Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
    Rustig rustig, ik reageer niet alleen op jou maar op eengreep van reacties van verschillende personen...

    Ik ga niet overal meer op ingaan maar toch het volgende:



    Ja dat is het juist! De boekskes schrijven vanalles. Maar als jij nu gelooft dat wat daarin staat allemaal waar is dan ben je toch een beetje naief hoor! Die automagazines leven bij gratie van de auto-industrie. Wie de beste evenementen organiseert, vrijkaarten geeft e.d. kan rekenen op goeie recenties!

    Vergelijk het met medicijnen. Het één was ook identiek aan het andere, maar de dokters schreven toch op één of andere manier het duurste medicijn voor... rarara hoe zou dat toch komen? Geloof jij nu echt dat in een miljardenbusiness als de auto-industrie er een neutrale vakpers zou bestaan?

    Allee een goed voorbeeld zijn die belachelijke vergelijkende tests. Als er een neutrale vakpers zou bestaan zou het beste model altijd winnen, maar in het één boekske wint het éne model, in het ander het andere. En in het buitenland nog een ander. De Q5 is daar een goed voorbeeld van!

    In plaats van blindelings te vertrouwen op de boekskes zou je beter eens je ogen opendoen en deze de kost geven. Ik heb verschillende modellen vergeleken en ik kan zeggen dat ze allemaal goed afgewerkt zijn. Ik kan geen duidelijke verschillen in kwaliteit van afwerking zien en ik vraag me dan ook af waar de vakpers bepaalde dingen haalt. Het valt ook op dat al je de vakpers erop naleest men meestal geen details geeft bij uitspraken als "en hij is afgewerkt als alle Audi's, dus heel erg goed" of dergelijke. Volgens mij zijn dit dan ook slogans die niet op serieuze argumenten berusten.

    En als puntje bij paaltje komen wordt er in de vakpers ook zelden of nooit een model afgekraakt. Meestal blijft het bij een opsomming van plus en minpunten zonder duidelijke conclusie, en als er al punten gegeven worden ontlopen de modellen elkaar niet zoveel. Voor ieder wat wils dus. Als je die artikels leest dan lees je erin wat je wil. Het sch**t krijg ik van die vakpers.



    Men kan niet tegelijk Volvo-adept zijn, wat velen van me denken, en gefrustreerd zijn op een manier dat ik BMW en Mercedes leiders ga noemen. Dat is contradictorisch, niet?

    Ja, nochtans bedoel ik echt wat er staat. En dat is zonder enige frustratie hoor Als je de strategie van BMW en Mercedes bekijkt, maar ook andere merken als bvb. Volvo dan willen deze merken steeds ergens leider in zijn:
    - BMW met specifiek design en sportiviteit gericht op rijplezier
    - Mercedes met voortuitstrevende wagens en technologieën (op vlak van veiligheid en aandrijving)
    - Volvo op vlak van veiligheid en design
    - Toyota op vlak van betaalbaarheid en betrouwbaarheid
    -

    Audi volgt gewoon. Je vind geen enkele Audi cabrio met een metalen dak, omdat Audi hier als laatste op zal overstappen, VAG is als laatste met commonrail diesels gaan werken. Audi zal ook steeds hooguit evenveel airbags hebben dan de concurrentie, niet meer, want het vooruitstreven laten ze aan de concurrentie. Ausi zal pas systemen als adaptive cruise control aanbieden als de concurrentie die allang heeft, …

    Om aan te geven dat Audi in alles VOLGT in plaats van leiding neemt. En natuurlijk uit dit conservatisme zich ook op vlak van design! Neem de nieuwe Audi A6 en bekijk dat model eens zéér goed, en vergelijk dat met de BMW 7 van 2 generaties geleden. Die Audi is even saai en zakelijk als die BMW van toen.

