Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Kuu5 Bekijk Berichten
    Hallo Audiavanti,

    Sinds een maand heb ik mijn Q5 2.0 tfsi met s-tronic binnen. Het is een heerlijke wagen die heel goed bevalt, maar ook bij mij is het toerental niet constant bij een constante snelheid. Vooral rond 2600 toeren en soms bij 2800 toeren. Heb jij dit probleem nog steeds?
    het zou kunnen dan de S-tronic "aarzelt" tussen twee verzetten
    hij schakelt zo zacht op constante snelheid dat je het verschil enkel vaststelt op de toerenteller, want de motor zelf produceert mogelijk minder lawaai op deze lage toerentallen dat de rolgeluiden, afhankelijk van de wegdek
    probeer even op een iets hogere of lagere snelheid (op de cruise)

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
      het zou kunnen dan de S-tronic "aarzelt" tussen twee verzetten
      hij schakelt zo zacht op constante snelheid dat je het verschil enkel vaststelt op de toerenteller, want de motor zelf produceert mogelijk minder lawaai op deze lage toerentallen dat de rolgeluiden, afhankelijk van de wegdek
      probeer even op een iets hogere of lagere snelheid (op de cruise)
      Bedankt voor je reactie. Bij mij speelt het bij snelheden van 125 tot 130 km/h. Dus in de 7e versnelling. Je voelt het ook, alsof je even wind tegen hebt of dat de motor inhoudt. Als ik iets harder ga rijden, is het opgelost. Maar dat lijkt me niet de bedoeling!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Kuu5 Bekijk Berichten
        Bedankt voor je reactie. Bij mij speelt het bij snelheden van 125 tot 130 km/h. Dus in de 7e versnelling. Je voelt het ook, alsof je even wind tegen hebt of dat de motor inhoudt. Als ik iets harder ga rijden, is het opgelost. Maar dat lijkt me niet de bedoeling!
        ik had er niet aan gedacht, maar je kunt op uw infobord zien of de wagen schakelt ja of neen
        zo neen, ik mijn veronderstelling... fout !

        Comment


        • Goed nieuws! Mijn 2.0 tfsi S-tronic had het bekende probleem rond de 3.000 toeren. Naald op en neer en schokkerig gevoel net of je zware tegenwind hebt. En ik had de klacht dat de S-tronic rommelig schakelde met name met file rijden.
          Ze hebben vandaag de nieuwste software geinstalleerd voor de motor en de bak. Hij rijdt totaal anders; veel soepeler, overschakelen nauwelijks voelbaar en het schokkerige gevoel bij 3.000 toeren is weg, wat een verschil. De motor reageerd ook sneller. Vond hem eerst wat traag oppakken bij lage toeren.

          Succes.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door audiavanti Bekijk Berichten
            Goed nieuws! Mijn 2.0 tfsi S-tronic had het bekende probleem rond de 3.000 toeren. Naald op en neer en schokkerig gevoel net of je zware tegenwind hebt. En ik had de klacht dat de S-tronic rommelig schakelde met name met file rijden.
            Ze hebben vandaag de nieuwste software geinstalleerd voor de motor en de bak. Hij rijdt totaal anders; veel soepeler, overschakelen nauwelijks voelbaar en het schokkerige gevoel bij 3.000 toeren is weg, wat een verschil. De motor reageerT ook sneller. Vond hem eerst wat traag oppakken bij lage toeren.

            Succes.
            Voor onze taal puristen..

            Comment


            • Geweldig hoe ze de plooien achteraf nog kunnen gladstrijken. Zolang dat maar blijft lukken natuurlijk, want het lijkt me dat daar toch een risico aan verbonden is.

              Ik had wat problemen met de koppeling (vibraties bij het aangrijp punt, beetje onregelmatig ook). Mits een software update werd dat wonderbaarlijk genoeg zo goed als volledig verholpen, echt bizar (dacht dat het een mechanisch probleem zou geweest zijn).

              't Is enerzijds fraai dat ze het kunnen, 't had nog fraaier geweest dat dergelijke updates niet nodig zouden zijn. Maar 't komt bij veel merken steeds vaker voor... zal best wel vervelend zijn als je 'em laat chiptunen.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                Geweldig hoe ze de plooien achteraf nog kunnen gladstrijken. Zolang dat maar blijft lukken natuurlijk, want het lijkt me dat daar toch een risico aan verbonden is.

