Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
    Niet akkoord met deze twee punten:

1. Kwaliteit is een meetbaar gegeven. Er zijn verschillende soorten kwaliteit, die samen het integrale kwaliteitsconcept uitmaken:
    • Productkwaliteit: hoe betrouwbaar is het? Dit is redelijk goed te meten, er zijn verschillende methodes maar de "slechte" wagens worden echt wel opgemerkt! Opmerkelijk is dat slechte wagens soms nog steeds de subjectieve indruk krijgen van de mensen dat het goeie wagens zijn. Zo staat VW al enkele jaren in de middenmoot van sommige onderzoeken terwijl de mensen meestal denken dat het (nog steeds) topkwaliteit is.
    • Kwaliteit van de afwerking: harde plastiek is minder duur en minder luxueus dan leder of de verfijndere kunststoffen. Neem bvb. de Opel Insignia: ongetijfeld een goeie wagen, maar de afwerking laat duidelijk zien dat men goedkopere materialen heeft gebruikt dan bij de premium merken.
    • Kwaliteit van de service voor en na verkoop. Het aanvoelen is misschien subjectief, maar objectief kan je toch een paar zaken vaststellen.
    De vraag is waar een klant aandacht aan besteedt! Ik kom tot de constatering in diverse topics dat sommige mensen een overduidelijk verschil zien in de afwerkingskwaliteit van een BMW 3-serie coupé en een Audi A5, wat me doet denken dat die mensen wel zéér fijnbesnaarde zintuigen moeten hebben, om zich vervolgens volledig te laten rollen en zich langs achter laten nemen bij de bestelling en levering van hun A5. Niet meteen mijn combinatie van puntenwaar ik belang aan hecht maar kom...

2. Esthetiek is ook een meetbaar gegeven

Een auto die 80% van de mensen lelijk vindt is gewoon een lelijke auto, PUNT. Dit betekent nog niet dat JIJ hem persoonlijk lelijk moet vinden, dat is juist, maar het is en blijft een lelijke auto!

Zo kan je gerust zeggen dat:
    - De Q7 een minder geslaagde auto is
    - Net als de Volvo V70
    - Net als de BMW X6
    - En zeker als de BMW 5 GT

Jij mag nog steeds je eigen mening hebben, maar daar verandert de mening van de meerderheid niet mee.
    Kwaliteit is meetbaar, daar is geen discussie over.
    Maar ik ga er vanuit dat ook jij niet meteen een evt. aan te kopen wagen ontmantelt om bepaalde metingen/testen uit te voeren ...
    Dus waar baseer je je dan op bij aankoop van een toekomstige auto ...?

Wat estethiek betreft :
    Ook al zou iedereen m'n wagen lelijk vinden, dan kan me dat echt niet schelen.
    Een auto koop je voor jezelf, niet voor een ander...

En als nu 79% een bepaalde auto lelijk vind, is deze dan wel mooi?
    Last edited by ; 22/06/2009, 12:43.

Comment

2. Esthetiek is ook een meetbaar gegeven

Een auto die 80% van de mensen lelijk vindt is gewoon een lelijke auto, PUNT. Dit betekent nog niet dat JIJ hem persoonlijk lelijk moet vinden, dat is juist, maar het is en blijft een lelijke auto!

Zo kan je gerust zeggen dat:
      - De Q7 een minder geslaagde auto is
      - Net als de Volvo V70
      - Net als de BMW X6
      - En zeker als de BMW 5 GT
      Waar kan ik de cijfers terugvinden, dat meer dan 80% de hierboven opgesomde wagens lelijk vinden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door loebas Bekijk Berichten
        Eventjes terug naar de feiten van de dag: Audi is het enige premium merk die op dit moment groeicijfers kan voorleggen. Desondanks blijven Mercedes en Bmw meer wagens verkopen, maar Audi overtuigt wel deglijk zij die in het verleden een Mercedes of Bmw kochten, nu te kiezen voor Audi.
        Ergens moet Audi wel de goede richitng gekozen hebben, zeker in deze tijd van economische crisis.