    Het is alsof Audi liever een niet-lelijke wagen wil maken dan een mooie. Ze hebben hun les inderdaad geleerd met de A2. De allereerste A3 was een stap vooruit op vlak van design, de A2 een flop. Het gevolg van risico’s nemen. Nu met de A5 heeft men weer een risico genomen en dat is goed uitgepakt. Het is alleszins een wagen die ik niet verwacht had van Audi, maar alles wat daarna verschenen is geeft weer conservatisme aan. Allee, als de anderen Audi zouden volgen zou een auto er nog steeds zo uitzien:



    En in wezen ZIET elke Audi er nog zo uit, enkel wat opgesmukt volgens de moderne technieken. Ik bedoel dit alles niet negatief. Het is gewoon een vaststelling. Daar doel ik op als ik zeg dat Audi volger is in de markt. Het is niet zo dat verkoopscijfers daarom de concurrentie moeten volgen. Audi is een zeer goeie volger want gooit de markt echt vol met massa’s modellen die allemaal op elkaar lijken en die allemaal gebaseerd zijn op enkele basismodellen die dan telkens in de lengte, hoogte e.d. uitgerokken zijn. En Audi doet dat goed want ze verkopen allemaal!

    Maar toch nog volgende opmerking: verkoopscijfers zijn niet zaligmakend. MARGES is waar het om gaat. En daar heeft o.m. BMW maar ook Volvo de laatste paar jaar goed gescoord, en Audi zat tot voor kort met een structureel probleem. Het is nog af te wachten of Audi hieruit zal geraken, want hoe meer modellen, hoe duurder de overhead, productie e.d. en het is niet evident deze allemaal terug te verdienen. Dit kan alleen door zéér veel te verkopen aan een hoge prijs. Audi lijkt me niet goed bezig op dat vlak want als je de Q5 ziet, deze is toch zeer stevig geprijsd. Dit kan niet blijven duren hoor! Nu ja, ik kan niet inde interne winkel van Audi kijken, de toekomst zal het uitwijzen…


    "En in wezen ZIET elke Audi er nog zo uit, enkel wat opgesmukt volgens de moderne technieken.
    "

    Sorry hoor maar jij bent echt van het pad af..

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door audiavanti Bekijk Berichten
      Ach, een standaard Audi RS6 is ook best wel sportief..en de RS4, S4, S5, S8, S3, TT en R8 ook best wel een beetje.
      Een rs6 is eerder een autobahn kanon, de rs4 en vooral r8 zijn echt sportief, die andere die ge noemt eerder vlotte gt's.

      Oorspronkelijk geplaatst door loebas Bekijk Berichten
      Speel op de bal, niet op de man. Ik heb concrete feiten gegeven in vorige posts, reageer daarop ipv alweer uw fustratie te tonen. Iemand die kritiek geeft, moet ook een vleugje kritiek kunnen verdragen, geldt evenveel voor jou. Je hebt me hier nergens horen beweren dat de Q5 beter is dan andere concurrenten, ik heb't enkel over de Q5 zelf zonder afbreuk te doen aan de concurrentie. Als ik een mening heb, probeer ik die ook te staven met voorbeelden en niet telkens te beweren dat de één of de ander geen kritiek kan verdragen of dergelijke zinloze en niet inhoudelijke berichten die weinig waarde hebben.

      1

      Verder verwijs ik nogmaals naar mijn berichtgeving die je mag counteren en tegenspreken indien niet waar:

      Beter kon ik het niet verwoorden! Maar het is een trend aan't worden om Audi miniscuul af te breken, zonder ook maar onderbouwde argumenten te geven tav de concurrentie. Naar mijn mening stoort menig mens dat Audi van zich laat horen tussen de andere Duitse klassewagens, daar waar Audi keer op keer bewijst er wel te staan. Marketing zonder beloften waar te maken en ze in realiteit omzetten, zou zeer nefast zijn op middel lange termijn en dat is juist tegenstrijdig met de situatie van Audi. Na 10 jaar knokken staat Audi er wel. Tussen 2012 en 2015 is hun doelstelling om wereldwijd meer wagens te verkopen dan hun directe concurrenten, dit doe je niet alleen door een uitgekiende marketingstrategie, maar samen met het constant streven naar kwaliteit en een uitmuntend imago.
      Tevens kan je ook niet zeggen van Audi dat ze de laatste jaren minder vlotte modellen hebben gepresenteerd, bvb.: De Mercedes C klasse sportcoupé is een tegenvaller, evenals de 3 compact was in het verleden, daar waar de A3 wel altijd goed gescoord heeft.

