Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
    Iedere keer denk ik hier nieuws te lezen over de Q5... en iedere keer is het weer hetzelfde...
    Gelijk heb je... Het moet zijn dat het nieuwe er voor velen al af is, zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MiniMe Bekijk Berichten
      Graag geen andere merken vermelden hier, jongens, want zelfs discussiëren over Audi is in een Q5 topic nu blijkbaar ook al
      Jij begrijpt het echt niet hé... het is hier idd de plaats om het over de Q5 te hebben, en daar rond een discussie te voeren, maar niet over Audi als merk an sich! Als ze hier de Q5 vergelijken met de GLK, enz... ok. Maar nog eens gal spauwen over alles wat Audi is... dat doe je beter elders volgens mij.

Ik nu sluit ik mijn betoog, als het nu nog niet duidelijk is, is het omdat je het niet wil zien!

Comment

Gelijk heb je... Het moet zijn dat het nieuwe er voor velen al af is, zeker?
        Voila, door dergelijke opmerkingen draag je bij tot het niveau van dit topic... waarvoor dank!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
          Voila, door dergelijke opmerkingen draag je bij tot het niveau van dit topic... waarvoor dank!
          Die zat dus blijkbaar...

Kijk, het gaat hier over de Q5, dat is juist. Nu moet jij me eens zeggen waar dan de posts geplaatst mogen worden waarin deze wagen wordt vergeleken met zijn rechtstreekse concurrenten? In de topics van die wagens misschien? Daar zijn ze dan net even blij dat er steeds weer over een Q5 wordt geluld in "hun" topic...
          Het is toch niet omdat je zelf geen commentaar hebt over een ander merk, of die niet tot uiting wil brengen, dat anderen dan ook maar moeten zwijgen, of wel soms?

En de posts over Audi als merk? In het lovers-topic, terwijl je misschien helemaal geen "lover" bent?

M.a.w. ik stel vast dat er voor kritiek en commentaar geen plaats is, alleen voor lof en zelfbevestigingzoekers die hier speciaal inloggen om wereldkundig te komen maken dat ze het deze of gene merk/model hebben gekocht en daar hier de schouderklopjes voor komen sprokkelen waaraan het IRL wellicht ontbreekt. En dan heb ik het niet alleen over Audi of de Q5.

Ik lees hier met plezier de positieve ervaringen van sommigen, maar even goed de minder positieve opmerkingen van anderen. Dat zorgt er namelijk voor dat ik een nuchtere kijk op ons aller heilige koe blijf behouden...
          Mensen die wars van enige zin voor objectiviteit hun lievelingen komen bewieroken, mogen er van mij best zijn. Maar ze hoeven daarom de weegschaal nog niet naar hun kant te laten doorslaan.

Laat gerust iets weten mocht dit nog steeds onvoldoende niveau zijn voor jou, OK?
          Last edited by ; 23/06/2009, 16:49.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
            Er zijn er hier precies die beter een ander hoogtepunt dringend nog eens bereiken
            tes woare

Comment

• oen - schijtmerk ....

Niet echt de taal van iemand die op een nette manier wil discuteren vind ik.
              Ik ga me niet moeien met de inhoudelijke discussie, maar gelieve toch respect te tonen, ook al ben je het totaal oneens met bepaalde uitspraken.

Gewoon even op de lippen bijten , een wandelingetje maken en even nadenken hoe je je gevoelens en argumenten op een nette manier wil verwoorden. Zo simpel is het.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                Mijn verstand zit op zijn hoogtepunt, misschien dat gij al een beetje debiel begint te worden? Met uw lelijk vierkant wijvenhokje.

Ga ergens anders olie op het vuur gooien kansloze lutser. Opzouten hier, je hebt niks te melden.

Comment

Die zat dus blijkbaar...

Kijk, het gaat hier over de Q5, dat is juist. Nu moet jij me eens zeggen waar dan de posts geplaatst mogen worden waarin deze wagen wordt vergeleken met zijn rechtstreekse concurrenten? In de topics van die wagens misschien? Daar zijn ze dan net even blij dat er steeds weer over een Q5 wordt geluld in "hun" topic...
                  Het is toch niet omdat je zelf geen commentaar hebt over een ander merk, of die niet tot uiting wil brengen, dat anderen dan ook maar moeten zwijgen, of wel soms?