Audi heeft zich een imago kunnen verwerven van fris, modern en degelijke kwaliteit. Het merk wordt ook niet geassocieerd met een bepaalde leeftijdsgroep of bepaald type van levensstlijl. Het is ook de kunst van een merk een goed imago te ontwikkelen. Indien dit imago enkel gebaseerd zou zijn op "lucht", dan had Audi de stijgende verkooptrend van de afgelopen jaren zeker niet kunnen aanhouden.
        Mercedes heeft altijd het chiquere karakter willen benadrukken in combinatie met uitmuntend comfort. Bmw trekt duidelijk de kaart van een sportieve lijn. Audi heeft, denk ik, geen van beide kanten gekozen, maar geprobeerd een compromis te zoeken. Op dit moment lijkt dit de meest voordelige strategie.
        Audi is gewoon een schijtmerk en er zijn nu eenmaal veel schijtmensen. Verder is er niet veel uitleg nodig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cold - play Bekijk Berichten
          dus is het wel juist en heeft audi minder verlies en dus hogere verkoopcijfers in verhouding tot.......................
          Ik vrees dat de vergelijking niet zo eenvoudig is.
          De levertijden zijn bij Audi veel langer dan bij MB en BMW, zo kan je dus stellen dat veel geleverde wagens reeds in bestelling waren voor de top van de crisis.
          Men merkt nu ook dat de levertijd plots veel korter geworden is.
          De verkoopscijfers zijn dus niet helemaal duidelijk, en daar zal Audi blij mee zijn om dat zolang mogelijk in de grijze zone te houden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
            He? Ik ken de huidige verkoop cijfers niet, maar wiskunde is blijkbaar niet je sterkste kant. Als ik vorig jaar 100 wagens verkocht en dit jaar het 10% slechter doen of ik verkocht er vorig jaar 150 en ik doe het nu 20% slechter, wie zou dan nog het meest verkopen...rara.
            er staat wel in verhouding tot...........eerst goed lezen............

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
              Audi is gewoon een schijtmerk en er zijn nu eenmaal veel schijtmensen. Verder is er niet veel uitleg nodig.
              het verstand komt met de jaren, nog een beetje geduld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                Ik vrees dat de vergelijking niet zo eenvoudig is.
                De levertijden zijn bij Audi veel langer dan bij MB en BMW, zo kan je dus stellen dat veel geleverde wagens reeds in bestelling waren voor de top van de crisis.
                Men merkt nu ook dat de levertijd plots veel korter geworden is.
                De verkoopscijfers zijn dus niet helemaal duidelijk, en daar zal Audi blij mee zijn om dat zolang mogelijk in de grijze zone te houden.
                daar kan ik inkomen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                  Dank voor je heldere mening. Echt een toegevoegde waarde.

Comment

• Feit is dat Audi een geweldige marketingmachine is. Audi als merk is in opmars, daar kan je blij mee zijn of niet, het is en blijft een feit.

Het blijkt dat het imago dat door Audi constant gestimuleerd wordt aansluit bij de middle-of-the-road mensen, en net daarvan heb je er héél veel en het is een groeiende groep!

Toegegeven, een beetje sportief zijn, een (heel klein) beetje design, een beetje techniek, ... en dat dan uitvergroten alsof je het summum biedt op alle vlakken, en je doelgroep dat nog te laten geloven en ze een summum prijs te laten betalen, het is een grote kunst! In feite excelleert Audi op geen enkel vlak, maar doet Audi op geen enkel vlak echt slecht. Ook dat is een grote kunst. Je vind immers sportievere wagens, statigere wagens, mooiere of alleszins opwindendere wagens bij andere merken, maar het blijkt dat van alles een beetje beter aansluit bij wat de klant wil, zeker in België, het land van de mediocratie

Persoonlijk is Audi als merk zowat de tegenpool van wat mij aanspreekt, maar voor vele mensen dus niet. Ik heb oprecht bewondering voor de marketingstrategie van Audi daar ik een grote interesse heb voor alles wat marketing aangaat!

Nu denk ik wel dat Audi ook klappen gaat krijgen: ze steunen aan één kant hard op de leasingmarkt, en die is fors aan het besparen. Anderzijds is de doelgroep aan de kant van particulieren en kleine zelfstandigen de eerste die nog klappen gaat krijgen. Die beginnen pas nu de gevolgen van de crisis te voelen en dat gaat nog lang doorwegen.

