Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Degelijke wagen , jammer van het hoge verbruik en het bestelwagen uiterlijk.
zeg Ferdinand ...... " bestelwagen uiterlijk" ??!! klinkt daar wat frustratie door of zo ? Het is een schitterende auto. Ik zeg niet dat hij beter is dan andere merken want ik kan niet vergelijken. Smaken verschillen ook. Objectief oordelen dat is de kunst. Maar zeggen dat hij op een bestelwagen lijkt ....dat is er toch over hoor !
Prachtig realistisch beeld vind ik aangaande het imago van Audi. Ik denk ook dat "de tijd" in het voordeel is van Audi.
Hoeveel mensen zijn er niet die vroeger een BMW en MB hebben gehad met dikwijls geen goede ervaringen. Ook misschien uit nieuwsgierigheid of uit (lichte) wraak hebben ze nu een alternatief: AUDI.
Ook zijn er mensen (uit mijn omgeving) die niet gelinkt willen worden aan de "vastgeroeste" imago's van MB (algemeen: oudere-mensen-luxewagens) en BMW (sportief). AUDI is neutraler wat dit betreft.
Het valt mij ook op dat opvallend veel vrouwen Audi-minded zijn.
Maar vooral, zou het niet kunnen dat AUDI "de norm" geworden is voor MB en BMW ?
Ik bedoel; bezie alleen al de Q5 (ook A4) in al zijn aspecten. Het is werkelijk een parel van een SUV waar geenenkel ander merk voorlopig een antwoord op heeft. De afwerking van de Q5 staat gelijk (of misschien zelfs hoger) aan een ML, X5 en Q7. Wie heeft iets gelijkwaardigs ?
Ook heeft MB en BMW de afgelopen 10 jaar serieus bespaart op ondermeer de afwerking v/h interieur. Audi heeft daar (volgens mij) niet aan meegedaan en heeft daarmee luxe-imago-punten mee gewonnen.
Antonio en enkele anderen, nu doen jullie toch wel een beetje aan wishful thinking hoor. Het is ontroerend, maar jullie beeld van Audi is in feite opgebouwd uit een ideaalbeeld dat jullie al hebben van dat merk.
Ten eerste is Audi lang niet het enige merk dat zich op kwaliteit richt. Wat betrouwbaarheid van de wagens betreft is BMW momenteel de beste Europese constructeur, en Audi moet ook o.a. Volvo, Ford en Mercedes voor laten gaan. Ik baseer me hier op het tweejaarlijkse betrouwbaarheidsonderzoek uitgevoerd door een samenwerking van consumentenorganisaties in een tiental landen waaronder B, NL, D, FR e.a. De resultaten worden tweejaarlijks gepubliceerd in Test-Aankoop! Ik kan jullie dit stukje lectuur ten zeerste aanbevelen. Maar dan moet de populaire mythe van VAG als kwaliteit wel sneuvelen. Waar Audi nog betere middenmoot is scoort VW hier lagere middenmoot.
Ik denk dat de dag dat BMW en Mercedes Audi als norm gaan nemen nog moet komen… in een zeer verre toekomst. Als ik de recentste scoops, stijlstudies e.d. blijkt dat BMW en Mercedes hun eigen sterke stijl blijven uitbouwen. Het is waar dat Audi een neutraler design hanteert, anderen zullen zeggen een kleurlozer design. Maar vele mensen zullen het feit dat een merk risico’s neemt op vlak van design appreciëren. Ik ben er alvast zo één. Al mag de vorige 7-serie minder goed verkocht hebben (weet ik niet), ik vind het een wagen met een massa meer karakter dan de Audi A6 of A8. Hetzelfde voor de 5-serie. Audi blinkt uit door zich in de schaduw van de leiders te nestelen op vlak van design, en op platte opportunistische wijze gebruik maken van de risico’s van de anderen. Ik ben akkoord dat sommige BMW-modellen niet zo geslaagd zijn, maar dat wil niet zeggen dat ze bij BMW of Mercedes Audi als norm zouden moeten nemen. In elk geval is duidelijk dat leiders niet de strategie van de volgers gaan overnemen, en zeker hun norman er niet op zullen baseren.