      2

      Bmw heeft dit begrepen met de nieuwe 1 serie, Mercedes heeft dit nog niet begrepen.
      De vorige generatie 7-reeks was uiterlijk een tegenvaller, daar waar de A8 dit niet was en is. Hiermee wil ik concluderen dat Audi zulke tegenvallers niet heeft gekend de afgelopen jaren. Bijgevolg draagt dit positief bij aan het imago, wat je niet van vandaag op morgen opbouwt.
      De sportieve kant dan; dat het imago van Audi niet sportief genoeg is ivg met Bmw is ook onjuist. Deelname aan de Le Mans Series, twee versies van de R8, al jaar en dag S en RS versies; samengevat kan je stellen dat Audi de sportieve kant nadrukkelijk heeft getoond.

      3

      De groene kant: Audi laat de koper al sedert meer dan 10 jaar de keuze om een 1900cc als motor te kiezen. Deze motoren zijn al gekoppeld aan lager verbruik. BMW heeft pas de laatste 2 jaar hier sterk aandacht aan besteed. Mercedes begint beetje bij beetje kleinere motoren te implementeren. Als gevolg heeft Audi hier al een keihard imago opgebouwd.
      De combinatie van deze facetten, leidt er volgens mij nu toe dat Audi mooie groeicijfers kan voorleggen ivg met de concurrentie.


      4


      Als jij beweert dat dit een ideaalbeeld is, dan leef jij op een andere wereld JayJay.

      Om nog een voorbeeld aan te halen, jij beweert dus dat het larie en apekoek is dat Audimodellen niet beter zijn afgewerkt dan zijn concurrenten, dan moet je toch maar eens wat recenties erbij nemen en leren lezen wat autojournalisten schrijven. Trouwens, Audi is hier niet over één dag ijs gegaan, dit is ook al een werk van jaren waar ze in hun vorige modellen reeds meer aandacht schonken. Nu draagt dit positief bij aan hun imago.

      5

      Betreffende het beter begrijpen van Bmw verwijs ik naar mjin uitleg hierboven, dit is duidelijk.

      Bmw heeft in eerste instantie de compact op de markt gebracht als concurrent voor de A3, hetgeen een grandioze flop was. Nu sinds enkele jaren hebben ze de 1 reeks. Een flop zoals de compact, heeft Audi niet gekend. Als iemand zegt dat een model massa's meer karakter heeft, is dit subjectief. Dan kan je even goed beweren dat het johnny gehalte van de 1-reeks vele malen hoger ligt dan dat van de A3.

      6

      Nergens is er beweerd dat Audi sportiever is dan Bmw. Audi heeft wel zijn sportieve kantjes in de verf gezet. En juist dat speelt nu in het voordeel van Audi. Indien de RS5 zal uitkomen, kan deze mooi vergeleken worden met de M3 coupé. Het sportieve imago dat een merk zich wil aanmeten heeft duidelijk wel te maken met de modellen die ze lanceren, zowel horizontaal als verticaal in hun gamma.

      "Audi blinkt uit door zich in de schaduw van de leiders te nestelen op vlak van design, en op platte opportunistische wijze gebruik maken van de risico’s van de anderen." Dit moet je toch eens staven, want hier ruik ik duidelijk zeer grote fustratie. Jij veronderstelt dus al dat Bmw een leider is, alsook van Mercedes. Van subjectiviteit gesproken. Indien Audi de concurrentie zou volgen, zouden de verkoopscijfertjes nu ook de concurrentie volgen, hetgeen niet het geval is. Ik zou eerder denken aan Chinezen die op platte opportunistische wijze de Duitsers en consoorten volgen. Audi heeft zijn design niet zo drastisch aangepast als Bwm enkele jaren geleden met de introductie van de toenmalige 7.
      Ipv weederom pogen afbreuk te doen aan het imago van Audi, zou je beter de andere merken wat in de verf zetten. Er is niets zo laag afbreuk te doen aan de concurrentie zonder te argumenteren waarom het eigen merk steviger in zijn schoenen staat. De verdediging mis ik hier volledig.
      1
      Jayjay zijn post is meer op de bal en objectiever dan deze hoor.

