Oorspronkelijk geplaatst door JayJay
Bekijk Berichten
Rustig rustig, ik reageer niet alleen op jou maar op eengreep van reacties van verschillende personen...
Ik ga niet overal meer op ingaan maar toch het volgende:
Ja dat is het juist! De boekskes schrijven vanalles. Maar als jij nu gelooft dat wat daarin staat allemaal waar is dan ben je toch een beetje naief hoor! Die automagazines leven bij gratie van de auto-industrie. Wie de beste evenementen organiseert, vrijkaarten geeft e.d. kan rekenen op goeie recenties!
Vergelijk het met medicijnen. Het één was ook identiek aan het andere, maar de dokters schreven toch op één of andere manier het duurste medicijn voor... rarara hoe zou dat toch komen? Geloof jij nu echt dat in een miljardenbusiness als de auto-industrie er een neutrale vakpers zou bestaan?
Allee een goed voorbeeld zijn die belachelijke vergelijkende tests. Als er een neutrale vakpers zou bestaan zou het beste model altijd winnen, maar in het één boekske wint het éne model, in het ander het andere. En in het buitenland nog een ander. De Q5 is daar een goed voorbeeld van!
In plaats van blindelings te vertrouwen op de boekskes zou je beter eens je ogen opendoen en deze de kost geven. Ik heb verschillende modellen vergeleken en ik kan zeggen dat ze allemaal goed afgewerkt zijn. Ik kan geen duidelijke verschillen in kwaliteit van afwerking zien en ik vraag me dan ook af waar de vakpers bepaalde dingen haalt. Het valt ook op dat al je de vakpers erop naleest men meestal geen details geeft bij uitspraken als "en hij is afgewerkt als alle Audi's, dus heel erg goed" of dergelijke. Volgens mij zijn dit dan ook slogans die niet op serieuze argumenten berusten.
En als puntje bij paaltje komen wordt er in de vakpers ook zelden of nooit een model afgekraakt. Meestal blijft het bij een opsomming van plus en minpunten zonder duidelijke conclusie, en als er al punten gegeven worden ontlopen de modellen elkaar niet zoveel. Voor ieder wat wils dus. Als je die artikels leest dan lees je erin wat je wil. Het sch**t krijg ik van die vakpers.
Men kan niet tegelijk Volvo-adept zijn, wat velen van me denken, en gefrustreerd zijn op een manier dat ik BMW en Mercedes leiders ga noemen. Dat is contradictorisch, niet?
Ja, nochtans bedoel ik echt wat er staat. En dat is zonder enige frustratie hoor Als je de strategie van BMW en Mercedes bekijkt, maar ook andere merken als bvb. Volvo dan willen deze merken steeds ergens leider in zijn:
- BMW met specifiek design en sportiviteit gericht op rijplezier
- Mercedes met voortuitstrevende wagens en technologieën (op vlak van veiligheid en aandrijving)
- Volvo op vlak van veiligheid en design
- Toyota op vlak van betaalbaarheid en betrouwbaarheid
- …
Audi volgt gewoon. Je vind geen enkele Audi cabrio met een metalen dak, omdat Audi hier als laatste op zal overstappen, VAG is als laatste met commonrail diesels gaan werken. Audi zal ook steeds hooguit evenveel airbags hebben dan de concurrentie, niet meer, want het vooruitstreven laten ze aan de concurrentie. Ausi zal pas systemen als adaptive cruise control aanbieden als de concurrentie die allang heeft, …
Om aan te geven dat Audi in alles VOLGT in plaats van leiding neemt. En natuurlijk uit dit conservatisme zich ook op vlak van design! Neem de nieuwe Audi A6 en bekijk dat model eens zéér goed, en vergelijk dat met de BMW 7 van 2 generaties geleden. Die Audi is even saai en zakelijk als die BMW van toen.
