Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    ik denk dat het in casu weinig te maken heeft met regenereren, maar met een verkeerde afstelling van de S-tronic, iets waarover je veel leest op de forums, en waarvoor updates in de pijplijn zijn
    ik denk dat ze bij Audi de nieuwe 7-gang nog even moeten bijvijlen...
    Mbman schreef dat het voorvalt in alle standen... dus 'k geloof toch nog altijd in mijn theorie. De S-tronic verlangt misschien een update, maar in regel is er geen verschil met die versnellingsbak en een handgeschakelde als er niet geschakeld moet worden, of dat lijkt me toch logisch. De TDI heeft daarentegen sowieso al een zekere inertie, als dan de DPF zichzelf gaat reinigen, vind ik die vertraging toch ook storend. Het nodigt vaak uit om eens flink door te duwen, want onder die omstandigheden heeft de motor er precies geen zin in, totdat je flink doorduwt. Ik voel niet alleen die DPF regenereren, door de Milltek hoor ik het ook nog eens. Het geluid is wel dik in orde dan.

Comment

• de man van D'Ieteren had het ook over de S-tronic "dat dat normaal was, en dat je met een S-tronic moet leren rijden en dat het idd wennen is als je een automaat gewoon bent"

ik vind daar niets wennen aan. Als ik op de gas druk, moet er direct respons zijn. Zeker in het hernemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
        Mbman schreef dat het voorvalt in alle standen... dus 'k geloof toch nog altijd in mijn theorie. De S-tronic verlangt misschien een update, maar in regel is er geen verschil met die versnellingsbak en een handgeschakelde als er niet geschakeld moet worden, of dat lijkt me toch logisch. De TDI heeft daarentegen sowieso al een zekere inertie, als dan de DPF zichzelf gaat reinigen, vind ik die vertraging toch ook storend. Het nodigt vaak uit om eens flink door te duwen, want onder die omstandigheden heeft de motor er precies geen zin in, totdat je flink doorduwt. Ik voel niet alleen die DPF regenereren, door de Milltek hoor ik het ook nog eens. Het geluid is wel dik in orde dan.
        ik heb maar nog 1.000km op de teller en dus geen ervaring met regeneren (hoelang duurt dat ?)
        de TDI vertoont inderdaad (heel) wat inertie, eigenlijk bijna evenveel als mijn vroegere Saab 900 Turbo. Eens dat voorbij, is de duw zeer correct vanaf 1500t/m voor een wagen van 1800kg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
          de man van D'Ieteren had het ook over de S-tronic "dat dat normaal was, en dat je met een S-tronic moet leren rijden en dat het idd wennen is als je een automaat gewoon bent"

ik vind daar niets wennen aan. Als ik op de gas druk, moet er direct respons zijn. Zeker in het hernemen.
          wel raar dat de DSG's van Volkwagen dat niet hebben, daar gaat het bliksemsnel...
          misschien zijn ze Audi nog in hun leerprocess ? Wat ik erover las was voor mij genoeg om mij ditmaal nog met een manuele tevreden te stellen, en ik moet dan geen andere reflexen kweken als ik terugval op mijn Saab Cabrio. Het is met de verschillen qua handremmen al genoeg !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spykiller Bekijk Berichten
            Slechts 1 reaktie binnengekregen ! Zijn jullie dan tevreden over de stem in de navigatie ? Dat kan ik me moeilijk inbeelden ......
            Ik kan toch bij de directie niet gaan binnenlopen met twee klachtjes daaromtrent ?

Doe eens een kleine moeite en meldt het even met een kort berichtje. Alvast bedankt !
            Bij te voegen qua schoonheidsfoutjes in het systeem :

1) actualisering van de cartografie : het nummer van mijn gebouw is niet gekend, ondanks het nu 10 jaar bestaat; van wanneer dateert dan de laatste update ?

2) actualisering van de POI's : de coordinaten van een Audi-service garage in Nieuwpoort/Westende zijn er nog bij, maar de garage is al 18 maanden gesloten...

doet een beetje rommelig, neen ? voor iets dat boven de 3500 euros verkocht wordt
            een Garmin van 250 euros doet beter !

Comment

• 2) actualisering van de POI's : de coordinaten van een Audi-service garage in Nieuwpoort/Westende zijn er nog bij, maar de garage is al 18 maanden gesloten...

Ja, dat was garage Delacauw. Ben je ook van 't zeetje misschien ?
              2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
              2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
              2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                2) actualisering van de POI's : de coordinaten van een Audi-service garage in Nieuwpoort/Westende zijn er nog bij, maar de garage is al 18 maanden gesloten...