      2
      Appels met appels vergelijken: de concurrent van de a3 zijn de 1 serie en de A en B klasse, niet een paar willekeurige flops (als ze dat al waren, compactjes ziet ge wel eens rijden en tis maar een aanvulling van het gamma van de 3 wat wel goed verkocht) die toevallig niet de grootste wagens in het gamma waren.

      3
      Deelname aan Lemans zal uw straatauto's niet sportiever maken, bovendien wil ik geen sportief imago maar een sportieve auto. Dat een bmw sportiever rijdt dan een audi is bijna een feit. Dit tegenspreken met argumanten als: ja maar audi doet toch mee aan lemans slaat nergens op. Sportiviteit komt er door de opbouw van uw auto. De motor dient bv niet op de vooras te liggen, dit veroorzaakt onderstuur wat alles behalve sportief is. Nu heeft elke audi de motor op de vooras en elke bmw de motor tussen de assen. Ook zijn audi's veiliger afgesteld, hebben ze nooit achterwielaandrijving en niet het hoogtoerige van een bmw benzine. Kortom, als ik nu niet te kort door de bocht ben, de gemiddelde bmw is gewoon sportiever dan de gemiddelde audi. Of dit erg is? Nee de meeste mensen willen helemaal geen sportieve auto, maar zeg dan niet dat het niet waar is, dat slaat helemaal nergens op.


      4

      Fout, bmw is meer een koploper op vlak van groene technologie, ze hebben efficient dynamics wat inhoudt dat veel modellen een start stop systeem hebben en er onder het remmen stroom opgewekt wordt, deze technieken heeft audi niet. Dat audi vroeger al kleinere motoren had heeft ermee te maken dat ze destijds in een lagere klasse spelen als bmw en mercedes. Logisch dan dat ze kleinere motoren gebruiken. In de door u bedoelde periode had bmw bv geen 1 serie maar een 3 als kleinste, waar volgens mij ook al een 1.8 tds in lag. Wat ik zelf een aangenamere, stillere motor vind dan zo een kloppende tdi. Bovendien heeft bmw nu van de zuinigste benzines en diesels in het gamma, zuiniger dan audi. Dat audi een koploper is qua ecologie is gewoon onzin.

      5

      Bij het lezen van reviews kom ik idd vaak tegen dat audi qua interieurafwerking net wat verder staat dan bmw. Ik vind bmw interieurs wel mooier en minder saai, en het standaardstuur van audi vind ik ronduit lelijk, maar das misschien een kwestie van smaak.


      6

      Je kunt niet alle uiterlijke kenmerken op smaak steken. Als een merk zo goed als alle modellen dezelfde koplampen achterlichten en luchtinlaten geeft mag je dit toch best saai noemen, of niet? Als dat dan ook altijd nog allemaal braaf en voorzichtig is en zonder te veel evolutie tegenover het vorige model is dit toch ook logischerwijs minder karaktervol.
      Een 1 vind ik trouwens niet johnny achtig een oude 3 wel, en dat mag best gezegd worden.

      Het probleem is dat veel audirijders denken dat hun auto een serieus alternatief is voor een deftige bmw. Wat ze niet begrijpen is dat de meeste van hun gewoon een auto willen die van a nr b gaat, wat een audi perfect doet en misschien wel beter dan een bmw. Wat ze dan niet begrijpen is dat in bmw's vaak veel grotere autoliefhebbers rijden die andere criteria hebben, vooral bmw benzines zijn erg geliefd. Dit soort mensen zal vaak niet erg tevreden zijn met een audi en prefereren over het algemeen bmw, kijk maar naar dit forum. Dit is een plek waar veel autoliefhebbers zitten en er is een duidelijke voorkeur voor bmw. Als men dan kijkt naar welke mensen audi hardnekkig komen verdedigen zijn dit meestal mensen die alleen in het topic zitten van de wagen die zij hebben en dus de discussie meer persoonlijk nemen dan objectief kijken naar iets waar ze zich in interesseren en verdiepen. Ik wil hiermee niet zeggen dat elke audi onsportief en een liefhebber niet kan aanspreken, een 5 cil turbo is heerlijk net als veel rssen en hete quattrobakjes uit het verleden, maar er is een grote lijn die niet genegeerd kan worden.