Ook het feit dat de Q5 een parel is die geen concurrentie heeft… Pardon! Daar kan ik niet volgen. Ik dacht dat de Volvo XC60 (jaja hier is hij weer) beter verkoopt dan de Audi Q5. Nochtans van grootte en prijs min of meer vergelijkbaar. In NL verkoopt de XC60 alvast een stuk beter, daar kan je objectieve cijfers opzoeken wat in ons land niet kan. In ieder geval zie ik gevoelig meer XC60’s rijden dan Q5’s. En ook weer hier maakt design een belangrijk verschil. Audi neemt – weeral – geen risico’s en bouwt een model dat in feite nog het best kan vergeleken worden met een in de hoogte uitgerokken Audi A3. Ik zeg niet dat het geen mooie wagen is, ik vind dat namelijk wel een mooie wagen, maar waar is de originaliteit?
Allee volgende foto illustreert toch dat Volvo uit een volledig ander vaatje tapt? En als je deze twee naast mekaar ziet dan lijkt de Q5, op zich nochtans een mooie SUV, bijna banaal…
Ook op ander vlakken is de Q5 zeker niet uniek te noemen, ik weet niet waar je dat haalt! Zo zijn de BMW Z4 en X6 veel unieker. Dààr kan je van zeggen dat de concurrentie niks heeft. Maar de Q5 heeft naast de XC60 nog de Mercedes GLK als concurrent. En ook deze wagen heeft veel meer karakter dan de Audi. Design is spelciaal te nomen, maar het is wél design! Je ziet er een stukje historie van Mercedes in terug. Ik mag het wel, op een bepaalde manier! En straks is er de nieuwe BMW X3, die zeker geslaagd zal worden en op zijn beurt weer meer karakter zal hebben dan de Audi.
Ook qua afwerking is er een mythe die tussen Audi-liefhebbers wordt opgebouwd. Ik ken de afwerking van een Q5, ik ben er eens goed naar gaan kijken. Je kan een Audi goed laten afwerken, mits voldoende opleg, maar toch, achterbank is Spartaans, zetels voorin zijn niet zo goed als in Volvo, goedkoopste leder is … goedkoop van aanvoelen en uitzicht, deurpanelen zijn in goedkoop aandoend hardplastic. Enfin, om maar aan te geven dat ik best wel wat minpuntjes kan vinden. In ieder geval vind ik niet dat je op objectieve manier kan zeggen dat Audi beter afgewerkt is, en zeker niet in vergelijking met de modellen die je daar opnoemt. Zoals gezegd ik denk dat dit meer jullie wishful thinking is dan wat anders.
Risico’s nemen is niet altijd lonend. Waar Volvo nu raak treft met de XC60, kan je de vergelijking doortreken naar de kleine modellen: de extravagante C30 verkoopt niet goed, in tegenstelling tot de oersaaie A3. De 1-serie verkoopt goed. Ik weet niet waar jullie halen dat “BMW het begrepen heeft” want ook hier heeft dit model massa’s meer karakter dan de A3. Ik vind dat persoonlijk een groot risico, want het uiterlijk van de 1 is zeker speciaal te noemen. Het is eerder de BMW compact die een afkooksel was van Audi. BMW heeft begrepen dat afkooksels van afkooksels niet goed verkopen en dat eigenheid met een sterk karakter de way to go is. Ik vind het een gedurfde wagen die ik alvast boven de A3 zou prefereren.
Ook sportiviteit! Haal er niet één voorbeeld uit om aan te tonen dat Audi zeer sportief is. BMW is zonder ook maar de minste twijfel sportiever dan Audi. De wagens van BMW, en dan heb ik het niet over de hypercars zoals een R8, rijden sportiever. Zo zal het nog lang duren eer Audi een RS versie oplevert dat sneller rond een circuit gaat dan een BMW M3, ondanks de PK’s die bij Audi naar brute gewoonte gewoonlijk hoger liggen.