                Ik had wat problemen met de koppeling (vibraties bij het aangrijp punt, beetje onregelmatig ook). Mits een software update werd dat wonderbaarlijk genoeg zo goed als volledig verholpen, echt bizar (dacht dat het een mechanisch probleem zou geweest zijn).

                't Is enerzijds fraai dat ze het kunnen, 't had nog fraaier geweest dat dergelijke updates niet nodig zouden zijn. Maar 't komt bij veel merken steeds vaker voor... zal best wel vervelend zijn als je 'em laat chiptunen.
                Is het zo dat chiptuning kan verloren gaan bij bepaalde software-updates?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                  Is het zo dat chiptuning kan verloren gaan bij bepaalde software-updates?
                  Voor zover ik het weet eh... gaat dat verloren, tenzij je uitdrukkelijk vraagt om het niet te overschrijven, maar 't spreekt voor zich dat je best de update kan laten uitvoeren.

                  't Hangt ook van dealer/merk af, want 'k heb hier al gelezen dat ze kunnen zien of de software van je wagen afwijkt (en dus is aangepast) en dan blijven ze er vanaf (bij Nemo z'n A6 was dat zo geloof ik).

                  Je kan bij de meeste tuners volledig kosteloos de tuning terugplaatsen, "goede" tuners beschikken ook over die updates en verwerken dat in hun programma.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                    Geweldig hoe ze de plooien achteraf nog kunnen gladstrijken. Zolang dat maar blijft lukken natuurlijk, want het lijkt me dat daar toch een risico aan verbonden is.

                    Ik had wat problemen met de koppeling (vibraties bij het aangrijp punt, beetje onregelmatig ook). Mits een software update werd dat wonderbaarlijk genoeg zo goed als volledig verholpen, echt bizar (dacht dat het een mechanisch probleem zou geweest zijn).

                    't Is enerzijds fraai dat ze het kunnen, 't had nog fraaier geweest dat dergelijke updates niet nodig zouden zijn. Maar 't komt bij veel merken steeds vaker voor... zal best wel vervelend zijn als je 'em laat chiptunen.
                    het is deels uit vrees voor dergelijke kinderziektes (en deels omdat ik nog regelmatig met mijn manuele Saab Cabrio gebruik) dat ik uiteindelijk een manuele versie van de Q5 heb gekocht.
                    de multitronic heeft juist hetzelfde meegemaakt, nu zijn de problemen van de baan, maar hoe lang gaan ze nog twee verschillende systemen parallel voorzien?
                    de meeste (en toch weinige) onvolmaaktheden die in de Q5-forums besproken worden slaan over automatische versies.
                    dus nog een beetje wachten voor te chiptunen... temeer dat de Q5 niet echt op sportief rijden (waar kan dat nog ?) aanspoort.
                    Last edited by guyugy; 11/08/2009, 23:30.

                    Comment


                    • Met de woorden van Autobild:

                      "Reinsetzen und wohlfühlen: Man muss mit den Fingern nicht unbedingt die Oberflächen streicheln, um die ausgesprochen hochwertige Interieur-Verarbeitung des Q5 zu erkennen. Die Materialanmutung im Q5-Cockpit ist perfekt, weniger überzeugend ist die Getriebeabstimmung."

                      Om nog maar eens te staven wat men bedoelt als autojournalisten schrijven over de superieure interieurkwaliteit bij Audi.

                      Wat mij nog sterk verbaast is dat de Q5 meer plaats aanbiedt dan de GLK en X3. Van buitenaf lijkt de Q5 kleiner dan de andere twee, waarschijnlijk door zijn sierlijke ronde vormen, maar schijn bedriegt.

                      De rest kan je terug vinden op autobild.de (12.08.2009).
                      Last edited by ; 12/08/2009, 12:08.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                        Is het zo dat chiptuning kan verloren gaan bij bepaalde software-updates?

                        Alleen bij slechte chiptuning, en dat zijn er heel veel!