En de posts over Audi als merk? In het lovers-topic, terwijl je misschien helemaal geen "lover" bent?

M.a.w. ik stel vast dat er voor kritiek en commentaar geen plaats is, alleen voor lof en zelfbevestigingzoekers die hier speciaal inloggen om wereldkundig te komen maken dat ze het deze of gene merk/model hebben gekocht en daar hier de schouderklopjes voor komen sprokkelen waaraan het IRL wellicht ontbreekt. En dan heb ik het niet alleen over Audi of de Q5.

Ik lees hier met plezier de positieve ervaringen van sommigen, maar even goed de minder positieve opmerkingen van anderen. Dat zorgt er namelijk voor dat ik een nuchtere kijk op ons aller heilige koe blijf behouden...
                  Mensen die wars van enige zin voor objectiviteit hun lievelingen komen bewieroken, mogen er van mij best zijn. Maar ze hoeven daarom de weegschaal nog niet naar hun kant te laten doorslaan.

Laat gerust iets weten mocht dit nog steeds onvoldoende niveau zijn voor jou, OK?
                  Zomaar een vraag aan jou, gewoon omdat het kan; wat zoek jij hier? Het moge overduidelijk zijn dat je voorkeur niet naar aan Q5 gaat dan vraag ik me dus af waarom je hier altijd met een gestrekt been een topic in gaat. Vat het niet negatief op A.U.B maar dit vraag ik me af.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door audiavanti Bekijk Berichten
                    Zomaar een vraag aan jou, gewoon omdat het kan; wat zoek jij hier? Het moge overduidelijk zijn dat je voorkeur niet naar aan Q5 gaat dan vraag ik me dus af waarom je hier altijd met een gestrekt been een topic in gaat. Vat het niet negatief op A.U.B maar dit vraag ik me af.
                    Geen probleem, je hoeft je niet te verdedigen omdat je een vraag stelt. (Is ook zoiets, er zijn hier veel mensen die denken dat iedereen de dingen altijd negatief ziet of wil zien. Niet persoonlijk op jou bedoeld hoor!)

Ik amuseer me hier, niet omdat het hier om Audi of om de Q5 gaat, niet omdat ik dat een schijtmerk vind (sorry, iemand anders heeft die term eerst gebruikt) en niet omdat ik ervan hou bepaalde merken af te breken (zoals sommigen bepaalde tussenkomsten menen te moeten interpreteren).

Persoonlijk hecht ik weinig belang aan wat voor merk van wagen ik rijd, maar het valt me gewoon op dat er heel veel mensen zijn voor wie dat net heel veel belang heeft. En dat vind ik toevallig vrij amusant.

Waarom ben ik in dit topic meer te vinden dan in pakweg een topic van een ander merk of model?
                    Omdat dit segment me momenteel nogal interesseert. En omdat ik de mening van sommige anderen hier deel dat de Q5 nogal overroepen is tegenover de rest.
                    Tot slot valt het me op dat het favorietentopic van dat andere merk wat hier veelvuldig ter sprake komt, toch wezenlijk verschilt van dit, alleen al wat inhoud van de posts betreft.
                    Veel minder joepiejee-ik-heb-een-nieuwe-auto gehalte bijvoorbeeld, iets waar ik me persoonlijk beter in kan vinden.

Ik weet niet of dit je vraag beantwoordt, maar meer kan ik daar echt niet over zeggen.

Comment

Geen probleem, je hoeft je niet te verdedigen omdat je een vraag stelt. (Is ook zoiets, er zijn hier veel mensen die denken dat iedereen de dingen altijd negatief ziet of wil zien. Niet persoonlijk op jou bedoeld hoor!)

Ik amuseer me hier, niet omdat het hier om Audi of om de Q5 gaat, niet omdat ik dat een schijtmerk vind (sorry, iemand anders heeft die term eerst gebruikt) en niet omdat ik ervan hou bepaalde merken af te breken (zoals sommigen bepaalde tussenkomsten menen te moeten interpreteren).