Het is alsof Audi liever een niet-lelijke wagen wil maken dan een mooie. Ze hebben hun les inderdaad geleerd met de A2. De allereerste A3 was een stap vooruit op vlak van design, de A2 een flop. Het gevolg van risico’s nemen. Nu met de A5 heeft men weer een risico genomen en dat is goed uitgepakt. Het is alleszins een wagen die ik niet verwacht had van Audi, maar alles wat daarna verschenen is geeft weer conservatisme aan. Allee, als de anderen Audi zouden volgen zou een auto er nog steeds zo uitzien:
En in wezen ZIET elke Audi er nog zo uit, enkel wat opgesmukt volgens de moderne technieken. Ik bedoel dit alles niet negatief. Het is gewoon een vaststelling. Daar doel ik op als ik zeg dat Audi volger is in de markt. Het is niet zo dat verkoopscijfers daarom de concurrentie moeten volgen. Audi is een zeer goeie volger want gooit de markt echt vol met massa’s modellen die allemaal op elkaar lijken en die allemaal gebaseerd zijn op enkele basismodellen die dan telkens in de lengte, hoogte e.d. uitgerokken zijn. En Audi doet dat goed want ze verkopen allemaal!
Maar toch nog volgende opmerking: verkoopscijfers zijn niet zaligmakend. MARGES is waar het om gaat. En daar heeft o.m. BMW maar ook Volvo de laatste paar jaar goed gescoord, en Audi zat tot voor kort met een structureel probleem. Het is nog af te wachten of Audi hieruit zal geraken, want hoe meer modellen, hoe duurder de overhead, productie e.d. en het is niet evident deze allemaal terug te verdienen. Dit kan alleen door zéér veel te verkopen aan een hoge prijs. Audi lijkt me niet goed bezig op dat vlak want als je de Q5 ziet, deze is toch zeer stevig geprijsd. Dit kan niet blijven duren hoor! Nu ja, ik kan niet inde interne winkel van Audi kijken, de toekomst zal het uitwijzen…
Ik ga niet overal meer op ingaan maar toch het volgende:
Ja dat is het juist! De boekskes schrijven vanalles. Maar als jij nu gelooft dat wat daarin staat allemaal waar is dan ben je toch een beetje naief hoor! Die automagazines leven bij gratie van de auto-industrie. Wie de beste evenementen organiseert, vrijkaarten geeft e.d. kan rekenen op goeie recenties!
Vergelijk het met medicijnen. Het één was ook identiek aan het andere, maar de dokters schreven toch op één of andere manier het duurste medicijn voor... rarara hoe zou dat toch komen? Geloof jij nu echt dat in een miljardenbusiness als de auto-industrie er een neutrale vakpers zou bestaan?
Allee een goed voorbeeld zijn die belachelijke vergelijkende tests. Als er een neutrale vakpers zou bestaan zou het beste model altijd winnen, maar in het één boekske wint het éne model, in het ander het andere. En in het buitenland nog een ander. De Q5 is daar een goed voorbeeld van!
In plaats van blindelings te vertrouwen op de boekskes zou je beter eens je ogen opendoen en deze de kost geven. Ik heb verschillende modellen vergeleken en ik kan zeggen dat ze allemaal goed afgewerkt zijn. Ik kan geen duidelijke verschillen in kwaliteit van afwerking zien en ik vraag me dan ook af waar de vakpers bepaalde dingen haalt. Het valt ook op dat al je de vakpers erop naleest men meestal geen details geeft bij uitspraken als "en hij is afgewerkt als alle Audi's, dus heel erg goed" of dergelijke. Volgens mij zijn dit dan ook slogans die niet op serieuze argumenten berusten.
En als puntje bij paaltje komen wordt er in de vakpers ook zelden of nooit een model afgekraakt. Meestal blijft het bij een opsomming van plus en minpunten zonder duidelijke conclusie, en als er al punten gegeven worden ontlopen de modellen elkaar niet zoveel. Voor ieder wat wils dus. Als je die artikels leest dan lees je erin wat je wil. Het sch**t krijg ik van die vakpers.