      Comment


      • Vermits ik tot de mediocratie behoor, kan ik bevestigen dat the-middle-of-the road in deze discussie het dichtst bij de waarheid zit.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
          Een rs6 is eerder een autobahn kanon, de rs4 en vooral r8 zijn echt sportief, die andere die ge noemt eerder vlotte gt's.


          1
          Jayjay zijn post is meer op de bal en objectiever dan deze hoor.

          2
          Appels met appels vergelijken: de concurrent van de a3 zijn de 1 serie en de A en B klasse, niet een paar willekeurige flops (als ze dat al waren, compactjes ziet ge wel eens rijden en tis maar een aanvulling van het gamma van de 3 wat wel goed verkocht) die toevallig niet de grootste wagens in het gamma waren.

          3
          Deelname aan Lemans zal uw straatauto's niet sportiever maken, bovendien wil ik geen sportief imago maar een sportieve auto. Dat een bmw sportiever rijdt dan een audi is bijna een feit. Dit tegenspreken met argumanten als: ja maar audi doet toch mee aan lemans slaat nergens op. Sportiviteit komt er door de opbouw van uw auto. De motor dient bv niet op de vooras te liggen, dit veroorzaakt onderstuur wat alles behalve sportief is. Nu heeft elke audi de motor op de vooras en elke bmw de motor tussen de assen. Ook zijn audi's veiliger afgesteld, hebben ze nooit achterwielaandrijving en niet het hoogtoerige van een bmw benzine. Kortom, als ik nu niet te kort door de bocht ben, de gemiddelde bmw is gewoon sportiever dan de gemiddelde audi. Of dit erg is? Nee de meeste mensen willen helemaal geen sportieve auto, maar zeg dan niet dat het niet waar is, dat slaat helemaal nergens op.


          4

          Fout, bmw is meer een koploper op vlak van groene technologie, ze hebben efficient dynamics wat inhoudt dat veel modellen een start stop systeem hebben en er onder het remmen stroom opgewekt wordt, deze technieken heeft audi niet. Dat audi vroeger al kleinere motoren had heeft ermee te maken dat ze destijds in een lagere klasse spelen als bmw en mercedes. Logisch dan dat ze kleinere motoren gebruiken. In de door u bedoelde periode had bmw bv geen 1 serie maar een 3 als kleinste, waar volgens mij ook al een 1.8 tds in lag. Wat ik zelf een aangenamere, stillere motor vind dan zo een kloppende tdi. Bovendien heeft bmw nu van de zuinigste benzines en diesels in het gamma, zuiniger dan audi. Dat audi een koploper is qua ecologie is gewoon onzin.

          5

          Bij het lezen van reviews kom ik idd vaak tegen dat audi qua interieurafwerking net wat verder staat dan bmw. Ik vind bmw interieurs wel mooier en minder saai, en het standaardstuur van audi vind ik ronduit lelijk, maar das misschien een kwestie van smaak.


          6

          Je kunt niet alle uiterlijke kenmerken op smaak steken. Als een merk zo goed als alle modellen dezelfde koplampen achterlichten en luchtinlaten geeft mag je dit toch best saai noemen, of niet? Als dat dan ook altijd nog allemaal braaf en voorzichtig is en zonder te veel evolutie tegenover het vorige model is dit toch ook logischerwijs minder karaktervol.
          Een 1 vind ik trouwens niet johnny achtig een oude 3 wel, en dat mag best gezegd worden.