Comment

• Het is volgens mij een goed evenwicht vinden tussen verschillende kenmerken, waarin Audi op dit moment beter uitblinkt dan zijn concurrenten. Al die beetjes zorgen dan wel voor een groot geheel. Kwaliteit in interieur is niet inferieur aan andere merken. Dit geldt ook voor motorkwaliteit. Onthoud dat Audi reeds lang motoren met kleinere inhoud produceert om het verbruik te beperken, daar waar Bmw de laatste jaren hierin Audi probeert te overtreffen. Mercedes volgt dit plaatje nog niet. Omgekeerd hoeft Audi niet onder te doen als het aan komt op motoren met grotere longinhoud, bewijze hiervan de 4.2TDI, W12TDI, 3.0TDI.

Indien Audi saai en niet opwindend zou overkomen, zouden veel minder jongeren dit merk verkiezen.

De leasingmarkt zal voor Audi niet veel meer verkoopcijfers vertegenwoordigen ivg met Bmw (wel meer dan Mercedes). Bmw is trouwens minder duur in leasing dan een vergelijkbaar uitgeruste Audi (toch bij ALD). Ik geloof dus niet dat Audi zulke harde klappen als de concurrentie gaat krijgen omdat de verkoop op dit moment voor de particuliere markt wel goed verloopt, dit in tegenstelling tot de concurrentie.

Comment

• Iedere keer denk ik hier nieuws te lezen over de Q5... en iedere keer is het weer hetzelfde...

JayJay, we weten intussen allemaal al dat je niet Audi-minded bent (en nu druk ik me nog zacht uit). Ik zal waarschijnlijk nooit in mijn leven een Volvo kopen, maar daar zit ik niet over te lullen in het XC60-70-90 whatever-topic.

Ik stel voor dat je je gevoelens (want dat zijn het vooral denk ik) gaat uiten in het topic Audi-lovers want het is stillekes aan tijd geworden om hier eens terug ON-TOPIC te gaan.

Waarvoor dank!

Comment

Feit is dat Audi een geweldige marketingmachine is. Audi als merk is in opmars, daar kan je blij mee zijn of niet, het is en blijft een feit.

.
                          Allee, dan zijn ze toch nog in iets goed

Comment

• wat duurt dat wachten toch lang

hoelang hebben jullie hier moeten wachten tussen bestelling en levering ? Ik heb het niet over de toonzaalmodellen hé........ wel over gepersonaliseerde bestellingen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spykiller Bekijk Berichten
                              hoelang hebben jullie hier moeten wachten tussen bestelling en levering ? Ik heb het niet over de toonzaalmodellen hé........ wel over gepersonaliseerde bestellingen.
                              hallo spykiller

ik heb hem bestelt op 4 februari en mogen afhalen op 4 mei dus dat is een periode van 3 maanden en ik ervaarde dat ook als heel laaaannng.............

Comment

• Mijn Q5 is half februari besteld en ik hoop hem over twee of drie weken te krijgen. Het zou eerst eind mei worden, toen eind juni en nu 2e week van juli. Al met al dus een levertijd van vijf maanden. Dat het langer duurt schijnt met de S-Tronic te maken hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
                                  Iedere keer denk ik hier nieuws te lezen over de Q5... en iedere keer is het weer hetzelfde...
                                  Inderdaad ... in dit topic is niet veel meer over de Q5 te bespeuren...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kuu5 Bekijk Berichten
                                    Mijn Q5 is half februari besteld en ik hoop hem over twee of drie weken te krijgen. Het zou eerst eind mei worden, toen eind juni en nu 2e week van juli. Al met al dus een levertijd van vijf maanden. Dat het langer duurt schijnt met de S-Tronic te maken hebben.
                                    Mijn S-tronic besteld begin december, geleverd eind maart = kleine 4 maand.

aub!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cold - play Bekijk Berichten
                                      het verstand komt met de jaren, nog een beetje geduld.
                                      Mijn verstand zit op zijn hoogtepunt, misschien dat gij al een beetje debiel begint te worden? Met uw lelijk vierkant wijvenhokje.

Comment

• Er zijn er hier precies die beter een ander hoogtepunt dringend nog eens bereiken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
                                          Ik stel voor dat je je gevoelens (want dat zijn het vooral denk ik) gaat uiten in het topic Audi-lovers want het is stillekes aan tijd geworden om hier eens terug ON-TOPIC te gaan.

Waarvoor dank!

Graag geen andere merken vermelden hier, jongens, want zelfs discussiëren over Audi is in een Q5 topic nu blijkbaar ook al

Comment

Working...
                                          X