Het klopt dat Audi uitblinkt in neutraliteit, het middle-of-the-road imago is zorgvuldig opgebouwd en waar andere steken laten vallen raapt Audi ze op. En dat is ook een verdienste! Audi is zoals de CD&V, wachten in het centrum, waar de kiezers terugkomen in tijden van crisis… maar deze blijven niet eeuwig duren…
Zoals gezegd, een knap staaltje van wishful thinking dat jullie ten beste geven, maar ik vraag me af waarom jullie dan verbaasd zijn als er kritiek komt.
Ook sportiviteit! Haal er niet één voorbeeld uit om aan te tonen dat Audi zeer sportief is. BMW is zonder ook maar de minste twijfel sportiever dan Audi. De wagens van BMW, en dan heb ik het niet over de hypercars zoals een R8, rijden sportiever. Zo zal het nog lang duren eer Audi een RS versie oplevert dat sneller rond een circuit gaat dan een BMW M3, ondanks de PK’s die bij Audi naar brute gewoonte gewoonlijk hoger liggen.
Ik denk dat deze Audi wel iets sneller is dan de BMW M3. Hoezo niet sportief..
Wel eens van de RS6R gehoord?
Van de snelste station ter wereld, de Audi RS6 van de Duitse tuner MTM, kunnen we eigenlijk geen genoeg krijgen. Het monster herbergt maar liefst 730 pk onder de kap en knalt daarmee in no-time naar 340 km/h. Hoe snel is ‘no-time’ precies? Deze RS6 wordt door DMotor even naar 270 km/h gejaagd op de […]
Verder is je betoog zeer uiteengezet en duidelijk maar een het blijft allemaal een kwestie van smaak.
Last edited by ; 17/07/2009, 01:27.
Reden: quote ingekort
Typisch! Een duidelijk, uitgebreid, met argumenten omkleed betoog is voor sommigen net dat stapje te ver in een discussie ten gronde.
Die hebben genoeg aan inhoudsloze slogans à la 'XC60 en Q5 zijn niet te vergelijken want de Q5 zit in een andere klasse'... Dan weet je het wel.
Over één ding ben ik het met JayJay niet helemaal eens en dat is dat de XC60 beter verkoopt dan de Q5. In Nederland misschien, in België nu misschien nog, maar dat zal heel snel veranderen. Tot een paar weken geleden waren Q5's een rariteit op de weg, nu zie ik er al vrij regelmatig rijden. En binnenkort kun je geen kilometer meer de baan op of je bent er minstens één tegengekomen... 't Is maar net waar je van houdt, natuurlijk!
Hevige strijd hier. Blijkbaar hebben de Q5 en de XC60 trouwe aanhangers.
Euh... ik ga in op verschillende merken en heb over menig merk iets positief te vertellen. Ik ken en aanvaard ook de mindere kanten van Volvo. Dat maakt dat men mij geen fanboy kan noemen. Ik reageer hier op enkele reacties die Audi tot op een wel zeer onrealitisch niveau bewierroken en die helemaal geen negatieve kanten zien aan Audi, dàt is fanboyism!
Over de XC60, ja daar ben ik fan van. Het is een geslaagde en evenwichtige wagen, echt een prachtig concept dat de eigenschappen van een SUV combineert met die van een luxewagen en dat met een mooi en speciaal ontwerp. Tegelijk erken ik ook de minpunten van deze Volvo en de Volvo's in het algemeen. Zo hoef ik niet met een S-tronic te rijden om aan te nemen dat deze allicht beter zal zijn dan de automaten in Volvo. Ook over de V70 bijv. ben ik hélemaal niet overtuigd. En als ik een wagen ga kopen ga ik altijd langs bij méér dan één merk, in tegenstelling tot véle anderen. Om aan te tonen dat ik daar best wel genuanceerd over kan denken.
Daar wringt het schoentje een beetje: men heeft een zodanig beeld van Audi dat het minste vleugje kritiek meteen als een aanval wordt gezien, maar men lokt het zelf uit door de toch wel straffe posts van o.a. loebas en Antonio...!
Van de snelste station ter wereld, de Audi RS6 van de Duitse tuner MTM, kunnen we eigenlijk geen genoeg krijgen. Het monster herbergt maar liefst 730 pk onder de kap en knalt daarmee in no-time naar 340 km/h. Hoe snel is ‘no-time’ precies? Deze RS6 wordt door DMotor even naar 270 km/h gejaagd op de […]
Verder is je betoog zeer uiteengezet en duidelijk maar een het blijft allemaal een kwestie van smaak.
