Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door RobQ5 Bekijk Berichten
    Helemaal eens. Ook de uitspraak van straat- en plaatsnamen lijkt nergens op. Dit is voor een systeem van deze prijs en een merk als Audi niet acceptabel. Heb dan ook al een klacht ingediend bij mijn dealer. Deze zegt dat de importeur bezig is met een oplossing.

Mag ik via deze weg vragen aan de Q5 rijders die hetzelfde probleem ondervinden dat ze mij een mailtje achterlaten op mijn emailadres antoine.de.bruycker@telenet.be
    De mensen van mijn garage hebben me beloofd het probleem aan te kaarten en een oplossing te zoeken. Men vroeg zich af of er nog mensen met klachten waren.
    Gezamenlijk kunnen we wel iets bereiken. Het systeem is duur genoeg om te mogen eisen dat de kwaliteit ons voldoet.

Alvast bedankt voor de reakties !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spykiller Bekijk Berichten
      Mag ik via deze weg vragen aan de Q5 rijders die hetzelfde probleem ondervinden dat ze mij een mailtje achterlaten op mijn emailadres antoine.de.bruycker@telenet.be
      De mensen van mijn garage hebben me beloofd het probleem aan te kaarten en een oplossing te zoeken. Men vroeg zich af of er nog mensen met klachten waren.
      Gezamenlijk kunnen we wel iets bereiken. Het systeem is duur genoeg om te mogen eisen dat de kwaliteit ons voldoet.

zal ik doen, maar laat ons geen te grote illusies maken : het zal nog wat duren tot een fundamentele upgrade komt, want het aantal betrokken klanten is niet van aard om de Audi-organisatie wakker te houden... Met het boordcomputer op NL afgesteld verschijnen de waarschuwingsboodschappen in het Duits, zo te zien in de handleiding
      Dit geeft al een idee van hun ingesteldheid...

Comment

• Koop anders een tomtom, kost niet zo veel meer

Comment

• caravanspiegels

Vraagje?
          Om de caravan te trekken heb je natuurlijk extra spiegels nodig.
          Ik had een set die op 99% van de wagens past maar die zijn er na nog geen 50 KM al afgevallen ( dus zonder spiegels naar Kroatie gereden )
          In Belgie heb ik er helaas nog geen gevonden die passen op de enorme Q5 spiegels.
          Is er iemand op het forum die wel passende opzetspiegels heeft of weet waar deze te vinden?
          Heb het bij de Audi dealer zelf gevraagd maar daar konden ze niet helpen
          sigpic

Comment

• Naar een Audi dealer in Nederland bellen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zouf Bekijk Berichten
              Naar een Audi dealer in Nederland bellen ?

Die bieden deze http://www.repusel.com/NEDERLANDS/ca...0Audi%20Q5.php aan!

Maar dit is het set spiegels dat ik reeds had en dus niet voldeed; was wel zonder die extra zuignap bovenaan maar mijn vertrouwen in REPUSEL is net als hun spiegels weg
              sigpic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten
                Vraagje?
                Om de caravan te trekken heb je natuurlijk extra spiegels nodig.
                Ik had een set die op 99% van de wagens past maar die zijn er na nog geen 50 KM al afgevallen ( dus zonder spiegels naar Kroatie gereden )
                In Belgie heb ik er helaas nog geen gevonden die passen op de enorme Q5 spiegels.
                Is er iemand op het forum die wel passende opzetspiegels heeft of weet waar deze te vinden?
                Heb het bij de Audi dealer zelf gevraagd maar daar konden ze niet helpen
                waarom die spiegels nu zo groot moeten zijn op de Q5 weet ik ook niet
                natuurlijk geven ze een perfekt beeld naar achter, maar ze nemen ook een flink stuk weg van het landschap naar voren; in stad vind ik het iets gevaarlijk, want een voetganger/fiester kan gemakkelijk verborgen blijven in deze dode hoek

Comment

• gisteren even met een Q5 3.0TDI gereden. Had een 30k km op de klok, automaat.

't is me tegengevallen:

- plastic van stuur zat al onder de krassen, en daar moet je dus constant op kijken
                  - als je op het gaspedaal drukt, duurt het 0,5 sec eer er respons is, en dit in alle standen. Waarschijnlijk drive by wire ?
                  - de automaat schokte in het terugschakelen
                  - in S-stand vd automaat blijft hij te lang in een versnelling bij vertragen. Bij een benzine-motor ok, maar bij een dieselmotor is dat vervelend.
                  - met de 20"-ers vond ik hem redelijk hard over dwarsrichels
                  - koffer is kleiner dan ik dacht

positieve:
                  - goede motor
                  - goede stuurbekrachtiging

maar ik ben er geen fan van denk dat ik eerder naar een A4 of A6 allroad zou gaan.

Comment

• Slechts 1 reaktie binnengekregen ! Zijn jullie dan tevreden over de stem in de navigatie ? Dat kan ik me moeilijk inbeelden ......
                    Ik kan toch bij de directie niet gaan binnenlopen met twee klachtjes daaromtrent ?

Doe eens een kleine moeite en meldt het even met een kort berichtje. Alvast bedankt !

Oorspronkelijk geplaatst door spykiller Bekijk Berichten

Comment

• Moet zijn : "meld het even" .......... net even te vlug geweest

Oorspronkelijk geplaatst door spykiller Bekijk Berichten
                      Slechts 1 reaktie binnengekregen ! Zijn jullie dan tevreden over de stem in de navigatie ? Dat kan ik me moeilijk inbeelden ......
                      Ik kan toch bij de directie niet gaan binnenlopen met twee klachtjes daaromtrent ?