Persoonlijk hecht ik weinig belang aan wat voor merk van wagen ik rijd, maar het valt me gewoon op dat er heel veel mensen zijn voor wie dat net heel veel belang heeft. En dat vind ik toevallig vrij amusant.

Waarom ben ik in dit topic meer te vinden dan in pakweg een topic van een ander merk of model?
                      Omdat dit segment me momenteel nogal interesseert. En omdat ik de mening van sommige anderen hier deel dat de Q5 nogal overroepen is tegenover de rest.
                      Tot slot valt het me op dat het favorietentopic van dat andere merk wat hier veelvuldig ter sprake komt, toch wezenlijk verschilt van dit, alleen al wat inhoud van de posts betreft.
                      Veel minder joepiejee-ik-heb-een-nieuwe-auto gehalte bijvoorbeeld, iets waar ik me persoonlijk beter in kan vinden.

Ik weet niet of dit je vraag beantwoordt, maar meer kan ik daar echt niet over zeggen.

Je punt is duidelijk genoeg om te zeggen dat je hier louter bent om jezelf te vermaken op topics, dat staat buiten kijf, het is mij overduidelijk dat je meer een hang hebt naar het merk Volvo, ofwel een Volvo "adept" maar men is hier nu eenmaal enthousiast overde Q5 omdat het in mijn optiek een fantastische auto is ergo het topic gaat over de Q5 of ben ik abuis?

Dat men hier ongefundeerde opmerkingen plaatst zoals schijtbak/wijvenbak komt nogal infantiel over eveneens de oeverloze saaie statistieken over verkoop & prestaties. De Q5 is een heerlijke auto net zoals de Volvo XC60 en andere concurerende auto's. Elke auto heeft zijn voor en nadeel, de keuze is persoonlijk en zeker merkgetrouw. Je kiest een auto op onderbuik gevoel en uiterlijk en niet op basis van objectief geneuzel. Bij mij dus.

Comment

• Overroepen, ik vind van niet. Ik vind juist degenen overroepen die menen dat zij Audi overroepen vinden. Het begint een beetje eentonig te worden om aan te horen dat Audi overroepen is. Beetje slappe argumentatie.
                        Indien de inhoud van andere topics beter is, dan vraag ik mij af waarom je hier nog vertoeft. Om toch even te melden dat dit topic je niet aanstaat en toch nog comments te schrijven, is zoals een dolk in iemands rug steken.

Tot slot, indien je toch niet merkgebonden bent, ga dan gerust eens een ritje maken met de Q5.
                        Last edited by ; 23/06/2009, 21:20.

Comment

• Moet zeggen, als buitenstaander is dit by far het meest geweldige topic om te volgen en dan heb ik het niet over de Q5 zelf want daar is volgens mij op de laatste 5 pagina's niets meer over gezegd ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door loebas Bekijk Berichten
                            Overroepen, ik vind van niet. Ik vind juist degenen overroepen die menen dat zij Audi overroepen vinden. Het begint een beetje eentonig te worden om aan te horen dat Audi overroepen is. Beetje slappe argumentatie.
                            Indien de inhoud van andere topics beter is, dan vraag ik mij af waarom je hier nog vertoeft. Om toch even te melden dat dit topic je niet aanstaat en toch nog comments te schrijven, is zoals een dolk in iemands rug steken.

Tot slot, indien je toch niet merkgebonden bent, ga dan gerust eens een ritje maken met de Q5.
                            Beste man, het is net omdàt ik met de Q5 en andere modellen ben gaan rijden, dat ik hem overroepen vind.
                            Ik zou eens willen weten hoeveel mensen hier met andere modellen zijn gaan rijden alvorens ze naar de Audi-dealer zijn getrokken en de Q5 hebben besteld.

Ik vind hem niet beter dan een XC60 of een X3 of een GLK. Als ik in dit segment een lichte voorkeur heb, dan is die toevallig inderdaad voor de XC60, dat ga ik niet ontkennen. Maar dat wil niet zeggen dat ik een Volvo-adept ben.
                            Ik heb in het verleden met voldoende verschillende merken gereden om er prat op te kunnen gaan dat ik geen enkel merk meer genegen ben dan een ander.
                            Dat soort insinuaties laat ik dan ook voor rekening van mensen die een oordeel menen te moeten vellen over mijn persoonlijke voorkeuren terwijl ze mij van haar noch pluim kennen.