Ja, dat was garage Delacauw. Ben je ook van 't zeetje misschien ?
                ja, deeltijds...
                ik ging bij Delacauw voor het onderhoud van mijn A4, het was steeds ok. Goede ploeggeest en kleinschalig, nog met menselijke kontakten. Spijtig dat Audi deze toffe mensen de das omgedaan hebben met hun huidige grootheidswaanzinnige vestigingen; voor de aankoop van mijn Q5 mocht ik kiezen uit diksuide en Oostende, en het is Oostende geworden wegens ongedwongen onthaal, luistervaardigheid en degelijke condities
                In het brusselse kopen was geen optie ... daar hebben ze het te hoog in de bol

Comment

gisteren even met een Q5 3.0TDI gereden. Had een 30k km op de klok, automaat.

't is me tegengevallen:

- plastic van stuur zat al onder de krassen, en daar moet je dus constant op kijken
                  - als je op het gaspedaal drukt, duurt het 0,5 sec eer er respons is, en dit in alle standen. Waarschijnlijk drive by wire ?
                  - de automaat schokte in het terugschakelen
                  - in S-stand vd automaat blijft hij te lang in een versnelling bij vertragen. Bij een benzine-motor ok, maar bij een dieselmotor is dat vervelend.
                  - met de 20"-ers vond ik hem redelijk hard over dwarsrichels
                  - koffer is kleiner dan ik dacht

positieve:
                  - goede motor
                  - goede stuurbekrachtiging

maar ik ben er geen fan van denk dat ik eerder naar een A4 of A6 allroad zou gaan.
                  allemaal voortekens dat die in die 30.000 km ferm afgetrapt is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                    allemaal voortekens dat die in die 30.000 km ferm afgetrapt is
                    kritieken op de auto-versies worden vrij vaak geuit, zowel voor de S-tronic al voor de gewone 6-trap die voor de US gemonteerd wordt.
                    ik vraag mij af of Audi ooit bij Volkswagen is gaan vragen hoe ze hun DSG's afstellen : daar blijkt enkel lof over te zijn

Comment

• "met de 20"-ers vond ik hem redelijk hard over dwarsrichels"

oplossing is niet ver te zoeken : bij de gebruikelijke maten blijven
                      mijn 19"ers (banden reeks 55-) zijn denk de limiet die niet overschreden moet worden : erg comfortabel zijn ze niet, maar de vering vangt nog redelijk goed alle oneffenheden, zeker op snelheid
                      ik zal binnen een paar maanden kunnen vergelijken met mijn winterset (17" + reeks 65-M/S)

Comment

ik vraag mij af of Audi ooit bij Volkswagen is gaan vragen hoe ze hun DSG's afstellen : daar blijkt enkel lof over te zijn
                        Dat ze het maar aan BorgWarner vragen, de uitvinder van VW's DSG.
                        Het gaat hier natuurlijk ook om een nieuwe bak, die heel wat meer koppel moet verwerken dan VW op hun DSG's...

Comment

• klankvolume

iets dat ik nog niet gevonden heb is hoe een gelijke geluidsniveau te krijgen als men van Radio naar Media schakelt
                          ik kan dat niveau verlagen via de MMI-menu (set-up), maar het niveau zou hoger moeten zijn, en dat doet deze afstelling niet : boven de aanguiding van het basisniveau gebeurt er niets, beneden wordt het volume verlaagd
                          ik heb zeker iets over het hoofd gezien ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spykiller Bekijk Berichten
                            Slechts 1 reaktie binnengekregen ! Zijn jullie dan tevreden over de stem in de navigatie ? Dat kan ik me moeilijk inbeelden ......
                            Ik kan toch bij de directie niet gaan binnenlopen met twee klachtjes daaromtrent ?

Doe eens een kleine moeite en meldt het even met een kort berichtje. Alvast bedankt !
                            nog vandaag een testje gedaan : ik moest in Ichtegem in de Engelstraat zijn, en het systeem spreekt dat uit als "Angèle straat" . Lachwekkend... het is nu onder ons een spelletje geworden te raden hoe de volgende straatnaam verminkt zal worden. Zelfs mijn vroegere Blaupunkt Travelpilot gaf beter verstaanbare meldingen
                            Eigenlijk zou het nog beter zijn met stem-begeleiding op nul, en gewoon de pijltjes te volgen

Comment

• Ik heb dat ook op de mijne:

de Antoine Bedertstraat wordt de Antoo-iene Bedertstraat
                              2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                              2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                              2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• parkeren dichtbij het strand

Bijgevoegde Bestanden
                                sigpic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten
                                  ook een mooie wagen zo dicht bij het water is toch een beetje natuurbezoedeling, niet ?
                                  de motorboot ook, trouwens ...

Comment

ook een mooie wagen zo dicht bij het water is toch een beetje natuurbezoedeling, niet ?
                                    de motorboot ook, trouwens ...

Wat dacht je van dit:

Comment

gisteren even met een Q5 3.0TDI gereden. Had een 30k km op de klok, automaat.

