Oorspronkelijk geplaatst door kijkesaan
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi Q5
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door MiniMe Bekijk BerichtenMooi zo!
Ben wel benieuwd naar de vergelijking met de concurrenten uit dit segment, die blijkbaar nog niet zijn getest door de NHTSA.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MiniMe Bekijk BerichtenHet yup-gehalte van een GLK is inderdaad behoorlijk lager dan dat van Audi in het algemeen en de Q5 in het bijzonder, dat klopt.
De GLK ziet er veel robuuster uit, zie je zo in het veld rijden.
Ik vind hem persoonlijk ook veel te hoekig en te weinig elegant.
De Q5 is zeker niet mis, maar ervoor vallen doe ik al evenmin.
Audi neemt zoals steeds, en zoals hier ook al meermaals gezegd, geen risico's. En met een dito koperspubliek levert dat natuurlijk betere resultaten op dan wanneer je even buiten de lijntjes kleurt en eens met wat anders komt dan de gebruikelijke eenheidsworst.
De keuze van de koper wint hier en deze keer trekt de Q5 aan het langste eind.
De komende jaren zullen nog meerdere modellen van Audi aan het langste eind trekken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cold - play Bekijk BerichtenHet volk mag dus geen mening hebben volgens u?
uiteraard wel. maar volgens mij kopen veel mensen een auto puur op basis van het uiterlijk. dus ook al kan de mercedes bv iets betere rij-eigenschappen hebben, hij valt al meteen van veel mensen hun verlanglijstje omdat het design op geen kl*ten trekt. dus die cijfertjes van je zeggen wel welke auto de populairste is, maar niet welke de beste is. belangrijke nuance als je't mij vraagt.
audi heeft over de hele lijn het mooiste design op dit moment. maar ik heb de q5 qua rij-eigenschappen nog in geen enkele test zien winnen (behalve die ene van 2 pagina's of zo terug dan).
en daarmee kom ik terug op het vorige punt: de q5 zal zeker een goeie wagen zijn, maar als je reviewerscores met die van pakweg een A6 vergelijkt, dan zie je dat de A6 volgens de meeste "autokenners" bv een betere wagen is...
ik vind dat er zeker mag gediscussieerd worden over auto's en voorkeuren, maar dit topic begint wel heel zwaar naar fanboyisme te ruiken...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk BerichtenXC60 zal ook wel goed scoren op die crashtests, maar hij heeft het nadeel van niet echt een instapmotor te hebben (à la 2.0TDI bij de Q5). Hele knappe auto, zowel interieur als exterieur overigens.
Een GLK vind ik qua design een dikke nul.
Het nadeel bij de Q5 is dat er tussen de 2.0TDI en de 3.0TDI geen motor zit, en dat deze laatste gewoon onbetaalbaar is, t.t.z. die is gewoon veel te duur voor wat je krijgt. Je zit er al bijna op de prijs van een BMW X5 3.0D die toch in een hoger segment speelt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenhoe duurder audi wordt, hoe beter ze verkopen, hoe goedkoper benz wordt, brengt hen geen extra verkoopcijfers op
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door loebas Bekijk BerichtenAls dat dan weer saaie mensen zijn die een Q5 kopen, kan je evengoed beweren dat enkel oude saaie heertjes met een MB rondtoeren.
Niet dat ik 100% wil veralgemenen, maar stap eens een Mercedes-garage binnen als 35-jarige met vrouw en kinderen.
Geen verkoper die op of om kijkt, tot een heer op leeftijd mét madam door de deur stapt... Dan moet je ze eens zien springen!
En volgens mij zijn die verkopers echt niet dom, hoor!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door loebas Bekijk BerichtenBij mijn weten liggen Audi, MB en Bmw nog altijd in hetzelfde prijssegment.
das niet altijd zo geweest
ten tijde van de 190 was een audi 80 maar de helft zo duur, en de 3 zat er pal tussen
Comment
-
Man, man, man... wat een topic...
Ik ga hier ook eens mijn mening geven, ne!
Ik rij al verschillende jaren met Audi, (nog een paar weekskes en de nieuwe staat voor de deur) dus je kan me misschien ook een fan noemen. Maar ik zou persoonlijk voor de GLK gaan (lekker eens tegen de stroom ingaan ) Toen ik de nieuwe moest gaan bestellen dacht ik er eerst aan om misschien eens midi-suv te gaan (om de zware voet wat in te tomen...) , dus ik ben naar de Q5 en de GLK gaan kijken. (heb er zelfs niet aan gedacht om naar Volvo te gaan, want dit model spreekt me evenveel aan als Margriet Hermans in hare bikini) Ik viel meteen voor de looks van de GLK. Dit is een wagen die we best mogen catalogeren onder de noemer "form follows function", ik vond hem dus prachtig.