          Het probleem is dat veel audirijders denken dat hun auto een serieus alternatief is voor een deftige bmw. Wat ze niet begrijpen is dat de meeste van hun gewoon een auto willen die van a nr b gaat, wat een audi perfect doet en misschien wel beter dan een bmw. Wat ze dan niet begrijpen is dat in bmw's vaak veel grotere autoliefhebbers rijden die andere criteria hebben, vooral bmw benzines zijn erg geliefd. Dit soort mensen zal vaak niet erg tevreden zijn met een audi en prefereren over het algemeen bmw, kijk maar naar dit forum. Dit is een plek waar veel autoliefhebbers zitten en er is een duidelijke voorkeur voor bmw. Als men dan kijkt naar welke mensen audi hardnekkig komen verdedigen zijn dit meestal mensen die alleen in het topic zitten van de wagen die zij hebben en dus de discussie meer persoonlijk nemen dan objectief kijken naar iets waar ze zich in interesseren en verdiepen. Ik wil hiermee niet zeggen dat elke audi onsportief en een liefhebber niet kan aanspreken, een 5 cil turbo is heerlijk net als veel rssen en hete quattrobakjes uit het verleden, maar er is een grote lijn die niet genegeerd kan worden.
          1
          De voorbeelden die ik heb aangehaald in mijn posts zijn feiten. Uitdrukkingen in de zin van "platte opportunistische enz. " noem ik niet echt gegrond, maar zijn indrukken en subjectief.

          2
          Bij mijn weten bestond er in vroegere tijden wel een A3, maar geen 1-reeks of A klasse. Bmw en Mercedes hebben toen kortweg hun compactversies (of aavullingen zoals je't wil verbloemen) op de markt gebracht om te concurreren met de A3. Deze modellen zijn geen succes gebleken. Achteraf heeft Bmw dit begrepen, nogmaals, en zijn ze op de proppen gekomen met de 1-reeks om Audi achterna te hollen (te concurreren). Mercedes A en B klasse zijn geen directe concurrenten voor de A3 en de 1-reeks.

          3.
          Nogmaals, bekijk de bal goed en bespeel hem correct . Enkele posts geleden heb ik verdedigd waarom Audi's verkoopcijfers in stijgende lijn gaan daar waar de concurrentie deze trend niet kan waarmaken. Ik heb toen verdedigd dat het sportieve element in het Audi imago benadrukt is door oa de deelname aan Le Mans en consoorten. Je auto zal er idd niet sportiever door worden. Ik heb ook nergens beweerd dat Audi sportiever is dan Bmw. Ik heb wel beweerd dat Audi gewerkt heeft aan een meer sportiever imago wat bijdraagt tot een goed algemeen imago. Als gevolg heeft Audi meer jonge mensen over de streep getrokken om voor dit merk te kiezen.

          4.
          Groener imago betekent nog altijd minder verbruik. Feit is weeral dat Audi in het verleden meer "kleinere" motoren aanbood in al hun gamma's, hetgeen niet het geval was bij Bmw en Mercedes. Of Audi vroeger al dan niet in een lagere klasse speelde, is jouw mening. 10 Jaar geleden bood Audi al in hun bijna volledige gamma kleinere motoren aan daar waar Bmw en Mercedes deze ontdekkingstocht nog moesten beginnen. Op dat moment behoorde Audi wel al tot concurrentie van de andere twee. Efficient dynamics is een trend van de laatste twee jaren, helaas is Bmw hier niet eerder mee begonnen. Kleinere TDI motoren zijn ontegensprekelijk al een synoniem geweest en nog altijd naar het streven naar minder verbruik. Bijgevolg heeft Audi op dit vlak de wind in de zeilen, daar waar de andere merken pas de laatste jaren op de kar zijn gesprongen.

          5.
          Inderdaad, smaken verschillen, maar goed ook. Maar tijdens recenties kan je regelmatig lezen "onberispeklijke interieurkwaliteit". Ook weer, Audi had dit ook al in zijn vorige modellen, hetgeen meespeelt in het huidige imago. Je kan bijvoorbeeld met zekerheid stellen dat de vorige generatie MB's niet die mate van interieurkwaliteit hebben, wat je van zulke wagens verwacht. Deze deuk in het imago heeft Audit niet gehad.