Der is een tuner die een 2 ton zware audi, met het merendeel van zijn gewicht op de vooras, chipt tot 730 pk en dus is audi sportief?
Euh... ik ga in op verschillende merken en heb over menig merk iets positief te vertellen. Ik ken en aanvaard ook de mindere kanten van Volvo. Dat maakt dat men mij geen fanboy kan noemen. Ik reageer hier op enkele reacties die Audi tot op een wel zeer onrealitisch niveau bewierroken en die helemaal geen negatieve kanten zien aan Audi, dàt is fanboyism!
Over de XC60, ja daar ben ik fan van. Het is een geslaagde en evenwichtige wagen, echt een prachtig concept dat de eigenschappen van een SUV combineert met die van een luxewagen en dat met een mooi en speciaal ontwerp. Tegelijk erken ik ook de minpunten van deze Volvo en de Volvo's in het algemeen. Zo hoef ik niet met een S-tronic te rijden om aan te nemen dat deze allicht beter zal zijn dan de automaten in Volvo. Ook over de V70 bijv. ben ik hélemaal niet overtuigd. En als ik een wagen ga kopen ga ik altijd langs bij méér dan één merk, in tegenstelling tot véle anderen. Om aan te tonen dat ik daar best wel genuanceerd over kan denken.
Daar wringt het schoentje een beetje: men heeft een zodanig beeld van Audi dat het minste vleugje kritiek meteen als een aanval wordt gezien, maar men lokt het zelf uit door de toch wel straffe posts van o.a. loebas en Antonio...!
Speel op de bal, niet op de man. Ik heb concrete feiten gegeven in vorige posts, reageer daarop ipv alweer uw fustratie te tonen. Iemand die kritiek geeft, moet ook een vleugje kritiek kunnen verdragen, geldt evenveel voor jou. Je hebt me hier nergens horen beweren dat de Q5 beter is dan andere concurrenten, ik heb't enkel over de Q5 zelf zonder afbreuk te doen aan de concurrentie. Als ik een mening heb, probeer ik die ook te staven met voorbeelden en niet telkens te beweren dat de één of de ander geen kritiek kan verdragen of dergelijke zinloze en niet inhoudelijke berichten die weinig waarde hebben.
Verder verwijs ik nogmaals naar mijn berichtgeving die je mag counteren en tegenspreken indien niet waar:
Beter kon ik het niet verwoorden! Maar het is een trend aan't worden om Audi miniscuul af te breken, zonder ook maar onderbouwde argumenten te geven tav de concurrentie. Naar mijn mening stoort menig mens dat Audi van zich laat horen tussen de andere Duitse klassewagens, daar waar Audi keer op keer bewijst er wel te staan. Marketing zonder beloften waar te maken en ze in realiteit omzetten, zou zeer nefast zijn op middel lange termijn en dat is juist tegenstrijdig met de situatie van Audi. Na 10 jaar knokken staat Audi er wel. Tussen 2012 en 2015 is hun doelstelling om wereldwijd meer wagens te verkopen dan hun directe concurrenten, dit doe je niet alleen door een uitgekiende marketingstrategie, maar samen met het constant streven naar kwaliteit en een uitmuntend imago.
Tevens kan je ook niet zeggen van Audi dat ze de laatste jaren minder vlotte modellen hebben gepresenteerd, bvb.: De Mercedes C klasse sportcoupé is een tegenvaller, evenals de 3 compact was in het verleden, daar waar de A3 wel altijd goed gescoord heeft. Bmw heeft dit begrepen met de nieuwe 1 serie, Mercedes heeft dit nog niet begrepen.
De vorige generatie 7-reeks was uiterlijk een tegenvaller, daar waar de A8 dit niet was en is. Hiermee wil ik concluderen dat Audi zulke tegenvallers niet heeft gekend de afgelopen jaren. Bijgevolg draagt dit positief bij aan het imago, wat je niet van vandaag op morgen opbouwt.
