertjes met een MB rondtoeren.
                    Je neemt me de woorden uit de mond.
                    Niet dat ik 100% wil veralgemenen, maar stap eens een Mercedes-garage binnen als 35-jarige met vrouw en kinderen.
                    Geen verkoper die op of om kijkt, tot een heer op leeftijd mét madam door de deur stapt... Dan moet je ze eens zien springen!
                    En volgens mij zijn die verkopers echt niet dom, hoor!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door loebas Bekijk Berichten
                      Bij mijn weten liggen Audi, MB en Bmw nog altijd in hetzelfde prijssegment.
                      ja, nu wel

                      das niet altijd zo geweest
                      ten tijde van de 190 was een audi 80 maar de helft zo duur, en de 3 zat er pal tussen

                      Comment


                      • Man, man, man... wat een topic...

                        Ik ga hier ook eens mijn mening geven, ne!

                        Ik rij al verschillende jaren met Audi, (nog een paar weekskes en de nieuwe staat voor de deur) dus je kan me misschien ook een fan noemen. Maar ik zou persoonlijk voor de GLK gaan (lekker eens tegen de stroom ingaan ) Toen ik de nieuwe moest gaan bestellen dacht ik er eerst aan om misschien eens midi-suv te gaan (om de zware voet wat in te tomen...) , dus ik ben naar de Q5 en de GLK gaan kijken. (heb er zelfs niet aan gedacht om naar Volvo te gaan, want dit model spreekt me evenveel aan als Margriet Hermans in hare bikini) Ik viel meteen voor de looks van de GLK. Dit is een wagen die we best mogen catalogeren onder de noemer "form follows function", ik vond hem dus prachtig.

                        Bij Audi werd ik goed ontvangen, maar daar kennen ze me, bij MB ging het ook wel goed, maar een stuk stijver (ik neem de term kassiek en ouderwets hier net niet in de mond).

                        Het is uiteindelijk toch geen SUV geworden, (laat ons maar zeggen dat het emotionele het gewonnen heeft van het rationele, en het kostenplaatje liep ook te hoog op eenmaal ik begon met de opties ed)

                        Welke wagen is dus de beste? Tja, dat is niet altijd te meten in testjes, oefenritten en cijfers volgens mij. Een wagen kopen doe je niet via de boekjes en de testjes, maar voor het overgrote deel met je gevoel.

                        En dan nog dit: de bewering dat er hier een aantal audi-adepten zitten die geen kwaad woord willen/kunnen horen van "hun" merk... tja, ik tel hier op het forum ook wel een aantal volvo-fetisjisten die graag in audi topics "hun" merk komen verdedigen/opdringen, wat ook not-done is voor mij.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door MiniMe Bekijk Berichten
                          Je neemt me de woorden uit de mond.
                          Niet dat ik 100% wil veralgemenen, maar stap eens een Mercedes-garage binnen als 35-jarige met vrouw en kinderen.
                          Geen verkoper die op of om kijkt, tot een heer op leeftijd mét madam door de deur stapt... Dan moet je ze eens zien springen!
                          En volgens mij zijn die verkopers echt niet dom, hoor!
                          Dat kan best zo zijn, maar volgens mij is dit gedrag eruit of moet dit eruit. Geen enkel merk of verkoper kan zich dat nog veroorloven.
                          Verkoopgetallen moeten er zijn of het is game over, en dat was in de jaren 70-80-90 nog anders. Vandaar ook de vele verschillende modellen.
                          Wat wel zo is is dat veel van die grote merken leven van leasing, de gewone man van 35 die met vrouw binnenstapt is statistisch gezien niet direct een koopkandidaat, of hij moet in opdracht van het bedrijf waar hij werkt komen kijken.

                          De GLK zal wellicht geen succes worden, de verkoopscijfers zullen dat laten zien, het design is, tja, er is iets mis mee, wat is moeilijk te zeggen.
                          De Q5 zal wellicht wel goed verkopen, omdat er toch kopers zijn die een ondergemotoriseerde 2.0 willen, zonder een A4 break te testen of beter nog een A6 die 10x beter zal rijden, gewoon omdat ze 15cm hoger willen zitten.