Men kan niet tegelijk Volvo-adept zijn, wat velen van me denken, en gefrustreerd zijn op een manier dat ik BMW en Mercedes leiders ga noemen. Dat is contradictorisch, niet?
Ja, nochtans bedoel ik echt wat er staat. En dat is zonder enige frustratie hoor Als je de strategie van BMW en Mercedes bekijkt, maar ook andere merken als bvb. Volvo dan willen deze merken steeds ergens leider in zijn:
- BMW met specifiek design en sportiviteit gericht op rijplezier
- Mercedes met voortuitstrevende wagens en technologieën (op vlak van veiligheid en aandrijving)
- Volvo op vlak van veiligheid en design
- Toyota op vlak van betaalbaarheid en betrouwbaarheid
- …
Audi volgt gewoon. Je vind geen enkele Audi cabrio met een metalen dak, omdat Audi hier als laatste op zal overstappen, VAG is als laatste met commonrail diesels gaan werken. Audi zal ook steeds hooguit evenveel airbags hebben dan de concurrentie, niet meer, want het vooruitstreven laten ze aan de concurrentie. Ausi zal pas systemen als adaptive cruise control aanbieden als de concurrentie die allang heeft, …
Om aan te geven dat Audi in alles VOLGT in plaats van leiding neemt. En natuurlijk uit dit conservatisme zich ook op vlak van design! Neem de nieuwe Audi A6 en bekijk dat model eens zéér goed, en vergelijk dat met de BMW 7 van 2 generaties geleden. Die Audi is even saai en zakelijk als die BMW van toen.
Het is alsof Audi liever een niet-lelijke wagen wil maken dan een mooie. Ze hebben hun les inderdaad geleerd met de A2. De allereerste A3 was een stap vooruit op vlak van design, de A2 een flop. Het gevolg van risico’s nemen. Nu met de A5 heeft men weer een risico genomen en dat is goed uitgepakt. Het is alleszins een wagen die ik niet verwacht had van Audi, maar alles wat daarna verschenen is geeft weer conservatisme aan. Allee, als de anderen Audi zouden volgen zou een auto er nog steeds zo uitzien:
En in wezen ZIET elke Audi er nog zo uit, enkel wat opgesmukt volgens de moderne technieken. Ik bedoel dit alles niet negatief. Het is gewoon een vaststelling. Daar doel ik op als ik zeg dat Audi volger is in de markt. Het is niet zo dat verkoopscijfers daarom de concurrentie moeten volgen. Audi is een zeer goeie volger want gooit de markt echt vol met massa’s modellen die allemaal op elkaar lijken en die allemaal gebaseerd zijn op enkele basismodellen die dan telkens in de lengte, hoogte e.d. uitgerokken zijn. En Audi doet dat goed want ze verkopen allemaal!
Maar toch nog volgende opmerking: verkoopscijfers zijn niet zaligmakend. MARGES is waar het om gaat. En daar heeft o.m. BMW maar ook Volvo de laatste paar jaar goed gescoord, en Audi zat tot voor kort met een structureel probleem. Het is nog af te wachten of Audi hieruit zal geraken, want hoe meer modellen, hoe duurder de overhead, productie e.d. en het is niet evident deze allemaal terug te verdienen. Dit kan alleen door zéér veel te verkopen aan een hoge prijs. Audi lijkt me niet goed bezig op dat vlak want als je de Q5 ziet, deze is toch zeer stevig geprijsd. Dit kan niet blijven duren hoor! Nu ja, ik kan niet inde interne winkel van Audi kijken, de toekomst zal het uitwijzen…
"En in wezen ZIET elke Audi er nog zo uit, enkel wat opgesmukt volgens de moderne technieken."
Sorry hoor maar jij bent echt van het pad af..
Comment