De sportieve kant dan; dat het imago van Audi niet sportief genoeg is ivg met Bmw is ook onjuist. Deelname aan de Le Mans Series, twee versies van de R8, al jaar en dag S en RS versies; samengevat kan je stellen dat Audi de sportieve kant nadrukkelijk heeft getoond.
De groene kant: Audi laat de koper al sedert meer dan 10 jaar de keuze om een 1900cc als motor te kiezen. Deze motoren zijn al gekoppeld aan lager verbruik. BMW heeft pas de laatste 2 jaar hier sterk aandacht aan besteed. Mercedes begint beetje bij beetje kleinere motoren te implementeren. Als gevolg heeft Audi hier al een keihard imago opgebouwd.
De combinatie van deze facetten, leidt er volgens mij nu toe dat Audi mooie groeicijfers kan voorleggen ivg met de concurrentie.
Als jij beweert dat dit een ideaalbeeld is, dan leef jij op een andere wereld JayJay.
Om nog een voorbeeld aan te halen, jij beweert dus dat het larie en apekoek is dat Audimodellen niet beter zijn afgewerkt dan zijn concurrenten, dan moet je toch maar eens wat recenties erbij nemen en leren lezen wat autojournalisten schrijven. Trouwens, Audi is hier niet over één dag ijs gegaan, dit is ook al een werk van jaren waar ze in hun vorige modellen reeds meer aandacht schonken. Nu draagt dit positief bij aan hun imago.
Betreffende het beter begrijpen van Bmw verwijs ik naar mjin uitleg hierboven, dit is duidelijk. Bmw heeft in eerste instantie de compact op de markt gebracht als concurrent voor de A3, hetgeen een grandioze flop was. Nu sinds enkele jaren hebben ze de 1 reeks. Een flop zoals de compact, heeft Audi niet gekend. Als iemand zegt dat een model massa's meer karakter heeft, is dit subjectief. Dan kan je even goed beweren dat het johnny gehalte van de 1-reeks vele malen hoger ligt dan dat van de A3.
Nergens is er beweerd dat Audi sportiever is dan Bmw. Audi heeft wel zijn sportieve kantjes in de verf gezet. En juist dat speelt nu in het voordeel van Audi. Indien de RS5 zal uitkomen, kan deze mooi vergeleken worden met de M3 coupé. Het sportieve imago dat een merk zich wil aanmeten heeft duidelijk wel te maken met de modellen die ze lanceren, zowel horizontaal als verticaal in hun gamma.
"Audi blinkt uit door zich in de schaduw van de leiders te nestelen op vlak van design, en op platte opportunistische wijze gebruik maken van de risico’s van de anderen." Dit moet je toch eens staven, want hier ruik ik duidelijk zeer grote fustratie. Jij veronderstelt dus al dat Bmw een leider is, alsook van Mercedes. Van subjectiviteit gesproken. Indien Audi de concurrentie zou volgen, zouden de verkoopscijfertjes nu ook de concurrentie volgen, hetgeen niet het geval is. Ik zou eerder denken aan Chinezen die op platte opportunistische wijze de Duitsers en consoorten volgen. Audi heeft zijn design niet zo drastisch aangepast als Bwm enkele jaren geleden met de introductie van de toenmalige 7.
Ipv weederom pogen afbreuk te doen aan het imago van Audi, zou je beter de andere merken wat in de verf zetten. Er is niets zo laag afbreuk te doen aan de concurrentie zonder te argumenteren waarom het eigen merk steviger in zijn schoenen staat. De verdediging mis ik hier volledig.
Een flop zoals de compact, heeft Audi niet gekend.
Toch wel.
De A2 was voor Audi anders wel een grandioze flop.
Volledig onterecht trouwens want ik vond het een leuke en vernieuwende wagen, maar de markt heeft er anders over beslist.
Om nog een voorbeeld aan te halen, jij beweert dus dat het larie en apekoek is dat Audimodellen niet beter zijn afgewerkt dan zijn concurrenten, dan moet je toch maar eens wat recenties erbij nemen en leren lezen wat autojournalisten schrijven.