                          Comment


                          • Dit heeft allemaal met imago te maken, Audi spreekt een jonger publiek aan . MB heeft door zijn verleden een etiket van auto voor "ouderen" .
                            Een A4 heeft toch ook beter verkoopcijfers als een MB -C
                            Een A5 tegen een CLK of E-coupé
                            A6 versus E
                            Q5 versus GLK ...
                            Alleen bij de + 75000 heeft MB nog geen concurentie van Audi ..

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door zouf Bekijk Berichten
                              Dit heeft allemaal met imago te maken, Audi spreekt een jonger publiek aan . MB heeft door zijn verleden een etiket van auto voor "ouderen" .
                              Een A4 heeft toch ook beter verkoopcijfers als een MB -C
                              Een A5 tegen een CLK of E-coupé
                              A6 versus E

                              Q5 versus GLK ...
                              Alleen bij de + 75000 heeft MB nog geen concurentie van Audi ..
                              wacht nog een paar maand af. hoe kan je nu verkoopscijfers vergelijken bij een wagen die pakweg al een jaar op de markt is tegenover ééntje die nog maar een maand verkrijgbaar is?
                              wimoptiek.be op

                              Comment


                              • Daarom had ik er CLK ook bij , die is al uit van voor de A5 ? En of de E-coupé
                                de verkoopcijfers van de A5 gaat verbeteren ???
                                E-klasse is ook al wel een tijdje in circulatie , moet wel om de 20 jaar zijn zeker ?

                                PS ik ben een GLK lover .

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                                  Wat wel zo is is dat veel van die grote merken leven van leasing, de gewone man van 35 die met vrouw binnenstapt is statistisch gezien niet direct een koopkandidaat, of hij moet in opdracht van het bedrijf waar hij werkt komen kijken.
                                  Ik ben het grotendeels met je eens, alleen is die "gewone man" in dit geval een zelfstandige die zeer geregeld een nieuwe wagen aanschaft en de voorbije jaren met de regelmaat van de klok bij deze en andere MB-dealers is binnengestapt, zonder ooit ook maar één keer door een verkoper te zijn aangesproken... Zelfs toen hij de enige levende ziel was die in de hele toonzaal te bespeuren viel.

                                  Dan weet je het wel, hoor, ondanks die mooie theorie van "dat zou eigenlijk niet mogen".

                                  Niet dat de ervaring bij Audi op dat vlak - om toch weer ietwat on topic te komen - veel beter was...
                                  Last edited by ; 12/06/2009, 14:29.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    ja, nu wel

                                    das niet altijd zo geweest
                                    ten tijde van de 190 was een audi 80 maar de helft zo duur, en de 3 zat er pal tussen
                                    Dure auto's verkopen niet alleen goed omdat ze duur zijn, zie Jaguar. Beweren dat Audi beter verkoopt omdat ze duurder zijn geworden, is een beetje heel licht door de bocht gaan. Aan dat duurder worden zijn enkele dingen de oorzaak van: betere afwerkingskwaliteit, betere wegligging, aluminium, ...

                                    Comment


                                    • Zijn er nog meer Q5 bezitters met s-tronic waarbij het toerental niet constant is tijdens cruise control?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door audiavanti Bekijk Berichten
                                        Zijn er nog meer Q5 bezitters met s-tronic waarbij het toerental niet constant is tijdens cruise control?

                                        Dat lijkt me toch normaal ? De snelheid moet zo constant mogelijk zijn maar het toerental zal wisselen naargelang de helling , de tegenwind, enz......Tenzij je natuurlijk wisselende snelheden waarneemt want dan is er iets niet pluis.

                                        Comment


                                        • de s-tronic is toch de dsg dat toerental moet constant zijn, normaal gezien
                                          zelfs bij een automaat met koppelomvormer varieert het toerental niet, bij constante snelheid

                                          Comment

                                          Working...
                                          X