Reacties zoals de uwe bewijzen het eens te meer: ben je niet pro-Audi of pro-Q5, blijf hier dan weg.
                            Mij goed, hoor, maar verwacht niet dat iedereen jullie mening deelt, ook al proberen jullie dit topicje angstvallig af te schermen voor de niet-fans. De realiteit is namelijk net ietsje anders...
                            Last edited by ; 24/06/2009, 09:52.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door audiavanti Bekijk Berichten
                              Elke auto heeft zijn voor en nadeel, de keuze is persoonlijk en zeker merkgetrouw. Je kiest een auto op onderbuik gevoel en uiterlijk en niet op basis van objectief geneuzel. Bij mij dus.
                              Nou, ik dus wél. Daar verschil ik van de meesten hier, dat merk ik ook wel. Heb ik daarom minder recht om hier mijn mening te geven?

BTW, ik heb oprecht en zonder te (ver)oordelen een antwoord gegeven op jouw vraag, om dan meteen een sneer en een ongefundeerd oordeel over mijn voorkeuren van jou terug te krijgen. Daar mag je trots op zijn, hoor, echt!
                              Last edited by ; 24/06/2009, 09:51.

Comment

Beste man, het is net omdàt ik met de Q5 en andere modellen ben gaan rijden, dat ik hem overroepen vind.
                                Ik zou eens willen weten hoeveel mensen hier met andere modellen zijn gaan rijden alvorens ze naar de Audi-dealer zijn getrokken en de Q5 hebben besteld.

Ik vind hem niet beter dan een XC60 of een X3 of een GLK. Als ik in dit segment een lichte voorkeur heb, dan is die toevallig inderdaad voor de XC60, dat ga ik niet ontkennen. Maar dat wil niet zeggen dat ik een Volvo-adept ben.
                                Ik heb in het verleden met voldoende verschillende merken gereden om er prat op te kunnen gaan dat ik geen enkel merk meer genegen ben dan een ander.
                                Dat soort insinuaties laat ik dan ook voor rekening van mensen die een oordeel menen te moeten vellen over mijn persoonlijke voorkeuren terwijl ze mij van haar noch pluim kennen.

Reacties zoals de uwe bewijzen het eens te meer: ben je niet pro-Audi of pro-Q5, blijf hier dan weg.
                                Mij goed, hoor, maar verwacht niet dat iedereen jullie mening deelt, ook al proberen jullie dit topicje angstvallig af te schermen voor de niet-fans. De realiteit is namelijk net ietsje anders...
                                Er wordt ook niet beweerd dat hij beter is dan zijn concurrenten, hij wordt enkel verdedigd en dat is net het punt waar mensen zoals jullie het moeilijk mee hebben. In de topics over de XC60 en consoorten zal je ook vinden hoe goed de wagen wel is. Ik wil gewoonweg duidelijk maken dat de Q5 helemaal niet overroepen is, maar dat jij het er wel van maakt door inhoudloze statements of oneliners te lanceren. Zeggen dat een wagen goed is zonder afbreuk te doen aan de concurrentie is volgens mij nog altijd respectvol.

Comment

• De Volvo-rijders vinden nog steeds hun weg naar dit topic terug zie ik

Comment

• Hallo,

Ik moet wel zeggen dat ik me serieus aangevallen voelde toen ik mijn bevindingen over de Q5 neerschreef. Ik ben gaan rijden met een Q5 en - per toeval - was de concurrent een Volvo XC60 omdat mijn vrouw daar een boontje voor had.

Wel, ik ben de testrit met de Q5 begonnen met serieus hoge verwachtingen, en ik ben tot de constatering gekomen dat de Q5 wel een goeie wagen was, maar dat hij niet aan mijn hooggespannen verwachtingen kon voldoen. Misschien had ik minder hoge verwachtingen moeten hebben, maar vanuit media, boekjes en dit forum had ik een beeld gekregen van de Q5 als een wagen waar niet aan te tippen was, terwijl ik van de XC60 een beeld had van "goeie wagen maar dit, maar dat, ...".