Ja dat is het juist! De boekskes schrijven vanalles. Maar als jij nu gelooft dat wat daarin staat allemaal waar is dan ben je toch een beetje naief hoor! Die automagazines leven bij gratie van de auto-industrie. Wie de beste evenementen organiseert, vrijkaarten geeft e.d. kan rekenen op goeie recenties!
Vergelijk het met medicijnen. Het één was ook identiek aan het andere, maar de dokters schreven toch op één of andere manier het duurste medicijn voor... rarara hoe zou dat toch komen? Geloof jij nu echt dat in een miljardenbusiness als de auto-industrie er een neutrale vakpers zou bestaan?
Allee een goed voorbeeld zijn die belachelijke vergelijkende tests. Als er een neutrale vakpers zou bestaan zou het beste model altijd winnen, maar in het één boekske wint het éne model, in het ander het andere. En in het buitenland nog een ander. De Q5 is daar een goed voorbeeld van!
In plaats van blindelings te vertrouwen op de boekskes zou je beter eens je ogen opendoen en deze de kost geven. Ik heb verschillende modellen vergeleken en ik kan zeggen dat ze allemaal goed afgewerkt zijn. Ik kan geen duidelijke verschillen in kwaliteit van afwerking zien en ik vraag me dan ook af waar de vakpers bepaalde dingen haalt. Het valt ook op dat al je de vakpers erop naleest men meestal geen details geeft bij uitspraken als "en hij is afgewerkt als alle Audi's, dus heel erg goed" of dergelijke. Volgens mij zijn dit dan ook slogans die niet op serieuze argumenten berusten.
En als puntje bij paaltje komen wordt er in de vakpers ook zelden of nooit een model afgekraakt. Meestal blijft het bij een opsomming van plus en minpunten zonder duidelijke conclusie, en als er al punten gegeven worden ontlopen de modellen elkaar niet zoveel. Voor ieder wat wils dus. Als je die artikels leest dan lees je erin wat je wil. Het sch**t krijg ik van die vakpers.
"Audi blinkt uit door zich in de schaduw van de leiders te nestelen op vlak van design, en op platte opportunistische wijze gebruik maken van de risico’s van de anderen." Dit moet je toch eens staven, want hier ruik ik duidelijk zeer grote fustratie. Jij veronderstelt dus al dat Bmw een leider is, alsook van Mercedes. Van subjectiviteit gesproken. Indien Audi de concurrentie zou volgen, zouden de verkoopscijfertjes nu ook de concurrentie volgen, hetgeen niet het geval is.
Men kan niet tegelijk Volvo-adept zijn, wat velen van me denken, en gefrustreerd zijn op een manier dat ik BMW en Mercedes leiders ga noemen. Dat is contradictorisch, niet?
Ja, nochtans bedoel ik echt wat er staat. En dat is zonder enige frustratie hoor Als je de strategie van BMW en Mercedes bekijkt, maar ook andere merken als bvb. Volvo dan willen deze merken steeds ergens leider in zijn: - BMW met specifiek design en sportiviteit gericht op rijplezier - Mercedes met voortuitstrevende wagens en technologieën (op vlak van veiligheid en aandrijving) - Volvo op vlak van veiligheid en design - Toyota op vlak van betaalbaarheid en betrouwbaarheid - …
Audi volgt gewoon. Je vind geen enkele Audi cabrio met een metalen dak, omdat Audi hier als laatste op zal overstappen, VAG is als laatste met commonrail diesels gaan werken. Audi zal ook steeds hooguit evenveel airbags hebben dan de concurrentie, niet meer, want het vooruitstreven laten ze aan de concurrentie. Ausi zal pas systemen als adaptive cruise control aanbieden als de concurrentie die allang heeft, …
Om aan te geven dat Audi in alles VOLGT in plaats van leiding neemt. En natuurlijk uit dit conservatisme zich ook op vlak van design! Neem de nieuwe Audi A6 en bekijk dat model eens zéér goed, en vergelijk dat met de BMW 7 van 2 generaties geleden. Die Audi is even saai en zakelijk als die BMW van toen.