Doe eens een kleine moeite en meldt het even met een kort berichtje. Alvast bedankt !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                        - als je op het gaspedaal drukt, duurt het 0,5 sec eer er respons is, en dit in alle standen. Waarschijnlijk drive by wire ?
                        Tenzij je dat fenomeen echt gans de dag hebt waargenomen, zou het kunnen dat die verdomde DPF net aan het regenereren is... dan krijg je helaas een tragere gasrespons.

Comment

Slechts 1 reaktie binnengekregen ! Zijn jullie dan tevreden over de stem in de navigatie ? Dat kan ik me moeilijk inbeelden ......
                          Echt waar, ik let daar niet eens op, 't enige wat me interesseert is dat ik weet naar waar ik moet rijden. Mijn excuses overigens, want indien we daar allemaal over zouden klagen, gaan ze hier in de toekomst meer hun best voor doen. Ik moet zeggen dat mijn vriendin het wel opmerkte hoor. Zij stoort zich dan ook veel gemakkelijker aan foutieve intonaties, taalkundige fouten (ik let daar niet eens op, zeker niet tijdens het rijden). Ze heeft dat ook bij het luisteren naar radio/tv-spots, ze moet maar logopediste worden denk ik dan. Als die stem v/d navigatie het enige 'probleem' is aan jouw auto, prijs jezelf dan gelukkig eh.

Comment

gisteren even met een Q5 3.0TDI gereden. Had een 30k km op de klok, automaat.

't is me tegengevallen:

- plastic van stuur zat al onder de krassen, en daar moet je dus constant op kijken
                            - de automaat schokte in het terugschakelen
                            - in S-stand vd automaat blijft hij te lang in een versnelling bij vertragen. Bij een benzine-motor ok, maar bij een dieselmotor is dat vervelend.
                            - met de 20"-ers vond ik hem redelijk hard over dwarsrichels
                            - koffer is kleiner dan ik dacht

positieve:
                            - goede motor
                            - goede stuurbekrachtiging

maar ik ben er geen fan van denk dat ik eerder naar een A4 of A6 allroad zou gaan.
                            Je bent "te goed" gewoon

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                              Je bent "te goed" gewoon
                              ik denk het ook

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                Tenzij je dat fenomeen echt gans de dag hebt waargenomen, zou het kunnen dat die verdomde DPF net aan het regenereren is... dan krijg je helaas een tragere gasrespons.
                                plezant als je net dan wil voorbijsteken

Comment

plezant als je net dan wil voorbijsteken
                                  Idd wat een onding eigenlijk. Ik begin er meer en meer op te letten, na de regeneratie klinkt m'n uitlaatsysteem voller en is de gasrespons beter... dat neemt dan stelselmatig lichtjes af tot de volgende regeneratie, in mijn geval ongeveer 1000km later ('k doe te weinig km's waarschijnlijk). Tijdens de regeneratie is het opvallend slechter. Als dat onding dan nog in actie schiet, net wanneer ik toekom, doe ik nog eens een ganse omweg om 't stof er eens goed uit te blazen. De prijs die je moet betalen voor het rijden met een 'moderne' diesel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                    Idd wat een onding eigenlijk. Ik begin er meer en meer op te letten, na de regeneratie klinkt m'n uitlaatsysteem voller en is de gasrespons beter... dat neemt dan stelselmatig lichtjes af tot de volgende regeneratie, in mijn geval ongeveer 1000km later ('k doe te weinig km's waarschijnlijk). Tijdens de regeneratie is het opvallend slechter. Als dat onding dan nog in actie schiet, net wanneer ik toekom, doe ik nog eens een ganse omweg om 't stof er eens goed uit te blazen. De prijs die je moet betalen voor het rijden met een 'moderne' diesel.
                                    ik denk dat het in casu weinig te maken heeft met regenereren, maar met een verkeerde afstelling van de S-tronic, iets waarover je veel leest op de forums, en waarvoor updates in de pijplijn zijn
                                    ik denk dat ze bij Audi de nieuwe 7-gang nog even moeten bijvijlen...

Comment

• spatlappen

heeft iemand een foto van een Q5 uitgerust met spatlappen (mudflaps) voor en achteraan ?
                                      de afbeelding die op de Audishop te zien is, klopt niet met de Q5

Comment

nog even vandaag een testje gedaan, op een goed gekend parcours
                                        - de wijze waarop de straatnamen met een (vlaamse) familienaam uitgesproken worden is meestal moeilijk te begrijpen (ook niet door een franstalige...)
                                        - het syteem wilde mij alle hoeken van de gemeente doen bezoeken, alhoewel een parcours in rechte lijn bestond : het syteem heeft blijkbaar als logica zo vlug mogelijk een hoodfweg te bereiken, en dan liever de hoofdwegen te blijven gebruiken, ook kunnen kortere (kleinere) straten gebruikt worden om het doel in minder kilometers te bereiken
                                        mijn Garmin doet dat beter... voor een fraktie van de prijs, zij het minder stijlvol !

Comment

• Misschien dat ge ergens kunt instellen wat voor wegen hij moet nemen? Maar voor kortere afstanden zou hij idd niet naar hoofdwegen moeten gaan.

Comment

Working...
                                          X