Bij Audi werd ik goed ontvangen, maar daar kennen ze me, bij MB ging het ook wel goed, maar een stuk stijver (ik neem de term kassiek en ouderwets hier net niet in de mond).
Het is uiteindelijk toch geen SUV geworden, (laat ons maar zeggen dat het emotionele het gewonnen heeft van het rationele, en het kostenplaatje liep ook te hoog op eenmaal ik begon met de opties ed)
Welke wagen is dus de beste? Tja, dat is niet altijd te meten in testjes, oefenritten en cijfers volgens mij. Een wagen kopen doe je niet via de boekjes en de testjes, maar voor het overgrote deel met je gevoel.
En dan nog dit: de bewering dat er hier een aantal audi-adepten zitten die geen kwaad woord willen/kunnen horen van "hun" merk... tja, ik tel hier op het forum ook wel een aantal volvo-fetisjisten die graag in audi topics "hun" merk komen verdedigen/opdringen, wat ook not-done is voor mij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MiniMe Bekijk BerichtenJe neemt me de woorden uit de mond.
Niet dat ik 100% wil veralgemenen, maar stap eens een Mercedes-garage binnen als 35-jarige met vrouw en kinderen.
Geen verkoper die op of om kijkt, tot een heer op leeftijd mét madam door de deur stapt... Dan moet je ze eens zien springen!
En volgens mij zijn die verkopers echt niet dom, hoor!
Verkoopgetallen moeten er zijn of het is game over, en dat was in de jaren 70-80-90 nog anders. Vandaar ook de vele verschillende modellen.
Wat wel zo is is dat veel van die grote merken leven van leasing, de gewone man van 35 die met vrouw binnenstapt is statistisch gezien niet direct een koopkandidaat, of hij moet in opdracht van het bedrijf waar hij werkt komen kijken.
De GLK zal wellicht geen succes worden, de verkoopscijfers zullen dat laten zien, het design is, tja, er is iets mis mee, wat is moeilijk te zeggen.
De Q5 zal wellicht wel goed verkopen, omdat er toch kopers zijn die een ondergemotoriseerde 2.0 willen, zonder een A4 break te testen of beter nog een A6 die 10x beter zal rijden, gewoon omdat ze 15cm hoger willen zitten.
Comment
-
Dit heeft allemaal met imago te maken, Audi spreekt een jonger publiek aan . MB heeft door zijn verleden een etiket van auto voor "ouderen" .
Een A4 heeft toch ook beter verkoopcijfers als een MB -C
Een A5 tegen een CLK of E-coupé
A6 versus E
Q5 versus GLK ...
Alleen bij de + 75000 heeft MB nog geen concurentie van Audi ..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zouf Bekijk BerichtenDit heeft allemaal met imago te maken, Audi spreekt een jonger publiek aan . MB heeft door zijn verleden een etiket van auto voor "ouderen" .
Een A4 heeft toch ook beter verkoopcijfers als een MB -C
Een A5 tegen een CLK of E-coupé
A6 versus E
Q5 versus GLK ...
Alleen bij de + 75000 heeft MB nog geen concurentie van Audi ..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk BerichtenWat wel zo is is dat veel van die grote merken leven van leasing, de gewone man van 35 die met vrouw binnenstapt is statistisch gezien niet direct een koopkandidaat, of hij moet in opdracht van het bedrijf waar hij werkt komen kijken.
Dan weet je het wel, hoor, ondanks die mooie theorie van "dat zou eigenlijk niet mogen".
Niet dat de ervaring bij Audi op dat vlak - om toch weer ietwat on topic te komen - veel beter was...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenja, nu wel
das niet altijd zo geweest
ten tijde van de 190 was een audi 80 maar de helft zo duur, en de 3 zat er pal tussen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door audiavanti Bekijk BerichtenZijn er nog meer Q5 bezitters met s-tronic waarbij het toerental niet constant is tijdens cruise control?
Dat lijkt me toch normaal ? De snelheid moet zo constant mogelijk zijn maar het toerental zal wisselen naargelang de helling , de tegenwind, enz......Tenzij je natuurlijk wisselende snelheden waarneemt want dan is er iets niet pluis.
Comment
Comment