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door loebas Bekijk Berichten
                          Om nog maar eens te staven wat men bedoelt als autojournalisten schrijven over de superieure interieurkwaliteit bij Audi.
                          tja... het zijn journalisten hé
                          ik vind persoonlijk dat juist de Q5 iets onderdoet vergeleken met de andere reeksen : alles wat zich beneden het dashbord bevindt, werd uitgevoerd met hard plastiek (klep van de handschoenenkast, binnenbekleding van de deuren, en deel van de rugleuning tussen de achterdeur en de achterzetel...). Het oog ziet het verschil niet zozeer, maar de hand voelt het wel !
                          Ik kan aannemen dat het misschien zo beter kan tegen het mogelijk hard(er) labeur dat een SUV te wachten staat, maar ik vind het wel wat pover voor de gevraagde prijs. Enfin, bij M-B is het net hetzelfde...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door audiavanti Bekijk Berichten
                            Goed nieuws! Mijn 2.0 tfsi S-tronic had het bekende probleem rond de 3.000 toeren. Naald op en neer en schokkerig gevoel net of je zware tegenwind hebt. En ik had de klacht dat de S-tronic rommelig schakelde met name met file rijden.
                            Ze hebben vandaag de nieuwste software geinstalleerd voor de motor en de bak. Hij rijdt totaal anders; veel soepeler, overschakelen nauwelijks voelbaar en het schokkerige gevoel bij 3.000 toeren is weg, wat een verschil. De motor reageerd ook sneller. Vond hem eerst wat traag oppakken bij lage toeren.

                            Succes.
                            Dat is inderdaad goed nieuws. Ik ga snel bij mijn dealer langs! Bedankt.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                              tja... het zijn journalisten hé
                              ik vind persoonlijk dat juist de Q5 iets onderdoet vergeleken met de andere reeksen : alles wat zich beneden het dashbord bevindt, werd uitgevoerd met hard plastiek (klep van de handschoenenkast, binnenbekleding van de deuren, en deel van de rugleuning tussen de achterdeur en de achterzetel...). Het oog ziet het verschil niet zozeer, maar de hand voelt het wel !
                              Ik kan aannemen dat het misschien zo beter kan tegen het mogelijk hard(er) labeur dat een SUV te wachten staat, maar ik vind het wel wat pover voor de gevraagde prijs. Enfin, bij M-B is het net hetzelfde...
                              De Duitse autojournalisten hebben dus een andere mening dan jou. Ze binden er geen doekjes om en zijn rechtuit. Zij hebben dan ook meer ervaring.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door loebas Bekijk Berichten
                                De Duitse autojournalisten hebben dus een andere mening dan jou. Ze binden er geen doekjes om en zijn rechtuit. Zij hebben dan ook meer ervaring.
                                Wat is dat nu voor reactie? Dus als guyugy plastiek ziet en voelt dan kent hij er niets van want de Duitse journalisten hebben er geen melding van gemaakt?

                                Alsof wij leken niet eens het verschil meer zien tussen plastiek en andere materialen. Als er veel plastiek gebruikt wordt mag dat toch gezegd worden? Dat is toch een objectief feit? Waarom mag dat niet vermeld worden?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door loebas Bekijk Berichten
                                  De Duitse autojournalisten hebben dus een andere mening dan jou. Ze binden er geen doekjes om en zijn rechtuit. Zij hebben dan ook meer ervaring.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                                    Wat is dat nu voor reactie? Dus als guyugy plastiek ziet en voelt dan kent hij er niets van want de Duitse journalisten hebben er geen melding van gemaakt?

                                    Alsof wij leken niet eens het verschil meer zien tussen plastiek en andere materialen. Als er veel plastiek gebruikt wordt mag dat toch gezegd worden? Dat is toch een objectief feit? Waarom mag dat niet vermeld worden?

                                    Persoonlijk vind ik inderdaad dat de deuren nogal plastic zijn. Een A-4 heeft bijvoorbeeld stof aan de binnenkant en het onderste gedeelte is zacht plastic, dat had anders gekunt. Zo vind ik het ook raar dat de wieltjes van de ventilator roosters niet verlicht zijn en bij een standaard A-4 weer wel.
                                    Het is jammer maar verder stoor ik me er niet aan. Het sportstuur voelt goed aan, hou ik ook vaker vast dan het onderste gedeelte van de deur, Ik kijk meer naar het dashbord en naar de perfecte navigatie met super scherp beeld. En uiteraard naar de mensen die de auto nakijken want dat valt me wel erg op