Het is alsof Audi liever een niet-lelijke wagen wil maken dan een mooie. Ze hebben hun les inderdaad geleerd met de A2. De allereerste A3 was een stap vooruit op vlak van design, de A2 een flop. Het gevolg van risico’s nemen. Nu met de A5 heeft men weer een risico genomen en dat is goed uitgepakt. Het is alleszins een wagen die ik niet verwacht had van Audi, maar alles wat daarna verschenen is geeft weer conservatisme aan. Allee, als de anderen Audi zouden volgen zou een auto er nog steeds zo uitzien:
En in wezen ZIET elke Audi er nog zo uit, enkel wat opgesmukt volgens de moderne technieken. Ik bedoel dit alles niet negatief. Het is gewoon een vaststelling. Daar doel ik op als ik zeg dat Audi volger is in de markt. Het is niet zo dat verkoopscijfers daarom de concurrentie moeten volgen. Audi is een zeer goeie volger want gooit de markt echt vol met massa’s modellen die allemaal op elkaar lijken en die allemaal gebaseerd zijn op enkele basismodellen die dan telkens in de lengte, hoogte e.d. uitgerokken zijn. En Audi doet dat goed want ze verkopen allemaal!
Maar toch nog volgende opmerking: verkoopscijfers zijn niet zaligmakend. MARGES is waar het om gaat. En daar heeft o.m. BMW maar ook Volvo de laatste paar jaar goed gescoord, en Audi zat tot voor kort met een structureel probleem. Het is nog af te wachten of Audi hieruit zal geraken, want hoe meer modellen, hoe duurder de overhead, productie e.d. en het is niet evident deze allemaal terug te verdienen. Dit kan alleen door zéér veel te verkopen aan een hoge prijs. Audi lijkt me niet goed bezig op dat vlak want als je de Q5 ziet, deze is toch zeer stevig geprijsd. Dit kan niet blijven duren hoor! Nu ja, ik kan niet inde interne winkel van Audi kijken, de toekomst zal het uitwijzen…
Toch wel.
De A2 was voor Audi anders wel een grandioze flop.
Volledig onterecht trouwens want ik vond het een leuke en vernieuwende wagen, maar de markt heeft er anders over beslist.
gewoon een paar jaren te vroeg gelanceerd
nu zou dat soort wagen veel beter verkopen
maar ze zullen zoiets bij Audi niet voor jaren durven herhalen
opvallend hoe mooi de eksemplaren die nu nog rijden zijn gebleven
wel was dat model meestal gekocht door "oudere" bestuurders die hun materiaal verzorgen en langer houden (ik weet niet of ze er maar één in leasing verkocht hebben)
of de A1 het zo beter zal doen, is de vraag
die komt (gelet op de waarschijnlijke prijs) te laat, want de crisis zal nog niet verteerd zijn in 2010
Je vind geen enkele Audi cabrio met een metalen dak, omdat Audi hier als laatste op zal overstappen,
hopelijk doen ze deze stap niet
een echte cabrio heeft een stoffen kap, punt uit
alle CC's hebben een lelijke kont en een onnatuurlijk smal dakje wegens het concept zelf
het enig voordeel van een CC is dat een dergelijke wagen in stad kan overnachten zonder teveel voor vandalisme te moeten vrezen, en dit is waarschijnlijk hun reden van bestaan
Toch wel.
De A2 was voor Audi anders wel een grandioze flop.
Volledig onterecht trouwens want ik vond het een leuke en vernieuwende wagen, maar de markt heeft er anders over beslist.
Nu we toch weer off-topic gaan
De hoofd reden waarom hij flopte was voornamelijk de prijs ( de mijne was goed uitgerust in 2004 catalogusprijs 25000€ ) wat veel is voor een kleine wagen maar je hebt dan wel een wagen die grotendeels uit ALU bestaat en bij mijn weten is er geen enkele concurrent die dit heeft.
De A2 staat trouwens klaar om opnieuw uitgebracht te worden (2011) maar enkel in 1 ecoversie en wellicht toch weer een stalen versie om de prijs te drukken
On-topic mijnQ5 heeft ondertussen 13000Km op de teller en een gemiddeld verbruik van 8 Liter en ik ben nog steeds uiterst tevreden over mijn keuze.
Volgende week vertrekken we naar Kroatie en indien mogelijk gaan we daar ook eens offroad gaan rijden ( foto's volgen )
Comment