          6.
          Even ter zijde, ik rijd niet met een auto van de VAG stal. Of een wagen nu karakter heeft of niet, is strikt persoonlijk. Jij verstaat onder karakter, "niet overeenkomen met vorige of andere modellen". Iemand anders hecht aan andere kenmerken meer belang om het karakter van een wage te bepalen.

          Autoforums zijn leuk en plezant, maar helaas geen weerspiegeling van de maatschappij. Dus volgens jou kan je enkel autoliefhebber zijn als je op een forum zit, wat een beetje naiëf is. Er zullen meer autoliefhebbers zijn die niet op een forum zitten dan wel.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door loebas Bekijk Berichten
            2
            Bij mijn weten bestond er in vroegere tijden wel een A3, maar geen 1-reeks of A klasse. Bmw en Mercedes hebben toen kortweg hun compactversies (of aavullingen zoals je't wil verbloemen) op de markt gebracht om te concurreren met de A3.
            uhum...
            BMW Compact: Production 1993 - 2004
            Audi A3: Production 1996 - present

            Comment


            • ik overweg een stock-Q5 (met tal van opties) te kopen
              dus al een paar maanden gefabriceerd (waarschijnlijk februari, op basis van de beschrijving bij de dealer)
              ik ben wel iets voorzichtig, wegens mogelijk kinderziektes van de lancering van de produktie
              kunnen de eigenaars die al begin van het jaar geleverd werden even hun ervaring melden ?
              dank op voorhand ! (beslissing maandag...)

              Comment


              • waar ?

                weet soms iemand waar de Q5's worden geassembleerd ?

                Comment


                • Hier weet men enkel dat de q5 de allerallerbeste is

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                    Hier weet men enkel dat de q5 de allerallerbeste is

                    Jezus wat flauw..

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                      weet soms iemand waar de Q5's worden geassembleerd ?
                      Ik denk Ingolstadt en Google denkt dat ook ;-)

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door audiavanti Bekijk Berichten
                        Jezus wat flauw..
                        We moeten ontopic blijven he

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door bmwtt Bekijk Berichten
                          Ik denk Ingolstadt en Google denkt dat ook ;-)
                          oeps...mijn queries niet goed geformuleerd...
                          volstond uiteraard Q5/Ingolstadt in te tikken om het antwoord te krijgen
                          doet mij genoegen en geeft mij vertrouwen, ook voor "vroeg" geproduceerde wagen : de kwaliteistcontroles zullen in Duitsland nog een stuk hoger liggen dan in de verre landen, waar VAG-produkten vaak geassembleerd worden (bv Tiguan in Mexico...)
                          per slot van rekening betekent deze stockwagen dat een paar opties betaal die niet uit eigen beweging zou besteld hebben, maar die de wagen ook nog leuker maken
                          "le prix s'oublie, la qualité reste..."
                          laatste twijfels gaan richting de 19-duime velgen wegens de waarschijnlijke vermindering van comfort, maar er blljven op de Q5 toch 55-reeks banden, dus is er nog wat bandhoogte over
                          blijkbaar bestel ik meteen 17-duimers met winterbanden : retrofitting zal dan altijd kunnen
                          morgen teken dus... en dan rij ik ermee binnen de 10 dagen
                          ik ken mij : doe ik het nu niet, dan begin weer te rationaliseren...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                            We moeten ontopic blijven he

                            Nog iets zinnigs te melden over de Q5?

                            Comment


                            • eerste ervaringen met Q5

                              Ik heb ondertussen een kleine 800 km en heb de volgende ervaringen :
                              De Q5 rijdt heerlijk ! Ik kom van de A4 dus wel een verschil in zithoogte. Om de één of andere redenen voel je jezelf wel echt veilig in die auto.
                              Heel tevreden in het bijzonder over die adaptieve cruise-control !! Wat een comfort is me dat zeg ... ik was al een fervent gebruiker van de cruisecontrol maar nu gaat die bijna niet meer af.
                              Enige opmerkingen : de stem van de navigatie lijkt er niet op : ik moet " rechts strijden" of " links strijden" ..dus daar zal nog een woordje over gesproken worden met de garage. Het vraagt ook een hele aanpassing want ik had een Tomtom 930 go traffic en die lijkt me toch stukken beter en gebruiksvriendelijker.
                              De auto lijkt bij het aanzetten telkens een fraktie te aarzelen. Dat had ik niet met de A4 die ook van een automaat was voorzien zoals deze. Je went er aan maar het voelt raar aan.
                              Voor het overige niets dan lof over de auto. Prachtig afgewerkt en enorm rijplezier.