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door loebas Bekijk Berichten
                                      De Duitse autojournalisten hebben dus een andere mening dan jou. Ze binden er geen doekjes om en zijn rechtuit. Zij hebben dan ook meer ervaring.
                                      ik vegelijk gewoon hoe mijn oude A4 (1997 !) was met hoe met plinternieuwe Q5 gemaakt is, en dat is gewoon "goedkoper". De kunststoffen van de A4 veerden lekker onder de vinger, en de deuren waren (behalve de opbergkak die wel hard plastoc was) bekleed met leder.
                                      Op de Q5 veert nog enkel de bovenstrip van de deur (en nog heel weinig). Enkel de armsteun is (in optie...) met leer bekleed de rest is hard plastic. Het enig positief dat ik er aan zie is dat het sterker is en dat de verschillende soorten kunststoffen niet tegen mekaar zullen piepen (wat mijn A4 wel deed tenij rijkelijk gesmeerd met siliconespray.
                                      Uiteraard zijn het stuur en het (bovenstuk) van het dashbord perfekt (om de gepercepteerde kwaliteit te verhogen, dit is alles wat telt voor de marketingmensen) Maar men ziet dat de boekhouders nooit ver weg zijn...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                        ik vegelijk gewoon hoe mijn oude A4 (1997 !) was met hoe met plinternieuwe Q5 gemaakt is, en dat is gewoon "goedkoper". De kunststoffen van de A4 veerden lekker onder de vinger, en de deuren waren (behalve de opbergkak die wel hard plastoc was) bekleed met leder.
                                        Op de Q5 veert nog enkel de bovenstrip van de deur (en nog heel weinig). Enkel de armsteun is (in optie...) met leer bekleed de rest is hard plastic. Het enig positief dat ik er aan zie is dat het sterker is en dat de verschillende soorten kunststoffen niet tegen mekaar zullen piepen (wat mijn A4 wel deed tenij rijkelijk gesmeerd met siliconespray.
                                        Uiteraard zijn het stuur en het (bovenstuk) van het dashbord perfekt (om de gepercepteerde kwaliteit te verhogen, dit is alles wat telt voor de marketingmensen) Maar men ziet dat de boekhouders nooit ver weg zijn...
                                        Waarom zijt ge deze keer voor de q5 gegaan en niet voor de A4?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door audiavanti Bekijk Berichten
                                          Persoonlijk vind ik inderdaad dat de deuren nogal plastic zijn. Een A-4 heeft bijvoorbeeld stof aan de binnenkant en het onderste gedeelte is zacht plastic, dat had anders gekunt. Zo vind ik het ook raar dat de wieltjes van de ventilator roosters niet verlicht zijn en bij een standaard A-4 weer wel.
                                          Het is jammer maar verder stoor ik me er niet aan. Het sportstuur voelt goed aan, hou ik ook vaker vast dan het onderste gedeelte van de deur, Ik kijk meer naar het dashbord en naar de perfecte navigatie met super scherp beeld. En uiteraard naar de mensen die de auto nakijken want dat valt me wel erg op
                                          Hallo

                                          Ik ben het eens met u ivm de plastic maar dat weegt niet op tegenover de luxe van de wagen kwestie van rijcapaciteiten. De zuinigheid v/d wagen is ongelofelijk tegenover het gewicht v/d wagen vb.: wij zijn op reis geweest met een volgeladen wagen met 4 volwassen personen de cruisse ingesteld op 135 km (in Frankrijk mag je 130 rijden) en ik zat aan een gemiddelde van 7.1L .Wij hebben daar mensen ontmoet met een nieuwe opel antara(suv)een beetje in dezelfde situatie van bagage als ons en die zaten aan een 8.4L toch een groot verschil.
                                          De wagen is heel stil en rijdt heel gemoedelijk .Het is een echte reiswagen.De zetels zitten heel comfortabel (leer, geen sportz.)en er is zeker meer plaats in deze Q5 dan in mijn vorige A4 van 7j. de achterpasagiers vonden ook na de lange rit dat ze heel comfortabel gereisd hadden.
                                          Het MMI werkt heel goed er kan uren muziek ingeladen worden + de SD kaartjes is dit een prachtig systeem en de GPS is heel gebruiksvriendelijk alles wijst zichzelf ,als er fille is zoekt hij constant een alternatieve route als je parking wil zoeken in een wildvreemde stad kan u perfekt met het joystikje navigeren naar een 'P' en hij rijdt er naar toe alleen de stem kan duidelijker (artikulatie) de software v/d GPS moet zeer recent zijn want ronde punten onderweg die er nog maar aangelegt waren (dat zagen we) stonden er al op en werden vermeld. Het schermpje heeft een heel scherp beeld dat zie je v/d GPS maar ook als je een dvd afspeelt, wat een mooie kleuren.
                                          En dat nakijken dat is zeker waar.

                                          Dit zijn een beetje mijn ondervindingen met mijn Q5.
                                          Ik ben er zeker weten heel content mee.
                                          Last edited by ; 12/08/2009, 22:37. Reden: Ietske vergeten.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X