Op basis van mijn testritjes met beide wagens kwam ik tot de conclusie dat de negatieve punten van de XC60 er wel degelijk waren, maar dat deze uitvergroot werden in allerlei media, terwijl de Audi er evengoed had, maar die waren niet terug te vinden in diverse bronnen. Op die manier heb ik me laten verleiden tot het zeggen dat ik de Q5 overroepen vond, met als duidelijkste bron van verontwaardiging het feit de gebruikte materialen in het interieur, die niet strookt met wat ik overal las.

Nu, ik heb nooit gezegd dat de Q5 een slechte wagen was, enkel dat hij op bepaalde vlakken niet aan mijn verwachtingen voldeed, en ik was daar inderdaad redelijk verbaasd over. De Q5 is en blijft een goeie wagen, en keuzes zullen meestal wel op basis van buikgevoel gemaakt worden, maar ik vond het incorrect hoe ik behandeld werd na mijn betoog. Ik wist niet dat kritiek op de Q5 hier ongewenst was, en heb uit reactie enkele maanden amper gepost op dit forum.

In elk geval veel geluk aan dezen die een Q5 kozen, het rijplezier is jullie gegund en wie ben ik om te zeggen dat jullie keuze verkeerd is? Uiteindelijk kiest iedereen een wagen op basis van wat hij of zij wil. Maar een beetje kritiek moet zeker kunnen!

Comment

• Voilà,

Hetzelfde hier.

Overal lees je dat de Q5 de top is in dit segment, de nummer 1 in vergelijkende tests, ongeëvenaard qua comfort van de stoelen, qua design, qua rijgedrag enzovoort.

Goed, dan is mijn nieuwsgierigheid gewekt. En dan ga ik dus zelf ook eens de vergelijkende test doen, om vervolgens tot de vaststelling te komen dat dit een goeie wagen is, absoluut, maar dat ik de andere niet beduidend minder goed vind.
                                      OK, hij "rijdt" wellicht beter dan de andere, met wat pittiger motoren en wat snellere reacties.
                                      Zo kan de automaat van de XC60 inderdaad beter en zijn de motoren misschien niet de absolute top, zoals bij Audi (naar verluidt is de inmiddels verkrijgbare 2.4D motor wel al een verbetering), maar een automaat heb ik op de Q5 niet eens kúnnen testen wegens nog niet verkrijgbaar.

Kortom, de Q5 was voor mij geen voltreffer, maar veeleer een teleurstelling, met name door de hoge verwachtingen die ik inderdaad ook had.
                                      Dat is niet mijn fout, maar wel van diegenen die hem de hemel inprijzen in plaats van de zaken ietwat nuchterder te bekijken.
                                      Nu ja, ik las in een Amerikaans review dat bij de testrit zelfs een verblijf in een sjiek hotel door Audi aan de testjournalist kado werd gedaan, dus dat verklaart misschien wel een en ander.

Voor mij koopt iedereen de wagen die hij wil, vanuit buikgevoel of niet. Maar als je je zoals Audi met deze wagen in sommige bladen blijkbaar profileert als "the new reference in its class" en "a driving experience that knows no equal", dan mag je verwachten dat niet iedereen dit zomaar voor waar aanneemt en er wel degelijk mensen zullen zijn de de proef écht op de som nemen.

Comment

• Ik kwam hier even kijken omdat mijn vriendin deze Q5 wel ziet zitten als opvolger van de A3, maar als ik dit allemaal lees :s

Ik krijg hier wel mijn bevestiging van mijn vooroordeel dat de Q5 meer een imago bak is dan wat anders. "Premium" en "SUV" dat is zo wat het slechtste van 2 werelden lijkt het wel. Als ik hier zie hoeveel personen hier zich persoonlijk aangevallen voelen en hoe ze hun "verdediging" voeren dan snap ik heel het concept wat meer.

Maar een dikke proficiat aan de marketing van Audi, ze hebben weer een knappe prestatie neergezet.

Voor er hier weer een paar hun op hun pik getrapt voelen, ik heb hier niet geschreven dat de Q5 een slechte wagen is. Daar kan je in dit topic maar weinig over vinden de mensen die hier vrij objectief hun mening kwijt wilden zijn al lang gaan lopen.
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                        X