't is me tegengevallen:

- plastic van stuur zat al onder de krassen, en daar moet je dus constant op kijken
                                      - als je op het gaspedaal drukt, duurt het 0,5 sec eer er respons is, en dit in alle standen. Waarschijnlijk drive by wire ?
                                      - de automaat schokte in het terugschakelen
                                      - in S-stand vd automaat blijft hij te lang in een versnelling bij vertragen. Bij een benzine-motor ok, maar bij een dieselmotor is dat vervelend.
                                      - met de 20"-ers vond ik hem redelijk hard over dwarsrichels
                                      - koffer is kleiner dan ik dacht

positieve:
                                      - goede motor
                                      - goede stuurbekrachtiging
                                      Vriendin van me heeft er ook ene. Nu al zo'n 20k km. Paar keer mee gereden tijdens 't verlof.

't Valt me echt op hoe zwaar Audi achteruit is gegaan inzake materiaalkwaliteit en afwerking binnenin. Gigantische lappen keihard plastic op de deuren, 't is bijna lelijker dan bij een BMW '1 pre-facelift (en dat is daar érg). Binnenin helemaal geen edele feeling, naar mijn mening, er is overduidelijk zwaar op bespaard. En da's jammer (maar 't is bij andere merken ook zo, kijk maar naar een groot deel van de "vorige" generatie BMW's (E90ev '3, E60ev '5, E65ev '7) of Mercedessen (SLK, nieuwe C, nieuwe E). 't Ergste bij die auto van 'r is dan nog dat ze een lichte kleur leder wou, beige koos, en nu ook nog met dat verschrikkelijke donkerbeige plastic in 't interieur zit opgescheept, wat het plastic-gevoel nog zwaar versterkt. Zwart interieur is naar mijn mening dan ook plicht in de Q5, jammer dat je niet zoveel leuke bekledingskleuren kan kiezen in combinatie met een zwart interieur.

Ik vind wel dat 'ie zeer goed rijdt. De motor-versnellingsbak combinatie is echt geslaagd te noemen imo, zeker voor mensen die eerder normaal tot normaal sportief rijden. Je voelt dat 't geen klassieke automaat is maar ik was dat na 100 meter (of een paar minuten, zeg) gewoon. Nooit meer aan gestoord, werkte zoals ik 't wou en dat ding gewoon "vergeten" tijdens 't rijden, en da's een goed teken. Ook 't stuur vind ik aangenaam voor een "busje", volgt goed je handbewegingen en dat is bij veel andere modellen in die klasse wel eventjes anders (XC60 om maar iets te zeggen, daar zit imo een vrij grote graad zweverigheid in, vooras is langs één kant té kwiek en daarom meteen ook wat te onnauwkeurig ; de X3 stuurt ook erg goed maar lijdt gewoon veel teveel onder z'n beenharde afstelling, past niet in zo'n SUV). Op dat vlak is de Q5 in die klasse 't beste wat ik al mocht ervaren, zeer aangenaam. Zetels (sportzetels) zitten goed, niks over te zeggen. Plaats achterin en in de koffer vond ik, gezien z'n uiterlijk / 't concept / de klasse, eigenlijk goed meevallen. Ik kan behoorlijk achter mezelf gaan zitten, en da's voor mij voldoende (XC60 is ruimer achterin). Koffer vind ik groot genoeg, rij nu met een '1 en da's nog een pak minder. (achterbank ligt dan ook vaak plat als ik iets moet vervoeren). Nadeeltje is z'n povere overzichtelijkheid : je ziet echt weinig in dat ding. 't Is beter dan in een X6 (gelukkig ) maar 't is ook niet om over naar huis te schrijven. Parkeersensoren v+a zijn dus inderdaad een must have optie, naar mijn mening.

Al bij al : overtuigd van die auto! Rijdt goed, zit goed, is sportief en nauwkeurig genoeg, biedt voldoende mate comfort, is zeker niet klein, ziet er goed uit. Jammer van de interieurafwerking en de -kleuren. Anders was 't een topper, imo.
                                      Last edited by ; 01/09/2009, 15:00.

Comment

• idd, je ziet echt weinig. Ik ging me ff parkeren aan de post (jaja, net de eerste plaats was vrij voor het immokantoor, net na de verzonken paaltjes), en amai, echt gemakkelijk was dat niet

Comment

idd, je ziet echt weinig. Ik ging me ff parkeren aan de post (jaja, net de eerste plaats was vrij voor het immokantoor, net na de verzonken paaltjes), en amai, echt gemakkelijk was dat niet
                                          en toch veel beter dan een A4 Avant met zijn schuine ruiten...
                                          ik ben nog nooit gestoord geweest door het zicht naar achter, wel zijn de zijspiegels iets te groot
                                          ik heb wel sensoren voor en achter... dat helpt !

Comment

Working...
                                          X