                              Comment


                              • bedankt Spykiller !

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door spykiller Bekijk Berichten
                                  Ik heb ondertussen een kleine 800 km en heb de volgende ervaringen :
                                  De Q5 rijdt heerlijk ! Ik kom van de A4 dus wel een verschil in zithoogte. Om de één of andere redenen voel je jezelf wel echt veilig in die auto.
                                  Heel tevreden in het bijzonder over die adaptieve cruise-control !! Wat een comfort is me dat zeg ... ik was al een fervent gebruiker van de cruisecontrol maar nu gaat die bijna niet meer af.
                                  Enige opmerkingen : de stem van de navigatie lijkt er niet op : ik moet " rechts strijden" of " links strijden" ..dus daar zal nog een woordje over gesproken worden met de garage. Het vraagt ook een hele aanpassing want ik had een Tomtom 930 go traffic en die lijkt me toch stukken beter en gebruiksvriendelijker.
                                  De auto lijkt bij het aanzetten telkens een fraktie te aarzelen. Dat had ik niet met de A4 die ook van een automaat was voorzien zoals deze. Je went er aan maar het voelt raar aan.
                                  Voor het overige niets dan lof over de auto. Prachtig afgewerkt en enorm rijplezier.
                                  adaptatieve cruisecontrol is niet bij de opties van mijn (nu bestelde) stockwagen
                                  ook geen automaat, maar daarvan had ik ook principieel afgezien want ik spring nog regelmatig nog in mijn manuele Saab Cabrio en dat kan voor ongewenste reflexen zorgen
                                  ik vond ook de Q5 merkelijk anders dan de A4, en dit heeft de aankoopdeclic gegeven

                                  Comment


                                  • het kind in mij is gelukkig...

                                    precies niet veel Q5-belangstelling op deze forum...
                                    ben de mijne gisteren gaan halen, en het valt mee
                                    na al wat ik gelezen had over de stugge vering verwachtte ik mij op het ergste met de 19"-velgen, maar de banden zijn nog reeks /55 en het comfort is wel aanvaardbaar
                                    nu nog wennen aan deze grote spiegels : heerlijk om fietsers te zien aankomen, maar ze verbergen toch een flink deel van het landschap naar voor
                                    ik zal bij gelegenheid enkele foto's posten
                                    ik heb zelfs geen traan moeten wegpinken als ik mijn trouwe A4 Avant heb achtergelaten, want mijn neef gaat hem blijven gebruiken, zodat ik geen schuldgvoel hoef te kweken om zo'n goede wagen te dumpen

                                    Comment


                                    • Gefeliciteerd met je nieuwe bolide.

                                      Welke motor heb je?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door audiavanti Bekijk Berichten
                                        Gefeliciteerd met je nieuwe bolide.

                                        Welke motor heb je?
                                        de bescheiden TDI 163 pk
                                        lijkt mij de meest redelijke, wel mijn eerste diesel
                                        een TFSI is niet te vinden in de nochthans aanzienlijke stock van de invoerder (> 40 !)
                                        ik troost mij met de rijkelijke uitrusting, en het feit dat ik binnen de 10 dagen ermee kon rijden

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door audiavanti Bekijk Berichten
                                          Zijn er nog meer Q5 bezitters met s-tronic waarbij het toerental niet constant is tijdens cruise control?
                                          Hallo Audiavanti,

                                          Sinds een maand heb ik mijn Q5 2.0 tfsi met s-tronic binnen. Het is een heerlijke wagen die heel goed bevalt, maar ook bij mij is het toerental niet constant bij een constante snelheid. Vooral rond 2600 toeren en soms bij 2800 toeren. Heb jij dit probleem nog steeds?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X